Connect with us

Marknadsnyheter

IFS Applications 10 lanseras med helt ny användarupplevelse och över 500 förbättringar

Published

on

ti, maj 01, 2018 15:15 CET

  • Fantastisk grafik och nya interaktionsmönster gör användare ännu mer produktiva, oavsett hur de väljer att använda IFS Applications 10
  • Nya, innovativa funktioner – bland annat en AI-baserad chatbot och förbättrade funktioner för servicefokuserade verksamheter – plus hundratals funktionsförbättringar inom alla områden
  • Fortsatt fokus på kundens behov: IFS Applications 10 tillgängligt i molnet och lokalt

Idag lanserar IFS, den globala affärssystemleverantören, den senaste versionen av affärssystemet IFS Applications™ 10IFS World Conference i Atlanta. Systemet är byggt för att företag ska kunna dra nytta av disruptiva trender som automation, IoT samt ökad tjänsteförsäljning och hjälper företag att koppla verksamheten till en digital miljö.

Några av nyheterna i IFS Applications 10:

  • IFS Aurena: En toppmodern, browserbaserad användarupplevelse med ett intuitivt gränssnitt. IFS Aurena sätter konsumenten i första rummet för att öka produktiviteten och engagemanget hos de anställda. Såväl användare inom business-to-business som övriga användare kommer att ges tillgång till IFS Aurena, som kommer att fortsätta utvecklas i snabb takt med hjälp av IFS koncept för ständigt uppdaterade företagsapplikationer.
  • AI/interaktion mellan människa-maskin: Baserad på artificiell intelligens (AI) lanseras IFS Aurena Bot som en del av IFS Applications 10. Lösningen gör det möjligt för användare att interagera med systemet via antingen tal eller text på ett naturligt och effektivt sätt. IFS Aurena Bot kan användas av både chefer och övriga användare för att ställa frågor och hantera exempelvis frånvarorapporter och ledighetsansökningar. IFS Aurena Bot kan användas via en rad populära kommunikationsverktyg, som Skype, Skype For Business och Facebook Messenger, men även inom IFS Aurena.
  • Servicecentrerade funktioner: IFS Applications 10 innehåller en rad stora satsningar riktade mot serviceinriktade organisationer; i synnerhet för tillverkare med servicebehov och eftermarknadshantering samt serviceföretag i behov av en integrerad lösning skräddarsydd för just deras affärsmodell. Bland de större uppdateringarna inom detta område är möjligheten att hantera servicearbeten och offerter direkt i CRM-modulen, förbättrat stöd för arbeten där flera personer är involverade eller som fördelats över flera insatser och fortsatt satsning på IFS Mobile Work Order. Ävenbättre hantering och visualisering av behov och användning, kostnadskontroll och WIP-bokföring tillsammans med nya funktioner för att möta kunden under hela servicelivscykeln och hantera externa entreprenörer finns bland förbättringarna.
  • Behovsdriven MRP (DDMRP): DDMRP är en förlängning av traditionell MRP (Material Requirements Planning) som hjälper företag hantera dagens utmaningar orsakade av korta produktlivscykler, långa ledtider och stora variationsbehov. Genom att introducera strategiska lagerbuffertar kan företagens ledtider reduceras och bli mer behovsdrivna istället för att förlita sig på osäkra prognoser. IFS inbyggda lösning har validerats och godkänts av Demand Driven Institute, vilket understryker IFS möjligheter till kostnadseffektiva implementeringar.
  • Tillverkningsfunktionalitet: Den nya versionen har utrustats med stora förbättringar inom processtillverkning, bland annat genom utökade möjligheter till spårning, kvalitetskontroll, recept- och formelhantering, satsbalansering, omarbetningar samt handelshantering. De utökade funktionerna förstärker tillverkarens möjlighet att utnyttja den digitala transformationen för högre effektivitet.
  • Förbättringar för globala affärer: För att kunna erbjuda utökad support för globaliserade företag innehåller IFS Applications 10 en helt ny motor för global skattehantering, flerföretagsfunktioner och robust stöd för parallella huvudböcker.
  • Moderna och molnvänliga API:er: Öppna API:er organiserade efter mikrotjänster, byggda efter de senaste RESTful-principerna och OASIS oData-standarden gör det enkelt att integrera data och processer i IFS Applications 10 med IoT- och AI-tekniker, Microsoft Office365 och de flesta andra moderna moln- och SaaS-lösningar.

”Vi är enormt glada över att lansera IFS Applications 10, som byggts för att hjälpa våra kunder kapitalisera på stora trender som automation, uppkopplade enheter och en ökad tjänsteförsäljning,” säger IFS vd Darren Roos. ”Den nya versionen har utvecklats i nära samarbete med våra kunder och för med sig en enorm mängd innovationer som kommer ge maximal affärsnytta från första dagen.”

IFS CTO Dan Matthews tillägger: “Den nya versionen innehåller över 500 nya funktioner och förbättringar, bland annat ett helt nytt användargränssnitt och kraftfulla funktioner för serviceinriktade organisationer. Allt är designat för att hjälpa användarna komma närmare affärsidén och koppla personer och processer mot en modern digital miljö. Genom att kombinera funktionerna i IFS Applications 10 med nya innovationer som IoT och lagerbaserad applikationsarkitektur kan vi erbjuda verkligt unika affärslösningar.”

IFS Applications 10 har redan implementerats av fem pilotkunder som fått utvärdera systemet. Kunderna representerar en rad branscher och geografiska områden: Chief Industries Inc. (USA), Hexpol (Sverige), Portsmouth Aviation (Storbritannien), Volac (Storbritannien) och Valmont Industries (USA).

Neville Chapman, Business development director på Volac, kommenterar den nya versionen: ”En av de stora fördelarna med IFS Applications 10 har varit den nya användarupplevelsen, IFS Aurena, som gör det möjligt för användare att jobba effektivt oavsett vilken enhet de använder eller tid på dygnet. Tillsammans med IFS Lobby kan användarna nu komma åt den information de behöver på ett enkelt sätt. Vi utvecklar visuella strategiska KPI-paneler som hämtar data direkt från IFS och som låter oss dyka djupt ner i relevant information. Genom att använda dessa paneler tillsammans med relevanta Lobby-översikter kommer vi kunna få ut reella värden ur våra systeminvesteringar. Arbetet med IFS pilotprogram har gjort att vi kan påverka utvecklingen av produkten, vilket har varit en väldigt positiv upplevelse och vi ser fram emot fortsättningen på vårt långvariga samarbete.”

IFS Applications 10 har även rönt tidiga kommersiella framgångar genom större affärsöverenskommelser med det franska postföretaget La Poste, det global säkerhets- och försvarsföretaget Saab, det ledande svenska kafferosteriet Löfbergs Lila, schweiziska mikromotorproducenten maxon motor och norska virkesföretaget Bergene Holm AS, för att nämna ett fåtal.

IFS Applications 10 finns tillgängligt som en molnbaserad tjänst, mjukvara som tjänst (SaaS) och som lokal version.

Anders Lundin, PR Manager for IFS Strategic Marketing and Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om IFS

IFS™ utvecklar och levererar affärssystem till kunder över hela världen som tillverkar och distribuerar varor, underhåller anläggningstillgångar samt driver serviceinriktade verksamheter. Vår branschkunskap och våra lösningar har tillsammans med vårt kundfokus gjort oss till en ledare och den mest rekommenderade inom sektorn. Våra 3 500 medarbetare stödjer fler än 10 000 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: https://blog.ifsworld.com/

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varbergs konstår 2025 och Wallstreet

Published

on

By

Under 2025 står Varberg inför invigningen av flera permanenta konstverk och medverkan i två spännande regionala konstprojekt. Dessutom kommer Varberg vara värd för konstfestivalen WALLSTREET under sommarmånaderna juni, juli och augusti.

2025 – ett riktigt konstår

Det är inte varje år som det sker så här mycket inom konstområdet i Varberg och därför har Varbergs kommun valt att betrakta 2025 som ett riktigt konstår, där konsten kommer få en central plats i stadens utveckling.

Genom detta stärker Varberg sin vision om att vara Västkustens kreativa mittpunkt och belyser hur konst och kultur bidrar till en levande, attraktiv och hållbar stadsmiljö. Här möts invånare, besökare, konstnärer och andra aktörer för att skapa något större – en stad där konst inte bara är en yttre dekoration utan en självklar del av det dagliga livet.

 Vi ser konst som en stark kraft när Varbergs kommun växer och utvecklas. Vi är glada över att kunna göra en satsning utöver det vanliga och lyfta fram konsten i det offentliga rummet. Så många som möjligt ska få ta del av konst och kultur. Konst påverkar både den fysiska upplevelsen av staden och bidrar till en känsla av samhörighet och trygghet, säger Åse Craft Aronsson, ordförande i Kultur-och fritidsnämnden, Varbergs kommun.

Konstupplevelser för alla

Konst och kultur binder samman människor och är en stark positiv kraft för stads- och landsbygdsutvecklingen. I en snabbt och ständigt föränderlig värld där den sociala hållbarheten blir allt viktigare vill vi därför ge plats för konst när Varberg växer.

– Vi vill att Varberg ska vara en plats där människor kan mötas, reflektera och vara en del av stadens utveckling. 2025 blir ett år där vi verkligen får möjlighet att visa hur konst kan bidra till att utveckla och berika vår stad, säger Anna Reinhardt, förvaltningschef på kultur- och fritidsförvaltningen, Varbergs kommun.

Flera nya permanenta konstverk

Under 2025 kommer flera permanenta konstverk att invigas, vilket bidrar till att förankra konsten i Varbergs stadsmiljö på lång sikt. Dessa verk kommer inte enbart att berika stadsbilden utan också skapa långvariga möjligheter för konstupplevelser och reflektion.

Information om dessa konstverk presenteras löpande under året.

Konstfestivalen WALLSTREET

Wallstreet är en nationell konstfestival som genomförs i Varberg under sommarmånaderna juni till augusti 2025. I samband med festivalen kommer Varbergs kommun och Wallstreet i samarbete med konstnärer, näringsliv, civilsamhället och föreningar bidra till att ge plats för tillfällig såväl som permanent konst i Varberg. Festivalen kommer omfatta olika konstnärliga uttryck såsom väggmålningar, installationer, skulpturer och performance. Utöver konsten erbjuder festivalen ett program med workshops, konstvandringar och föreläsningar för boende och besökare att ta del av.

Wallstreet festival arrangeras även i Nacka kommun och Skellefteå kommun.

Vill du veta mer?

Du kan läsa mer om WALLSTREET på visitvarberg.se/wallstreet .Vill du samarbeta med WALLSTREET och är ett företag, kan du läsa mer på naringsliv.varberg.se, sök Wallstreet. 

Är du nyfiken på den konst som redan finns i Varberg, kan du besöka https://varberg.se/uppleva-och-gora/kultur/konst

Följ gärna dessa taggar: #vbgkonstår2025 #wallstreetvbg

Kontakt

Peter Eriksson

Projektledare Wallstreet Varberg

peter.eriksson2@varberg.se

Kulturenheten

Kultur- och fritidsförvaltningen

Varbergs kommun

Continue Reading

Marknadsnyheter

Stämmokommuniké – Integrum AB

Published

on

By

Integrum AB har den 20 januari 2025 hållit extra bolagsstämma.

Stämman beslutade, i enlighet med aktieägares förslag, att styrelsen för tiden intill slutet av nästa årsstämma ska bestå av åtta stämmovalda ordinarie ledamöter utan suppleanter samt att Anette Lindqvist och Kristofer Westergren nyväljs såsom ordinarie styrelseledamöter, båda för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

För mer information vänligen kontakta Jörgen Svanström CFO Integrum, jorgen.svanstrom@integrum.se.

Certified Adviser
Carnegie Investment Bank AB (publ) är Certified Adviser.

Om Integrum

Integrum är ett börsnoterat företag (Nasdaq First North Growth Market: INTEG B) baserat utanför Göteborg, Sverige, med ett amerikanskt dotterbolag i San Francisco. Sedan 1990 har dess OPRA®-implantatsystem hjälpt till att förbättra livskvaliteten för hundratals personer som är amputerade genom att direkt fästa en protes i benet och muskuloskeletala systemet, och därmed undvika behovet av en hylsprotes. Baserat på osseointegration erbjuder det benförankrade implantatsystemet en rad fördelar, inklusive förbättrad rörlighet och funktion, ökad komfort, minskat tryck, ett stabilt fäste och mer. OPRA®-implantatsystemet godkändes av U.S. Food and Drug Administration (FDA) 2020 och är det enda FDA-godkända benförankrade implantatsystemet speciellt designat för användning av amputerade som finns tillgängligt i USA. Idag fortsätter Integrum att bedriva forskning och utveckling skräddarsydda medicintekniska lösningar i nära samarbete med forskare och kliniker. För mer information, besök https://integrum.se/.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återköp av aktier i Scandic i vecka 3, 2025

Published

on

By

Scandic Hotels Group AB (publ) (LEI: 529900JY9ZBGUXGRKQ86) har mellan den 13 januari och den 17 januari 2025 återköpt sammanlagt 300 000 egna aktier (ISIN: SE0007640156) inom ramen för det aktieåterköpsprogram som styrelsen beslutat om.

Återköpen är en del av det aktieåterköpsprogram om 300 miljoner kronor som Scandic lanserade den 9 december 2024. Aktieåterköpsprogrammet löper under perioden den 9 december 2024 till senast den 31 mars 2025 och genomförs i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (”MAR”) och EU-kommissionens delegerade förordning 2016/1052 (”Safe Harbour-förordningen”).

Scandics aktier har återköpts enligt följande:

Datum

Aggregerad daglig volym (antal aktier)

Viktat genomsnittspris per dag (SEK)

Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK)

2025-01-13

 

65 000

65,3451

4 247 432

2025-01-14

 

60 000

66,7687

4 006 122

2025-01-15

 

50 000

68,6260

3 431 300

2025-01-16

 

65 000

68,7919

4 471 474

2025-01-17

 

60 000

69,3646

4 161 876

Totalt ackumulerat under vecka 3, 2025

300 000

67,7273

20 318 203

Totalt ackumulerat under återköpsprogrammet

1 590 000

67,6025

107 488 054

 

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Nordea för Scandics räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår Scandics innehav av egna aktier till 1 590 000. Det totala antalet aktier i Scandic, inklusive egna aktier, uppgår till 219 157 922 och antalet utestående aktier, exklusive egna aktier, uppgår till 217 567 922.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna biläggs detta pressmeddelande.

För mer information, vänligen kontakta:

Rasmus Blomqvist, Director Investor Relations, Scandic Hotels Group
Email: rasmus.blomqvist@scandichotels.com
Telefon: +46 702 335 367

 

Om Scandic Hotels Group
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med ett nätverk av omkring 280 hotell och 58 000 hotellrum i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.