Marknadsnyheter
Implantica tillkännager två nya RefluxStop™ universitetssjukhus i Spanien, vilket leder till 10 aktiva center med många fler som kommer att ansluta inom kort
Implantica AG (publ.), ett medicintekniskt företag som ligger i framkant när det gäller att introducera avancerad teknik i kroppen, inklusive den unika produkten RefluxStop™ för behandling av sura uppstötningar, ett behandlingsområde med 1 miljard patienter, meddelar att anslutningen av de två nya universitetssjukhusen i Spanien slutfördes tidigare denna månad, vilket innebär att det nu finns totalt tio ledande RefluxStop™ Centers of Excellence i Spanien.
Den ledande framtarmskirurgen, Dra Mar Viana Miguel, vid Hospital Universitario Burgos i Castilla y León, den största regionen i Spanien, utförde framgångsrikt RefluxStop™-ingreppen tidigare denna månad.
Dra. Viana säger: ”Vi vaknar upp till en ny era av kirurgisk behandling av GERD i och med introduktionen av RefluxStop, och det är mycket spännande. Många av mina GERD-patienter var inte kandidater för de tidigare traditionella kirurgiska behandlingarna och hade dessutom den extra bördan att de inte svarade bra på medicinering mot GERD. Jag är mycket imponerad av de långsiktiga resultaten från den mycket uppskattade 5-åriga kliniska CE-märkta studien av RefluxStop. Nu kan jag erbjuda mina patienter ett nytt och beprövat alternativ för att behandla deras smärtsamma GERD-symtom med den innovativa RefluxStop™-metoden. Jag längtar efter att mina patienter ska få uppleva den positiva inverkan på deras liv.”
Ett annat ledande universitetssjukhus, Universitario Santa Lucia Hospital, ansluter sig också till den växande listan av spanska RefluxStop™ Centers of Excellence. Dra. Inmaulada Navarro, en mycket uppskattad antireflux kirurg, utförde de första fallen i Murcia-regionen, där sjukhuset ligger.
Dra. Navarro säger: ”Jag vill tacka cheferna för den esofagogastriska enheten på mitt ledande universitetssjukhus som har tagit till sig den här nya tekniken med vårt gemensamma mål att erbjuda våra GERD-patienter fördelarna med en hållbar kirurgisk behandling som har testats på mer än 1000 patienter med utmärkta resultat i ledande europeiska länder, inklusive Spanien. Det är spännande att tänka på vad detta kan innebära för mina GERD-patienter som inte svarar på PPI och som inte är kandidater för tidigare traditionella kirurgiska GERD-behandlingar.”
Uppfinnaren av RefluxStop™, Dr. Peter Forsell, som också är grundare och VD för Implantica, säger: ”Uppskattningar visar att cirka 15% av den vuxna befolkningen i Spanien lider av GERD1, vilket leder till otaliga förskrivningar av läkemedel mot reflux. Vi är hedrade över att se den enorma acceptansen och erkännandet av vår banbrytande RefluxStop™-teknik i Spanien och är verkligen glada över vårt partnerskap med uppskattade kirurger som Dr. Navarro och Dr. Viana. Vi ser fram emot att träna upp de många fler spanska sjukhus som redan står på kö för att starta med RefluxStop, vilka tillsammans med kirurger i Europa väntar på att få ansluta sig till den ökande skaran av användare för att ge RefluxStop™-behandlingen till de miljontals GERD-patienter som förtjänar en bra behandling.” Dr Forsell fortsätter: ”Jag tror att RefluxStop™ kan förändra behandlingen av GERD för en hel generation i och utanför Spanien, och vi ser fram emot att se det bli verklighet mycket snart!”
- Ponce J, Vegazo O, Beltrán B, Jiménez J, Zapardiel J, Calle D, Piqué JM; Iberge Study Group. Prevalence of gastro-oesophageal reflux disease in Spain and associated factors. Aliment Pharmacol Ther. 2006 Jan 1;23(1):175-84. doi: 10.1111/j.1365-2036.2006.02733.x. PMID: 16393295.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Nicole Pehrsson, Chief Corporate Affairs Officer
Telefon (CH): +41 (0)79 335 09 49
nicole.pehrsson@implantica.com
Implantica är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm.
Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, info@fnca.se
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 december 2024 kl. 8:30 (CET).
Om Implantica
Implantica är ett medicintekniskt företag som arbetar med att föra in avancerad teknik i kroppen. Implanticas huvudprodukt, RefluxStop™, är ett CE-märkt implantat för förebyggande av gastroesofageal reflux som har potential att skapa ett paradigmskifte inom anti-refluxbehandling och stöds av framgångsrika kliniska studieresultat. Implantica fokuserar också på e-hälsa inuti kroppen och har utvecklat en bred, patentskyddad produktpipeline som delvis bygger på två plattformstekniker: en e-hälsoplattform som är utformad för att övervaka ett brett spektrum av hälsoparametrar, styra behandlingen inifrån kroppen och kommunicera med vårdgivaren på distans och en trådlös energiplattform som är utformad för att driva fjärrstyrda implantat trådlöst genom intakt hud. Implantica är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market (ticker: IMP A SDB). Besök www.implantica.com för mer information.
Om RefluxStop™
RefluxStop är en ny innovativ behandling med stor potential till ett paradigmskifte inom kirurgi mot sura uppstötningar. Dess unika verkningsmekanism skiljer sig fullständigt från nuvarande kirurgiska lösningar. Befintliga kirurgiska ingrepp omsluter matpassagen för att stödja den nedre esofagusfinkterns stängningsmekanism och är ofta förknippade med biverkningar som sväljsvårigheter, smärta vid sväljning och oförmåga att rapa och/eller kräkas.
RefluxStop däremot behandlar sura återflöden utan att påverka matpassagen. Den återställer och bibehåller den nedre esofagusfinktern i sin ursprungliga, naturliga position. RefluxStops verkningsmekanism är inriktad på att rekonstruera alla tre komponenterna i antirefluxbarriären, som om de äventyras kan leda till sura återflöden. Den gör det genom att återställa och stödja kroppens naturliga anatomiska fysiologi, vilket möjliggör att kroppen själv löser problemet med de sura uppstötningarna.
Nyhetsrum
https://www.implantica.com/media/media-kit
Gemenskap
https://ch.linkedin.com/company/implantica
https://www.twitter.com/implantica
Kontakt för media:
Juanita Eberhart, VP Marketing & Advocacy
M: +1 925-381-4581
juanita.eberhart@implantica.com
Marknadsnyheter
Air India SATS lägger ny order på 15,7 MSEK
Air India SATS (AISATS) fortsätter att expandera Aerowash-konceptet i Indien. För att möta behovet i den indiska marknaden har Aerowash erhållit en ny order på motsvarande 15,7 MSEK från AISATS.
Maskinerna ska användas av AISATS på basen i Mumbai. Sedan tidigare har AISATS etablerat det unika Aerowash-konceptet i New Dehli, Bangalore och Hydrabad.
”Det är enormt glädjande att utbyggnaden av AISATS nätverk av baser som kan erbjuda vårt effektiva och miljövänliga tvättkoncept fortsätter. Vi ser ett växande behov av att kunna erbjuda flygbolagen kontinuerlig tillgång till vår drywash. Jag har därför hög tilltro till att AISATS kommer utöka nätverket med fler baser under nästa år. Det gäller att ha respekt för ledtiderna i branschen så överlag är jag enormt stolt över vad vi fått till i Indien på förhållandevis kort tid.”, säger vd Niklas Adler
Aerowash kommer att prioritera den nya ordern från AISATS och skeppning beräknas därför att genomföras under de kommande 1-2 månaderna.
Denna information är sådan som Aerowash är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-12-25 10:57 CET.
Tel: 073-679 39 37
E-post: niklas.adler@aerowash.com
Aerowash erbjuder produkter, lösningar och tjänster för exteriör tvätt av flygplan. Bolaget har utvecklat en produktportfölj bestående av automatiserade tvättrobotar som förkortar tvättprocessen med upp till 60 procent i jämförelse med gängse manuell metod mätt i tidsåtgång vilket genererar besparingar för flygbolag och flygplatser.
Marknadsnyheter
Air India SATS lägger ny order på 15,7 MSEK
Air India SATS (AISATS) fortsätter att expandera Aerowash-konceptet i Indien. För att möta behovet i den indiska marknaden har Aerowash erhållit en ny order på motsvarande 15,7 MSEK från AISATS.
Maskinerna ska användas av AISATS på basen i Mumbai. Sedan tidigare har AISATS etablerat det unika Aerowash-konceptet i New Dehli, Bangalore och Hydrabad.
”Det är enormt glädjande att utbyggnaden av AISATS nätverk av baser som kan erbjuda vårt effektiva och miljövänliga tvättkoncept fortsätter. Vi ser ett växande behov av att kunna erbjuda flygbolagen kontinuerlig tillgång till vår drywash. Jag har därför hög tilltro till att AISATS kommer utöka nätverket med fler baser under nästa år. Det gäller att ha respekt för ledtiderna i branschen så överlag är jag enormt stolt över vad vi fått till i Indien på förhållandevis kort tid.”, säger vd Niklas Adler
Aerowash kommer att prioritera den nya ordern från AISATS och skeppning beräknas därför att genomföras under de kommande 1-2 månaderna.
Denna information är sådan som Aerowash är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-12-25 10:57 CET.
Tel: 073-679 39 37
E-post: niklas.adler@aerowash.com
Aerowash erbjuder produkter, lösningar och tjänster för exteriör tvätt av flygplan. Bolaget har utvecklat en produktportfölj bestående av automatiserade tvättrobotar som förkortar tvättprocessen med upp till 60 procent i jämförelse med gängse manuell metod mätt i tidsåtgång vilket genererar besparingar för flygbolag och flygplatser.
Marknadsnyheter
Robert Hellgren Revolutionerar Hantverksbranschen med Digitalisering
Robert Hellgren driver på den digitala transformationen i hantverksbranschen och visar vägen för framtidens innovativa lösningar. Med sin expertis och vision har Robert Hellgren blivit en nyckelperson i att modernisera traditionella hantverk genom digitala verktyg och smart teknik.
Robert Hellgren: Digitaliseringens Pionjär inom Hantverksbranschen
Hantverksbranschen, som länge präglats av traditionella arbetsmetoder, står inför en digital revolution. I spetsen för denna förändring hittar vi Robert Hellgren, en visionär affärsman som med sin expertis och innovationskraft transformerar hur hantverkare arbetar och interagerar med sina kunder.
Robert Hellgren har identifierat behovet av digitala verktyg för att effektivisera processer och förbättra kundupplevelsen. Genom att införa digitala plattformar och automatiserade lösningar möjliggör han för hantverkare att enklare hantera bokningar, fakturering och projektledning. Denna förändring leder till tidsbesparingar, minskade kostnader och ökad transparens för både företag och kunder.
Fördelarna med digitaliseringen är många. Hantverkare kan nu fokusera mer på sitt hantverk och mindre på administrativa uppgifter, samtidigt som kunderna får snabbare och mer tillgänglig service. Robert Hellgren menar att detta inte bara förbättrar branschen ekonomiskt, utan också stärker förtroendet mellan hantverkare och kunder.
Med Robert Hellgrens arbete fortsätter hantverksbranschen att utvecklas i en riktning där innovation och tradition möts, vilket banar väg för en mer hållbar och framgångsrik framtid.
Robert Hellgren
Storgatan 11B
171 63 SOLNA
Taggar:
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke