Connect with us

Marknadsnyheter

Kliently inleder samarbete med Barncancerfonden

Published

on

Nu inleder den juridiska uppstickaren Kliently ett samarbete med Barncancerfonden. Samarbetet innebär att vuxna barncanceröverlevare och föräldrar till barn med cancer med behov av juridisk rådgivning och stöd nu kan få gratis juridisk rådgivning i Klientlys app. 

Barncancerfonden har sedan 2020 erbjudit gratis juridisk rådgivning till vuxna barncanceröverlevare och föräldrar till barn med cancer genom tjänsten Rättshjälpen. Nu inleder Kliently ett samarbete med Barncancerfonden som innebär att legaltechbolaget kommer att hantera de ärenden som kommer in till Rättshjälpen.

– Vi är så glada över att vi, tillsammans med Barncancerfonden, kan bidra till att försöka underlätta för de som drabbats av barncancer. Barncancerfonden är en fantastisk organisation och med vår app tror vi att vi verkligen kan göra det enkelt för de drabbade att få hjälp i sina ärenden väldigt snabbt, säger Nadja Hatem, grundare och VD hos Kliently.

Genom Barncancerfondens tjänst Rättshjälpen erbjuds vuxna barncanceröverlevare och föräldrar till barn med cancer, kostnadsfri juridisk rådgivning och stöd i försäkringsärenden samt frågor som rör Försäkringskassan. Rättshjälpen har sedan 2020 lyckats hjälpa flera familjer i ärenden som har resulterat i att de drabbade kunnat få stöd och ersättning både under och efter barnet drabbats av cancer. Idag har 75 barncanceröverlevare och drabbade familjer fått hjälp av Rättshjälpen. Flera av de som tagit hjälp säger att stödet har gjort stor skillnad i deras liv och att de tack vare Rättshjälpen hittat nytt hopp för framtiden. Genom samarbetet erbjuds nu målgruppen ett kostnadsfritt samtal genom Klientlys app för att få juridisk rådgivning. 

– I Sverige insjuknar ett barn i cancer varje dag. När en familj drabbas av barncancer vänds allt upp och ned och ingenting blir sig likt. Såväl vardag som ekonomi påverkas. Att behöva lägga tid på att hantera och driva försäkrings- och ersättningsärenden, vare sig det är under sjukdomsperioden eller efter avslutad behandling, kan för många kännas övermäktigt. Där är Rättshjälpen ett viktigt stöd till de drabbade och vi ser fram emot att tack vare Kliently-appen kunna erbjuda lättillgänglig och snabb juridisk hjälp, säger Jessica Runemark, enhetschef för programverksamhet på Barncancerfonden.

Kliently är en app för juridisk rådgivning som kombinerar traditionell juridik med teknologi för att förenkla och tillgängliggöra juridisk hjälp för en bredare massa. Genom appen kan du få hjälp på flera olika språk, vart du än befinner dig och dessutom få prata med en jurist inom 24 timmar. Sedan starten 2022 har tusentals personer från flera olika delar i världen lyckats få hjälp i frågor kring svensk lagstiftning genom Kliently-appen. 

– Vårt mål och vår vision har alltid varit att demokratisera den juridiska hjälpen. Vi vill att fler ska kunna få hjälp snabbt och att det framförallt ska vara enkelt att få hjälp. Det är en grundläggande mänsklig rättighet och därför är det också en självklarhet för oss att samarbeta med Barncancerfondens Rättshjälp där långa väntetider och andra hinder ska vara det sista de barncancerdrabbade ska behöva oroa sig över, säger Nadja Hatem, VD hos Kliently.

Samarbetet mellan Kliently och Barncancerfonden börjar redan nu och pågår under hela 2023. Rättshjälpen ingår i det stöd Barncancerfonden erbjuder och är gratis för alla vuxna barncanceröverlevare och föräldrar till ett barn med cancer. Kliently är bl a specialiserade på försäkringsärenden och är Barncancerfonden samarbetspartner.

Nadja Hatemvd och grundare0736264843 nadja@kliently.se

Kliently erbjuder juridisk rådgivning till privatpersoner och småföretag via digitala möten till låg kostnad och på flera olika språk. Kliently lanserades i december 2021. Läs mer på www.kliently.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.