Connect with us

Marknadsnyheter

Krispig frukost med produktnyheten Frebaco Rostad Müsli

Published

on

Året 2025 inleds med nya krispiga nyheter till müslihyllan. Frebaco Rostad Müsli innehåller en blandning av rostade flingor, frukt, bär och frön och med en textur som är krispig och smakrik. Frebaco Rostad Müsli lanseras i tre spännande smakvariationer; Jordgubb & Äpple, Hallon & Frön och Melon & Kokos – alla i praktiska återförslutningsbara förpackningar.  

Frebaco Rostad Müsli innehåller 68 % fullkorn och är rik på fiber. Flingorna är ugnsrostade för att ge en extra smakrik och krispig textur. Den praktiska förpackningen är lätt att hälla ur, återförslutningsbar och står stadigt på frukostbordet.   

 ”Vår nya produktserie Frebaco Rostad Müsli är riktigt goda, knapriga och smakrika frukostmüslis. De rostade flingorna i kombination med krispiga ingredienser gör att muslin behåller smak och konsistens också när den blandas med havredryck, mjölk eller yoghurt, vilket ger en härlig smakupplevelse. Vår ambition har varit att skapa en produkt som hamnar mitt emellan müsli och granola. Med tre spännande smaker är det enkelt att variera sin frukoststund och hitta sin personliga favorit”, säger Elin Stoij, Marknadsansvarig Frebaco Kvarn.   

Frebaco Rostad Müsli lanseras i tre smaker: 

Jordgubb & Äpple, en klassisk och fruktig kombination som ger en frisk och lätt sötma.  

Hallon & Frön, en smakrik blandning av syrliga hallon och krispiga frön.  

Melon & Kokos, en tropisk och uppfriskande variant med smak av melon och rund kokos.  

Frebaco Kvarn  
Med ett gediget utbud av frukost- och matgrynsprodukter inspirerar Frebaco Kvarn till goda, medvetna val som både smakar fantastiskt och gör dig redo för en ny dag. I sortimentet finns bland annat frukostflingor, gröt, granola, havreris och andra matgryner. Frebaco Kvarn är en del av Fazer sedan 2016. 
Läs gärna mer på www.frebaco.se. 

För mer information, vänligen kontakta:  
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige 
ebba.beck-friis@fazer.com

Fazer-koncernen 
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro. 

Northern Magic. Made Real. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys