Connect with us

Marknadsnyheter

JobMatch Talent erhåller förnyat certifikat av DNV

Published

on

Redan 2015 blev JobMatch Talent det första svenska arbetspsykologiska testet att kvalitetsgranskas och certifieras av DNV, i enlighet med Europeiska psykologförbundets (EFPA) riktlinjer. Certifieringen förnyades 2018 och nu förlängs certifieringen för tredje gången till och med 2026.

– Denna femåriga förlängning av certifieringen visar återigen att JobMatch Talent är ett dokumenterat effektivt verktyg i rekryterings- och omställningsprocesser. Certifieringen är betydelsefull inte bara för att den visar att testet verkligen fungerar, utan även för att den bekräftar att vi upprätthåller fortsatt hög kvalitet i utvecklingsarbetet, säger Klaus Olsen, vd JobMatch Sweden.  

JobMatch Talent är ett unikt arbetspsykologiskt test som bevisat kartlägger arbetsmässiga egenskaper, vilket gör det möjligt att matcha kandidater till rätt jobb vid rekryteringar och omställningsarbete.

– Vi är fortsatt ensamma i branschen med att kunna erbjuda ett arbetspsykologiskt test som kan förutse en persons framtida arbetsprestation i en specifik roll, säger Klaus Olsen.

Med den fem år långa förnyelsen av certifikatet visar JobMatch Sweden för marknaden och kunderna att JobMatch Talent-verktyget är av mycket hög kvalitet och lever upp till EFPA:s långtgående krav på psykologiska test för prediktering av arbetsprestation och utveckling av medarbetare.

– För alla verksamheter som rekryterar,­ inte minst för myndigheter, kommuner och organisationer inom offentlig sektor, är det av största vikt att genomföra lyckade rekryteringar. Felrekryteringar och misslyckade omställningar blir mycket kostsamma i både tid och pengar. Genom att använda JobMatch Talent så ökar man chanserna att lyckas, säger Klaus Olsen, vd JobMatch Sweden.

Om DNV

DNV är ett ledande, oberoende certifieringsorgan för kvalitetssäkring, certifiering och Risk Management, verksamma inom en mängd branscher. DNV ansvarar för certifiering på den svenska marknaden.

Om EFPA

EFPA har som syfte att främja utveckling, spridning och tillämpning av psykologi i alla dess former och att bidra till att forma ett humant samhälle, i och utanför Europa, utifrån psykologins expertis.

För mer information, vänligen kontakta:
Klaus Olsen, vd, 070-190 20 40, klaus.olsen@jobmatchtalent.com
Magnus Sjöbäck, presskontakt, 070-445 15 99, magnus.sjoback@greatness.se

JobMatch Sweden hjälper företag att lära känna sina medarbetare med hjälp av det arbetspsykologiska testet JobMatch Talent. Resultaten används för att rekrytera eller utveckla medarbetare. Testet lanserades år 2000, görs av 10 000 personer varje år och är certifierat av DNV enligt EFPA. JobMatch Talent ägs och marknadsförs av JobMatch Sweden AB, huvudkontoret ligger i Göteborg. https://www.jobmatchtalent.com/sv

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys