Connect with us

Marknadsnyheter

Humlegården välkomnar Brunswick Real Estate

Published

on

Den nordiska fastighetsinvesteraren Brunswick ville skapa en dynamisk mötesplats där såväl medarbetare som samarbetspartners och intressenter kan samlas – House of Brunswick. Valet föll på Humlegården Fastigheter och en karaktärsfull lokal om cirka 1 600 kvm på Brunnsgatan 2 i Stockholm.  


Fotograf: Lars Clason

I mötet mellan Brunnsgatan och Birger Jarlsgatan återfinns en karaktärsfull byggnad med anor från tidigt 1900-tal. Här har Brunswick Real Estate valt att teckna avtal avseende lokaler om cirka 1 600 kvm som sträcker sig över tre plan och omfattar moderna kontorsytor, rum för möten och en yta dedikerad för wellness och träning. Hjärtat i lokalen utgörs av en stor ljusgård som med sin höga rumshöjd, ett välvt glastak och en sammanlänkande gradängtrappa blir den naturliga mötes- och samlingsplatsen. 

Skapar House of Brunswick
Brunswick Real Estate är en nordisk investerare och kapitalförvaltare med fokus på fastigheter. I portföljen ingår bland annat sju fastighetsbolag. Utöver huvudkontoret i Stockholm har bolaget även verksamhet i Finland och Danmark. Ambitionen med det nya kontoret på Brunnsgatan är att skapa en plats där alla bolag i koncernen kan samlas vid behov, House of Brunswick. Här vill man stå värd för möten, utbildningar och workshops för såväl medarbetare som samarbetspartners och intressenter.   

I jakten på den perfekta platsen för satsningen sökte man lokaler med karaktär, ett utmärkt läge och en kombination av tillgängliga, välkomnande ytor för besökare samt moderna och flexibla kontor. Tillträdet sker i december 2023 och bolaget har höga ambitioner i arbetet med utformningen av lokalen, som sker med fokus på hållbarhet, kvalitet och långsiktighet.   

 – Den här flytten är viktig för oss. Vår grundliga behovsanalys visar att kontoret är en viktig och uppskattad plats för våra medarbetare. Dessutom vill vi kunna samla alla kollegor och partners till Brunswick under helt nya former för att stärka befintliga och skapa nya samarbeten. På Brunnsgatan får vi det bästa av båda, säger Patrik Andersson vd på Brunswick Real Estate.    

– Vi är mycket glada över att Brunswick valt denna fantastiska plats för sin satsning. Det är ett spännande bolag vars ambition med den nya etableringen understryker kontorets viktiga roll som samlingsplats. Vi ser fram emot att få bidra på resan, säger John Forselius, Asset Manager på Humlegården Fastigheter. 

Samarbetspartners i projektet: Codesign, Strategisk Arkitektur och FOJAB (arkitekter), Öhmans Bygg (byggentreprenad) och Avanti Partners (rådgivare).
Humlegården Fastigheter: Katarina Cygnaeus (uthyrning), Bijan Mobaraki (byggprojektledning) och Anna Winbergh (kund- och affärsområdesansvarig).  

För mer information, vänligen kontakta:
Madeleine Castenvik Holt, Marknads- och kommunikationschef 
E-mail: madeleine.castenvik@humlegarden.se
Tel: 072-058 21 75

 

Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 93 anställda och äger 59 fastigheter till ett värde om 39,7 miljarder kronor (31 december 2022). På Humlegården strävar vi efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapar vi genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter. Läs mer på www.humlegarden.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.