Marknadsnyheter
Immunovia utser Lara E. Sucheston-Campbell till Head of Clinical and Medical Affairs för att påskynda den kommersiella strategin av IMMray® PanCan-d testet på den amerikanska marknaden
LUND, SWEDEN – Immunovia (Nasdaq Stockholm: IMMNOV), diagnostikföretaget som lanserat världens första blodbaserade test dedikerat för tidig upptäckt av bukspottkörtelcancer, meddelande idag att bolaget utsett Lara E. Sucheston-Campbell till Head of Medical and Clinical Affairs som startar sin tjänst den 1 februari 2023.
Lara kommer senast från Roche Molecular Systems där hon varit Global Director of Clinical Development inom onkologi och genetik. Innan hon började på Roche tillbringade hon över 13 år inom den akademiska världen, senast som docent vid Ohio State University. Hennes forskning fokuserade på geners bidrag för mottaglighet av cancer och överlevnad av cancer efter diagnos.
Lara bidrar med expertis i att designa, implementera och analysera samt i att leda storskaliga internationella kliniska, biomarkör-, genomiska och epidemiologiska studier som resulterat i nationella och internationella vetenskapliga föredrag och över 130 granskade publikationer. Hennes akademiska forskning finansierades av National Institutes of Health och Department of Defense. Hon har lång erfarenhet av att leda team inom klinisk vetenskap och av att samarbeta med viktiga opinionsbildare. Lara har en doktorsexamen i Genetic and Molecular Epidemiology från Case Western Reserve University, en masterexamen i Genetic Counseling från Ohio State University samt examen i teknologi och ekonomi.
“Vi är glada över att välkomna Lara till Immunovia. Hennes breda expertis inom design och genomförande av studier, samt att arbeta med viktiga opinionsbildare, kommer att hjälpa oss att stärka klinisk evidens som stöder IMMray® PanCan-d-testet, få fler kliniker att tillämpa testet samt att säkra försäkringsersättning.”, sa Philipp Mathieu, vd och koncernchef för Immunovia.
För mer information, kontakta:
Philipp Mathieu
Vd och koncernchef
philipp.mathieu@immunovia.com
Karin Almqvist Liwendahl
CFO
karin.almqvist.liwendahl@immunovia.com
Om Immunovia
Immunovia AB är ett diagnostikföretag med visionen att revolutionera den blodbaserade diagnostiken och öka överlevnaden för patienter med cancer.
Vår första produkt, IMMray® PanCan-d, är det enda blodtest som för närvarande är tillgängligt på marknaden för tidig upptäckt av cancer i bukspottkörteln. Testet har oöverträffad klinisk prestanda. Kommersialiseringen av IMMray® PanCan-d startade i augusti 2021 i USA där IMMray® PanCan-d erbjuds som ett laboratorieutvecklat test (LDT) exklusivt av Immunovia, Inc. För mer information, se: www.immunoviainc.com.
Immunovia samarbetar och engagerar sig med vårdgivare, ledande experter och patientgrupper globalt för att göra detta test tillgängligt för alla högriskgrupper för bukspottkörtelcancer.
USA, den första marknaden där IMMray® PanCan-d är kommersiellt tillgänglig, är världens största marknad för upptäckt av cancer i bukspottkörteln med ett uppskattat värde på mer än 4 miljarder USD årligen.
Immunovias aktier (IMMNOV) är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.immunovia.com.
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke