Connect with us

Marknadsnyheter

Kallelse till extra bolagsstämma i Elverket Vallentuna AB (publ) den 26 oktober 2017

Published

on

to, okt 05, 2017 13:59 CET

Aktieägarna i Elverket Vallentuna AB (publ), 556577-2141, kallas härmed till extra bolagsstämma torsdagen den 26 oktober 2017, kl.13.30, på Lindö Hotell och konferens, Lindövägen 1 i Vallentuna. Registrering börjar kl. 13.15.

Rätt att deltaga vid extra bolagsstämman

Aktieägare som önskar delta vid extra bolagsstämman ska

–      dels vara införd i eget namn i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken fredagen den 20 oktober 2017,

–      dels anmäla sig till bolaget senast fredagen den 20 oktober 2017. Anmälan kan göras under adress Elverket Vallentuna AB, Box 36, 186 21 Vallentuna, per telefon 08-511 866 00, per fax 08‑511 760 55 eller via email
bolagsstamma@elverket.se
. Vid anmälan vänligen uppge namn eller firma, personnummer eller organisationsnummer, adress och telefonnummer. Aktieägare som önskar medföra ett eller två biträden ombeds göra anmälan därom inom den tid och på det sätt som gäller för aktieägare.

Förutom att anmäla sig måste aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier, genom förvaltarens försorg, tillfälligt låta registrera aktierna i eget namn i aktieboken fredagen den 20 oktober 2017, för att ha rätt att delta vid extra bolagsstämman. Aktieägaren bör underrätta förvaltaren om detta i god tid före sagda dag.

Aktieägare som företräds genom ombud ska utfärda en skriftlig, undertecknad och daterad fullmakt för ombudet. Om fullmakten utfärdas av juridisk person bör kopia av registreringsbevis eller motsvarande behörighetshandling för den juridiska personen bifogas. Fullmakten gäller högst ett år från utfärdandet, om det inte i fullmakten särskilt anges en längre giltighetstid, som dock längst får vara fem år från utfärdandet. Fullmakten i original samt eventuellt registreringsbevis bör före extra bolagsstämman insändas per brev till bolaget under ovanstående adress. Fullmaktsformulär finns tillgängligt på bolagets webbplats,
www.elverket.se
, samt skickas utan kostnad till de aktieägare som begär det hos bolaget och därvid uppger sin postadress.

Förslag till dagordning

1. Extra bolagsstämmans öppnande

2. Val av ordförande vid extra bolagsstämman

3. Upprättande och godkännande av röstlängd

4. Val av en eller två protokolljusterare

5. Prövning av om extra bolagsstämman blivit behörigen sammankallad

6. Godkännande av dagordning

7. Beslut om antalet styrelseledamöter

8. Val av styrelseledamöter och styrelseordförande

9. Fastställande av styrelsearvoden

10. Avslutande av stämman

FÖRSLAG

Punkt
2
– Val av ordförande vid extra bolagsstämma

Styrelsen föreslår att till ordförande vid extra bolagsstämman välja advokat Gustaf Cardelius, Advokatfirman Carthiel AB.

Punkt 7, 8 och 9 – Beslut om antalet styrelseledamöter, val av styrelseledamöter och styrelseordförande samt fastställande av styrelsearvoden

Den extra bolagsstämman har sammankallats på begäran av aktieägaren Ellevio Holding 1 AB för att behandla punkt 7 – 9. Ellevio Holding 1 AB innehar mer än 90 procent av aktierna och rösterna i bolaget.

Ellevio Holding 1 AB har meddelat följande förslag:

Punkt 7
: Antalet styrelseledamöter föreslås vara oförändrat (5 stycken), utan styrelsesuppleanter.

Punkt 8
: Nyval föreslås av Anna Carin Joelsson, Bengt Johansson och Anna Karin Käck. Omval föreslås av Johan Lindehag och Erika Abrahamsson. Johan Lindehag föreslås till ny ordförande

Punkt 9
: Inget arvode föreslås utgå till styrelseledamöterna.

ÖVRIGT

Handlingar

Kallelsen och fullmaktsformuläret finns tillgängliga på bolagets webbplats,
www.elverket.se
, och skickas utan kostnad till de aktieägare som begär det och uppger sin postadress.

Upplysningar vid extra bolagsstämman

Aktieägare erinras om sin rätt att begära upplysningar vid extra bolagsstämman enligt 7 kap. 32 och 57 §§ aktiebolagslagen.

____________________________________

Vallentuna i oktober 2017

Elverket Vallentuna AB (publ)

Styrelsen

Continue Reading

Marknadsnyheter

BioStock: “Oöverträffade” fas II-data för Alligator i pankreascancer

Published

on

By

Alligator Bioscience fortsätter att presentera övertygande fas II-data med cancerimmunterapin mitazalimab i pankreascancer. Som ett tillskott till den positiva trenden har det svenska bioteknikbolaget annonserat en finansieringsrunda på upp till 80 Mkr, vilket gör att kassan förväntas räcka fram till Q1 2025. Detta ger bolaget en stark position i pågående partnerskapsdiskussioner. BioStock kontaktade Alligators vd Søren Bregenholt för en kommentar om bolagets framgångar.

Läs hela artikeln på biostock.se:

https://www.biostock.se/2024/07/oovertraffade-fas-ii-data-for-alligator-i-pankreascancer/

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capitalhttps://www.biostock.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Mathias Karlsson vald till Labqualitys styrelse för att främja kvalitet inom hälso-och sjukvården globalt

Published

on

By

Capitainer är stolta att meddela att Mathias Karlsson, Chief Medical Officer på Capitainer, har valts in i styrelsen för Labquality. Detta markerar ett strategiskt initiativ för att stärka Labqualitys arbete att erbjuda verktyg för en högkvalitativ hälso- och sjukvård på alla kontinenter. Detta uppdrag återspeglar Capitainers engagemang för att främja diagnostik för alla, överallt, med bibehållen eller förbättrad kvalitet.

Labquality arbetar för att höja kvaliteten inom hälsovård, läkemedel och medicinteknik och erbjuder extern kvalitetsbedömning, regulatorisk rådgivning, kliniska undersökningar och utbildning. Genom att välkomna Mathias Karlsson till styrelsen tar Labquality ett viktigt steg för att ytterligare stärka sitt uppdrag att förbättra sjukvårdskvaliteten världen över.

Mathias Karlssons omfattande erfarenhet inom medicinteknik, forskning och utveckling samt entreprenörskap positionerar honom som ett värdefullt tillskott till Labqualitys styrelse. Hans bakgrund omfattar forskning, kliniskt arbete och flera ledande roller, med ett stort engagemang för kvalitetsfrågor och innovation inom hälsovårdslösningar.

”Det är en ära att få bli en del av Labqualitys styrelse. Uppdraget för Labquality ligger i linje med min karriärlånga strävan att hjälpa patienter och sjukvården med nya lösningar av hög kvalitet. Jag ser fram emot att bidra till våra gemensamma ansträngningar för att främja sjukvårdskvaliteten globalt, ett mål som harmonierar väl med Capitainers vision om likvärdig tillgång till hälsovårdsdiagnostik för alla”, säger Mathias Karlsson.

Capitainer ser Mathias Karlssons plats i Labqualitys styrelse som en stor möjlighet att förbättra patientvård och hälsovårdstjänster, vilket är i linje med Capitainers mål. Innovation med hög kvalitet är grunden för Capitainers strävan efter att göra hälsovårdsdiagnostik tillgänglig för alla, överallt.

För mer information, vänligen kontakta:
Christopher Aulin, VD
Tfn: +46 708 977 577
E-post: christopher.aulin@capitainer.com

Om Capitainer
Capitainer AB, ett svenskt MedTech-bolag grundat 2016, utvecklar och säljer patientcentrerade lösningar för egenprovtagning av blod, plasma och urin. Capitainer utvecklar unika tekniker för att samla upp och torka exakta volymer vätska på lättanvända provtagningskort. Dessa kort kan skickas med vanlig post till laboratorier, utan krav på kyltransport eller specialförpackning. Precisionen och exaktheten i Capitainers produkter är marknadens bästa och likvärdiga med etablerade pipetteringsmetoder. Produkterna är tillämpbara inom flera marknadssegment, inklusive men inte begränsat till, kliniska biomarkörer, terapeutisk läkemedelsmonitorering, genomik, testning av drogmissbruk och doping samt forskning och utveckling och kliniska studier.

Om Labquality
Vi skapar högsta kvalitet inom hälso- och sjukvården på varje kontinent. Det är vår vision. Vi är kvalitetsskapare – ett team av erfarna experter inom hälso- och sjukvård och hälsoteknik. Våra kvalitetstjänster för hälso- och sjukvård, läkemedels- och medicintekniska industrier omfattar externa kvalitetsbedömningar, regulatorisk rådgivning, kliniska undersökningar och prövningar, revisioner och certifieringar samt utbildning. Vår expertis och kunskap stöder tillverkare av medicintekniska produkter och in vitro-diagnostik, läkemedelsföretag, vårdenheter och kliniska laboratorier. För närvarande har vi kunder i över 60 länder. Vårt team består av 150 skickliga medarbetare och våra kontor finns i Finland, Polen, Sverige och Tyskland. För mer information, besök www.labquality.com.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

G&K Blanks Fastigheter får markanvisningar i Haparanda

Published

on

By

Jula Holdingkoncernens fastighetsbolag, G&K Blanks Fastigheter, fortsätter att titta på möjligheterför utveckling i Haparanda genom markanvisningar på handelsområdet Björka.

Fastigheterna man har fått markanvisade har ett tydligt och bra läge utmed E4:an i östra delen av Haparanda och med närheten till Torneå.

I slutet av 2023 förvärvades en fastighet på handelsområdet Björka, där man förbereder delar av fastigheten för etablering av Jula senare under 2024. Man har nu i god dialog med Haparanda kommun tilldelas markanvisningar för att titta på framtida möjligheter för eventuella ytterligare etableringar i området.

− Björka är ett bra handelsområde med stark handel. I och med etableringen av Jula på vår fastighet, ser vi stora möjligheter för ytterligare etableringar för goda grannar hos oss, säger Linn Lechte, marknadsstrateg på G&K Blanks Fastigheter.

Konceptet följer inriktningen av Björka som ett storskaligt handelsområde i anslutning till Haparanda centrum. Vi är därför mycket glada över att kunna gå fram med denna markanvisning tillsammans med G&K Blanks Fastigheter AB, säger Nina Waara, kommunalråd (S).

Strategiskt steg

Koncernbolaget G&K Blanks Fastigheter ser markanvisningarna som ett strategiskt steg för framtiden.

− Vi har under hela resan haft en bra dialog med Haparanda kommun. Vi ser stor potential i Haparanda och ser fram emot att titta på möjligheterna att utveckla platsen ytterligare, säger Johan Carlberg, VD för G&K Blanks Fastigheter.

Johan Carlberg, VD G&K Blanks Fastigheter, johan.carlberg@jula.se, +46 702-96 04 80

Linn Lechte, Marknadsstrateg G&K Blanks Fastigheter, linn.lechte@jula.se, +46 703-31 80 06

Företagsinformation

Ägare till Jula Holdingkoncernen är Karl-Johan Blank. Karl-Johan startade och byggde upp Jula Holdingkoncernen tillsammans med sin far Lars-Göran Blank. Karl-Johan är sedan 2014 ensam ägare till koncernen.

Karl-Johan har varit med från starten då hans föräldrar Lars-Göran och Irene Blank grundade Jula Industri AB 1979 på gården Jultorp. 1984 startade familjen, då med Karl-Johan som delägare, Jula Postorder AB (nuvarande Jula AB). Fokus låg på en allt större postorderkatalog med inköp direkt från tillverkare till lågpris. De byggde också en det första Julavaruhuset med lager i Skara 1985. Sedan 1991 ägde far och son bolaget till lika delar gemensamt då de köpte ut övriga familjemedlemmar och bildade Jula Holding AB, samtidigt med en allt större satsning på etablering av flera och större varuhus.

Karl-Johan har sedan början av 2000-talet varit den drivande kraften och expanderat varuhuskedjan Jula i flera länder samt utökat koncernen med flera fastigheter och andra verksamheter. I takt med att Lars-Göran allt eftersom ville fokusera mera på sina privata affärer och investeringar överlät han en del av sina aktier i Jula Holdingkoncernen till Karl-Johan. Karl-Johan finansierade köp av Lars-Görans aktier med lånat kapital och vinstutdelningar från Jula. När pappan Lars-Göran gick bort 2014 ägde han 35% och Karl-Johan 65% av aktierna. I samband med arvskiftet förvärvade Karl-Johan resterande delen av aktierna och är sedan dess ensam ägare till Jula Holdingkoncernen.

Pressbild Karl-Johan Blank: https://julaholding.com/sv/nyheter/pressbilder/media/karl-johan-blank-4/ 

Idag deltar Karl-Johans söner, Christian och Fredric, aktivt i Jula Holdingkoncernen som nästa generation.

Mer om Julas historia hittar du på: https://historia.jula.se/

Jula Holdingkoncernen, med verksamheter inom Retail, Fastigheter, Finans, Logistik, Hotell och Miljö/Energi, har sitt huvudkontor i Skara, Sverige. Koncernen har cirka 4500 anställda och 2023 omsatte koncernen drygt 10,5 miljarder SEK.

Retailföretaget Jula är koncernens ursprung. Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Detta erbjuds via en stark e-handel och totalt 140 varuhus, 68 i Sverige, 43 i Norge, 21 i Polen och 8 i Finland.

Besök gärna www.julaholding.se för mer information, på Jula Holdings webb finns även årsberättelsen i sin helhet.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.