Connect with us

Marknadsnyheter

Knowit fortsätter digitaliseringen av norska Posten Bring

Published

on

Knowit har förlängt sitt samarbete med Posten under de kommande åren och levererar brett inom flera områden från teknik till användarupplevelse.

Knowit kommer att bistå Posten inom områdena helhetsleverantör, systemutveckling och användarupplevelse de kommande tre åren, med option på ytterligare två år.

– Vi är verkligen glada över att Posten har gett oss ett förnyat och utökat förtroende. Genom att arbeta nära över tid med en aktör som Posten bidrar vi till att skapa tekniska lösningar som driver samhället framåt och underlättar kundernas vardag, säger Fredrik Ekerhovd, affärsområdeschef Knowit Experience.

Knowit har stöttat Posten inom digitalisering de senaste fem åren, med expertis inom design, system- och apputveckling, säkerhet, arkitektur, projektledning och affärsutveckling.

– Vi har löpande bidragit i Postens viktiga digitaliseringsresa genom att skapa innovativa lösningar och robusta system. Detta under en period där behovet av digitala lösningar, logistik och hemleverans har varit enormt, säger försäljnings- och marknadsdirektör Mona Hvattum i Knowit Experience i Oslo.

– Genom pandemin fick vi testa systemens möjligheter och nu ser vi fram emot vägen framåt tack vare ett förnyat och utökat förtroende från Posten, fortsätter Hvatttum.

Knowit är den enda leverantören som har avtal inom alla tre ramavtal och för att säkerställa spetskompetens och kapacitet inom alla områden kommer Knowit samarbeta med flera partners.

Mona Hvattum i Knowit tror att alliansen med partnerna kommer att kunna säkerställa förstklassig kompetens och betydande kapacitet för Posten.

– Här kommer vi bistå Postens team med att leverera innovativa och framåtblickande IT-lösningar för kritiska samhällsfunktioner, avslutar Hvattum.

För mer information, kontakta

Mona Hvattum, Knowit Experience Oslo, +47 40214364 eller mona.hvattum@knowit.no

Christina Johansson, Head of Communications Knowit AB, +46 70 542 1734 eller christina.johansson@knowit.se

Om norska Posten Bring

Bring är en del av Posten Norge-koncernen, den fjärde största post- och logistikaktören i Norden. Vi är ett stort och kompetent lag med omkring 13 000 medarbetare. Posten och Brings vision är att göra vardagen enklare och världen mindre. Vi ska förenkla och öka värdet för handel och kommunikation för människor och verksamheter i Norden.

Om Knowit

Knowit är digitaliseringskonsulter med en vision att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation. Knowit stöttar sina kunder i den digitala transformationen och skiljer sig från andra konsultbolag genom en decentraliserad organisation och agila arbetssätt i kunduppdrag. Verksamheten är indelad i fyra affärsområden, Solutions, Experience, Connectivity och Insight, som erbjuder tjänster inom skräddarsydd systemutveckling, digitala kundupplevelser, internet of things, cloud, cybersäkerhet och managementkonsulting. Kompetenser från olika affärsområden kombineras ofta i kunduppdrag.

Knowit grundades 1990 och har idag cirka 4 400 medarbetare, huvudsakligen i Norden, men även i verksamheter i Tyskland och Polen. Knowit AB (publ) börsnoterades 1997, och finns i dag på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information om Knowit, besök gärna knowit.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys