Connect with us

Marknadsnyheter

Inwido kopplar ytterligare ett nytt låneavtal till sin ESG-prestation

Published

on

Inwido säkrar nytt hållbarhetslänkat kreditavtal med Nordea, relaterat till minskning av CO2e utsläpp, energieffektiva produkter och en säker arbetsmiljö.

Inwido har säkrat ett hållbarhetslänkat kreditavtal med Nordea på totalt SEK 1,5 miljarder, vilket ersätter ett befintligt avtal på SEK 1,75 miljarder. Den nya krediten har en löptid på tre år med förlängningsoption om ytterligare två år.

Med det nya kreditavtalet har profilen för Inwidos totala skuldportfölj förlängts. Samtidigt ligger det i linje med Inwidos kortsiktiga åtagande enligt Science Based Targets initiative (SBTi) att minska absoluta scope 1 och 2 GHG-utsläpp med 42 procent till 2030 jämfört med basåret 2022, och under samma tidsperiod minska absoluta scope 3 GHG-utsläpp med 25 procent.

Nyckeltalen är kärnan i Inwidos hållbarhetsstrategi och adresserar ESG-mål relaterade till CO2e utsläpp, säker arbetsmiljö samt andelen av försäljningen av fönster och dörrar enligt EU-Taxonomins kriterium att väsentligt bidra till att begränsa klimatförändringar.

Hållbarhet är en central del i vår strategi och kultur. Med vår verksamhet, våra produkter och hur vi agerar i samhället bidrar vi till en hållbar framtid. Hållbarhetsrelaterade lån bekräftar att vår strategi och våra mål är ambitiösa och trovärdiga, säger Fredrik Meuller, VD och koncernchef för Inwido.

Inwido har sedan tidigare liknande hållbarhetslänkade avtal med Handelsbanken och Svensk Exportkredit på totalt ca SEK 1,1 miljarder.

För ytterligare information, kontakta:
Fredrik Meuller, VD och koncernchef
Tel. 0734 22 70 11

Peter Welin, CFO och vice VD
Tel. 0703 24 31 90 

Om Inwido:
Inwido förbättrar människors liv inomhus med fönster och dörrar. Som Europas ledande fönsterkoncern är Inwidos affärsidé att utveckla och sälja marknadens bästa kundanpassade fönster- och dörrlösningar, via en decentraliserad struktur och med fokus på den konsumentdrivna marknaden, för att långsiktigt växa hållbart, organiskt samt genom förvärv. 
Inwido består av 34 affärsenheter med cirka 4 200 anställda i tolv länder. 2023 omsatte koncernen 9 miljarder kronor med en operationell EBITA-marginal på 11,4 procent. Inwido har varit noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2014.  Följ Inwidos resa på LinkedIn

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Sinch Accelerates Adoption of Rich Communication Services (RCS) Business Messaging with RCS Upscale

Published

on

By

Leading the Evolution of Customer Engagement with Secure, Interactive, and Branded Messaging Across Devices & Platforms

ATLANTA, Georgia, USA and STOCKHOLM, Sweden – September 16, 2024 – Sinch (Sinch AB (publ) – XSTO: SINCH), which is pioneering the way the world communicates through its Customer Communications Cloud, is accelerating the adoption of Rich Communication Services (RCS.)   Sinch has consistently delivered secure, branded, and interactive messaging solutions, offering flexible options that include messaging APIs, SaaS tools, and messaging enablement services. These solutions empower both brands and carriers to embrace RCS and transform customer interactions.

 

With Sinch’s RCS Upscale solution, businesses can seamlessly transition from SMS to RCS without additional costs or integration changes.  For markets where RCS is not fully supported, Sinch’s SMS fallback ensures continued messaging reach.  Customers using Sinch’s RCS solutions have seen unparalleled delivery and engagement rates on high-value use cases across the customer journey, making RCS an ideal choice for businesses looking to transform customer experiences.

 

Sinch sends millions of RCS business messages each month, helping brands like EasyPark and Micromania-Zing in EMEA, delivery companies in the North America, and banks across Latin America and India.  Sinch’s solutions are helping these organizations leverage RCS to improve their messaging capabilities, driving better customer engagement and satisfaction.

 

The release of iOS 18, which introduces RCS support in select markets, marks a

pivotal moment for the growth of RCS.  This development brings a more united and seamless messaging experience between Apple and Android devices for consumers, paving the way for RCS Business Messaging (RBM) adoption.  With Apple’s commitment to supporting the RCS Universal 2.4, which includes RBM, the stage is set for broader adoption, providing businesses with a powerful new tool to engage customers through rich, interactive experiences directly in their mobile inbox across a wider range of devices.

 

Sinch’s innovations in RCS are further evidenced by tools like the Omnichannel Connector on Salesforce AppExchange, which enables Salesforce Marketing Cloud customers to create dynamic, interactive campaigns.

 

Backed by Sinch’s global super network, strong direct operator connections, and a preferred partnership with Google, the company leads the RCS space and is fully prepared for widespread RCS rollout. Sinch’s APIs, SaaS tools, and carrier enablement services empower both businesses and carriers to create personalized, interactive RCS

experiences, driving significant improvements in customer engagement across industries.

 
“Sinch RCS products and solutions help businesses quickly upgrade to RCS, whether they’re looking to upscale from SMS or enable richer, more interactive and conversational experiences for their customers,” said Lodema Steinbach, VP of Product & Carrier Relations, North America at Sinch. “With a broad range of offerings and expertise across customer segments, Sinch provides the flexibility businesses need to enhance customer engagement in a secure, trusted environment.”

“As RCS adoption accelerates, we are proud to lead this technological shift,” Steinbach added. “Sinch’s API-first platform and SaaS solutions make it easy for brands to adopt RCS and drive results, whether through simple transactional messaging or richer, more interactive customer engagements. Our deep relationships with mobile operators and in-house expertise position us to support businesses throughout their RCS journey.”

 

To learn more about implementing RCS and how it can transform customer engagement, download Sinch’s comprehensive guide on building a business case for RCS or contact our team for personalized support.

#  #  #

 

About Sinch: 

Sinch is pioneering the way the world communicates. More than 150,000 businesses – including many of the world’s largest tech companies – rely on Sinch’s Customer Communications Cloud to improve customer experience through mobile messaging, voice, and email. Sinch has been profitable and fast-growing since it was founded in 2008. It is headquartered in Stockholm, Sweden, with shares traded at NASDAQ Stockholm: XSTO:SINCH. Learn more at sinch.com.  

 

Recent awards/recognition: 

       Sinch Named 2024 Adobe Digital Experience ISV Resell Partner of the Year 

       Sinch recognized as a Leader in the 2024 CPaaS Omdia Universe 

       Sinch named a Leader in the Gartner® Magic Quadrant™ for CPaaS 2024 

       Sinch named a Leader in the CPaaS Leaderboard, Juniper Research 2024 

       Sinch recognized as a Leader in the IDC MarketScape for CPaaS 2023 

 

For further information please contact:

Janet Lennon, Director of Global PR & Communications

janet.lennon@sinch.com | 1.206.914.6175

About Sinch: 

Sinch is pioneering the way the world communicates. More than 150,000 businesses – including many of the world’s largest tech companies – rely on Sinch’s Customer Communications Cloud to improve customer experience through mobile messaging, voice, and email. Sinch has been profitable and fast-growing since it was founded in 2008. It is headquartered in Stockholm, Sweden, with shares traded at NASDAQ Stockholm: XSTO:SINCH. Learn more at sinch.com.  

Recent awards/recognition: 

       Sinch Named 2024 Adobe Digital Experience ISV Resell Partner of the Year 

       Sinch recognized as a Leader in the 2024 CPaaS Omdia Universe 

       Sinch named a Leader in the Gartner® Magic Quadrant™ for CPaaS 2024 

       Sinch named a Leader in the CPaaS Leaderboard, Juniper Research 2024 

       Sinch recognized as a Leader in the IDC MarketScape for CPaaS 2023 

Continue Reading

Marknadsnyheter

WntResearch presenterar initiala resultat från den pågående NeoFox-studien

Published

on

By

WntResearch meddelar idag att bolaget erhållit de initiala resultaten från den kliniska fas 2-studien NeoFox, som utvärderar läkemedelskandidaten Foxy-5 som en potentiell ny behandling vid tjocktarmscancer. Resultaten indikerar att Foxy-5 har en god säkerhetsprofil, men endast begränsade kliniska effekter. Bolaget har därför valt att stoppa fortsatt rekrytering och avser att avsluta den pågående studien.

Den pågående kliniska fas 2-studien NeoFox syftar till att etablera proof-of-concept för läkemedelskandidaten Foxy-5 vid behandling av patienter med tjocktarmscancer. Patienterna inkluderas i studien direkt efter diagnos och behandlas därefter under tre veckor fram till dess att primärtumören opereras bort. Hittills har 27 patienter rekryterats till studien, varav 16 behandlats med Foxy-5, och 11 patienter har inkluderats i kontrollgruppen.

Studiens primära endpoint är säkerhet och tolerabilitet och vid den initiala analysen visar Foxy-5 en gynnsam säkerhetsprofil. Sekundära endpoints innefattar lokal effekt på tumör och lymfkörtlar mätt genom skiktröntgen och explorativa analyser inkluderar vävnadsanalys av lokal spridning. Den initiala analysen indikerar begränsade effekter på dessa effektmått.

Preliminära resultat i korthet:

  • Foxy-5 uppvisade en gynnsam säkerhets- och tolerabilitetsprofil i de behandlade patienterna.
  • De sekundära effektmåtten visade inga kliniskt betydelsefulla skillnader mellan Foxy-5-gruppen och kontrollgruppen vare sig med skiktröntgen eller vävnadsanalys. I enstaka patienter sågs tecken på behandlingseffekt.
  • De ad hoc-resultat kopplade till downstaging och minskad lokal spridning som sågs i den föregående delen av NeoFox-studien gick inte att bekräfta.

”För att kunna säkra fortsatt finansiering av den kliniska studien har vi varit beroende av det kommande teckningsoptionsprogrammet TO7. Även om vi hittills endast inkluderat en mindre del av det planerade antalet patienter har vi därför valt att göra denna tidiga effektavläsning för att ge våra aktieägare ett så bra beslutsunderlag som möjligt inför teckningsperioden i optionsprogrammet. Baserat på nu erhållna resultat bedömer vi att det är osannolikt att den pågående studien kommer att kunna visa ett slutligt utfall som kan attrahera en partner och vi har därför valt att stoppa fortsatt rekrytering och avser att avsluta studien.”, säger WntResearchs vd, Per Norlén.

”Den effektnivå som hittills observerats bedöms inte vara tillräcklig för att behandlingen ska anses kliniskt relevant. Det är möjligt att ett större patientunderlag skulle ge ett mer tydligt effektutfall, men för att kunna fullfölja studien krävs ytterligare finansiella resurser. Baserat på de begränsade effekter som observerats och bolagets finansiella position, arbetar styrelsen och ledningen nu med att definiera en handlingsplan för att på bästa sätt tillvarata våra aktieägares intressen”, kommenterar Christer Nordstedt, styrelseordförande i WntResearch. 

Bolagets vd Per Norlén kommer att vara tillgänglig för att svara på frågor imorgon, tisdag 17 september kl 11:00 via följande länk:

https://www.redeye.se/events/1039773/live-interwiev-wntresearch

Denna information är sådan information som Wntresearch AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. lnformationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 september 2024 kl. 18.30 CEST.

För vidare upplysningar:

Per Norlen vd
E-post:
per.norlen@wntresearch.com

Om WntResearch

WntResearch är ett biotechbolag inom onkologi som utvecklar nya terapier för att motverka utveckling av cancermetastaser. Bolagets forskning är fokuserad mot att studera det kroppsegna proteinet WNT5A, som i vetenskapliga studier visat sig påverka tumörcellers förmåga att förflytta och sprida sig i kroppen. WntResearch läkemedelskandidat Foxy-5 är en peptid som efterliknar WNT5A:s funktion med syfte att minska rörligheten och spridningen av cancerceller och därigenom motverka att metastaser uppstår. Även om dagens cancerbehandling har blivit mer effektiv, finns det inga effektiva sätt att förhindra uppkomsten av metastaser som orsakar cirka 90 procent av alla cancerrelaterade dödsfall. Foxy-5 har en unik verkningsmekanism och har uppvisat en god säkerhetsprofil med få biverkningar i två kliniska fas I-studier. Foxy-5s säkerhet och effekt utvärderas nu i den pågående klinisk fas 2-studien NeoFox, på patienter med tjocktarmscancer i stadium III.

WntResearch säte är i Malmö och bolaget är noterat på Spotlight Stock Market. För mer information se: www.wntresearch.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Immunovia presenterar data från modellutvecklingsstudie vid 2024 AACR Advances in Pancreatic Cancer medical conference

Published

on

By

LUND (SWEDEN) – Immunovia (IMMNOV: Nasdaq Stockholm), diagnostikföretaget för tidig upptäckt av bukspottkörtelcancer, presenterade idag detaljerade resultat från modellutvecklingsstudien vid AACR Special Conference in Cancer Research: Advances in Pancreatic Cancer (abstract #B027).

 

Immunovia delade med sig av resultatet från modellutvecklingsstudien av nästa generations test för att upptäcka bukspottkörtelcancer i stadium 1 och 2. Företaget avslöjade sin metod för att välja de biomarkörer som ingår i testet, konstruktionen av testalgoritmen och testets prestanda och stabilitet. I studien av 623 patientprover visade testet överlägsen prestanda, med en sensitivitet på 85 % och en specificitet på 98 %, vilket rapporterades i ett pressmeddelande den 1 augusti 2024. Sensitiviteten hos Immunovias test överskred den för CA19-9, en vanlig biomarkör för bukspottkörtelcancer, med 20 procentenheter.

 

American Association for Cancer Research (AACR) är värd för konferensen i Boston, Massachusetts. Denna speciella konferens samlar ledande forskare, läkare och patientrepresentanter för bukspottkörtelcancer för att dela med sig av innovativa metoder för att diagnostisera och behandla bukspottkörtelcancer.

 

”Vi är tacksamma över att ha blivit utvalda av AACR för att presentera resultaten från modellutvecklingsstudien vid denna inspirerande konferens för framsteg inom bukspottkörtelcancer. Rigorös vetenskaplig granskning och spridning av vår data kommer att vara avgörande för att driva på användning av vårt nästa generations test efter lanseringen nästa år.” said Norma Palma PhD, Vice President of Clinical and Medical Affairs på Immunovia. 

 

För mer information, vänligen kontakta

Jeff Borcherding

CEO och koncernchef

jeff.borcherding@immunovia.com

+46 70 911 56 08

 

Immunovia i korthet

Immunovia AB är ett diagnostikföretag med visionen att öka överlevnadsfrekvensen för patienter med bukspottkörtelcancer genom tidig upptäckt av cancer. Immunovia fokuserar på utveckling och kommersialisering av blodbaserade tester för att detektera proteiner och antikroppar som indikerar att en högriskindivid har utvecklat bukspottkörtelcancer. Immunovia samarbetar och engagerar sig med vårdgivare, ledande experter och patientgrupper globalt för att göra detta test tillgängligt för alla högriskgrupper för bukspottkörtelcancer.

 

USA är världens största marknad för upptäckt av cancer i bukspottkörteln. Företaget uppskattar att den adresserbara amerikanska marknaden omfattar 1,8 miljoner individer som årligen kan dra nytta av ett test.

Immunovias aktier (IMMNOV) är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.immunovia.com.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.