Connect with us

Marknadsnyheter

Kanadensiska stormarknadskedjan Sobeys utökar sin Pricer Plaza-installation

Published

on

Efter en lyckad första installation av 50 butiker tar Sobeys nu nästa steg och tecknar avtal med Pricers partner JRTech Solutions avseende en förväntad installation av 5 miljoner digitala etiketter, till ett förväntat värde om 485 MSEK, runt om i Kanada.

Den första ordern från Sobeys för installation av digitala etiketter i 50 butiker, som kommunicerades i juni 2024 som en order från en ledande nordamerikansk dagligvarukedja, var den största fullskaliga installationen av fyrfärgsetiketter i Nordamerika.

Sobeys är en av de största dagligvarukedjorna i Nordamerika med fler än 1500 dagligvarubutiker och apotek.

Installationen av Pricers lösning för automatisering och kommunikation i butik, med molnplattformen Pricer Plaza och digitala etiketter, förväntas vara slutförd senast 30 april 2026.

– Sobeys har under ett års tid noga testat vår butikslösning i en pilotinstallation och framgångsrikt installerat 50 butiker i en första etapp. Utöver att den hjälper dem att sätta kundupplevelsen i ännu större fokus ser vi tydligt vilket värde den ger den här ledande kedjan i arbetet med att digitalisera och utveckla verksamheten, säger Mats Arnehall, Chief Commercial Officer, Pricer.

Det förväntade ordervärdet på cirka 485 MSEK innefattar inte Pricer Plaza och teknisk support, och tas upp i Pricers orderingång för fjärde kvartalet 2024.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mats Arnehall, Chief Commercial Officer, 070-8108084

Magnus Larsson, vd och koncernchef, 0704-316 851

info@pricer.com

Denna information utgör insiderinformation som Pricer AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande vid den tidpunkt som anges av Bolagets nyhetsdistributör, Cision, vid publicering av detta pressmeddelande.

Om Pricer

Pricer är ett ledande globalt techföretag inom den snabbväxande marknaden för smart retail med digitala butikslösningar som både ökar butikers produktivitet och förhöjer köpupplevelsen. Genom digitala prisetiketter, avancerad teknik såsom optisk trådlös kommunikation och AI samt ständig innovation lägger Pricer grunden för kommunikation och effektivitet i butik. Bakom Pricers branschledande snabba, robusta och skalbara plattform som ständigt utvecklas med ny funktionalitet ligger 30 års branscherfarenhet. Pricer grundades i Sverige 1991 och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.pricer.com

Om JRTech Solutions Inc.

JRTech Solutions Inc. är ett privatägt företag med huvudkontor i Montreal, Quebec. JRTech Solutions Inc. är den ledande leverantören i Kanada av elektroniska hyllkantsetiketter och den största distributören av Pricers elektroniska hyllkantsetiketter i Nordamerika med över 1300 butiksinstallationer sedan 2008. För mer information: www.jrtechsolutions.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys