Marknadsnyheter
Insiderinformation: Fiskarskoncernen förvärvar Georg Jensen och utvidgar sin portfölj av lyxvarumärken
Fiskars Oyj Abp
Insiderinformation
14.9.2023 kl. 08.30
Insiderinformation: Fiskarskoncernen förvärvar Georg Jensen och utvidgar sin portfölj av lyxvarumärken
Fiskarskoncernen har träffat ett avtal med Investcorp om att förvärva Georg Jensen, det välrenommerade danska lyxlivsstilsvarumärket genom att förvärva 100% av aktierna i Georg Jensen Investment APS, för en köpeskilling om 151,5 miljoner euro på en kontantfri och skuldfri basis (enterprise value)[1]. Varumärket erbjuder ikoniska produkter i hem- och smyckeskategorier. Med 120 år av traditioner och ett starkt fokus på hantverk, kreativitet och design, passar Georg Jensen väl in i Fiskarskoncernens portfölj av lyxhemvarumärken och ökar lyxvarumärkenas andel av koncernens nettoomsättning från 25%[2] till mer än en tredjedel. Georg Jensens nettoomsättning år 2022 var 158,1 miljoner euro och EBIT var 14,9 miljoner euro[3].
Transaktionen erläggs kontant och finansieras med lån. Transaktionens enterprise value (EV) uppgår till 151,5 miljoner euro, motsvarande en EV/EBITDA[4] multipel om 9.5x på fristående basis och 4.7x med kostnadssynergierna beaktade, netto av integrationskostnader.
Förvärvet stöder Fiskarskoncernens tillväxtstrategi genom att utöka bolagets portfölj av lyxhemvarumärken som redan omfattar de ikoniska varumärkena Royal Copenhagen, Waterford och Wedgwood. Återförenandet av de uppskattade danska designvarumärkena Georg Jensen och Royal Copenhagen medför dessutom attraktiva möjligheter för kommersiell excellens. Georg Jensen har starka direktkanaler (DTC) och över 50 % av Georg Jensens försäljning härstammar från egen detaljhandel och e-handel. Beträffande marknader ser Fiskarskoncernen möjligheter att öka varumärkets närvaro särskilt i Kina. Kommersiell excellens, DTC och Kina utgör tre av fyra tillväxtfaktorer i Fiskarskoncernens tillväxtstrategi.
”Som ett ikoniskt varumärke med starka traditioner och fokus på banbrytande design, passar Georg Jensen synnerligen väl in i Fiskarskoncernens varumärkesfamilj, både strategiskt och kulturellt. Det är med glädje vi välkomnar Georg Jensen och dess anställda till Fiskarskoncernen.
Genom detta förvärv förstärker vi vår portfolio inom lyxhemprodukter. Vi på Fiskarskoncernen vill bygga holistiska livsstilsvarumärken som omger konsumenterna och Georg Jensen passar utmärkt in den beskrivningen. På basis av vår erfarenhet av att skapa relevans för konsumenterna och förstå konsumenternas önskemål, ser vi många möjligheter att ytterligare upphöja detta välrenommerade livsstilsvarumärke,” säger Fiskarskoncernens VD Nathalie Ahlström.
Slutförande av transaktionen och inverkan på Fiskarskoncernens prognos för 2023
Fiskarskoncernen förväntas konsolidera Georg Jensen i sin finansiella rapportering, under verksamhetsenheten Vita, efter slutförande av transaktionen. Slutförande av transaktionen väntas ske i början av Q4, och förvärvet är föremål sedvanliga slutförandevillkor.
Fiskarskoncernens nuvarande prognos för 2023, som publicerades den 5 juli 2023, beaktar inte den här offentliggjorda transaktionens inverkan på bolagets jämförbara EBIT för 2023. Fiskarskoncernen genomför en översyn av Georg Jensens redovisningsprinciper och kommer att färdigställa förvärvsallokeringen först då transaktionen är slutförd. Eventuell inverkan på Fiskarskoncernens prognos för 2023 kommer att meddelas så snart en välgrundad uppskattning kan göras. Fiskarskoncernen förväntar sig dock att förvärvsallokeringen kommer att ha en negativ inverkan på nuvarande prognos.
De viktigaste uppgifterna om transaktionen
Enterprise value, finansiering och finansiell påverkan
Transaktionen erläggs kontant och finansieras med lån. Transaktionens enterprise value (EV) uppgår till 151,5 miljoner euro, motsvarande en EV/EBITDA multipel om 9.5x på fristående basis och 4.7x med kostnadssynergierna beaktade, netto av integrationskostnader.
Fiskarskoncernen kommer att finansiera transaktionen med lån och har slutit ett avtal om bryggfinansiering med Nordea Bank Abp and OP Corporate Bank plc. Bryggfinansieringen kommer att förfalla till betalning senast 18 månader efter att förvärvet har slutförts. Fiskarskoncernen ämnar konvertera faciliteten till långfristig finansiering.
Den 30 juni 2023 var Fiskarskoncernens nettoskuld 342,2 miljoner euro och Nettoskuld/EBITDA (rullande 12 mån) relationstalet var 2,08. Fiskarskoncernens nettoskuld kommer att påverkas av förvärvet men de finansiella nyckeltalen förväntas därefter återgå mot målnivåerna. Fiskarskoncernens soliditet förväntas förbli stabil.
Baserat på preliminära förväntningar på förvärvsallokeringens inverkan, förväntas transaktionen ha en utspädande effekt på resultatet per aktie (EPS) under 2023 och 2024. Utan allokering av köpeskillingen och transaktionskostnader, förväntas transaktionen ha en positiv effekt på EPS från och med att transaktionen har slutförts. Dessutom förväntas transaktionen ha en positiv effekt på det fria kassaflödet från och med att transaktionen har slutförts. Fiskarskoncernen håller sina finansiella mål gällande organisk omsättningstillväxt, EBIT marginal, Cash Conversion och nettoskuld / EBITDA oförändrade.
Synergier
Transaktionen väntas medföra betydande kostnadssynergier i förhållande till, bland annat, stödfunktionerna och inköp. De årliga synergierna väntas uppgå till cirka 18 miljoner euro och största delen av dem väntas förverkligas före slutet av 2025.
Transaktions- och integrationskostnader
Uppskattade transaktionskostnader förväntas uppgå till cirka 5 miljoner euro och kommer att bokas som jämförelsestörande poster under Q4 2023. Kostnader relaterade till integration förväntas uppgår till 10 miljoner euro och kommer att bokas under åren 2024–2026.
Georg Jensen i korthet
Georg Jensen är ett danskt designvarumärke grundat år 1904 av en silversmed med samma namn. Bolaget erbjuder ikoniska och samtida produkter i hem- och smyckeskategorier, där vartdera kategori utgör ungefär hälften av Georg Jensens omsättning. Georg Jensen har sitt huvudkontor i Köpenhamn, Danmark och är närvarande i över 10 länder. Europa är Georg Jensens största marknad och står för 52 % av omsättningen år 2022, efterföljd av APAC som står för 41 % och Nordamerika som står för 6 % av omsättningen år 2022. Bolagets huvudsakliga försäljningskanaler är partihandel, detaljhandel och e-handel. År 2022 uppgick direktkanalerna (egen detaljhandel och e-handel) till över 50% av Georg Jensens omsättning.
Georg Jensen har två egna produktionsanläggningar; den ena i Köpenhamn, Danmark för silverprodukter och serveringsskålar och den andra i Chiang Mai, Thailand för smyckesprodukter. Bolaget kompletterar den egna produktionen med specialiserade tredjepartsleverantörer, till vilka tillverkningen av produkter i hem-segmentet har utlokaliserats.
År 2022 hade Georg Jensen 1 205 anställda (heltidsekvivalenter). Georg Jensens anställda kommer att bli Fiskarskoncernens anställda efter slutförande av transaktionen.
Georg Jensen delar en gemensam historia med Royal Copenhagen eftersom båda tidigare ägdes av Royal Scandinavia Group A/S.
Georg Jensens nyckeltal
Enligt Georg Jensens årsredovisningar och kvartalsrapporter enligt IFRS[5]
Senaste 12 månader (juni 2023) | 1-6/2023 | 2022 | 2021 | |
Omsättning, Mn euro | 153,5 | 59,3 | 158,1 | 149,3 |
Bruttovinst, Mn euro | 94,1 | 36,0 | 97,8 | 92,8 |
Bruttomarginal | 61 % | 61 % | 62 % | 62 % |
EBITDA, Mn euro | 26,9 | 3,7 | 30,6 | 31,1 |
EBITDA-marginal | 18 % | 6 % | 19 % | 21 % |
EBIT, Mn euro | 11,5 | -4,1 | 14,9 | 14,6 |
EBIT-marginal | 8 % | -7 % | 9 % | 10 % |
Nettoskuld, inkl. leasingskulder enligt IFRS 16, Mn euro | – | 56,3 | 39,9 | 39,4 |
Nettoskuld, Mn euro | – | 37,4 | 21,0 | 10,6 |
Antal anställda (FTEs) | – | – | 1 205 | 1 097 |
Antal butiker | – | 96 | 96 | 93 |
Rådgivare
Rothschild & Co. agerar som finansiell rådgivare till Fiskarskoncernen i samband med transaktionen.
Webbsändning för analytiker, investerare och media
Fiskarskoncernens VD Nathalie Ahlström och ekonomidirektör Jussi Siitonen kommer att presentera förvärvet idag den 14 september 2023 kl. 11.15 EEST under en direkt webbsändning.
Webbsändningen kommer att hållas på engelska och kan följas via: https://fiskars.videosync.fi/info
En inspelning av webbsändningen och presentationsmaterialet kommer att göras tillgängliga på bolagets webbplats. Personuppgifter som samlas in under evenemanget kommer inte användas för något annat syfte.
FISKARS OYJ ABP
Nathalie Ahlström
Verkställande direktör
Bilder för media: https://fiskars.emmi.fi/l/7_CNvkzMRSvx
För ytterligare information:
Investerare- och analytikerkontakter: Essi Lipponen, investerarrelationsdirektör, tfn +358 40 829 1192
Mediekontakter: Medierelationer, press@fiskars.com, tfn +358 40 553 3151
Kort om Fiskars Group
Fiskars Group (FSKRS, Nasdaq Helsinki) är ett globalt hem för designdrivna varumärken för inomhus- och utomhusbruk. Våra varumärken är bl.a. Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Moomin Arabia, Waterford och Wedgwood. Våra varumärken finns tillgängliga i över 100 länder och vi har cirka 350 egna butiker. Vi har nästan 7 000 medarbetare och 2022 uppgick vår omsättning till 1,2 miljarder euro.
Vi är enade bakom vårt gemensamma syfte: att göra vardagen extraordinär genom nyskapande design. Sedan 1649 har vi designat tidlösa, funktionella och vackra produkter, samtidigt som vi driver innovation och hållbar tillväxt.
Läs mera: fiskarsgroup.com/sv
Viktig information
Detta börsmeddelande innehåller framåtriktade uttalanden om framtida händelser, inklusive uttalanden om Fiskarskoncernens strategi, verksamhetsplaner och fokusområden. Orden ”kan”, ”kommer ”, ”skulle”, ”kunde”, ”borde”, ”förväntar”, ”avser”, ”ämnar”, ”tror”, ”estimerar”, ”uppskattar”, ”förutser”, ”prognostiserar”, ”eventuell”, ”fortsätter”, ”eftersträvar” eller liknande uttryck är, när de återfinns i detta dokument, avsedda att identifiera framåtriktade uttalanden. Frånvaro av dessa ord innebär emellertid inte att uttalandet inte är framåtriktat. Den framåtriktade informationen i detta börsmeddelande baserar sig på ledningens nuvarande förväntningar och prognoser och är behäftade med risker, osäkerheter och viktiga faktorer som kan leda till att faktiska händelser och resultat kan komma att avvika väsentligt från det som uttryckligen eller underförstått angivits i framåtriktade uttalanden i detta börsmeddelande, inklusive samtliga hänvisningar till Fiskarskoncernens affärsverksamhet, strategi, mål, kostnadssynergier och förväntad tidplan samt konkurrens från andra bolag. Fiskarskoncernen uppmanar läsarna av detta börsmeddelande att inte förlita sig på något av de framåtriktade uttalandena eftersom dessa endast talar för det datum på vilket de är uttalade. Framåtriktade uttalanden i detta börsmeddelande avser endast Fiskars bedömning på detta datum och ska inte anses utgöra Fiskars bedömning vid någon senare tidpunkt.
Detta börsmeddelande innehåller också uppskattningar om de kostnadssynergier som förväntas uppstå som en följd av transaktionen och sammanslagningen av Fiskarskoncernen och Georg Jensens affärsverksamheter samt om de relaterade integrationskostnaderna. Uppskattningarna som Fiskarskoncernen har upprättat baserar sig på ett antal antaganden och omdömen. Antagandena som hänför sig till de uppskattade kostnadssynergierna och de relaterade integrationskostnaderna är till sin natur osäkra och föremål för många betydande affärsmässiga, ekonomiska och konkurrensmässiga risker och osäkerheter, som kan förorsaka att de eventuella verkliga kostnadssynergierna, om några, från transaktionen och sammanslagningen av affärsverksamheterna och de relaterade integrationskostnaderna skiljer sig väsentligt från uppskattningarna i detta börsmeddelande. Det kan vidare inte finnas någon säkerhet om att transaktionen kommer att verkställas på det sätt och inom den tidtabell som beskrivs i detta börsmeddelande eller att transaktionen kommer att verkställas överhuvudtaget.
[1] Enterprise value (EV) definieras i USD och är 165 miljoner USD. I detta meddelande det har konverterats till euro baserat på USD/EUR på 1,0890 och är därför föremål för förändringar baserat på valutafluktuationer och säkringseffekter.
[2] Per utgången av 2022. Inkluderar nettoomsättningen för Royal Copenhagen, Waterford och Wedgwood varumärkena.
[3] Siffror konverterade från DKK till EUR baserat på genomsnittskurs 2022.
[4] EV/EBITDA utan påverkan av standarden IFRS 16 Leasingavtal.
[5] Siffror konverterade från DKK till EUR baserat på genomsnittskurs för varje rapporteringsperiod.
Marknadsnyheter
Månadsstatistik för augusti
Publiceringsdatum: 2024-09-09
Alpcot Holding AB (publ) är moderbolag i Alpcot-koncernen. Statistiken avser den verksamhet som bedrivs i de helägda bolagen Alpcot AB samt Alpcot Capital Management Ltd. Under 2024 har antalet depåkunder hos Alpcot ökat med 419 st, portföljförvaltat och rådgivet kapital har tillsammans ökat med 1 285 MSEK och kapital i egna fonder har ökat med 229 MSEK. Alpcot har sedan start betalat ut över 47 MSEK i fondrabatt till sina kunder.
|
Aug -24 |
Jul -24 |
Förändring månad |
Aug -23 |
Förändring år |
Antal depåkunder, st |
8 759 |
8 722 |
0,4% |
8 147 |
7,5% |
Varav rådgivna depåkunder |
4 930 |
4 862 |
1,4% |
4 094 |
20,4% |
|
|
|
|
|
|
Värde depåtjänst, MSEK |
9 066 |
9 044 |
0,2% |
8 561 |
5,9% |
|
|
|
|
|
|
Varav rådgivet kapital i depå |
2 174 |
2 206 |
-1,5% |
1 626 |
33,7% |
Varav portföljförvaltat kapital i depå |
2 610 |
2 570 |
1,6% |
1 476 |
76,8% |
Övrigt kapital i depå |
4 282 |
4 268 |
0,3% |
5 459 |
-21,6% |
|
|
|
|
|
|
Varav fonder (1) |
5 035 |
5 075 |
-0,8% |
3 976 |
26,6% |
Varav noterade aktier och ETF:er |
803 |
799 |
0,5% |
786 |
2,2% |
Övriga värdepapper |
3 228 |
3 170 |
1,8% |
3 799 |
-15,0% |
|
|
|
|
|
|
Alpcot-fonder, AuM, MSEK (2) |
993 |
1 004 |
-1,1% |
780 |
27,3% |
|
|
|
|
|
|
Återbetald fondrabatt, MSEK (3) |
20,5 |
20,5 |
0,0% |
23,0 |
-10,9% |
(1) Avser värdepappersfonder och alternativa investeringsfonder.
(2) Avser värde i Alpcots egna fonder, Alpcot Equities och Alpcot Fixed Income.
(3) Avser återbetald fondrabatt till depåkunder under en rullande 12-månadersperiod. Fondrabatten utbetalas i regel fyra gånger per år varpå beloppen för två närliggande månader kan vara identiska.
Alpcot ska erbjuda marknadens bästa plattform till rådgivare för att de ska kunna hjälpa privatpersoner i Sverige till finansiellt välmående.
Alpcot har en digital plattform för sparande och investeringar med flera marknadsledande tjänster. Produktområdena utgörs av depåtjänst, försäkringsförmedling och fond- och kapitalförvaltning samt tjänsten Curo Professional som innebär att rådgivare och anknutna ombud kan nyttja Alpcots digitala plattform. Alpcots plattform riktar sig mot professionella rådgivare samt privatpersoner som vill ha icke-komplicerade finansiella produkter med transparant prissättning.
För mer information kontakta ansvarig för investerarrelationer:
Dusko Savic, Verkställande direktör, dusko.savic@alpcot.se, +46(0)70 358 12 57
Besök Alpcot på www.alpcot.se
För mer information, vänligen kontakta:
Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se
T: +46 70 358 12 57
Om Alpcot
Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.
Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.se, www.eminova.se.
Marknadsnyheter
Lindab förvärvar franska ATIB och stärker sin position inom tekniska ventilationsprodukter
Lindab flyttar fram sin position inom tekniska ventilationsprodukter genom förvärvet av den franska ventilationsspecialisten ATIB. Med förvärvet stärker Lindab även sin försäljning och distribution i västra Frankrike.
ATIB är en väletablerad fransk distributör av ventilations- och inneklimatprodukter. Merparten av försäljningen består av ventilationssystem till kommersiella fastigheter. Produktutbudet omfattar luftaggregat, ljuddämpare, luftdon, brandskyddsprodukter och filter.
Försäljning av tekniska produkter sker i hög omfattning genom ventilationskonsulter, vilka föreskriver produkterna som ska användas i ventilationssystem. ATIB har djup kunskap om teknisk försäljning samt fleråriga relationer med kunder inom området. Det skapar möjlighet för merförsäljning av Lindabs tekniska produkter samt kunskapsöverföring till övriga delar av Lindab.
”Vi är glada över att välkomna ATIB till Lindab. Nya tillväxtmöjligheter skapas inom ett attraktivt produktområde.”, säger Ola Ringdahl, VD och Koncernchef för Lindab. ”ATIB är ett välskött bolag som är uppskattat för sin tekniska kompetens och sina långsiktiga kundrelationer. Vi ser goda möjligheter till att öka både vår och ATIBs försäljning samt att utöka Lindabs kunskap inom området för tekniska ventilationsprodukter på den franska marknaden. Vi är även mycket glada över att Cyril Ravon och Emmanuel Ravon kommer fortsätta leda ATIB, som del av Lindabkoncernen.”
”Vi ser fram emot att vidareutveckla ATIBs verksamhet som del av Lindab. Våra verksamheter kompletterar varandra väl och bygger på liknande värderingar kring hög kvalitet samt kundnöjdhet.”, säger Cyril Ravon, VD för ATIB.
ATIB (Aeraulique Thermique Industrie Batiment SAS) är baserat i Nantes och Bordeaux i västra Frankrike. Bolaget omsätter cirka 250 MSEK årligen med en rörelsemarginal som är i linje med Lindabs rörelsemarginal. ATIB grundades 1973 och sysselsätter 40 medarbetare. Förvärvet finansieras genom egen kassa och förväntas slutföras under fjärde kvartalet.
Läs mer om ATIB på deras hemsida https://www.atib.fr/
Kontakt
Ola Ringdahl
VD och Koncernchef
E-post: ola.ringdahl@lindab.com
Telefon: +46 (0) 431 850 00
Lars Ynner
CFO
E-post: lars.ynner@lindab.com
Tfn: +46 (0) 431 850 00
Catharina Paulcén
Head of Corporate Communications
E-post: catharina.paulcen@lindab.com
Mobil: +46 (0) 701 48 99 65
Kort om Lindab
Lindab är ett ledande ventilationsbolag i Europa. Lindab utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för energieffektiv ventilation och ett hälsosamt inomhusklimat. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, montagevänlighet och miljötänkande.
Koncernen omsatte 13 114 MSEK år 2023 och är etablerad i 20 länder med cirka 5 000 medarbetare. Norden stod för 45 procent av försäljningen 2023, Västeuropa för 42 procent, Centraleuropa för 12 procent och Övriga marknader för 1 procent.
Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap, under kortnamnet LIAB.
Marknadsnyheter
Topp-20 nominerade till Sveriges bästa hundkommun
Av 290 är det nu 20 kommuner kvar som har chansen att ta hem utmärkelsen Sveriges bästa hundkommun 2024. Här är de nominerade toppkommunerna som konkurrerar om första platsen genom att erbjuda ett härligt hundliv med exempelvis tillgång till veterinärvård och närhet till skog och rastplatser. Är din kommun med på listan?
– Nu börjar vi närma oss en vinnare! Av de 20 högst rankade toppkommunerna, som är nominerade till utmärkelsen Sverige bästa hundkommun, ska vi snart utse en vinnare. Det är små marginaler i toppen och samtliga möter i stort hundägares behov av ett enkelt och tryggt hundliv, säger Patrik Olsson, hundexpert på Agria.
De topp-20 nominerade kommuner är – i alfabetisk ordning:
- Botkyrka
- Göteborg
- Hallstahammar
- Halmstad
- Helsingborg
- Knivsta
- Lund
- Linköping
- Malmö
- Mark
- Mölndal
- Mörbylånga
- Sigtuna
- Solna
- Sundsvall
- Stockholm
- Upplands Väsby
- Uppsala
- Varberg
- Västerås
I mitten av september ska listan kortas ned till topp-tio och en vinnare utses.
Alla 290 kommunerna i landet har poängsattas enligt sex områden och fått en totalsumma på en skala om 0-6, och därefter har de rangordnats utifrån per 1 000 hundar som bor i kommunen. Årets extra kategori är användningen av sociala tjänstehundar inom exempelvis skola, äldreomsorg och vård i kommunen.
De sex utvalda kategorierna som väger tyngst bland hundägare är:
- Veterinärkliniker som är öppet på dagtid
- Veterinärklinker som håller öppet om dygnet runt
- Närhet till skog och natur
- Kurser för att träna och utbilda hunden
- Restauranger och fik som välkomnar hundar
- Kommunala hundrastplatser
Plus årets extra kategori:
- Sociala tjänstehundar
Datainsamling och bedömning – Sveriges bästa hundkommun:
Närmare 700 hundägare fick svara på frågan, Vad tycker du är viktigt för att du och din hund ska trivas där du bor? Svaren resulterade i de bedömningskriterier som kommunerna rankades utifrån.
Antalet sociala tjänstehundar, som exempelvis vård-, besöks-, och läshundar per kommun har tagits fram genom att sammanställa de hundar som är registrerade via landets samtliga länsstyrelser.
Läs mer här Sveriges bästa hundkommun – Agria Djurförsäkring
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke