Connect with us

Marknadsnyheter

Klarna inleder samarbete med Finnair

Published

on

Läs original

Stockholm, 14 november, 2024 – Klarna, det AI-drivna globala betalningsnätverket och shoppingassistenten, meddelar idag att man inleder ett partnerskap med Finnair. Samarbetet innebär att resenärer i Finland och Sverige nu kan använda Klarnas flexibla betalsätt när de bokar sina flyg med Finnair, både online på Finnair.com och i Finnair-appen. Kunderna får tillgång till räntefria fakturor och delbetalningsalternativ, vilket gör resandet mer ekonomiskt hanterbart.

Klarna och Finnair ser detta samarbete som en möjlighet att förbättra kundernas bokningsupplevelse genom att erbjuda fler betalningsalternativ. För Finnairs kunder innebär detta att de kan välja det betalningsalternativ som passar deras ekonomiska situation bäst, oavsett om de planerar en kort weekendresa eller en långdistansflygning.

Partnerskapet är ett led i Klarnas strategi att expandera tillgängligheten inom resebranschen. Klarna har redan ett framgångsrikt samarbete med flera ledande reseföretag och ser nu fram emot att kunna erbjuda sina tjänster till Finnairs kunder.

För Finnair innebär samarbetet en möjlighet att stärka sin position på den svenska marknaden och erbjuda ännu fler valmöjligheter när det kommer till betalning, både i Finland och i Sverige, för att göra resandet så smidigt och tillgängligt som möjligt för alla.

“Vi är glada över att kunna stödja Finnairs satsning på den svenska marknaden och göra resandet enklare och mer flexibelt för deras kunder. Med våra flexibla betalsätt kan resenärer själva välja det betalningsalternativ som passar den specifika resan och deras ekonomiska situation bäst”, säger Björn Bryngelson, Sverigechef på Klarna.

“Vi ser fram emot vårt nya samarbete med Klarna, ett viktigt steg för oss på den svenska marknaden, och ytterligare ett exempel på hur vi satsar på att erbjuda en oslagbar onlineupplevelse i våra kanaler”, säger Rogier van Enk, Senior Vice President, Customer Engagement, Finnair. Genom att erbjuda våra kunder flexibla betalsätt, som att kunna sprida ut kostnaden för en familjesemester över flera månader, förbättrar vi deras upplevelse och gör våra tjänster ännu mer attraktiva”

För mer information, vänligen kontakta:
press@klarna.com & comms@finnair.com

Om Klarna
Sedan 2005 har Klarna verkat för att accelerera handel med konsumenternas behov i centrum. Med fler än 85 miljoner aktiva användare globalt och 2,5 miljoner transaktioner per dygn, revolutionerar Klarnas schyssta, hållbara och AI-drivna betalnings- och shoppinglösningar hur människor shoppar och betalar online, och hjälper konsumenter att shoppa smartare, tryggare och smidigare. Fler än 600 000 globala detaljhandelpartners, inklusive H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Expedia Group och Nike, har integrerat Klarnas innovativa teknologier och marknadsföringslösningar för att driva tillväxt och lojalitet. För mer information, besök Klarna.com.

About Finnair

Finnair is a network airline, specialising in connecting passenger and cargo traffic between Asia, the Middle East, North America and Europe. Finnair is the only airline with year-round direct flights to Lapland.. Customers have chosen Finnair as the Best Airline in Northern Europe in the Skytrax Awards for 14 times in a row. Finnair is a member of the oneworld alliance. Finnair Plc’s shares are quoted on the Nasdaq Helsinki stock exchange.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Föräldrastil i barndomen påverkar hur vi behandlar våra hundar

Published

on

By

En studie från Storbritannien visar att den föräldrastil vi upplevde som barn kan påverka hur vi behandlar våra hundar som vuxna. Personer som vuxit upp med en tillåtande föräldrastil tenderar att använda samma metod i sin relation med hunden, där värme och frihet betonas men reglerna är få. I kontrast är de som haft en mer auktoritativ uppväxt, där kärlek kombineras med tydliga regler, mindre benägna att vara lika tillåtande mot sina hundar.

Forskarna fann också att människors attityd till djur, antingen beskyddande eller humanistisk, spelar en stor roll för hur dessa uppfostringsmönster överförs från mänskliga relationer till relationen med hunden.

Källa: psypost.org

mdpi.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Coop pausar inköpen av produkter från Bake my day

Published

on

By

Coop har beslutat att pausa inköpen av produkter från leverantören Bake my Day. Detta görs mot bakgrund av de uppgifter som framkommit i media kring bristandande livsmedelshygien vid leverantörens bageri i Huddinge.

– Vi har dialog med leverantören om de uppgifter som förekommit i media om bristande säkerhet kring livsmedelshygien och kring arbetssituationen för de anställda. Vi har också hämtat in uppgifter från ansvariga kontrollmyndigheter för att ta del av de revisioner som gjorts vid bageriet och dess resultat, säger Niclas God, affärschef inköp food vid Coop Sverige.

– Under tiden som vår analys av situationen pågår så kommer vi pausa våra inköp av produkter från Bake my Day. Det är mycket viktigt för oss att våra kunder känner sig trygga och säkra med de produkter som säljs i Coops butiker, fortsätter Niclas.

Inköpspausen går igång nästa vecka och gäller tills vidare. De produkter som finns i butikerna kommer säljas ut för att inte riskera matsvinn samt för att det inte finns risk för hälsofara för produkterna.

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 06.12.2024

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
06.12.2024 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 06.12.2024 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

XSTO

109 732

10,98

1 204 745,63

XCSE

27 154

10,96

297 631,24

Summa

136 886

10,98

1 502 376,87

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,4805 och DKK till EUR 7,4582
** Avrundat till två decimaler

Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 4 710 860 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 3 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE

För ytterligare information:

Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.