Connect with us

Marknadsnyheter

Josefine Uppling ny kommunikationsdirektör för Attendo

Published

on

Josefine Uppling har utsetts till ny kommunikationsdirektör för Attendo, med ansvar för koncernens kommunikation och samhällsrelationer. Hon kommer att ingå i koncernledningen och tillträder senast under april 2025.

Josefine Uppling har en gedigen bakgrund inom kommunikationsområdet, med flera ledande positioner från större noterade bolag. Hon kommer närmast från en roll som kommunikations- och hållbarhetsdirektör i bolagsgruppen Ratos, och har tidigare bland annat varit chef för koncernfunktionerna medierelationer och samhällsrelationer på Swedbank.

 

‒ Attendo närmar sig sitt 40-årsjubileum och vi har varit pionjärer inom utvecklingen av nordisk omsorg. Just nu befinner sig företaget i en spännande fas där vi etablerar nya varumärken, expanderar inom högspecialiserad omsorg och stärker vår position som expert på omsorgslösningar. Josefine Uppling har bred tidigare erfarenhet inom kommunikation och samhällsrelationer från nordiska bolag inom samhällsviktig verksamhet med många intressenter. Hon har därför alla förutsättningar att leda och utveckla vårt kommunikationsarbete framåt. Jag välkomnar henne varmt till Attendo och till koncernledningen, säger Martin Tivéus, VD och koncernchef för Attendo.

 

‒ Jag är väldigt glad över förtroendet att få leda Attendos kommunikationsarbete. Attendo är en ledande aktör inom omsorg och verkar i en viktig och dynamisk bransch som påverkar många, både individer och samhället i stort. Det är en verksamhet som kräver många olika perspektiv, och tillför stort värde för samhället. Jag ser verkligen fram emot att bidra till och utveckla kommunikationen de

kommande åren, säger Josefine Uppling.

 

Attendos nuvarande Kommunikationsdirektör, Andreas Koch, lämnar som tidigare meddelats sin tjänst i oktober 2024 för att gå vidare till nya utmaningar utanför företaget.

 

Attendo AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta: 

Andreas Koch, Kommunikations- och IR-direktör Attendo

Telefon: +46 705 09 77 61   I   epost: andreas.koch@attendo.com

 

 

 

 

 

 

 

attendo.com

Attendo – det ledande omsorgsföretaget i Norden   |   I snart 40 år har Attendo haft som utgångspunkt att se, stödja och stärka människor med behov av omsorg i allt det vi gör. Förutom äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg till personer med funktions­nedsättningar samt individ- och familjeomsorg. Attendo har nästan 35 000 medarbetare och finns lokalt förankrat med omkring 800 verksamheter i Finland, Sverige och Danmark. Varje dag möter våra medarbetare tiotusentals kunder i deras vardag. Alla våra omsorgsinsatser utgår från Attendos gemensamma värderingar om omtanke, engagemang och kompetens. 

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys