Marknadsnyheter
Immunovia delårsrapport januari-september 2019
”Commercial Test Model”-studien följer plan med resultat klart vid årsslutet 2019 och IMMray® PanCan-d fortsätter därmed som planerat mot försäljningsstart under tredje kvartalet 2020. Key Opinion Leader-nätverken fortsätter att växa och ger bolaget världsledande expertis, både inom huvudfokuset bukspottkörtelcancer, med en total uppskattad marknad på 4,4 miljarder USD, samt inom discoveryprojekten lungcancer och autoimmunitet, med flerfaldigt större totala marknader.
– Tredje kvartalet var en spännande och innehållsrik tid för Immunovia efter de banbrytande resul-taten från optimeringsstudien för IMMray® PanCan-d. Vi inledde kvartalet med det första internet-baserade seminariet i en serie seminarier för att markera de milstolpar som Immunovia har uppnått på vägen mot en kommersialisering av IMMray® PanCan-d. I detta första seminarium presenterades de extraordinära resultat som uppnåddes i optimeringsstudien och som representerar alla tre av våra adresserade riskgrupper: individer som har nära släktingar med bukspottkörtelcancer, de över 50 år som nyligen fått diabetes samt de som uppvisar tidiga symptom som skulle kunna vara buk-spottkörtelcancer.
På Immunovia förblir vi fullt koncentrerade och fokuserade på IMMray® PanCan-d. Att lansera IMM-ray® PanCan-d och under överskådlig framtid dominera marknaden för tidig upptäckt av bukspott-körtelcancer är en fantastisk möjlighet med en total uppskattad marknadspotential på 4,4 miljarder USD bara i USA och Europa och som nu ligger inom räckhåll för oss. Genom att uppfylla ett icke tillgodosett behov kommer Immunovia bidra till att rädda många liv.
Vi fortsätter följa tidplanen och arbetar intensivt med alla förberedelser inför vår planerade lanse-ring av IMMray® PanCan-d under tredje kvartalet 2020, och vi gör fortsatta framsteg med Immuno-vias processer inom lungcancer och RA.”
Utdrag ur VD Mats Grahns kommentar till rapporten.
Nyckeltal
TSEK om inget annat anges | 2019 jul-sep | 2018 jul-sep | 2019 jan-sep | 2018 jan-sep | Helår 2018 |
Nettoomsättning | 92 | 85 | 311 | 241 | 333 |
Rörelseresultat | -27 927 | -17 344 | -84 666 | -61 952 | -87 708 |
Resultat efter finansiella poster | -25 625 | -17 403 | -81 903 | -60 876 | -86 531 |
Periodens resultat | -25 625 | -17 403 | -81 906 | -60 883 | -86 538 |
Resultat per aktie före utspädning (SEK) | -1,31 | -0,89 | -4,19 | -3,34 | -4,67 |
Resultat per aktie efter utspädning (SEK) | -1,31 | -0,89 | -4,19 | -3,34 | -4,67 |
Soliditet (%) | 87 | 97 | 87 | 97 | 97 |
Antal aktier vid periodens utgång | 19 654 853 | 19 531 353 | 19 654 853 | 19 531 353 | 19 531 353 |
Denna delårsrapport har upprättats enligt IFRS och avser koncernen Immunovia som består av Immunovia AB samt de helägda dotterbolagen Immunovia Incentive AB, Immunovia Inc och Immunovia GmbH.
Immunovia bjuder in till telefonkonferens (på engelska) för investerare, analytiker och media den 8 november 2019 klockan 15:00 CET. Immunovia publicerar bolagets delårsrapport januari-september 2019, fredagen den 8 november 2019, klockan 14:00 (CET).
VD Mats Grahn kommer att presentera Immunovia och kommentera delårsrapport januari-september 2019 följt av en frågestund. Ring gärna in några minuter före telefonkonferensen börjar.
För att delta, vänligen ring in på ett av följande nummer:
BE: +3226200547
CH: +41225805976
DE: +4969222220380
DK: +4578150107
FR: +33170750718
NL: +31207219496
NO: +4723500236
SE: +46850558352
UK: +443333009035
US: +18338230590
Weblink
https://tv.streamfabriken.com/immunovia-q3-2019
För mer information, vänligen kontakta:
Julie Silber
Director of Investor Relations
Email: julie.silber@immunovia.com
Tel: +46 7 93 486 277
På Immunovias hemsida under Investerare/Finansiella Rapporter (https://immunovia.com/sv/investerare/finansiella-rapporter/) kommer det att finnas en MP3-fil för den som vill lyssna av telefonkonferensen i efterhand, filen är tillgänglig inom 2 timmar efter telefonkonferensens slut.
Om Immunovia
Immunovia AB grundades 2007 av forskare från Institutionen för immunteknologi vid Lunds universitet och CREATE Health, strategiskt centrum för translationell cancerforskning i Lund, Sverige. Immunovias strategi är att analysera den uppsjö av information som finns i blodet och översätta den till kliniskt användbara verktyg för att diagnostisera komplexa sjukdomar så som cancer, tidigare och mer exakt än vad som tidigare varit möjligt. Immunovias centrala teknologiplattform, IMMray®, baseras på analys av mikroarrayer av biomarkörantikroppar. Företaget utför nu kliniska valideringsstudier för kommersialisering av IMMray® PanCan-d, som kan bli det första blodbaserade testet för tidig diagnos av pankreascancer. I början av 2016, initierade företaget ett program med fokus på diagnos, prognos och terapimonitorering av autoimmuna sjukdomar. (Källa: www.immunovia.com)
Denna information är sådan information som Immunovia AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen lämnades för offentliggörande genom ovanståendes kontaktpersons försorg.
Immunovias aktier (IMMNOV) är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök www.immunovia.com.
###
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke