Connect with us

Marknadsnyheter

Kommuniké från årsstämma 2024 i Clean Industry Solutions Holding Europe AB

Published

on

Årsstämman 2024 i Clean Industry Solutions Holding Europe AB (”CISH” eller ”Bolaget”) har idag, den 28 juni 2024 hållits. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Kallelse till årsstämman och fullständiga förslag till beslut finns tillgängliga på Bolagets webbplats, https://cleanindustrysolutions.com.

Resultatdisposition
Stämman fastställde Bolagets resultat och balansräkning och det beslutades att ingen utdelning skulle lämnas för räkenskapsåret 2023. Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
 
Fastställande av antalet styrelseledamöter och revisorer
Stämman beslutade, i enlighet med valberedningens förslag, att styrelsen skall bestå av sex ledamöter utan suppleanter. Stämman beslutade vidare, i enlighet med valberedningens förslag, att Bolaget ska ha en revisor utan revisorssuppleant.
 
Fastställande av styrelse- och revisorsarvoden
Stämman beslutade, i enlighet med valberedningens förslag, att arvodet till styrelsens ledamöter ska utgå med 130 000 kronor till ordföranden plus 40 000 kronor för kontorsutgifter och 47 300 kronor till övriga styrelseledamöter. Beslutades vidare, i enlighet med valberedningens förslag, att arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning.
 
Val av styrelseledamöter och revisor
Stämman beslutade att välja styrelseledamöter i enlighet med valberedningens förslag. Finn Johnsson (omval) valdes till styrelsens ordförande. Christian Zahler (omval), Markus Augustsson (omval), Korbinian Kramer (omval), Marie-Louise Olsson Dawwas (omval) och Rebecca Schwantes (omval) valdes till styrelseledamöter. Årsstämman beslutade vidare, i enlighet med valberedningens förslag, att omvälja Finnhammars till bolagets revisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

 
Beslut om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om nyemissioner av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler
Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen att vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästkommande årsstämma, inom bolagsordningens gränser fatta beslut om nyemission/-er av aktier, teckningsoptioner eller konvertibler.
 
Beslut om likvidation av Bolaget
Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att Bolaget ska träda i frivillig likvidation enligt 25 kap. 3 § aktiebolagslagen och att beslutet om likvidation ska gälla från dagen för bolagsstämmans beslut.
 
Utifrån idag kända förhållanden beräknas skifteslikviden kunna uppgå till totalt cirka 2 – 3 miljoner kronor. Beräknad tid för slutligt skifte är andra kvartalet 2025.
 
Advokat Emma Berglund Uväng vid Advokatfirman Schjødt, valdes till likvidator. Emma Berglund Uväng har förklarat sig villig att åta sig uppdraget.
 

Kontaktinformation:

Clean Industry Solutions Holding Europe AB
c/o Win-Win Ekonomi AB
Palmfeltsvägen 21
SE-121 62 Johanneshov/Sweden
E-Mail: info@cleanindustrysolutions.com

Amudova AB är Clean Industry Solutions’ certified adviser. Tel: 08-546 017 58
E-mail: info@amudova.se

Clean Industry Solutions Holding Europe AB investerar i självständigt verksamma företag som tillhandahåller lösningar för att göra industrier mer hållbara och uppmuntra en cirkulär ekonomi.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Logistri Fastighets AB har tecknat villkorat avtal om förvärv av tre nybyggda lager- och lättindustrifastigheter

Published

on

By

Logistri Fastighets AB (publ) (”Logistri”) meddelar idag att bolaget tecknat villkorade aktieöverlåtelseavtal gällande 100 % av aktierna i tre fastighetägande bolag för en portfölj med tre fastigheter med ett sammanlagt fastighetsvärde om cirka 142,4 mkr. Avtalen är villkorade av att bolaget erhåller skuldfinansiering på marknadsmässiga villkor senast 15 september.

Fastigheterna är belägna i södra Sverige och omfattar 7 164 m2 uthyrbar area med total hyresintäkt om cirka 10,7 mkr och ett driftnetto om cirka 10,3 mkr. Avtalen är så kallade dubbel- och trippelnetto avtal där hyresgästerna svarar för all drift och löpande underhåll. Fastigheterna kommer miljöcertifieras enligt Sweden Green Building Council. Fastigheterna är fullt uthyrda till starka hyresgäster, Vattenfall, Ramudden och HydX, med en viktad återstående hyrestid (WAULT) om cirka 10 år vid tillträdet.

I portföljen är två av fastigheterna, Ränndalen 6 och Ventilen 1, under uppförande och en fastighet,
Fargo 4, färdigställdes 2021. Tillträde beräknas ske under Q3 och Q4 2024.
 

Logistri avser att finansiera transaktionerna med medel från befintlig kassa och upptagande av nya lån från svenska affärsbanker, med en belåningsgrad om cirka 50 %. Säljare är två privata fastighetsbolag. Aktieöverlåtelseavtalen innehåller marknadsmässiga garantier och köpeskillingen för aktierna beräknas efter sedvanligt avdrag för latent skatt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

David Träff, Verkställande direktör
Logistri fastighets AB (publ)
Telefon: + 46 (0) 70 089 04 66
David.traff@logistri.se              

Om Logistri Fastighets AB

Logistri Fastighets AB (publ) är ett fastighetsbolag som investerar i kommersiella fastigheter främst inom segmenten lätt industri, lager och logistik. Visionen är att vara en stabil och långsiktig partner till företag som efterfrågar verksamhetsanpassade och hållbara lokaler. Bolagets övergripande målsättning är att med högt kundförtroende generera ett stabilt kassaflöde och en hög riskjusterad avkastning. Våra hyresgäster är verksamma inom olika branscher där flertalet är svenska och internationella industri- och verkstadsbolag. Fastigheterna ligger i Stockholm, Göteborg samt i södra och mellersta Sverige, i nära anslutning till strategisk infrastruktur som större vägar, järnväg och hamnar. Bolaget har huvudkontor i Stockholm.  Bolagets aktie noterades på Spotlight Stock Market 2017.

För mer information gällande Logistri Fastighets AB, vänligen besök www.logistri.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Justerade jämförelsesiffror med anledning av ny organisation

Published

on

By

Som tidigare meddelats trädde en ny organisation i kraft i banken den 1 april 2024 i syfte att skapa en mer effektiv och affärsnära organisation genom ökad decentralisering.

Den nya organisationen påverkar segmentsredovisningen enligt följande:

  • Till segmentet Handelsbanken Sverige har delar av centrala personal-, ekonomi- och informationsavdelningarna samt enheten för att förhindra finansiell kriminalitet överförts. Dessa delar ingick tidigare i Övriga enheter som inte redovisas i segmenten. I tillägg har delar av affärsstödet som tidigare ingick i segmentet Handelsbanken Capital Markets överförts till Handelsbanken Sverige.
  • Till Handelsbanken Markets (tidigare Handelsbanken Capital Markets) har delar av Handelsbankens IT-avdelning överförts. Dessa ingick tidigare i Övriga enheter som inte redovisas i segmenten.
  • Till Övriga enheter som inte redovisas i segmenten har verksamheterna i Luxemburg och New York, det vill säga verksamheter utanför hemmamarknaderna, överförts. Tidigare ingick dessa enheter i Handelsbanken Capital Markets.  

Omräknade historiska siffror för de senaste nio kvartalen finns tillgängliga på handelsbanken.com/ir.

För ytterligare information kontakta:
Peter Grabe, chef Investor Relations, +46 70 559 11 67

Denna information är sådan som Handelsbanken är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. För mer information om Handelsbanken hänvisas till: www.handelsbanken.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kontrollbalansräkning utvisar att det egna kapitalet i Ectin Research AB understiger hälften av det registrerade aktiekapitalet och styrelsen kommer att kalla till en första kontrollstämma

Published

on

By

Som offentliggjordes i pressmeddelande den 20 juni 2024 fann styrelsen för Ectin Research AB (publ) (”Ectin” eller ”Bolaget”) anledning att anta att det egna kapitalet understeg hälften av det registrerade aktiekapitalet och beslutade därför att upprätta en kontrollbalansräkning. Styrelsen för Ectin har upprättat kontrollbalansräkningen och den har granskats av Bolagets revisor. Kontrollbalansräkningen utvisar att Bolagets egna kapital understiger hälften av det registrerade aktiekapitalet om 1 586 293,50 kronor.

Ectin har trots intensivt arbete under våren med att försöka finansiera Bolaget inte hittat någon lösning för sin ansträngda finansiella situation på kort och medellång sikt. Exempelvis har förutsättningarna för en företrädesemission genomlysts, vilken styrelsen beslutat inte vara en framkomlig väg.

Styrelsen kommer med anledning därav att kalla till extra bolagsstämma (s.k. första kontrollstämma enligt aktiebolagslagen). Kallelse till extra bolagsstämma, tillika första kontrollstämma, kommer offentliggöras genom ett separat pressmeddelande.

Denna information är sådan information som Ectin Research AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2024-07-05, 17.30 CEST.

För mer information, vänligen kontakta:

Hans-Peter Ostler, styrelseordförande i Ectin Research AB

Tele: +46 70-496 96 66

E-mail: hpostler@icloud.com

Om Ectin Research AB

Ectin Research AB är ett forskningsbolag som utvecklar läkemedelskandidaten MFA-370 för behandling av cancer. MFA-370 består av två befintliga läkemedel som genomgått storskaliga kliniska prövningar och som idag används i stor utsträckning inom andra indikationer. I prekliniska studier har substanserna visat att de tillsammans uppnår potentierad anticancereffekt. Prekliniska resultat visar också att MFA-370 i flera olika aggressiva cancertyper har både en hämmande effekt på cancercelltillväxten samt stimulerar cancercelldöd.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.