Marknadsnyheter
HUBSO väljer att fokusera varumärkesportföljen
HUBSO är verksamma inom s.k. ”creator economy”* och mer specifikt ”social commerce”, med flera nystartade varumärken tillsammans med europeiska kreatörer. Nu har bolaget lanserat ett nytt varumärke tillsammans med den svenska kreatören Josephine Qvist.
Kreatören Josephine Qvist har närmare 300.000 följare på Instagram och driver den framgångsrika podden Sweet but Psycho, tidigare nominerad till årets podd. Josephine ökade både omsättning och resultat i sitt egna bolag med närmare 1000% det senaste räkenskapsåret och HUBSO ser stor potential i partnerskapet likväl segmentet som man valt att fokusera på. Josephine och varumärket har tidigt visat på stor potential och nu börjar arbetet med att ta nästa steg tillsammans. Den första lanseringen var parfymen Idyllic, vilken har sålt över förväntan.
“Det känns otroligt kul att vara igång och med ett så positivt mottagande av den första produkten, jag ser verkligen fram emot att vidareutveckla affären tillsammans med HUBSO” säger Josefine Qvist.
Som ett led i HUBSOs fortsatta tillväxtsstrategi har HUBSO och Rebecca Stella tillsammans med varumärket Rebecca Stella Beauty valt att gå skilda vägar efter nuvarande avtalsperiods utgång. Vidare har HUBSO som en följd av detta och i samråd med Rebecca Stella sålt produktlager m.m. till Lyko, som kommer att fortsätta driften av varumärket.
“I vår strategi att vidareutveckla våra varumärken genom tillväxt och bolagisering, ser vi över och utvärderar samtliga av våra befintliga varumärken för att fokusera våra resurser rätt. Vi vill samtidigt passa på att rikta ett stort tack till Rebecca Stella som var en av våra första samarbetspartners och önskar henne all lycka till i sin fortsatta karriär – det känns fantastiskt roligt att varumärket får fortsätta sin resa tillsammans med Lyko”, säger Josefine Abrahamsson, VD för HUBSO Group.
*Om man tittar utanför Sverige, pratas det mycket om den s.k. creator economy. Men vad är då creator economy? Fler än 50 miljoner människor runt om i världen betraktar sig själva som kreatörer, oavsett om de är community-byggare, sociala medier-influencers, bloggare eller videografer. Creator economy utgör den typ av företag som har byggts av dessa individer. Det har blivit den snabbast växande typen av småföretag, och en undersökning visade att fler amerikanska barn hellre vill bli Youtube-stjärna (29%) än astronaut (11%). Just nu trendar ett stort strukturellt maktskifte där många kreatörer transformeras till bolagsgrundare. De bygger egna team och blir mer diversifierade i sina intäktskällor. Allt fler söker sig bort från de traditionella plattformarna för att komma närmare sin community, nå nya marknader och bygga gedigna varumärken från grunden.
För mer information, vänligen kontakta:
Josefine Abrahamsson, VD och grundare HUBSO Group AB (publ)
ir (at) hubsogroup.com
Om Hubso Group AB (publ):
HUBSO är verksamt inom e-handel och är starkt fokuserad på att vara en unik inkubator för framgångsrika kreatörer som vill ta steget att bli entreprenörer, med HUBSO som partner och därigenom få del av den mångåriga erfarenhet och kompetens som HUBSO har bl.a. inom e-handel, produktutveckling, varumärken och marknadsföring .m.m. Genom partnerskapet med HUBSO kan starka varumärken och bolag med därtill hörande mervärden skapas och utvecklas. HUBSO Groups aktie är noterad vid Spotlight Stock Market. Läs mer om HUBSO på hemsidan www.hubso.com.
Marknadsnyheter
Svenska herrlandslaget i Counter-Strike 2 till semifinal i VM
Svenska herrlandslaget i Counter-Strike 2 fortsätter att imponera i e-sport-VM i Riyadh. Efter en stark insats i grupp A, där de slutade överst mot tuffa motståndare som Polen, Turkiet, Norge och Australien, är laget nu klart för semifinal.
I dagens kvartsfinal besegrade de Mongoliet med 2-0 i matcher, tack vare en lysande insats av Linus ”nilo” Bergman.
Semifinalen spelas imorgon, söndag den 17 november, klockan 10:00, där Sverige möter vinnaren mellan Tyskland och Rumänien.
Svenska herrlandslaget i Counter-Strike 2 är regerande mästare och favoriter i årets VM.
”Det är otroligt roligt att det har gått så bra för vårt svenska herrlandslag i counter-strike 2. Det är en toppengrupp med spelare och stämningen är verkligen hög. Nu är fokusen på nästa match och vi hoppas kunna forsätta prestera på högsta nivå.” säger Martin Johansson, landslagsansvarig för Svenska E-sportförbundet.
Vi önskar laget stort lycka till i jakten på VM-guldet!
Det svenska herrlandslaget i counter-strike 2 består av:
Casper “SHiNE” Wennerberg
Adam “adamb” Ångström
Nicolas “Plopski” Gonzalez Zamora
Linus “nilo” Bergman
Lucas “L00m1” Haukland
Coach: Ahmed “abdi” Abdi
Vid frågor eller förfrågan om intervju med landslaget kontakta:
Jonas Öberg
jonas.oberg@svenskesport.se
Martin Johansson
martin.johansson@svenskesport.se
Taggar:
Marknadsnyheter
Svenska herrlandslaget i Counter-Strike 2 till semifinal i VM
Svenska herrlandslaget i Counter-Strike 2 fortsätter att imponera i e-sport-VM i Riyadh. Efter en stark insats i grupp A, där de slutade överst mot tuffa motståndare som Polen, Turkiet, Norge och Australien, är laget nu klart för semifinal.
I dagens kvartsfinal besegrade de Mongoliet med 2-0 i matcher, tack vare en lysande insats av Linus ”nilo” Bergman.
Semifinalen spelas imorgon, söndag den 17 november, klockan 10:00, där Sverige möter vinnaren mellan Tyskland och Rumänien.
Svenska herrlandslaget i Counter-Strike 2 är regerande mästare och favoriter i årets VM.
”Det är otroligt roligt att det har gått så bra för vårt svenska herrlandslag i counter-strike 2. Det är en toppengrupp med spelare och stämningen är verkligen hög. Nu är fokusen på nästa match och vi hoppas kunna forsätta prestera på högsta nivå.” säger Martin Johansson, landslagsansvarig för Svenska E-sportförbundet.
Vi önskar laget stort lycka till i jakten på VM-guldet!
Det svenska herrlandslaget i counter-strike 2 består av:
Casper “SHiNE” Wennerberg
Adam “adamb” Ångström
Nicolas “Plopski” Gonzalez Zamora
Linus “nilo” Bergman
Lucas “L00m1” Haukland
Coach: Ahmed “abdi” Abdi
Vid frågor eller förfrågan om intervju med landslaget kontakta:
Jonas Öberg
jonas.oberg@svenskesport.se
Martin Johansson
martin.johansson@svenskesport.se
Taggar:
Marknadsnyheter
Sound Dimension AB (publ): Styrelsen beslutar om att upprätta kontrollbalansräkning
Styrelsen i Sound Dimension AB (publ) (”Sound Dimension” eller ”Bolaget”) undersöker huruvida Bolagets egna kapital understiger hälften av Bolagets registrerade aktiekapital.
Styrelsen i Sound Dimension har kunnat konstatera att det föreligger misstanke om att Bolagets eget kapital understiger hälften av Bolagets registrerade aktiekapital. Med anledning av detta har styrelsen fattat beslut om och initierat processen med att ta fram en kontrollbalansräkning, för granskning av Bolagets revisor.
Så snart kontrollbalansräkningen är granskad av Bolagets revisor, kommer utfallet meddelas marknaden och i förekommande fall, kallelse till första kontrollstämma ske i enlighet med aktiebolagslagen.
”Som nyligen meddelades marknaden upptog Bolaget ett lån av såväl strategiska, som större aktieägare i syfte att stärka Bolagets likviditet. Likviden avses användas för att kunna möta den ökade efterfrågan på Bolagets produkter, vilket är ett resultat av kundlansering med kunddata som överträffat Bolagets förväntningar. Att vi nu initierat en process med att ta fram en kontrollbalansräkning påverkar inte Bolagets marknadsaktiviteter och framdrift då likviditeten för dessa säkerställts genom ovan nämna lån”, säger Rickard Riblom, VD, Sound Dimension AB.
Denna information är sådan som Sound Dimension AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-11-16 12:08 CET.
För mer info:
Sound Dimension AB (publ)
Rickard Riblom, vd
rr@sounddimension.se
+46 70 444 2479
Om Sound Dimension AB
Sound Dimension har utvecklat patenterade och prisbelönta tekniska lösningar som kombinerar ljudteknik och artificiell intelligens (AI). Företaget utvecklar, säljer och licensierar sin AiFi-teknik (förkortning för Artificial Intelligence Fidelity) för att göra det möjligt för alla tillgängliga högtalare att ansluta – oavsett märke, eller typ – till en enhetlig ljudupplevelse, optimerad av AI. Målsättningen är att AiFi kommer att etablera en ny de facto-standard för ljud. Sound Dimension har utvecklat AiFi Streaming som marknadsförs till leverantörer av strömningstjänster och AiFi Inside som riktar sig mot tillverkare av blåtandshögtalare. Sound Dimension grundades 2013 och har sitt huvudkontor i Karlstad. Bolaget noterades på Spotlight Stock Market i oktober 2021
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke