Connect with us

Marknadsnyheter

Kommuniké från årsstämman 2018 i 24SevenOffice Scandinavia AB (publ)

Published

on

ti, maj 08, 2018 16:16 CET

24SevenOffice Scandinavia AB (publ), org nr 559120-8870, har hållit årsstämma tirsdagen den 8 maj 2018. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades vid stämman.

Årsstämman beslutade att fastställa den framlagda resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen för räkenskapsåret 2017.

Årsstämman beslutade Beslutades att disponera bolagets vinst i enlighet med den fastställda balansräkningen.

Årsstämman beslutade att bevilja styrelsens ledamöter och den verkställande direktören ansvarsfrihet för det gångna räkenskapsåret.

Årsstämman beslutade att arvode ska utgå till styrelsens ordförande med 100 000 kr och med 65 000 kr vardera till styrelsens övriga ledamöter.

Årsstämman beslutade att ersättning till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning.

Årsstämman beslutade att styrelsen, för tiden intill slutet av nästa årsstämma, ska bestå av fyra (4) ledamöter utan suppleanter och att antalet revisorer ska uppgå till en (1).

Årsstämman beslutade att, för tiden intill nästa årsstämma, utse Karl-Anders Grønland (ordf.), Ståle Risa, Madeleine Lindblom och Henrik Vilselius (samtliga omval) till styrelseledamöter. Beslutades omval av revisorsfirman Deloitte AB.

I enlighet med styrelsens förslag beslutade årsstämman att bemyndiga styrelsen att, intill nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, med eller utan avvikelse från aktieägarnas föresträdesrätt, besluta om nyemission av högst 5 000 000 aktier. Årsstämman beslutade vidare att bemyndiga styrelsen att besluta om att nyemission ska kunna ske mot apport, kvittning eller förenas med andra villkor i enlighet med aktiebolagslagen.

Protokoll vid årsstämma 2018 24SO Scandinavia AB

För ytterligare information, kontakta:

Vd, Ståle Risa
Tel: +47 922 35 847nd
E-post: str@24SevenOffice.com

Om 24SevenOffice

24SevenOffice är verksamma på den nordiska marknaden och har sedan 2002 levererat affärssystem till små och medelstora företag med molnbaserade lösningar. Systemet används av över 28 000 bolag, med bland annat PwC och KPMG som redovisningspartners. Affärssystemet är modulbaserat, där modulerna tillhandahålls fristående eller paketerade som helhetslösningar. I dag innehåller affärssystemet bland annat moduler for redovisning, CRM, fakturering, logistik, projektstyrning och tidredovisning, allt integrerat i en lösning.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Mölndal Galleria satsar på ”knatteklubb” för barnfamiljer

Published

on

By

Barnfamiljer är en viktig besöksgrupp för Mölndal Galleria, inte minst under helgerna. Därför gör man nu en utökad satsning på knatteklubben ”Kalasdags” med fler nedslag, olika teman och ett bredare program med start på lördag den 25 januari.

–Vi ser att barnfamiljerna är en trogen och viktig besöksgrupp i vår galleria i Mölndal, framför allt på helgerna. Vår knatteklubb har sedan starten blivit en framgång och därför ökar vi antalet helger med ”Kalasdags” med roliga aktiviteter och erbjudanden för barnen, säger Carina Erlandsson, centrumchef för Mölndal Galleria.

Knatteklubben Kalasdags är en aktivitetslördag för barnfamiljer och har varit en återkommande aktivitet i Mölndal Galleria med fyra nedslag under året. Under 2025 ökar man antalet lördagsevent fyllda med pyssel och annat skoj. Varje knatteklubb har också ett eget tema med målet att bli en rolig och inspirerande upplevelse för familjerna. Först ut är Kalasdags på lördag den 25 januari med ansiktsmålning och pyssel.  

Citycon, som äger Mölndal Galleria, kommer även att genomföra motsvarande knatteklubb i alla sina centrum i Sverige, däribland i Kista Galleria och i Stenungstorg Centrum.

–Vi har sett att vår knatteklubb är mycket populär bland våra besökare och vi tror att de barnfamiljer som besöker våra centrum kommer att bli glada när vi nu ökar antalet lördagsevent. Det är dessutom extra positivt att detta är en återkommande aktivitetshelg i alla våra centrum, säger Carina Erlandsson.

För mer information, kontakta:
Carina Erlandsson, centrumchef: carina.erlandsson@citycon.com eller 070-730 00 51.

Pia Grahn, kommunikationschef: pia.grahn@citycon.com eller 073-037 17 22

Citycon äger och utvecklar moderna stadskärnor med fokus på daglig handel i Norden och Baltikum. Citycons fastighetsportfölj på ca 4 miljarder euro är knuten till offentlig transport i de största städerna i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland. Citycon utvecklar unika platser till hållbara lokalsamhällen och skapar städer fyllda av liv genom att årligen betjäna miljontals besökare med handel, dagligvaror, hälsovård, kommunala tjänster, kontor och boende. Citycon har kreditvärdering från Standard & Poor’s (BBB-). Citycon är noterat på Nasdaq Helsingfors (ticker: CTY1S.HE).

Continue Reading

Marknadsnyheter

Stenungstorg Centrum satsar på ”knatteklubb” för barnfamiljer

Published

on

By

Barnfamiljer är en viktig besöksgrupp för Stenungstorg Centrum, inte minst under helgerna. Därför gör man nu en utökad satsning på knatteklubben ”Knattetorget” med fler nedslag, olika teman och ett bredare program med start på lördag den 25 januari.

–Vi ser att barnfamiljerna är en trogen och viktig besöksgrupp i vårt centrum i Stenungstorg, framför allt på helgerna. Vår knatteklubb har sedan starten blivit en framgång och därför dubblar vi antalet helger med ”Knattetorget” med roliga aktiviteter och erbjudanden för barnen, säger Carina Erlandsson, centrumchef för Stenungstorg Centrum.

Knatteklubben Knattetorget är en aktivitetslördag för barnfamiljer och har varit en återkommande aktivitet i Stenungstorg Centrum med fyra nedslag under året. Under 2025 ökar man antalet lördagsevent fyllda med pyssel och annat skoj. Varje knatteklubb har också ett eget tema med målet att bli en rolig och inspirerande upplevelse för familjerna. Först ut är Knattetorget på lördag den 25 januari med ansiktsmålning och pyssel.  

Citycon, som äger Stenungstorg Centrum, kommer även att genomföra motsvarande lördagsevent i alla sina centrum i Sverige, däribland i Mölndal Galleria och i Kista Galleria.

–Vi har sett att vår knatteklubb är mycket populär bland våra besökare och vi tror att de barnfamiljer som besöker våra centrum kommer att bli glada nu när vi ökar antalet lördagsevent. Det är dessutom extra positivt att detta är en återkommande aktivitetshelg i alla våra centrum, säger Carina Erlandsson.

För mer information, kontakta:
Carina Erlandsson, centrumchef: carina.erlandsson@citycon.com eller 070-730 00 51.

Pia Grahn, kommunikationschef: pia.grahn@citycon.com eller 073-037 17 22

Citycon äger och utvecklar moderna stadskärnor med fokus på daglig handel i Norden och Baltikum. Citycons fastighetsportfölj på ca 4 miljarder euro är knuten till offentlig transport i de största städerna i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland. Citycon utvecklar unika platser till hållbara lokalsamhällen och skapar städer fyllda av liv genom att årligen betjäna miljontals besökare med handel, dagligvaror, hälsovård, kommunala tjänster, kontor och boende. Citycon har kreditvärdering från Standard & Poor’s (BBB-). Citycon är noterat på Nasdaq Helsingfors (ticker: CTY1S.HE).

Continue Reading

Marknadsnyheter

Telge Tillväxt minskar ungdomsarbetslösheten i Södertälje

Published

on

By

Under 2024 har Telge Tillväxt anställt 131 unga vuxna och utrikesfödda kvinnor. Av dessa har hela 76% gått vidare till annat arbete eller studier.

— Denna insats har haft en betydande effekt på ungdomsarbetslösheten i Södertälje kommun. Om vi jämför den totala arbetslösheten i kommunen, ligger den just nu på 11,1 %, vilket kan jämföras med riksgenomsnittet på 6,9 % och Stockholms län på 6,9 %. Trots att den totala arbetslösheten i Södertälje är näst högst i länet, är ungdomsarbetslösheten betydligt lägre än rikssnittet, säger Johanna Kock, VD Telge Tillväxt.

Ungdomsarbetslösheten i Södertälje ligger på 7,6 %, jämfört med riksgenomsnittet på 8,3 % och Stockholms län på 7,1 %. Detta innebär att vi, trots utmaningar, lyckats skapa en positiv utveckling för våra unga invånare.

— Det mest unika med oss är att bolaget ägs av kommunen och Telgekoncernen tillsammans med det privata näringslivet i Södertälje. Det skapar ett bra och långsiktigt samarbete där vi kan lösa många av näringslivets behov av arbetskraft samtidigt som vi ger unga vuxna möjligheter till framtida jobb, säger Johanna. 

Sedan 2010 har Telge Tillväxt varit en framgångsrik aktör i Södertälje. Modellen har fått hundratals unga vuxna, som stått långt ifrån arbetsmarknaden, i arbete och studier. Många uppdrag utförs inom fastighetsskötsel, industri, lager, storkök, restaurang och handel. 

Presstjänst
08-550 220 50
press@telge.se

Om Telge Tillväxt 

Telge Tillväxt anställer arbetslösa ungdomar från Södertälje kommun i upp till ett år. Under anställningen erbjuds ungdomarna möjlighet till coachning, studier och inläsning av kurser som ökar deras anställningsbarhet och självkänsla. Samtidigt söker ungdomarna aktivt andra arbeten eller studier.Telge Tillväxt har som enda syfte att minska ungdomsarbetslösheten. Sedan starten 2011 har 150 – 200 ungdomar per år fått möjlighet att komma till Telge Tillväxt. Cirka två tredjedelar av dessa slussas direkt ut till arbete eller studier. Det är ett unikt samarbete mellan offentlig sektor och flera svenska storföretag – och bryggan mellan arbetslöshet och jobb.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.