Connect with us

Marknadsnyheter

ICA lyfter HBTQ-frågan i reklamfilm tillsammans med SvFF

Published

on

lö, jun 23, 2018 20:58 CET

Vid halvlek i matchen mellan Sverige-Tyskland, den 23 juni visar ICA en reklamfilm med det viktiga budskapet om att få älska vem man vill. Filmen visas bara vid ett tillfälle i TV.

ICA har varit involverade i Svenska Fotbollförbundets satsning Alla är olika – olika är bra sedan starten 2016. Satsningen syftar till att alla ska känna sig välkomna inom fotbollen oavsett nationalitet, etniskt ursprung, religion, ålder, kön, sexuell läggning och funktionshinderFör att lyfta frågan om HBTQ ytterligare har ICA tillsammans med SvFF valt att göra denna reklamfilm. 

– Under bästa sändningstid vid halvlek i matchen mellan Sverige – Tyskland hoppas vi skapa stor uppmärksamhet kring budskapet att alla ska känna sig trygga med att vara den man är, även i idrottssammanhang, säger Mats Liedholm, marknadsdirektör ICA Sverige. 

– Att ICA i sin film väljer att synliggöra ett viktigt ämne – HBTQ-frågan och rätten att få älska vem man vill – betyder väldigt mycket. Fotbollen ska vara öppen för alla, oavsett vem du är. Det är det initiativet Alla är olika, olika är bra handlar om. Vi är både glada och stolta över att ICA valt att stötta vårt arbete med sin insamling, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare Svenska Fotbollförbundet.  

ICAs insamling till Alla är olika – olika är bra
ICA är sponsor av Svenska Fotbollförbundet och i samband med fotbolls-VM har ICA en insamling till Svenska Fotbollförbundets initiativ Alla är olika – olika är bra, som arbetar för ett mer demokratiskt, integrerat och jämställt fotbollsföreningsliv. Insamlingen sker genom ett tillfälligt sortiment som säljs på ICA under fotbolls-VM.
Läs mer om ICAs insamling 

Se reklamfilmen på Youtube

För mer information
ICAs presstjänst, telefon: 010 422 52 52

Med fokus på mat och måltider är ICA Sverige den ledande dagligvaruaktören i Sverige.  De cirka 1 300 butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA Sverige är en del av ICA Gruppen. För mer information om ICA Sverige se icagruppen.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys