Marknadsnyheter
Kundservice på en helt ny nivå
Vår AI-chatbot ”Glenn” revolutionerar servicen inom inkassobranschen och möjliggör service 24/7 – och blir dessutom bättre för varje dag som går.
I takt med att teknologin fortsätter att utvecklas får generativ AI en allt viktigare roll för kundupplevelsen. På coeo har vi integrerat avancerade AI-lösningar på olika plan i verksamheten, för att än mer förbättra och anpassa våra tjänster efter kundernas behov.
Kunder förväntar sig att få hjälp när som helst, oavsett var de befinner sig. Genom att använda AI kan vi säkerställa att vi alltid är tillgängliga för alla som vill komma i kontakt med oss. Detta synsätt speglar det moderna kravet på 24/7-support och hur teknologiska framsteg möjliggör detta.
Förbättrad kommunikation med AI
Med vår AI-chatbot Glenn har vi tagit vår kundservice till en ny nivå, där vi kan erbjuda tillgänglig, personlig och effektiv service dygnet runt, på alla språk. Det handlar om att ge en trygg och inkluderande upplevelse – på kundens villkor.
Axel Lindgren – Process specialist på coeo – såg potential i vår första chattlösning. Axel tog då initiativ till att leta efter bättre lösningar och hittade företaget Ebbot. Han berättar:
”De demade sin plattform och den var spännande, även om AI inte kommit särskilt långt just då. ChatGPT hade nyss kommit. Men vi började bygga upp Glenn 1.0, där målet var att kunden skulle få svar på de vanligaste frågorna samt att tex kunna ladda upp ett dokument. I detta ingick också inmatning av till exempel lagar kopplade till inkassoverksamhet. Efter en fullskalig testning var vi nöjda och lanserade Glenn för omvärlden
Axel fortsätter att berätta:
”Nästa steg blev att implementera mer AI i Glenn. Nu är han en kombination av förutbestämd information och generativ AI. Glenn hanterar ungefär två tredjedelar av alla frågor som kommer in till oss. I de fall då han inte kan ge svar så bistår han med hjälp att upprätta ett ärende som hamnar hos en rådgivare. Vi får också reda på vilka typer av frågor han behöver hjälp med, vilket ger oss ett bra underlag till det ständiga utvecklandet av honom.”
Effektiv support
Glenn gör det helt enkelt möjligt för oss att ge snabbare och bättre service, vilket både vi och våra kunder uppskattar.
”Den allra största fördelen med Glenn är just att alla kunder kan få hjälp dygnet runt, alla dagar. Även under kontorstid kan det upplevas som obekvämt att ringa och prata om sin privatekonomi med en annan människa – då kan det vara lättare att prata med Glenn. Han tar bort mycket oro för många människor.” säger Axel Lindgren.
Glenn är helt enkelt toppen – och blir bara bättre
Direkt hjälp, tillgänglighet på alla språk samt skapandet av insikter och dataanalys är några av de största fördelarna med Glenn.
”Alla nämnda fördelar är stora. Jag återkommer till att de allra främsta är att möta förväntningar på service här och nu – samt möjligheten att få hjälp på ett språk man känner sig trygg i”, säger Axel.
Nästa steg vi utvecklar är att Glenn ska vara och agera som vilken mänsklig rådgivarkollega som helst. Tex att Glenn ska kunna lägga upp en avbetalningsplan eller besluta om anstånd om betalning.
”Glenn kommer alltid att vara under uppbyggnadsfas. Vi utvärderar ständigt vad vi kan göra härnäst. Vi slutar inte utveckla, utan tittar hela tiden framåt och försöker se vad vi kan göra bättre. Vi kommer aldrig vara färdiga. Glenn är ett stort verktyg som är bra och som bara kommer bli bättre”, avslutar Axel.
Om Ebbot:
Ebbot grundades 2018 och är nu en av Sveriges ledande plattformar förLive ChatochChatbot-lösningar. Med lång erfarenhet av kundservice, kraftfullaintegrationeroch en användarvänlig plattform hjälper Ebbot företag att automatisera tjänster i stor skala med generativ AI. Plattformen används idag av stora svenska och internationella aktörer, samt flera energibolag och kommuner.
Taggar:
Marknadsnyheter
Så skyddar du din hund från köldskador
När temperaturen sjunker är det viktigt att skydda hunden från kyla och köldskador, något som små och kortpälsade raser är extra känsliga för. AniCuras chefsveterinär Sandra Douglas delar sina bästa råd för att hålla din hund trygg och säker under vintern.
– Det är viktigt att hunden får röra på sig även under vintern, men vi måste också tänka på att skydda den från stark kyla som kan leda till allvarliga skador, säger Sandra Douglas.
Köldskador drabbar oftast de mest utsatta delarna på hunden, såsom öron, tassar, nos och svanstipp. De vanligaste symptomen är att huden känns kall, vit eller hård.
– Om din hund visar sådana tecken är det viktigt att agera snabbt. Värm upp hunden omedelbart, helst med filtar eller kroppsvärme. Kontakta också veterinär så snart som möjligt om du misstänker att din hund fått en köldskada, förklarar Sandra Douglas.
För att förebygga köldskador rekommenderar AniCuras chefsveterinär följande åtgärder:
- Låt inte hunden stå bunden ute i kylan – även en kall bil kan innebära risk för köldskador.
- Ta flera korta promenader snarare än färre och längre.
- Håll i gång hunden under promenaden. Rörelse håller blodcirkulationen i gång och minskar risken för nedkylning.
- Skydda tassarna med tassalva eller skyddande vax och torka dem noggrant efteråt.
- Värmande täcken är bra för små, kortpälsade eller känsliga hundar.
Tecknen på köldskador
- Huden blir vit, kall och hård. Den kan även skifta i röd eller blå nyans, eller i värsta fall bli svart om vävnaden har dött till följd av köldskadan.
- Blåsor kan uppstå på de drabbade områdena.
- Hunden kan visa tecken på smärta, ex genom att bita eller slicka mot området
Om din hund visar något eller några av dessa symtom är det viktigt att agera snabbt.
För mer information:
Rebecca Lindh, Head of Marketing and Communication, AniCura Sverige
Tel: 073-680 81 17 E-post: rebecca.lindh@anicura.se
Om AniCura
AniCura är en familj av framstående djursjukhus och djurkliniker specialiserade på sällskapsdjur. Företaget föddes ur idén att med gemensamma resurser skapa en bättre djursjukvård och grundades 2011 som den första sammanslagningen av djursjukhus i Norden.
Idag är AniCura en förebild inom avancerad djursjukvård och en uppskattad partner till djurägare och remitterande veterinärer i Europa. Inom AniCura erbjuds ett stort utbud av medicinska och kirurgiska tjänster. Detta innefattar alltifrån förebyggande vård och bassjukvård, till avancerad diagnostik, invärtesmedicin, intensivvård, kirurgi och ortopedi. AniCura erbjuder även rehabilitering, sjukgymnastik och kostrådgivning samt utvald djurmat och vårdprodukter.
AniCura erbjuder modern och högkvalitativ djursjukvård på 500 orter i Europa och skapar trygghet för djurägare genom hög tillgänglighet och patientsäkerhet. Företagets 12 000 passionerade medarbetare tar varje år hand om 4,5 miljoner patienter. AniCura är en erkänd utbildnings- och remissinstans.
Sedan 2018 är AniCura en del av Mars Veterinary Health, ett familjeägt företag som erbjuder djursjukvård. För information om hur AniCura arbetar för att skapa framtidens djursjukvård, besök gärna våra hemsidor www.anicura.se och www.anicuragroup.com.
Marknadsnyheter
Swedavias trafikstatistik för december och helåret 2024: 40-tal nya flyglinjer och fortsatta satsningar på ett starkare Arlanda
I december reste över 2,3 miljoner resenärer via Swedavias tio flygplatser. Det innebär en ökning med fyra procent jämfört med december 2023. Under helåret 2024 nådde flygresandet en total på över 32 miljoner, en ökning med en procent jämfört med föregående år. Året präglades av ett starkt utrikesresande, medan efterfrågan på inrikesresandet fortsatt minskar. Ett 40-tal nya flyglinjer med merparten på Stockholm Arlanda Airport och Göteborg Landvetter Airport tillkom under 2024, vilket stärker Swedavias position ytterligare. Satsningarna på Arlandas nya Marknadsplats fortsätter under 2025 med en sista etapp.
–Året avslutades starkt och antalet passagerare på våra tio flygplatser ökade under december med fyra procent jämfört med december 2023. Efterfrågan på utrikesresor har fortsatt att växa och nedgången i inrikesresandet mattades av under andra halvan av månaden. Samtidigt har den sista reguljärflighten med BRA lyft från Bromma och sedan årsskiftet har inrikestrafiken samlats på Arlanda, vilket på sikt stärker hela Sveriges tillgänglighet för både inrikes- och utrikesresor. Under 2025 öppnar de återstående delarna av den nya marknadsplatsen på Arlanda och vi ser fram emot att presentera nya satsningar framöver som gör en redan bra flygplats ännu bättre, säger Jonas Abrahamsson, Swedavias vd och koncernchef.
Linjeutveckling:
Totalt har ett 40-tal nya flyglinjer, varav 18 helt nya destinationer, tillkommit under 2024. Merparten av de nya linjerna, 24 linjer, flygs via Arlanda. Bland annat har Air Canada etablerat sig på Arlanda och Norwegian är det flygbolag som har öppnat flest nya linjer via Arlanda och Landvetter.
Nya flyglinjer – december 2023 och januari 2024
Kiruna – Köpenhamn med SAS.
Kiruna – Paris med Air France.
Arlanda – Duabi med Norwegian.
Arlanda – Halmstad med SAS.
Arlanda – Kalmar med SAS.
Arlanda – Sälen med SAS.
Arlanda – Tokyo med ANA.
Totalt reste drygt 32 miljoner resenärer via Swedavias tio flygplatser under 2024. Det är en procent högre jämfört med 2023 och 81 procent av nivåerna före pandemin. Utrikesresandet ökade med fem procent medan inrikesresandet minskade med nio procent.
På Arlanda ökade resandet totalt sett med fyra procent och på Landvetter ökade resandet med
sammanlagt tre procent under 2024 jämfört med året innan. Utrikesresandet på Arlanda ökade sju procent medan inrikesresandet minskade med tio procent under 2024 jämfört med 2023. På Landvetter ökade utrikesresandet med sex procent medan inrikesresandet minskade med 20 procent under 2024 jämfört med året innan.
Under december reste drygt 2,3 miljoner resenärer via Swedavias flygplatser. Utrikesresandet ökade med sex procent till drygt 1,7 miljoner resenärer medan inrikesresandet minskade med tre procent till drygt 569 000 resenärer. Flygresandet i december ligger totalt sett fyra procent högre jämfört med december 2023. Det totala resandet via Swedavias flygplatser i december ligger på 82 procent av prepandeminivåerna, 2019.
Stockholm Arlanda Airport, Sveriges största flygplats, hade totalt drygt 1,6 miljoner resenärer under december, vilket är 90 procent av prepandeminivåerna. Utrikesresandet ökade med sju procent till drygt 1,3 miljoner resenärer och inrikesresandet minskade med fyra procent till drygt 236 000 resenärer.
Göteborg Landvetter Airport hade totalt drygt 358 000 resenärer under december. Flygresandet i december ökade med två procent jämfört med december i fjol. Utrikesresandet ökade med tre procent till drygt 322 000 resenärer och inrikesresandet minskade med tolv procent till drygt 36 000 resenärer. Resenärsnivåerna på Landvetter ligger i december på 77 procent av prepandeminivåerna.
Swedavias övriga åtta flygplatser hade en skiftande utveckling under årets sista månad. Kiruna Airport hade den starkaste resenärsutveckling i december jämfört med december 2023 samt den starkaste utvecklingen jämfört med prepandeminivåerna i december 2019. Ronneby Airport hade den svagaste utvecklingen i december jämfört med december i fjol.
Luleå Airport hade den starkaste resenärsutvecklingen under helåret 2024 av Swedavias regionala flygplatser jämfört med nivåerna före pandemin, 2019. Totalt sett av Swedavias flygplatser har Arlanda den bästa återhämtningen under 2024 jämfört med före pandemin.
December månads trafikutveckling – antal resenärer:
Mer utförlig information om Swedavias trafiksiffror och statistik finns tillgänglig på Swedavias hemsida: Statistik | Om Swedavia
Tips till resenärer inför flygresan:
Vanliga frågor och svar | Stockholm Arlanda Airport (swedavia.se)
För mer information, kontakta Swedavias presstjänst på telefon 010-109 01 00 eller press@swedavia.se.
Swedavia äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i Sverige från Kiruna i norr till söder i Malmö. Vi skapar den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Sedan 2020 är Swedavias egen flygplatsverksamhet fossilfri vid samtliga tio flygplatser. Koncernen omsatte under 2023 cirka 5,9 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare.
Marknadsnyheter
Naturtid hjälper barns psykiska hälsa
En studie från McGill och Université de Montréal visar att två timmar i naturen varje vecka kan minska stress och förbättra beteende hos barn med psykiska problem som ångest, depression och aggressivitet.
Studien omfattade 1 000 barn i Quebec, där hälften deltog i naturbaserade aktiviteter som mindful promenader och naturteckning under tre månader. Störst förbättringar sågs hos barn med högst symptom från början.
Forskare kallar programmet lågbudget och riskfritt, med potential att stödja utsatta elever i skolor nära grönområden.
Studie: A Nature-Based Intervention and Mental Health of School Children
DOI: 10.1001/jamanetworkopen.2024.44824
Källa: mcgill.ca
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke