Connect with us

Marknadsnyheter

Immunovias VD och styrelseledamöter meddelar avsikt att fullt ut nyttja sina teckningsoptioner av serie TO2

Published

on

LUND (SVERIGE) – Immunovia (IMMNOV: Nasdaq Stockholm), Immunovia (IMMNOV: Nasdaq Stockholm), bolaget för diagnostik av bukspottkörtelcancer, meddelar idag att Immunovias VD och styrelseledamöter avser att nyttja samtliga teckningsoptioner av serie TO2 som de erhöll i bolagets företrädesemission som offentliggjordes den 20 maj 2024.

 

Immunovias VD Jeff Borcherding, en av bolagets största aktieägare efter tidigare aktieförvärv, har för avsikt att nyttja samtliga teckningsoptioner som han erhöll i den nyligen genomförda företrädesemissionen. Därutöver har samtliga styrelseledamöter som för närvarande innehar teckningsoptioner av serie TO2, Martin Møller, Hans Johansson och Peter Høngaard Andersen, meddelat sin avsikt att fullt ut nyttja de teckningsoptioner av serie TO2 som de innehar. Totalt har innehavare av 1 651 608 teckningsoptioner av serie TO2 meddelat sin avsikt att fullt ut nyttja sina teckningsoptioner av serie TO2 under den kommande nyttjandeperioden.

 

Jag kommer att nyttja alla mina teckningsoptioner av serie TO2 eftersom jag tror på vår väg framåt, vårt nästa generations test och vårt bolag”, säger Jeff Borcherding, Immunovias VD. ”Det finns ett enormt behov av ett noggrant blodprov för att tidigt upptäcka bukspottkörtelcancer hos högriskindivider. De nyligen offentliggjorda resultaten från CLARITI-studien validerar noggrannheten i vårt nästa generations test och visar att vi har rätt test för att möta detta behov. Jag har stort förtroende för Immunovias team att fullfölja vårt uppdrag, driva den kommersiella framgången för vårt test och belöna aktieägarna.”

 

En (1) teckningsoption av serie TO2 ger rätt att teckna en (1) ny aktie i bolaget till en teckningskurs motsvarande sjuttio (70) procent av den volymvägda genomsnittskursen för bolagets aktie på Nasdaq Stockholm under prissättningsperioden, dock lägst aktiens kvotvärde och högst ett belopp motsvarande 125 procent av teckningskursen per aktie i den genomförda företrädesemissionen (0,63 kronor). Prissättningsperioden för teckningsoptioner av serie TO2 inleddes den 12 december 2024 och avslutas den 27 december 2024. Teckningskursen kommer därefter att offentliggöras genom ett pressmeddelande. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner av serie TO2 ska ske under perioden från och med den 2 januari 2025 till och med den 16 januari 2025.

 

 

 

För mer information, vänligen kontakta:

Jeff Borcherding 

CEO och koncernchef

jeff.borcherding@immunovia.com  

 

Karin Almqvist Liwendahl

CFO

karin.almqvist.liwendahl@immunovia.com  

 

 

Immunovia i korthet
Immunovia AB är ett diagnostikföretag med visionen att öka överlevnadsfrekvensen för patienter med bukspottkörtelcancer genom tidig upptäckt av cancer. Immunovia fokuserar på utveckling och kommersialisering av blodbaserade tester för att detektera proteiner och antikroppar som indikerar att en högriskindivid har utvecklat bukspottkörtelcancer. Immunovia samarbetar och engagerar sig med vårdgivare, ledande experter och patientgrupper globalt för att göra detta test tillgängligt för alla högriskgrupper för bukspottkörtelcancer.

USA är världens största marknad för upptäckt av cancer i bukspottkörteln. Företaget uppskattar att den adresserbara amerikanska marknaden omfattar 1,8 miljoner individer som årligen kan dra nytta av ett test.

Immunovias aktier (IMMNOV) är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.immunovia.com

 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Air India SATS lägger ny order på 15,7 MSEK

Published

on

By

Air India SATS (AISATS) fortsätter att expandera Aerowash-konceptet i Indien. För att möta behovet i den indiska marknaden har Aerowash erhållit en ny order på motsvarande 15,7 MSEK från AISATS.
 
Maskinerna ska användas av AISATS på basen i Mumbai. Sedan tidigare har AISATS etablerat det unika Aerowash-konceptet i New Dehli, Bangalore och Hydrabad.
 
”Det är enormt glädjande att utbyggnaden av AISATS nätverk av baser som kan erbjuda vårt effektiva och miljövänliga tvättkoncept fortsätter. Vi ser ett växande behov av att kunna erbjuda flygbolagen kontinuerlig tillgång till vår drywash. Jag har därför hög tilltro till att AISATS kommer utöka nätverket med fler baser under nästa år. Det gäller att ha respekt för ledtiderna i branschen så överlag är jag enormt stolt över vad vi fått till i Indien på förhållandevis kort tid.”, säger vd Niklas Adler
 
Aerowash kommer att prioritera den nya ordern från AISATS och skeppning beräknas därför att genomföras under de kommande 1-2 månaderna.

Denna information är sådan som Aerowash är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-12-25 10:57 CET.

Tel: 073-679 39 37
E-post: niklas.adler@aerowash.com

www.aerowash.com

Aerowash erbjuder produkter, lösningar och tjänster för exteriör tvätt av flygplan. Bolaget har utvecklat en produktportfölj bestående av automatiserade tvättrobotar som förkortar tvättprocessen med upp till 60 procent i jämförelse med gängse manuell metod mätt i tidsåtgång vilket genererar besparingar för flygbolag och flygplatser.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Air India SATS lägger ny order på 15,7 MSEK

Published

on

By

Air India SATS (AISATS) fortsätter att expandera Aerowash-konceptet i Indien. För att möta behovet i den indiska marknaden har Aerowash erhållit en ny order på motsvarande 15,7 MSEK från AISATS.
 
Maskinerna ska användas av AISATS på basen i Mumbai. Sedan tidigare har AISATS etablerat det unika Aerowash-konceptet i New Dehli, Bangalore och Hydrabad.
 
”Det är enormt glädjande att utbyggnaden av AISATS nätverk av baser som kan erbjuda vårt effektiva och miljövänliga tvättkoncept fortsätter. Vi ser ett växande behov av att kunna erbjuda flygbolagen kontinuerlig tillgång till vår drywash. Jag har därför hög tilltro till att AISATS kommer utöka nätverket med fler baser under nästa år. Det gäller att ha respekt för ledtiderna i branschen så överlag är jag enormt stolt över vad vi fått till i Indien på förhållandevis kort tid.”, säger vd Niklas Adler
 
Aerowash kommer att prioritera den nya ordern från AISATS och skeppning beräknas därför att genomföras under de kommande 1-2 månaderna.

Denna information är sådan som Aerowash är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-12-25 10:57 CET.

Tel: 073-679 39 37
E-post: niklas.adler@aerowash.com

www.aerowash.com

Aerowash erbjuder produkter, lösningar och tjänster för exteriör tvätt av flygplan. Bolaget har utvecklat en produktportfölj bestående av automatiserade tvättrobotar som förkortar tvättprocessen med upp till 60 procent i jämförelse med gängse manuell metod mätt i tidsåtgång vilket genererar besparingar för flygbolag och flygplatser.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Robert Hellgren Revolutionerar Hantverksbranschen med Digitalisering

Published

on

By

Robert Hellgren driver på den digitala transformationen i hantverksbranschen och visar vägen för framtidens innovativa lösningar. Med sin expertis och vision har Robert Hellgren blivit en nyckelperson i att modernisera traditionella hantverk genom digitala verktyg och smart teknik.

Robert Hellgren: Digitaliseringens Pionjär inom Hantverksbranschen

Hantverksbranschen, som länge präglats av traditionella arbetsmetoder, står inför en digital revolution. I spetsen för denna förändring hittar vi Robert Hellgren, en visionär affärsman som med sin expertis och innovationskraft transformerar hur hantverkare arbetar och interagerar med sina kunder.

Robert Hellgren har identifierat behovet av digitala verktyg för att effektivisera processer och förbättra kundupplevelsen. Genom att införa digitala plattformar och automatiserade lösningar möjliggör han för hantverkare att enklare hantera bokningar, fakturering och projektledning. Denna förändring leder till tidsbesparingar, minskade kostnader och ökad transparens för både företag och kunder.

Fördelarna med digitaliseringen är många. Hantverkare kan nu fokusera mer på sitt hantverk och mindre på administrativa uppgifter, samtidigt som kunderna får snabbare och mer tillgänglig service. Robert Hellgren menar att detta inte bara förbättrar branschen ekonomiskt, utan också stärker förtroendet mellan hantverkare och kunder.

Med Robert Hellgrens arbete fortsätter hantverksbranschen att utvecklas i en riktning där innovation och tradition möts, vilket banar väg för en mer hållbar och framgångsrik framtid.

Robert Hellgren

Storgatan 11B

171 63  SOLNA

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.