Connect with us

Marknadsnyheter

Kindred fortsätter sitt engagemang i initiativet #AuCoeurDuFootball

Published

on

Kindreds varumärke Unibet fortsätter att sponsra 300 amatörfotbolls-klubbar i Frankrike genom programmet #AuCoeurDuFootball. Detta är fjärde säsongen som Unibet är med och stöttar klubbarna i amatörligorna med bland annat fotbollsställ till spelare och kläder till volontärer.

Kindred Group plc (Kindred) har stöttat amatörfotbollen i Frankrike sedan 2019 och förlänger nu sitt engagemang till 2022. Utöver att sponsra klubbens volontärer med kläder och 10 000 tröjor, shorts och strumpor till spelarna, kommer Unibet att stödja klubbarna med ett digitalt verktyg. Denna app kommer att minska den administrativa bördan som ofta är påfrestande för mindre klubbar. Unibet var först med att lansera den här typen av nationell sponsringskampanj för amatörfotboll i Frankrike och har sedan starten 2019 stöttat över 640 amatörfotbollsklubbar.

”Vi är mycket stolta över att kunna fortsätta stödja amatörfotbollen genom att finansiera fotbollsställ till mer än 300 klubbar och 10 000 spelare runtom i Frankrike. Givet de senaste årens omständigheter med pandemin har många klubbar upplevt en kraftig minskning av intäkter och sett antalet medlemmar minska. Det var för oss ett självklart val att fortsätta vårt samarbete och sponsra Au Coeur Du Football-programmet en fjärde säsong”, säger Mathieu Drida, General Manager France, Kindred Group.

”Vi har sparat cirka 4 000 euro med hjälp av de spelarkit vi har fått samt ytterligare donationer från Unibet för vår aktivitet på sociala medier. Det utgör cirka 15 procent av vår årliga budget. Sponsringsprogrammet har också bidragit till att förbättra bilden av våra föreningar”, menar Regis Mace, FC Centre Bretagne.

”Jag hade hört massa gott om Unibets sponsorprojekt så vi bestämde oss för att ansöka för vår klubb. Vi är både glada och stolta över att ha blivit utvalda som en av de klubbar som sponsras av Unibet. Både spelare och volontärer är tacksamma eftersom det hjälper våra klubbar att ta nya steg framåt”, förklarar Pedro Sorbal, Es Paris XII.

För ytterligare information:

Maria Angell-Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

+46 72 165 15 17

press@kindredgroup.com

Om Kindred Group 
Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1 600 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com  

Nasdaq Stockholm, KIND-SDB  

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys