Connect with us

Marknadsnyheter

Kallelse till årsstämma i Norditek Group AB

Published

on

Aktieägarna i Norditek Group AB org.nr 559307-6986 (”Bolaget” eller ”Norditek”), med säte i Askim, kallas härmed till årsstämma onsdagen den 25 jan 2023 kl 17.00. Bolagsstämman äger rum på Arkipelagen Företagscenter, Stora Åvägen 21, Askim i Göteborg

Rätt att delta och anmälan

Aktieägare som önskar delta i bolagsstämman ska:

dels vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken tisdagen den 17 jan 2023 (för förvaltarregistrerade akter, se även ”Förvaltarregistrerade aktier” nedan),

dels anmäla sig till Bolaget senast torsdagen den 19 jan 2023 under adressen Norditek Group AB, Stora Åvägen 21, 436 34 Askim eller per e-post: info@Norditek.se. Vid anmälan bör uppges aktieägarens namn, person- eller organisationsnummer, adress och telefonnummer, aktieinnehav och eventuella biträden.

Uppgifter som lämnas vid anmälan kommer att databehandlas och användas endast för stämman. Se nedan för ytterligare information om behandling av personuppgifter.

Förvaltarregistrerade aktier

För att ha rätt att delta i stämman måste en aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier, förutom att anmäla sig till stämman, låta registrera aktierna i eget namn så att aktieägaren blir upptagen i framställningen av aktieboken per den tisdagen den 17 jan 2023. Sådan registrering kan vara tillfällig (s.k. rösträttsregistrering) och begärs hos förvaltaren enligt förvaltarens rutiner i sådan tid i förväg som förvaltaren bestämmer. Rösträttsregistrering som har gjorts av förvaltaren senast den 19 jan 2023 kommer att beaktas vid framställningen av aktieboken.

Ombud

Aktieägare som ska företrädas av ombud måste utfärda skriftlig, undertecknad och daterad fullmakt. Fullmakten får inte vara äldre än ett år, om det inte anges längre giltighetstid i fullmakten som då får vara högst 5 år. Om fullmakten utfärdats av juridisk person måste bestyrkt kopia av gällande registreringsbevis för den juridiska personen (eller motsvarande handling för utländsk juridisk person) bifogas fullmakten. Dokumenten får inte vara äldre än ett år.

För att underlätta inregistrering bör fullmakt i original samt registreringsbevis och andra behörighetshandlingar vara Bolaget till handa under ovanstående adress i god tid före stämman.

FÖRSLAG TILL DAGORDNING

  1. Val av ordförande vid stämman
  2. Val av en eller flera justeringsmän
  3. Upprättande och godkännande av röstlängd
  4. Godkännande av förslag till dagordning
  5. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad
  6. Framläggande av årsredovisning och revisionsberättelse
  7. Beslut om:
  1. fastställande av resultat- och balansräkning samt koncernresultat- och koncernbalansräkning
  2. dispositioner beträffande bolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen
  3. ansvarsfrihet åt styrelsens ledamöter och verkställande direktör
  1. Bestämmande av antal styrelseledamöter och revisorer
  2. Fastställande av arvoden åt styrelse och revisor
  3. Val av styrelse och styrelsesuppleanter samt revisor
  4. Beslut om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om nyemission av aktier med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt
  5. Beslut om att inrätta ett teckningsoptionsprogram för ledande befattninghavare och nyckelmedarbetare
  6. Stämman avslutas

BESLUTSFÖRSLAG

Punkt 1 – Val av ordförande till stämman

Styrelsen föreslår att Göran Nordlund, styrelsens ordförande, väljs till stämmans ordförande.

Punkt 7 b – Beslut om dispositioner beträffande bolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen

Styrelsen föreslår att årsstämman fattar beslut om att de till årsstämman förfogande stående medlen överförs i ny räkning och att ingen utdelning lämnas till aktieägarna.

Punkt 8 – Bestämmande av antal styrelseledamöter och revisorer

Styrelsen föreslår att styrelsen ska bestå av fem (5) ledamöter utan styrelsesuppleanter.
Styrelsen föreslår vidare att ett auktoriserat revisionsbolag ska utses som revisor, utan revisorssuppleanter.

Punkt 9 – Fastställande av arvoden åt styrelse och revisor

Styrelsen föreslår att årsstämman fattar beslut om att styrelsearvode ska utgå med 52 500 kronor (ett prisbasbelopp 2023) till den externa styrelseledamoten Nina Modig för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Övriga styrelseledamöter som även är större aktieägare i Bolaget ska inte erhålla något styrelsearvode. Vidare föreslår styrelsen att arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning.

Punkt 10 – Val av styrelse och styrelsesuppleanter samt revisor

Styrelsen föreslår att årsstämman fattar beslut om omval av styrelseledamöterna Göran Nordlund, Daniel Carlberg, Eric Johansson, Martin Larsson och Nina Modig samt att fatta beslut om omval av det registrerade revisionsbolaget Bright Norr AB. Bright Norr AB har meddelat att om årsstämman bifaller förslaget kommer auktoriserade revisorn Oskar Hettinger att vara huvudansvarig revisor. Samtliga för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

Punkt 11 – Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission av aktier med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt

Styrelsen föreslår att årsstämman fattar beslut om att bemyndiga styrelsen att, för tiden intill slutet av nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen och med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om nyemission av aktier. Syftet med bemyndigandet är att öka den finansiella flexibiliteten och styrelsens handlingsutrymme.

Bemyndigandet får utnyttjas för emission av totalt högst tio (10) procent av totalt antal utestående aktier i Bolaget vid tidpunkten för emissionsbeslutet.

Emissionskursen ska fastställas på marknadsmässiga villkor.

Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att nyemitterade aktier eller den summa som inbringas vid en nyemission ska kunna användas som betalning vid förvärv av verksamheter, bolag eller andelar i bolag.

Emissionen ska kunna ske kontant och/eller mot erläggande av apportegendom och/eller kvittning.

Styrelsen, eller den styrelsen utser, ska i övrigt ha rätt att göra de ändringar i beslutet ovan som kan visa sig erforderliga i samband med registrering av det och i övrigt vidta de åtgärder som erfordras för genomförande av beslutet.

Punkt 12 – Beslut om att inrätta ett teckningsoptionsprogram för ledande befattninghavare och nyckelmedarbetare.

Styrelsen föreslår att stämman beslutar att införa ett incitamentsprogram. Optionsprogrammet innebär att bolaget emitterar högst 350 000 teckningsoptioner till det helägda dotterbolaget Norditek Produktion AB som berättigar till teckning av högst 350 000 aktier i bolaget med rätt och skyldighet för Norditek Produktion AB att hantera teckningsoptionerna i enlighet med optionsprogrammet.

Teckning av aktier enligt optionsprogrammet ska ske under tiden från och med den 1 feb 2026 till och med den 28 feb 2026. Vid teckning av aktier kommer aktiekapitalet att öka med högst 35 000 kronor.

Teckningskursen för aktier som tecknas med stöd av teckningsoptionerna, enligt ovan, skall vara 150% av den genomsnittliga volymvägda aktiekursen 1 jan 2023 och 30 jan 2023.

Norditek kommer att offentliggöra teckningskursen innan den första dagen i nyttjandeperioden.

Norditek Produktion AB ska erbjuda ledande befattningshavare och vissa nyckelpersoner att senast den 28 feb 2023 förvärva teckningsoptionerna till marknadspris vilket kommer att fastställas genom att optionerna värderas i enlighet Black & Scholes värderingsmodell.

Teckningskursen ska erläggas kontant senast 30 mars 2023.

Som skäl till avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt åberopar styrelsen följande:

Optionsprogram bidrar till högre motivation och engagemang hos de anställda samt stärker banden mellan de anställda och bolaget. Ett långsiktigt engagemang hos deltagarna förväntas öka intresset för verksamheten och resultatutvecklingen i bolaget. Vidare är det styrelsens bedömning att

Optionsprogrammet kommer att bidra till möjligheterna att rekrytera och bibehålla kunniga och erfarna medarbetare samt förväntas öka medarbetarnas intresse för verksamheten och resultatutvecklingen i bolaget. Sammantaget är det styrelsens bedömning att Optionsprogrammet kommer att vara till nytta för såväl de anställda som för bolagets aktieägare genom ett ökat aktievärde.

Styrelsen föreslår vidare att stämman bemyndigar styrelsen eller den styrelsen utser, att vidta smärre förändringar i beslutet ovan som kan visa sig erforderliga för registrering hos Bolagsverket.

ÖVRIG INFORMATION

Majoritetskrav

För giltigt beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission av aktier (punkt 11) ovan krävs bifall av minst två tredjedelar (2/3) av såväl de avgivna rösterna som de vid årsstämman företrädda aktierna.

För giltigt beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om införande av teckningsoptionsprogram (punkt 12) ovan krävs bifall av minst nio tiondelar (9/10) av såväl de avgivna rösterna som de vid årsstämman företrädda aktierna.

Antal aktier och röster

Vid tidpunkten för denna kallelses utfärdande uppgår det totala antalet aktier och röster i Bolaget till 12 637 727. Bolaget innehar inga egna aktier.

Stämmohandlingar

Årsredovisning, revisionsberättelse och övriga handlingar hålls tillgängliga på Bolagets hemsida, www.norditek.se, hos Bolaget på adress Stora Åvägen 21, 436 34 Askim samt sänds kostnadsfritt till de aktieägare som begär det och uppger sin post- eller e-postadress.

Upplysningar på stämman

Styrelsen och den verkställande direktören ska, om någon aktieägare begär det och styrelsen anser att det kan ske utan väsentlig skada för Bolaget, vid stämman lämna upplysningar om förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen och förhållanden som kan inverka på bedömningen av Bolagets eller dotterbolags ekonomiska situation samt om Bolagets förhållande till annat bolag inom koncernen.

Personuppgifter

För information om hur dina personuppgifter behandlas hänvisas till den integritetspolicy som finns tillgänglig på Euroclears webbplats, www.euroclear.com/dam/ESw/Legal/Integritetspolicy-bolagsstammor- svenska.pdf.

Certified advisor

Partner Fondkommission AB (telefon 031-761 22 30 / www.partnerfk.com) är bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market.

För ytterligare information:

Daniel Carlberg

Telefon: +46702190491

Mail: daniel.carlberg@norditek.se

_____________________________

Askim  i dec 2022

Norditek Group AB

Styrelsen

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 Generic Sweden AB

Published

on

By

Årsredovisning och koncernredovisning för räkenskapsåret 2023. 
 

Susanne Lundin

CFO 
08-601 38 00
susanne.lundin@generic.se

Generic är ett teknikbolag som verkar inom meddelandetjänster för alla områden. Generic erbjuder en plattform för digitala kommunikationstjänster som kan integreras i kundernas interna eller externa kommunikationsflöden. Tjänsterna tillhandahålls genom en CPaaS-modell (Communication Platform as a Service) med högsta standard för säkerhet och tillförlitlighet. Generics kunder återfinns i alla områden och med särskild position inom larm och säkerhet, vård och e-hälsa samt e-handel och logistik. Bolaget grundades 1993 och har sitt säte i Stockholm. Generic omsatte c: a 143 MSEK under 2023 och har 23 anställda. Aktien handlas på NASDAQ First North Growth Market med kortnamnet GENI. Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser. 08/503 015 50. ca@mangold.se. Hänvisning görs till www.generic.se/finansiellarapporter. Ytterligare information om bolaget finns på www.generic.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Intrum AB – Delårsrapport januari-mars 2024

Published

on

By

  • Ett säsongsmässigt svagare kvartal i linje med förväntningarna och fortsatt hög kommersiell aktivitet
  • Justerade intäkter och justerad EBIT ökade båda med 8 procent jämfört med Q1 -23 drivet av förvärvsaktiviteter inom Servicing, framför allt i mellersta och södra Europa
  • Skuldsättningsgraden oförändrad på 4,4x, inklusive 0,1x i ofördelaktiga valutakursförändringar
  • Framsteg inom flera strategiska initiativ inklusive: (i) Ophelos implementerat i Nederländerna, (ii) realiserade besparingar om ~500 MSEK under Q1 -24 (av de 800 MSEK genomförda under -23) samt genomför åtgärder för ytterligare besparingar om ~700 MSEK under 2024 och 2025, och (iii) anpassning av skuldstrukturen och pågående diskussioner om kapitalpartnerskap

Finansiella resultat, januari-mars 2024 (januari-mars 2023)

  • Justerade intäkter ökade till 4 891 MSEK (4 524)

  • Justerad EBIT ökade till 1 155 MSEK (1 068)

  • Cash EBITDA ökade till 2 782 MSEK (2 728)

  • Tillväxt i externa Servicing-intäkter med 16 procent

  • Justerad Servicing-EBIT marginal 15 procent RTM Q1 -24 (19)

  • Investeringsportfölj exklusive omvärderingar 37 miljarder SEK (37)

  • Tillgänglig likviditet vid kvartalets slut uppgick till 9 miljarder SEK (17)

Presentation av kvartalsrapporten
Andrés Rubio, vd och koncernchef, och Emil Folkesson, tillförordnad CFO & Investor Relations Director, presenterar resultatet och svarar på frågor i en webcast med telefonkonferens kl. 09.00. Presentationen kommer att hållas på engelska.

För att delta via webcast, vänligen använd denna länk. Via webbsändningen finns möjlighet att ställa frågor skriftligt.

För att delta via telefonkonferens, vänligen registrera via denna länk. Efter registreringen erhålls telefonnummer och ett konferens-ID för att få tillgång till konferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor.

Kommentar från vd och koncernchef Andrés Rubio
”Det säsongsmässigt svagare första kvartalet ligger i linje med förväntningarna. Under kvartalet fortsätta vi att fokusera våra insatser på att uppnå målen som presenterades på vår kapitalmarknadsdag: att bli mer kundcentrerade, kapitallätta samtidigt som vi strävar efter en operativ modell som drivs av teknik och automatisering.

Med fortsatt inflation och behov av att förbättra marginalerna, fortsatte vi att undersöka åtgärder för ytterligare kostnadsbesparingar. I tillägg till de 800 miljoner SEK  i kostnadsbesparingar som genomfördes 2023, har vi identifierat ytterligare åtgärder som kommer att generera kostnadsbesparingar på cirka 400 miljoner SEK under 2024 och ytterligare cirka 300 miljoner SEK under 2025. Hittills har vi realiserat cirka 500 miljoner SEK i kostnadsbesparingar.

Intrums kommersiella aktivitet fortsatte att accelerera, med ett tecknat årligt kontraktsvärde (”ACV”) som ökade med 11 procent till 278 miljoner SEK från 251 miljoner SEK under Q1 2023. Några utvalda exempel är: (i) ett nytt avtal med ett stort BNPL-företag i Norge, (ii) ett utökat mandat med EDF i Frankrike och (iii) ett större mandat inom konsumentkrediter i Storbritannien.

Investing-segmentet redovisade en Cash EBITDA om 3 243 miljoner SEK, eller 100 procent mot den aktiva prognosen, vilket motsvarar 109 procent av den ursprungliga   prognosen. Detta visar motståndskraften och vår investeringsportföljs starka kassagenerering.

Under de senaste 12 månaderna hjälpte Intrum 4,9 miljoner kunder att bli skuldfria och inkasserade 120 miljarder SEK, varav 14 miljarder SEK från våra egna portföljer. Mer generellt förväntar vi oss en fortsatt hög efterfrågan på Intrums tjänster. NPL-volymerna har ökat stadigt under hela 2023, vilket har lett till att NPL-kvoten har ökat till 1,9 procent vid årets slut. En liknande utveckling ses för Steg 2-lån, där andelen i EU steg till 9,7 procent i Q4 2023, från 9,2 procent i Q3 – den näst högsta noteringen sedan 2018.

I mars lanserade vi Ophelos i Nederländerna – ett viktigt steg på vägen mot operationell excellens och vår pågående teknikomställning. Vi kommer att utvärdera lärdomarna från pilotprojektet i Nederländerna och introducera Ophelos på minst två ytterligare marknader under 2024.

Jag är dessutom mycket nöjd över att kunna tillkännage rekryteringen av vår tillträdande CFO, Johan Åkerblom, och jag ser fram emot att välkomna honom senare under 2024 och emot att fortsätta vår transformationsresa med alla enastående kollegor på Intrum.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Emil Folkesson, Interim CFO och Investor Relations Director
ir@intrum.com

Denna information är sådan information som Intrum AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovan kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 24 april 2024 kl. 07.00.

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 20 marknader i Europa. Genom att hjälpa företag att få betalt och stötta människor med deras sena betalningar, leder Intrum vägen till en sund ekonomi och spelar en viktig roll i samhället i stort. Intrum har cirka 10 000 engagerade medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2023 hade bolaget intäkter på 20,0 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

KVARTALSRAPPORT JANUARI-MARS 2024

Published

on

By

Väl positionerade inför trädgårdssäsongen

Första kvartalet 2024

  • Nettoomsättningen minskade med 14% till 14 719 Mkr (17 167). Valutakursförändringar hade en neutral påverkan.
  • Planerad avveckling av bensindriven verksamhet med låg marginal påverkade med -4% och organisk försäljning* minskade med 11%.
  • Gardena-divisionen uppnådde en organisk tillväxt om 2%.
  • Rörelseresultatet var 1 930 Mkr (2 364) och rörelsemarginalen var 13,1% (13,8). 
  • Resultat per aktie före utspädning uppgick till 2,31 kr (2,90) och resultat per aktie efter utspädning uppgick till 2,31 kr (2,88).
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten och investeringsverksamheten var -1 057 Mkr (588). Direkt operativt kassaflöde var -1 614 Mkr (-239), påverkat av den planerade minskningen av finansiering av kundfordringar. 
  • Husqvarna Group förvärvade ETwater och utökar därmed Gardena-divisionens bevattningserbjudande för den professionella marknaden i Nordamerika, se sidan 7. 

Väl positionerade inför trädgårdssäsongen

“Under det första kvartalet, som är en införsäljningsperiod, förbättrades försäljningen successivt. Vi gick från en avvaktande start bland våra återförsäljare till en mer gynnsam utveckling när trädgårdssäsongen nu startar. Koncernens organiska försäljning minskade med 11% under kvartalet, jämfört med ett rekordkvartal föregående år. Rörelseresultatet uppgick till 1 930 Mkr (2 364). Besparingsprogrammet löper enligt plan med realiserade besparingar om 185 Mkr under kvartalet.

Gardena-divisionen uppnådde organisk tillväxt, drivet av kategorierna för bevattning och handverktyg i Europa. Divisionen levererade ett förbättrat rörelseresultat och högre rörelsemarginal till följd av försäljningstillväxt och resultat av operationella effektiviseringsåtgärder. Dessutom bidrog goda framsteg i Nordamerika till ett förbättrat rörelseresultat. 

Inom Husqvarna Forest & Garden-divisionen var försäljningen av robotgräsklippare för den professionella marknaden och batteridrivna produkter stark. Försäljningen av bensindrivna hjulburna produkter fortsatte dock på en låg nivå, bland annat på grund av lägre efterfrågan och det faktum att vi proaktivt lämnar delar av detta segment i Nordamerika. 

Försäljningen minskade i Husqvarna Construction-divisionen, med en ökning på tillväxtmarknaderna medan försäljningen var lägre i Europa och Nordamerika. Rörelsemarginalen minskade till följd av lägre volymer.

Direkt operativt kassaflöde för koncernen uppgick till -1,6 Mdkr (-0,2), påverkat av den planerade minskningen av finansiering av kundfordringar. Vi fokuserar aktivt på våra lagernivåer som fortsatte att minska. 

Strategiska framsteg
Vi fortsätter att leverera på vår strategi. En viktig del i vår transformation är att expandera inom segment såsom robotgräsklippare, batteridrivna produkter, bevattning och lösningar för den professionella marknaden. Flera innovativa produkter inom dessa områden lanserades inför säsongen och uppnådde en stark tillväxt. Detta inkluderar nya robotgräsklippare både för konsumenter och professionella användare, motorsågsmodeller, bevattningsprodukter och ett utökat produktsortiment inom Husqvarna Construction-divisionen.

En annan strategisk aspekt är vårt engagemang för hållbarhet. Koncernens arbete med att minska koldioxidavtrycket utvecklas väl. Hittills har koldioxidutsläppen (Scope 1, 2 och 3) minskat med      -51% jämfört med basåret 2015. Detta drivs av elektrifieringen av vår bransch och lägre försäljning av bensindrivna produkter, främst hjulburna. Därmed har vi överträffat vårt mål om en minskning med -35% till 2025. 

Sammanfattningsvis har försäljningen haft en gradvis förbättrande trend under kvartalet, med tillväxt i Gardena-divisionen. Vi fortsätter att bygga en starkare koncern och leverera på vår strategiska transformation. Med ett starkt utbud av innovativa produkter har vi en gedigen plattform och är väl positionerade inför trädgårdssäsongen.” 

Pavel Hajman, VD
 

Webbsänd presentation och telefonkonferens
En webbsänd presentation av delårsrapporten för första kvartalet 
hålls kl.10.00 den 24 april 2024 med Pavel Hajman, VD och 
Terry Burke, CFO.

För att se presentationen använd länken:
husqvarnagroup.creo.se/891cd80d-8cee-477f-9645-78b81c459fa2

Nummer till telefonkonferensen (för möjlighet att ställa frågor): 
08-505 100 31 (Sverige) eller +44 (0) 207 107 06 13 (UK)

Datum för finansiella rapporter 2024
18 juli                 Delårsrapport januari-juni 2024 
23 oktober         Delårsrapport januari-september 2024

Kontakter
Terry Burke, CFO and Executive Vice President, Finance, IR & Communication 
08-738 90 00
 
Johan Andersson, Vice President, Investor Relations 
0702-100 451

Husqvarna AB (publ), Box 7454, 103 92 Stockholm
Regeringsgatan 28, 08-738 90 00, www.husqvarnagroup.com

Org. Nr: 556000-5331
NASDAQ OMX Stockholm: HUSQ A, HUSQ B

Denna rapport innehåller insiderinformation som Husqvarna AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 april 2024 kl. 07.00 CET.

Faktorer som påverkar framåtriktade uttalanden
Denna rapport innehåller framåtriktade uttalanden i den betydelse som avses i den amerikanska Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Sådana uttalanden omfattar bland annat finansiella mål, mål avseende framtida verksamhet och finansiella planer. Dessa uttalanden bygger på nuvarande förväntningar och är föremål för risker och osäkerheter som kan medföra att resultatutfallet avviker väsentligt beroende på̊ en mängd faktorer. Dessa faktorer omfattar bland annat: konsumentefterfrågan och marknadsförhållandena i de geografiska områden och branscher inom vilka Husqvarna är verksamt, effekterna av valutaförändringar, prispress till följd av konkurrenssituationen, en väsentlig nedgång i försäljning via stora återförsäljare, framgång inom utveckling av nya produkter och inom marknadsföring, utvecklingen inom rättsprocesser avseende produktansvar, framsteg i att uppnå̊ målen för produktivitet och effektiv kapitalanvändning, framgång i att identifiera tillväxtmöjligheter och förvärvsobjekt och i att integrera dessa med befintlig verksamhet samt  framsteg i att uppnå̊ målen för omstrukturering och effektivisering av leveranskedjan.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.