Connect with us

Marknadsnyheter

Klarna lanserar ny funktion – samlar alla medlemskort på ett och samma ställe

Published

on

Läs original

Idag lanserar Klarna en ny funktion för att spara tid och pengar med Klarna-appen. Funktionen gör det möjligt för app-användare att samla och komma åt sina fysiska medlemskort digitalt, samt att samla poäng och förmåner utan att behöva ha med sig klubbkorten fysiskt. Den nya tjänsten möjliggörs tack vare Klarnas förvärv av den digitala plånboksleverantören Stocard. Funktionen stödjer över 8 000 lojalitets- och klubbprogram över hela världen och innefattar allt ifrån kläder och skönhet till teknik och matvaror. 

Lojalitetsprogram och medlemskort är populära bland konsumenter. Enligt en ny studie har 76 % av svenskarna ett eller flera medlemskort, varav 56% använder dessa minst en gång i veckan. Men många lojalitetsprogram kräver att konsumenter har ett fysiskt kort med sig, vilket många anser vara opraktiskt. Faktum är att 32 % av svenskarna har valt att avstå från att bli klubbmedlemmar eftersom de inte vill ha ytterligare fysiska kort att bära runt på. I samma undersökning säger 74 % av svenskarna att de skulle vara positiva till att använda en app som samlar alla medlemskort i mobilen, för att på så sätt slippa behöva bära med sig korten fysiskt. Samtidigt uppger 62% av alla svenskar, flest av samtliga 19 länder i studien, att de inte alltid bär med sig alla sina medlemskort när de är ute och handlar, vilket innebär att de regelbundet går miste om olika erbjudanden när de handlar i butik. 

Idag lanserar Klarna en ny funktion i Klarna-appen som löser många av dessa utmaningar. Den nya tjänsten gör det möjligt för användare att lagra sina fysiska medlemskort som digitala versioner på ett och samma ställe, och gör det därmed enklare för kunder att komma åt sina kort direkt i Klarna-appen – och slipper gå miste om medlemspoäng, erbjudanden och andra förmåner.

– Fysiska medlemskort innebär ofta krångel i dagens digitala värld och lämnas därför ofta hemma, vilket resulterar i att konsumenter går miste om erbjudanden och att handlare missar en möjlighet att stärka kundlojaliteten. Genom att utrusta Klarnas app-användare med ett digitalt verktyg för att samla sina medlemskort ger vi möjligheten att skörda frukten av butiksköp på ett smidigare sätt, vilket bidrar till att man som kund får avkastning på varje spenderad krona, säger Björn Goss, produktchef på Klarna och grundare av Stocard.

– Vi vill ge konsumenter världens bästa shoppingupplevelse, oavsett om det är online eller på shoppinggatan. Efter lanseringen av vårt revolutionerande nya verktyg för virtuell shopping, fördjupar vi oss nu i fysisk detaljhandel genom att hjälpa konsumenter att spara tid och pengar – oavsett var de handlar. Genom att utrusta användarna med ett digitalt verktyg för att enkelt kunna lagra och hämta sina medlemskort, höjer vi den fysiska shoppingupplevelsen till en ny nivå, säger David Fock, Chief Product Officer på Klarna.

Hur fungerar Klarnas medlemskortsfunktion?

  • Steg 1: Från startsidan i Klarna-appen, klicka på ikonen för medlemskort och välj knappen ”Lägg till kort” för att se en fullständig lista över handlare och lojalitetsprogram som finns tillgängliga. Du kan bläddra igenom listan eller söka efter ett specifikt lojalitetsprogram. Alternativt, om lojalitetsprogrammet ännu inte stöds, kan du välja att lägga till ”Annat kort” och ange säljarens namn manuellt.
     
  • Steg 2: Lägg till ditt kort. När du hittat lojalitetsprogrammet kan du skanna streckkoden på ditt fysiska kort med kameran på din mobila enhet. Appen skapar sedan en digital kopia som lagras i Klarna-appen. För kort som inte har en streckkod kan du manuellt ange ditt medlemsnummer för att lägga till kortet.
     
  • Steg 3: Kortet kan användas för att samla poäng i butik. När du handlar i en fysisk butik du visa och skanna dina medlemskort från Klarna-appen. Genom att öppna kortet inifrån appen och skanna kortet i kassan kan du enkelt samla poäng och hämta rabatter, precis som med ett fysiskt kort.

Klarnas digitala medlemskortsfunktion finns idag i Klarna-appen på 18 marknader, inklusive USA, Kanada, Storbritannien, Irland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Frankrike, Polen, Nederländerna, Belgien, Tyskland, Österrike, Schweiz, Spanien, Portugal och Italien. Funktionen kommer att lanseras på ytterligare marknader under 2022.

För ytterligare kontext:

Den nya medlemskortfunktionen stärker Klarnas befintliga lojalitetserbjudande, Klarna rewards club. Sedan lanseringen i september 2020 har Klarnas rewards program fått över 4 miljoner medlemmar i USA och Australien, och har dessutom nyligen lanserats på ytterligare sex marknader. Medlemmar i Klarnas rewards club tjänar ”poäng” för varje betalning de gör via Klarna, oavsett om de betalar nu, senare eller över tid. Poängen kan lösas in i Klarna-appen för premier hos varumärken världen över, inklusive H&M, Amazon, Walmart, Foot Locker och många andra. Medlemmar i programmet får också ta del av exklusiva erbjudanden samt tidig tillgång till produktsläpp från handplockade handlare.

Om undersökningen:

Undersökningen genomfördes i maj 2022 i samarbete med Dynata med 20,413 respondenter mellan 18-75 år från 19 länder (USA, Kanada, Storbritannien, Irland, Australien, Nya Zeeland, Tyskland, Österrike, Polen, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Sverige, Norge, Finland, Danmark, Italien, Spanien, och Portugal). Undersökningen inkluderar ett minimum av 1000 respondenter från respektive land.

För mer information, vänligen kontakta: press@klarna.com

Om Klarna
Sedan 2005 har Klarna verkat för att revolutionera bankbranschen. Med fler än 150 miljoner aktiva användare globalt och 2 miljoner dagliga transaktioner möter Klarna konsumenters snabbt förändrade behov genom att hjälpa dem spara tid och pengar och samtidigt ta informerade beslut och få kontroll över sin ekonomi. Fler än  400 000 globala detaljhandelspartners, inklusive H&M, Saks, Sephora, Macys, IKEA, Expedia Group och Nike, har integrerat Klarnas innovativa teknologi för att leverera en sömlös shoppingupplevelse både online och i butik. Med fler än 5 000 anställda och ett aktivt tjänsteutbud på 45 marknader är Klarna idag en av de högst värderade ickenoterade fintech-bolagen i världen med en värdering på 390 miljarder kronor. För mer information, besök klarna.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Besqab AB (publ) avnoteras och sista dag för handel är den 11 april 2024

Published

on

By

Besqab AB (publ) (”Besqab” eller ”Bolaget”), har genom pressmeddelande den 26 mars 2024 kommunicerat att Bolaget ansökt om avnotering av Bolagets aktier från Nasdaq Stockholm.

Nasdaq Stockholm har nu godkänt Besqabs ansökan om avnotering och beslutat att sista dag för handel med Bolagets aktie på Nasdaq Stockholm blir den 11 april 2024.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Christina Durling, kommunikationschef, christina.durling@besqab.se, 08-409 416 26

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktperson, för offentliggörande den 28 mars 2024 klockan 12:45 (CET).

Besqab utvecklar bostäder i eftertraktade lägen i Stockholm och Uppsala. Verksamheten omfattar hela processen från köp och förädling av mark till färdigställande och förvaltning av bostäder och vårdboenden. Besqab grundades 1989 och företagets aktie (BESQ) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan 2014. Mer information på www.besqab.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Lyckegård Group AB offentliggör bokslutskommuniké för 2023

Published

on

By

Lyckegård Group AB offentliggör härmed bokslutskommuniké för 2023. Nedan följer en kort sammanfattning av rapporten.

 

Perioden oktober-december 2023

  • Koncernens nettoomsättning uppgick till 33 057 (15 850) TSEK
  • Koncernens justerade EBITDA resultat uppgick till -16 135 (-6 457) TSEK
  • Koncernens resultat efter skatt uppgick till -35 693 (-11 438) TSEK
  • Koncernens soliditet uppgick till 35% (54)

 

Perioden januari-december 2023

  • Koncernens nettoomsättning uppgick till 165 190 (54 304) TSEK
  • Koncernens justerade EBITDA resultat uppgick till -9 415 (-9 626) TSEK
  • Koncernens resultat efter skatt uppgick till -44 497 (-22 285) TSEK
  • Koncernens soliditet uppgick till 35% (54)

 

Händelser under oktober-december 2023

  • Bolaget lanserar en vidareutvecklad Cameleon på världens största lantbruksmässa
  • Byter Certified Adviser och Likviditetsgarant till Carnegie Investment Bank AB (publ)
  • Valberedning i Lyckegård utses
  • Lyckegård Group genomför att antal legala förändringar

 

Händelser efter periodens slut

  • Genomför strategisk översyn av affärsområde Soil & Seed samt säger upp VD
  • Ingår avtal om villkorad överlåtelse av 80% av aktierna i Lyckegård Soil & Seed AB
  • Kallar till extra bolagsstämma den 28 mars
  • Utser Kent Stenberg som ny VD för koncernen
  • Frånträder ägandet av 80% av aktierna i Lyckegård Soil & Seed AB
  • Upptar kortfristiga lån på 17 750 TSEK från personer närstående bolaget

 

tf VD Daniel Nilsson:

Det har varit ett intensivt första kvartal 2024, men efter de förändringar som skett är detta början på en lönsam tillväxtresa med bevattning i fokus, ett område som förväntas växa organiskt med 15% årligen de närmsta åren. Vi är väl positionerade för att kapitalisera på denna tillväxt!

 

 

Bokslutskommuniké 2023 och övriga finansiella rapporter finns att tillgå på https://lyckegard.com/ir/finansiella-rapporter/

 

 

För mer information, vänligen kontakta:

Daniel Nilsson, tf VD, Lyckegård Group AB

Telefon: +46 (0)70 256 67 05

E-post: daniel@lyckegard.com

 

 

Denna information är sådan som Lyckegård Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 mars 2024, klockan 12:44 CEST.

 

 

Certified Adviser

Carnegie Investment Bank AB (publ)

Continue Reading

Marknadsnyheter

Viaplay Group publicerar Års- & hållbarhetsredovisningen för 2023

Published

on

By

Viaplay Group har idag publicerat sin Års- & hållbarhetsredovisning för 2023. Rapporten sammanfattar Koncernens finansiella resultat för 2023, samt dess hållbarhetsarbete, och ger en översikt av Koncernens strategi och mål.

Års- & hållbarhetsredovisningen för 2023 finns tillgänglig på svenska och engelska här.

****

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

Viaplay Group AB (publ) är Nordens ledande underhållningsleverantör. Vår streamingtjänst Viaplay är tillgänglig i varje nordiskt land, samt i Nederländerna och Polen, och vårt innehållskoncept Viaplay Select finns på partnerplattformar världen över. Vi har även TV-kanaler på de flesta av våra marknader, och radiostationer i Norge och Sverige. Våra talangfulla medarbetare kommer till jobbet varje dag med en passion och ett tydligt uppdrag att underhålla miljontals människor med vårt unika erbjudande av lokalt relevant berättande, vilket inkluderar direktsänd premiumsport, filmer, serier och musik. Vårt syfte är att växa vår affär på ett lönsamt och ansvarsfullt sätt, och att leverera hållbart värde för alla våra intressenter. Viaplay Group är noterad på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).

Denna information är sådan information som Viaplay Group (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 mars 2024 kl. 12:30 CET.

Kontakta oss:
press@viaplaygroup.com (eller: +46 73 699 1700)
investors@viaplaygroup.com (eller: +44 7768 440 414)

sustainability@viaplaygroup.com (eller: +46 73 699 2720)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

Följ oss:
viaplaygroup.com / LinkedIn / Twitter / Instagram / Facebook

Dataskydd:
För att läsa mer om Viaplay Group och dataskydd, klicka här

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.