Connect with us

Marknadsnyheter

IKEA:s mänskliga vardag är årets konsumentkampanj

Published

on

ti, nov 14, 2017 21:52 CET

Emotionella vardagssituationer. Det är kärnan i IKEA:s kampanj ”Där livet händer”. Ett koncept som charmat konsumenter – och 100w-juryn. Nu prisas den som årets konsumentkampanj.

Det var hösten 2016 som IKEA återvände till Ingvar Kamprads ursprungliga vision om ”En bättre vardag för de många människorna”. Detta genom att visas upp IKEA:s roll i de flesta svenskars liv. Man gör det under parollen ”Där livet händer”. Vardagssituationer visas upp på ett berörande sätt där IKEA produkter smälter in som en naturlig del av vardagen. Kampanjen har bidrag till såväl ökat gillande för varumärket, som ökad försäljningen och nu prisas den som årets konsumentkampanj.

Juryns motivering:

Vinnaren av årets 100-watt har från själen av sitt varumärke skapat stor igenkänning i målgruppens vardag. Att öka sin försäljning på en vikande marknad är en stor bedrift. Att göra det med hjälp av relationsproblem och andra vardagsutmaningar är beundransvärt. Det är inte bara konsumenter som har ökat sitt gillande till varumärket tack vare kampanjen, även juryn.

75 watt:
Åland Index/Östersjöprojektet av Ålandsbanken med RBK.

50 watt:
”5 i…” med Knorr Snack Pot” av Unilever medMindshare/ Nyheter24-Gruppen/ Splay Networks.                                 

Se alla vinnare i 100-wattaren här:
https://100wattaren.se/content/vinnarna-2017

För mer information, bilder och kommentarer, vänligen kontakta:

Tero Marjamäki, pressansvarig, 0736 53 71 36,
tero@annons.se

Om 100-wattaren:

100-wattaren är tävlingen som har arrangerats sedan 1990. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer. Läs mer på 100wattaren.se. 

Om Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på
annons.se
.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys