Connect with us

Marknadsnyheter

Klarna lanserar globalt samarbete med Zoom

Published

on

Läs original

Stockholm, 31 oktober 2024 – Klarna, det AI-drivna globala betalningsnätverket och shoppingassistenten, meddelar idag lanseringen av sina flexibla betalningsalternativ för Zoom Workplace för användare i USA och ett antal europeiska länder. Samarbetet gör Zooms premiumtjänster mer tillgängliga för både företag och privatpersoner, som inte längre behöver betala i förskott för sina prenumerationer.

Kunder i 16 länder* kan nu betala sina abonnemang hos Zoom Workplace med Klarna. Direktbetalning finns tillgängligt på samtliga marknader och kunder i USA, Tyskland och Sverige kan även välja att betala senare. Fler funktioner och betalsätt tillkommer under 2025.

Samarbetet utökar både Zooms räckvidd och Klarnas betalningsnätverk genom att göra det enklare för företag att få tillgång till tjänsterna. Prenumerationsekonomin växer snabbt och Klarnas flexibla betalningsalternativ är attraktiva för företag som satsar på prenumerationsmodeller. Zoom är det senaste stora varumärket att lansera Klarnas tjänster samtidigt i flera länder, efter framgångsrika globala lanseringar med Airbnb och Uber.

David Sykes, Chief Commercial Officer på Klarna: ”Vi vill att Klarna ska finnas tillgängligt överallt, i varje kassa, och för alla typer av köp. Lanseringen med Zoom Workplace tar oss närmare vår vision. Användare över hela världen kan nu få tillgång till Zooms premiumverktyg utan att behöva betala i förskott, samtidigt som vi stärker Klarnas närvaro globalt.”

Wendy Bergh, General Manager, Online Business på Zoom:
”Vi är glada över att samarbeta med Klarna för att ge våra kunder större ekonomisk flexibilitet. Genom att ta bort förskottsbetalningar kan våra kunder fokusera på det som är viktigast, både i jobbet och privat, samtidigt som de får tillgång till Zooms AI-drivna arbetsplattform.”

* Marknader vid lansering: USA, Storbritannien, Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Nederländerna, Österrike, Belgien, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Portugal, Spanien och Polen.

För mer information, vänligen kontakta:
press@klarna.com

Om Klarna
Sedan 2005 har Klarna verkat för att accelerera handel med konsumenternas behov i centrum. Med fler än 85 miljoner aktiva användare globalt och 2,5 miljoner transaktioner per dygn, revolutionerar Klarnas schyssta, hållbara och AI-drivna betalnings- och shoppinglösningar hur människor shoppar och betalar online, och hjälper konsumenter att shoppa smartare, tryggare och smidigare. Fler än 600 000 globala detaljhandelpartners, inklusive H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Expedia Group och Nike, har integrerat Klarnas innovativa teknologier och marknadsföringslösningar för att driva tillväxt och lojalitet. För mer information, besök Klarna.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys