Connect with us

Marknadsnyheter

IFS presenterar IFS Field Service Management 6 med nytt gränssnitt, bättre prestanda, mer flexibilitet

Published

on

on, maj 02, 2018 15:00 CET

Den nya versionen har byggts för såväl molnet som lokal installation och ger en helt ny användarupplevelse samt en prestandaökning på 50 procent

Idag förhandsvisar IFS, den globala affärssystemleverantören, den nya versionen av IFS Field Service Management™ (FSM) på IFS World Conference i Atlanta.

IFS Field Service Management 6 innehåller en rad betydande uppgraderingar, bland annat:

  • Ny användarupplevelse (UX): Med ett helt nydesignat, responsivt användargränssnitt kan IFS FSM 6 köras i alla webbläsare, på alla enheter, när som helst. Det nya gränssnittet erbjuder användarorienterade och intuitiva interaktionsmönster samt moderna grafiska element med bland annat högupplösta diagram och tabeller.
  • Betydande prestandaökning i IFS Planning Scheduling Optimization™ (PSO): Komponenten IFS PSO ger en ökning i processprestanda med 50 % på Microsoft Azure. Utöver det har det maximala antalet aktiviteter som kan hanteras i Dynamic Scheduling Engine – som säkerställer en mer dynamisk och responsiv processbearbetning – utökats betydligt.
  • Nästa generations anpassningsbarhet: IFS FSM 6 har skrivits med ett helt nytt scriptspråk som ger kunderna möjligheten att konfigurera datafält, arbetsflöden och användarbeteenden. Det eliminerar behovet för kostsamma konfigureringar och ger större flexibilitet samtidigt som mjukvaran alltid hålls uppdaterad.
  • Viktiga funktionsförbättringar: IFS FSM 6 introducerar även betydande nya funktioner och uppgraderingar av befintlig funktionalitet. Bland annat utökad flexibilitet vid schemaoptimering, hantering av garantiärenden, mobil synkronisering och förbättrat gränssnitt.
  • Betala och implementera med ännu större flexibilitet: Kunder kan nu välja att implementera IFS FSM 6 som en ren fleranvändarlösning på Microsoft Azure, som en molntjänst eller som en lokal installation. Den typen av flexibilitet ger även kunder valmöjligheter i hur de betalar: en engångsavgift eller en månadsbaserad prenumerationsavgift.

“Vi är mycket glada över att kunna erbjuda en förhandstitt på IFS Field Service Management 6, vilken är marknadsledande sett till användarvänlighet, anpassningsbarhet, uppkoppling och flexibilitet,” säger Mark Brewer, IFS global industry director för service. “Med denna uppdatering utökar vi vårt kunderbjudande ytterligare, men fortsätter samtidigt att förse kunder med möjligheten att välja vilken funktionalitet de vill implementera och hur, oavsett om det är i molnet eller lokalt. Valfrihet är bra och med IFS kan kunden välja själv det som är mest logiskt för deras företag. Denna flexibilitet kombinerad med vår branschledande funktionalitet gör IFS mjukvara till den mest kompletta, uppkopplade fältservicelösningen på marknaden.”

Genom IFS pilotprogram har bland annat Eickhoff, en ledande tillverkare av utrustning inom gruvindustrin, vindturbiner och andra industriella tillämpningar, haft möjlighet att använda IFS Field Service Management 6.

”Som en leverantör av kritisk utrustning ser vi fältservice som en grundkompetens och en konkurrensfördel,” säger Dietmar Schmitz, Head of Product Development Service på Eickhoff. ”Därför behövde vi en lösning för att kunna hantera över 6,5 miljoner delar i komplexa innehållslistor spritt över 15 000 beställningsenheter. IFS FSM 6 ger oss ett engagerande och effektivt verktyg för att möjliggöra detta.”

Den nya versionen planeras att släppas under fjärde kvartalet 2018. Läs mer om hur IFS hjälper serviceföretag på: www.ifsworld.com/corp/industries/service/.

Anders Lundin, PR Manager for IFS Strategic Marketing and Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om IFS

IFS™ utvecklar och levererar affärssystem till kunder över hela världen som tillverkar och distribuerar varor, underhåller anläggningstillgångar samt driver serviceinriktade verksamheter. Vår branschkunskap och våra lösningar har tillsammans med vårt kundfokus gjort oss till en ledare och den mest rekommenderade inom sektorn. Våra 3 500 medarbetare stödjer fler än 10 000 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: https://blog.ifsworld.com/

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återköp av aktie­r i Synsam under den 13 januari, 2025 – 17 januari, 2025 (vecka 3)

Published

on

By

Synsam AB (publ) (LEI-kod: 5493000TMEGW9DHNOQ70) (”Synsam” eller ”Bolaget”) har under den 13 januari 2025 till den 17 januari 2025 återköpt sammanlagt 225 000 egna aktie­r (ISIN-kod: SE0016829709) inom ramen för det återköpsprogram som initierats av Synsams styrelse i syfte att justera Bolagets kapitalstruktur.

Återköpen är en del av det återköpsprogram om maximalt 160 MSEK som Synsam tillkännagav den 19 november 2024 och som löper under perioden 22 november 2024 och fram till dagen för årsstämman 2025. Återköpsprogrammet genomförs i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 (”MAR”) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052 (”Safe Harbour-förordningen”). Syftet med återköpsprogrammet är att justera Bolagets kapitalstruktur genom att minska aktie­kapitalet.

Aktie­r i Synsam har återköpts enligt följande:

Datum Aggregerad daglig volym (antal aktier) Viktat genomsnittspris per dag (SEK) Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK)
2025-01-13 45 000 45,104137  2 029 686
2025-01-14 45 000 45,729894  2 057 845
2025-01-15 45 000 45,558324  2 050 125
2025-01-16 45 000 46,152273  2 076 852
2025-01-17 45 000 46,226756  2 080 204

Samtliga återköp har genomförts på Nasdaq Stockholm av Carnegie Investment Bank AB (publ) för Synsams räkning. Efter ovanstående återköp uppgår Synsams innehav av egna aktie­r per den 17 januari 2025 till 3 756 252 aktie­r. Det totala antalet utestående aktie­r i Synsam är 150 000 000.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna enligt artikel 5.3 MAR och artikel 2.3 i Safe Harbour-förordningen biläggs detta pressmeddelande.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per Hedblom, CFO Synsam Group
E-post: per.hedblom@synsam.com
Tel: 08-619 28 60
Hemsida: www.synsamgroup.com

Synsam Group är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och prisvärt abonnemangserbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4 000 medarbetare, en omsättning på cirka 6,3 miljarder SEK (rullande 12 månader till september 2024) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från Nordiskas extra bolagsstämma den 20 januari 2025

Published

on

By

Nordiska Kreditmarknads­aktiebolaget (publ) har idag, den 20 januari 2025, hållit extra bolagsstämma. Nedan sammanfattas de viktigaste besluten från stämman.

Bolagsordning

Vid stämman beslöts att anta framlagd bolagsordning, innefattande bl.a. byte av företagsnamn till Bankaktiebolaget Nordiska (publ) och ny verksamhetsbeskrivning med anledning av beviljad bankverksamhet.

*  *  *  *  *

För mer information, vänligen kontakta:

Mikael Gellbäck, VD

mikael.gellback@nordiska.se

08-23 28 00

Om Nordiska

Nordiska är en bank som tillhandahåller innovativa finansiella produkter för både företag och konsumenter. Nordiska Embedded är en plattform för inbyggda finansiella tjänster där Nordiska erbjuder sparande, lån eller betalningstjänster, antingen under eget varumärke eller genom partners. Nordiska tillhandahåller även företags- och fastighetsfinansiering samt hållbart sparande med statlig insättningsgaranti.
Mer information finns på Nordiska’s­ webbplats,www.nordiska.com.

20 januari 2025 klockan 18:00

Continue Reading

Marknadsnyheter

Blick Global Group AB tillträder aktierna i Klarna Group Plc.

Published

on

By

Blick Global Group AB (publ) (”Blick” eller ”Bolaget”) meddelar idag, den 20 Januari 2024, att Bolaget har tillträtt aktierna i Klarna Group plc. i enlighet med vad som offentliggjordes i pressmeddelande den 4e November 2024.

Bolaget ingick avtal gällande förvärv av aktier i Klarna den 3e November 2024. Köpeskillingen uppgår till cirka 2 MSEK och har erlagts från befintlig kassa. Klarna har nu godkänt transaktionen och övriga aktieägare i Klarna har i och med Klarnas godkännande avstått från sin förköpsrätt. Bolaget har därmed tillträtt aktierna och affären är klar.

Klarna är ett svenskt fintechbolag som grundades 2005. Företaget ombesörjer betalningar för e-handelsföretag, där köpare får varan först och betalar i efterhand.

“Förvärvet av aktierna i Klarna är ett viktigt steg i vår strategi att stärka Blick Global Group AB position inom fintech-sektorn och skapa långsiktigt värde för våra aktieägare. Klarna är ett välrenommerat bolag med en stark marknadsposition och innovativa lösningar, och vi ser fram emot att följa tillväxten och utvecklingen.”, säger VD Johannes Eriksson.
 

För ytterligare information kontakta:

Johannes Eriksson, VD Blick Global Group AB (publ)
info@blickglobal.com
+46 732-511 186

Blick Global Group AB (publ)
Box 5312
114 34 Stockholm

 

Blick Global Group är ett investmentbolag noterat på Spotlight Stock Market.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.