Connect with us

Marknadsnyheter

Klarna lanserar ny funktion – samlar alla medlemskort på ett och samma ställe

Published

on

Läs original

Idag lanserar Klarna en ny funktion för att spara tid och pengar med Klarna-appen. Funktionen gör det möjligt för app-användare att samla och komma åt sina fysiska medlemskort digitalt, samt att samla poäng och förmåner utan att behöva ha med sig klubbkorten fysiskt. Den nya tjänsten möjliggörs tack vare Klarnas förvärv av den digitala plånboksleverantören Stocard. Funktionen stödjer över 8 000 lojalitets- och klubbprogram över hela världen och innefattar allt ifrån kläder och skönhet till teknik och matvaror. 

Lojalitetsprogram och medlemskort är populära bland konsumenter. Enligt en ny studie har 76 % av svenskarna ett eller flera medlemskort, varav 56% använder dessa minst en gång i veckan. Men många lojalitetsprogram kräver att konsumenter har ett fysiskt kort med sig, vilket många anser vara opraktiskt. Faktum är att 32 % av svenskarna har valt att avstå från att bli klubbmedlemmar eftersom de inte vill ha ytterligare fysiska kort att bära runt på. I samma undersökning säger 74 % av svenskarna att de skulle vara positiva till att använda en app som samlar alla medlemskort i mobilen, för att på så sätt slippa behöva bära med sig korten fysiskt. Samtidigt uppger 62% av alla svenskar, flest av samtliga 19 länder i studien, att de inte alltid bär med sig alla sina medlemskort när de är ute och handlar, vilket innebär att de regelbundet går miste om olika erbjudanden när de handlar i butik. 

Idag lanserar Klarna en ny funktion i Klarna-appen som löser många av dessa utmaningar. Den nya tjänsten gör det möjligt för användare att lagra sina fysiska medlemskort som digitala versioner på ett och samma ställe, och gör det därmed enklare för kunder att komma åt sina kort direkt i Klarna-appen – och slipper gå miste om medlemspoäng, erbjudanden och andra förmåner.

– Fysiska medlemskort innebär ofta krångel i dagens digitala värld och lämnas därför ofta hemma, vilket resulterar i att konsumenter går miste om erbjudanden och att handlare missar en möjlighet att stärka kundlojaliteten. Genom att utrusta Klarnas app-användare med ett digitalt verktyg för att samla sina medlemskort ger vi möjligheten att skörda frukten av butiksköp på ett smidigare sätt, vilket bidrar till att man som kund får avkastning på varje spenderad krona, säger Björn Goss, produktchef på Klarna och grundare av Stocard.

– Vi vill ge konsumenter världens bästa shoppingupplevelse, oavsett om det är online eller på shoppinggatan. Efter lanseringen av vårt revolutionerande nya verktyg för virtuell shopping, fördjupar vi oss nu i fysisk detaljhandel genom att hjälpa konsumenter att spara tid och pengar – oavsett var de handlar. Genom att utrusta användarna med ett digitalt verktyg för att enkelt kunna lagra och hämta sina medlemskort, höjer vi den fysiska shoppingupplevelsen till en ny nivå, säger David Fock, Chief Product Officer på Klarna.

Hur fungerar Klarnas medlemskortsfunktion?

  • Steg 1: Från startsidan i Klarna-appen, klicka på ikonen för medlemskort och välj knappen ”Lägg till kort” för att se en fullständig lista över handlare och lojalitetsprogram som finns tillgängliga. Du kan bläddra igenom listan eller söka efter ett specifikt lojalitetsprogram. Alternativt, om lojalitetsprogrammet ännu inte stöds, kan du välja att lägga till ”Annat kort” och ange säljarens namn manuellt.
     
  • Steg 2: Lägg till ditt kort. När du hittat lojalitetsprogrammet kan du skanna streckkoden på ditt fysiska kort med kameran på din mobila enhet. Appen skapar sedan en digital kopia som lagras i Klarna-appen. För kort som inte har en streckkod kan du manuellt ange ditt medlemsnummer för att lägga till kortet.
     
  • Steg 3: Kortet kan användas för att samla poäng i butik. När du handlar i en fysisk butik du visa och skanna dina medlemskort från Klarna-appen. Genom att öppna kortet inifrån appen och skanna kortet i kassan kan du enkelt samla poäng och hämta rabatter, precis som med ett fysiskt kort.

Klarnas digitala medlemskortsfunktion finns idag i Klarna-appen på 18 marknader, inklusive USA, Kanada, Storbritannien, Irland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Frankrike, Polen, Nederländerna, Belgien, Tyskland, Österrike, Schweiz, Spanien, Portugal och Italien. Funktionen kommer att lanseras på ytterligare marknader under 2022.

För ytterligare kontext:

Den nya medlemskortfunktionen stärker Klarnas befintliga lojalitetserbjudande, Klarna rewards club. Sedan lanseringen i september 2020 har Klarnas rewards program fått över 4 miljoner medlemmar i USA och Australien, och har dessutom nyligen lanserats på ytterligare sex marknader. Medlemmar i Klarnas rewards club tjänar ”poäng” för varje betalning de gör via Klarna, oavsett om de betalar nu, senare eller över tid. Poängen kan lösas in i Klarna-appen för premier hos varumärken världen över, inklusive H&M, Amazon, Walmart, Foot Locker och många andra. Medlemmar i programmet får också ta del av exklusiva erbjudanden samt tidig tillgång till produktsläpp från handplockade handlare.

Om undersökningen:

Undersökningen genomfördes i maj 2022 i samarbete med Dynata med 20,413 respondenter mellan 18-75 år från 19 länder (USA, Kanada, Storbritannien, Irland, Australien, Nya Zeeland, Tyskland, Österrike, Polen, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Sverige, Norge, Finland, Danmark, Italien, Spanien, och Portugal). Undersökningen inkluderar ett minimum av 1000 respondenter från respektive land.

För mer information, vänligen kontakta: press@klarna.com

Om Klarna
Sedan 2005 har Klarna verkat för att revolutionera bankbranschen. Med fler än 150 miljoner aktiva användare globalt och 2 miljoner dagliga transaktioner möter Klarna konsumenters snabbt förändrade behov genom att hjälpa dem spara tid och pengar och samtidigt ta informerade beslut och få kontroll över sin ekonomi. Fler än  400 000 globala detaljhandelspartners, inklusive H&M, Saks, Sephora, Macys, IKEA, Expedia Group och Nike, har integrerat Klarnas innovativa teknologi för att leverera en sömlös shoppingupplevelse både online och i butik. Med fler än 5 000 anställda och ett aktivt tjänsteutbud på 45 marknader är Klarna idag en av de högst värderade ickenoterade fintech-bolagen i världen med en värdering på 390 miljarder kronor. För mer information, besök klarna.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

World TOURN ASA lanserar Baud och ingår avtal med UIM E1 World Championship

Published

on

By

World TOURN ASA lanserar Baud och ingår avtal med UIM E1 World Championship

Baud
Baud är en ny generation av hörlur som kombinerar hög kvalitet med avancerad teknik, anpassade för både musik och spel. Vi identifierade en lucka i marknaden för en hörlur med dessa specifika egenskaper, eftersom traditionella musikhörlurar ofta saknar optimering för spelupplevelser. Samtidigt som vanliga spelhörlurar ofta saknar aktiv brusreducering och estetisk mångsidighet utanför spelmiljöer. Detta är något som Baud med sina hörlurar löser.

Hörluren har utvecklats av Mathias Pantzar, en prisbelönt profil inom audioindustrin och ett team med mer än 20 års erfarenhet inom hörlur- och högtalarbranchen.

Ingått avtal med E1 Series
Baud har undertecknat ett treårigt partnerskapsavtal som officiell hörlurspartner för E1 Series, UIM E1 World Championship, världsmästerskapet i elektrisk båtracing som startade 2024. E1 Series kommer att inkludera tävlingar i städer som Jeddah, Venedig, Monaco, Genève, Rotterdam och Hongkong under 2024.

Under evenemangen kommer alla team och ägarna av teamen att använda Bauds hörlurar för kommunikation både med förare och inom teamen. Även alla medarbetare i E1-organisationen kommer att använda hörlurarna under evenemangen.

Ägarna till teamen är internationella celebriteter som Tom Brady, Virat Kohli, Will Smith, Steve Aoki, Marc Anthony, Didier Drogba, Rafael Nadal och Sergio Perez med flera. Sammanlagt har dessa 418 miljoner följare på Instagram.

Strategiska initiativ hos World TOURN ASA
World TOURN ASAs strategi inkluderar att etablera och utveckla starka varumärken genom att dra nytta av samarbeten med internationella talanger. E1 Series är en del av denna strategi, Baud planerar att offentliggöra ytterligare samarbeten inom kort.

E1 Series
https://www.e1series.com

Bauds Hemsida
https://baud.audio

/
Robin Stenman
VD, TOURN International AB(publ)
ir(at)tourn.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Rättelse: Ecorub AB (publ) publicerar härmed sin årsredovisning med revisionsberättelse för räkenskapsåret 2023.

Published

on

By

Rättelsen avser avsaknad av revisionsberättelse i tidigare version för räkenskapsåret 2023

Årsredovisningen finns från och med idag även tillgänglig på vår webbplats.

För ytterliggare information, kontakta Anders Färnlöf, på telefon +46 76 147 7458 eller e-post anders.farnlof@ecorub.se

Info om Ecorub
Är ett greentech-bolag som producerar återvunnet gummi- och plastmaterial för formsprutning, strängsprutning och 3D-printning. Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. Ecorub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.

EcoRub AB (publ), Hökmark 114, 932 93  Lövånger 

Hemsida: www.ecorub.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

ZINZINO AB (PUBL): Zinzino förvärvar inkråm i Xeliss – strategisk förstärkning i södra Europa och inom mikroalgen spirulina

Published

on

By

Zinzino, det globala varumärket för hälsa och välmående från Skandinavien, har via ett inkråmsförvärv övertagit rättigheterna till det luxemburgsbaserade direktförsäljningsbolaget Xellis distributörsdatabas och tillhörande kundregister, varulager och IP-rättigheter. Detta är ytterligare ett strategiskt viktigt steg i Zinzinos tillväxtplaner med fokus på att förbättra personlig hälsa och välbefinnande på global nivå med nyskapande bioteknik och en banbrytande produktportfölj som marknadsförs genom direktförsäljning.

Xelliss är ett globalt direktförsäljningsföretag med bas i Luxenburg. Varumärkesportföljen erbjuder en rad naturliga och innovativa produkter inom välbefinnande, näring och kosmetika, baserade på mikroalgen spirulina från egen produktion.

Ett visionärt tänkesätt, tech first-perspektiv, testbaserad kost med näring på cellnivå samt en stark position för att dra nytta av nuvarande trender kommer att forma grunden för partnerskapet med Xellis. Sedan förvärvet av VMA Life 2020, Enhanzz 2022 och det strategiska samarbetet med ACN under ingången av 2024 har Zinzino letat efter ytterligare kraftfulla investeringar för att behålla sin hållbara, lönsamma tillväxt, stärka sin distributionskraft, expandera till nya marknader och utnyttja produktportföljen inom nya konsumentområden.

– Individuell rådgivining och skräddarsydda lösningar är framtiden, och inte bara inom hälsa och friskvård, säger Dag Bergheim Pettersen, VD på Zinzino och Jean-Michel Larré, VD och grundare Xellis. Tillsammans har vi mångårig kombinerad branscherfarenhet och allt som krävs för att driva den moderna, personliga shoppingupplevelsen genom direktförsäljning.

Zinzino förvärvar Xelliss distributörsorganisation samt varulager och IP-rättigheter till produktlinjerna. Verksamheten som under föregående år omsatt ca 8 mEUR förväntas kunna skapa stark tillväxt genom de synergier som uppstår i de gemensamma nätverken. Bruttomarginalerna i verksamheten är goda och lönsamheten kommer därmed kunna utvecklas mycket väl genom utnyttjande av ZInzinoz befintlliga tekniska plattform och organisation.

Zinzino skall vid tillträdet betala en fast köpeskilling om 2 mEUR fördelat på 50% kontant och 50% nyemitterade Zinzino-aktier. Dessutom tillkommer villkorade tilläggsköpeskillingar baserat på försäljningsutvecklingen genererat av den förvärvade distributörsorganisationen under perioden 2024–2029. De totala tilläggsköpeskillingarna beräknas uppgå till 4,0 mEUR men kan vid maximalt utfall uppgå till 8,0mEUR och skall till 100% regleras med nyemitterade Zinzino-aktier. Den kontanta delen av köpeskillingen finansieras med egen kassa.

För mer information, vänligen kontakta:
Dag Bergheim Pettersen CEO Zinzino +47 (0) 932 25 700, zinzino.com
Fredrik Nielsen CFO Zinzino +46 707 900 174, fredrik.nielsen@zinzino.com

Bilder för fri publicering:
marketing@zinzino.com
Certified Adviser: Carnegie Investment Bank AB (publ)

Denna information är sådan som Zinzino AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.  Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande kl. 13.00 den 12 maj 2024.

Zinzino är ett globalt direktförsäljningsföretag från Skandinavien som specialiserat sig på testbaserade, personligt anpassade kosttillskott och vetenskaplig hudvård. Det är ett aktiebolag med aktier noterade på Nasdaq First North Premier Growth Market. Företagets vetenskapligt beprövade kosttillskott finns på mer än 100 marknader över hela världen. Zinzino äger det schweiziska biotekniska hudvårdsvarumärket HANZZ+HEIDII samt de norska forsknings- och produktionsenheterna BioActive Foods AS och Faun Pharma AS. Företagets huvudkontor ligger i Sverige, i Göteborg, med ytterligare kontor i Europa, Asien, USA och Australien.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.