Connect with us

Marknadsnyheter

Kv2 2021 kvartalsrapport januari-juni

Published

on

Levererar enligt femårsstrategin – 31% organisk tillväxt och 21% ökning av Viaplay-abonnenter 

  • Antalet betalande Viaplay-kunder ökade med 21% från föregående år, till 3 287k (2 716) med 140k tillkommande abonnenter under kvartalet, varav 113k nordiska abonnenter och 27k internationella abonnenter. Målet för antalet internationella abonnenter vid utgången av 2021 har höjts från mer än 250k till 500k.

  • 31% organisk försäljningstillväxt med rapporterad försäljning uppgående till 3 072 (2 624 Mkr inklusive 238 Mkr från den numera avkonsoliderade verksamheten Viasat Consumer).

  • Rörelseresultatet före intressebolag och jämförelsestörande poster ökade med 56% till 244 (156) Mkr och inkluderade -50 Mkr avseende Viaplays internationella expansion. Rörelseresultatet ökade 98% på underliggande basis justerat för föregående års bidrag om 33 Mkr från Viasat Consumer verksamheten.

  • Det rapporterade rörelseresultatet uppgick till 179 (2 594) Mkr inklusive 9 (54) Mkr i resultat från intressebolag samt jämförelsestörande poster om -74 (2 383) Mkr. Föregående års reavinst uppstod vid sammanslagningen för att bilda vårt joint venture Allente.

  • Periodens resultat från kvarvarande verksamheter uppgick till 87 (2 517) Mkr.

  • Periodens justerade resultat från kvarvarande verksamheter uppgick till 266 (148) Mkr och det justerade resultatet per aktie från kvarvarande verksamheter till 3,41 (2,20) kr.

  • Periodens resultat, totala verksamheter, uppgick till 92 (2 515) Mkr, och resultat per aktie till 1,18 (37,34) kr.

Finansiellt sammandrag

Kv2 Kv2 H1 H1 Helår
(Mkr)     2021 2020 2021 2020 2020
Kvarvarande verksamheter    
Nettoförsäljning 3 072 2 624 6 054 5 994 12 003
Organisk tillväxt 31,3% -12,6% 23,2% -6,9% 0,1%
           
Rörelseresultat före intressebolag och jämförelsestörande poster 244 156 407 375 978
Resultat från intressebolag 9 54 57 54 100
Rörelseresultat före jämförelsestörande poster 253 210 463 429 1 077
Jämförelsestörande poster1) -74 2 383 -74 2 383 2 109
Rörelseresultat 179 2 594 390 2 813 3 186
Periodens resultat, kvarvarande verksamheter 87 2 517 242 2 673 2 869
Periodens resultat, avvecklade verksamheter2) 5 -3 -4 -2 -643
Periodens resultat, totala verksamheter 92 2 515 238 2 671 2 226
Resultat per aktie före utspädning (kr) 1,18 37,34 3,15 39,67 33,06
     
Justerat resultat från kvarvarande verksamheter3) 266 148 497 305 957
Justerat resultat per aktie från kvarvarande verksamheter (kr)3) 3,41 2,20 6,58 4,53 14,21

 
Koncernchefen har ordet

“Det momentum som vi har skapat fortsatte in i det andra kvartalet av vår femåriga strategiperiod och vi är på god väg för att nå våra mål. 21% abonnenttillväxt för Viaplay, 31% organisk försäljningstillväxt för koncernen och 98% förbättring i underliggande resultat visar på styrkan och potentialen i verksamheten. För första gången var Viaplay vår största intäktskategori, vilket är en viktig milstolpe i vår transformation. Takten i vår internationella expansion ökar nu med den närliggande lanseringen i Polen och vi höjer våra abonnent- och investeringsmål för helåret för att reflektera styrkan i vårt innehållserbjudande och de nya partnerskap vi ingår. Hållbarhet är centralt i allt vi gör och vi håller just nu på att ta fram en ny femårig strategi i dialog med våra intressenter som ska styra vår leverantörskedja, värna om dataskydd och den personliga integriteten, främja mångfald och minska vårt miljöavtryck.”

Viaplays intäkter (35% av försäljningen) ökade med 36% på organisk basis jämfört med föregående år till följd av en abonnenttillväxt på 21%. I kvartalet adderade vi 113k abonnenter i Norden och 27k internationellt och avslutade därmed det första halvåret med 3 287k betalande abonnenter. Försäljningstillväxten reflekterade också de prisjusteringar som genomfördes under våren. Det totala antalet streamade minuter för våra originalproduktioner ökade med 82% jämfört med i fjol och våra sändningar från EM i fotboll gav skjuts till abonnenttillväxten i Danmark. Vi har höjt vår ambitionsnivå för antalet Viaplay Originals-premiärer till minst 50 för helåret och har flera stora sporträttigheter som börjar streamas efter sommaren. Vi är på god väg att nå vårt mål för helåret att addera minst 400k betalande abonnenter i Norden.

Lanseringen av Viaplay i de tre baltiska länderna har gått enligt plan. Vi har ett starkt inflöde av abonnenter i den kostnadsfria provperioden, sjösätter ett antal attraktiva nya B2B- och D2C-kampanjer och kommer snart att addera UEFA-turneringarna till vårt erbjudande. Vi kommer lansera Viaplay i Polen den 3 augusti och står redo med ett väldigt starkt innehåll, samt har flera B2B-distributionsavtal redo att rullas ut. Det har gjort att vi dubblar vårt ursprungliga mål för internationella abonnenter till 500k vid årets slut. Vi har också ökat investeringarna i Viaplays internationella expansion och förväntar oss nu en påverkan på rörelseresultatet med -500 Mkr för 2021, varav -86 Mkr har tagits under det första halvåret. På vår kapitalmarknadsdag i september kommer vi ge en uppdatering av femårsplanen inklusive påverkan från de nyligen förvärvade rättigheterna till engelska Premier League på ytterligare fem marknader i sex år med start 2022.

Övriga abonnemangsintäkter (33% av försäljningen) ökade med 30% på organisk basis jämfört med föregående år när fjolårets bidrag från den numera avkonsoliderade Viasat Consumer-verksamheten exkluderats. Tillväxten förklaras främst av en ökning av intäkterna från Allente och låga jämförelsetal.

Reklamintäkterna (31% av försäljningen) ökade med 28% på organisk basis jämfört med föregående år då annonsmarknaden fortsatte att återhämta sig från nedgångarna som noterades i andra kvartalet i fjol. Vi bedömer att vår marknadsandel för TV- och radioreklam i Norden ökade och att efterfrågan ligger kvar på en hög nivå.

Intäkterna från den kvarvarande Studios-verksamheten (2% av försäljningen) ökade med 19% på organisk basis jämfört med föregående år, då NENT Studios brittiska distributionsverksamhet avyttrats i juni. Vår kvarvarande verksamhet har sett högre externa order- och produktionsvolymer men är nu primärt fokuserad på att producera innehåll för Viaplay. Avyttringen av den återstående Studios-verksamheten ute till försäljning aviserades tidigare den här månaden och affären förväntas avslutas i det tredje eller fjärde kvartalet.

Rörelseresultatet före intressebolag och jämförelsestörande poster ökade med 98% när föregående års bidrag från Viasat Consumer exkluderats men våra investeringar i Viaplays internationella expansion inkluderats.

Vårt joint venture Allente är på god väg att realisera kostnadssynergierna på totalt 650 Mkr nästa år och arbetar därutöver med merförsäljning av Viaplay till sin abonnentbas. De kvartalsvisa integrationskostnaderna förväntas öka nu när takten i programmet ökar enligt plan, vilket gör att vi förväntar oss ett begränsat bidrag till resultatet det här året. Vi kommer att få utdelning kvartalsvis från Allente från och med det tredje kvartalet och förväntar oss att utdelningarna för helåret 2021 uppgår till minst 400 Mkr.

Vi rör oss snabbt framåt med vår expansion i Norden och internationellt och fångar nya möjligheter när de uppstår. Vi investerar mer och mer i lokalt originalinnehåll och säkrar nyckelrättigheter för flera år framåt. Vi kommer, utöver lanseringarna i Nederländerna och USA, att avisera ytterligare marknader i vår internationella expansion senast under vår kapitalmarknadsdag.

Vi har dragit stora lärdomar under pandemin och hittat nya flexibla arbetssätt som vi kommer att ha stor nytta av när vi gradvis öppnar våra kontor igen. Genomslaget för streamingtjänster hos konsumenterna har utan tvivel accelererats och vi är som alltid fullt fokuserade på att leverera de bästa kundupplevelserna på ett hållbart sätt för alla våra intressenter.

Anders Jensen
VD & Koncernchef  

 

Aktieägarinformation

Årsstämman 2021
Årsstämman beslutade om omval av styrelseledamöter Anders Borg, Simon Duffy, Pernille Erenbjerg, Kristina Schauman och Natalie Tydeman samt val av Andrew House till ny styrelseledamot. Vidare valde årsstämman Pernille Erenbjerg till ny styrelseordförande.

Stämman beslutade att införa ett långsiktigt incitamentsprogram 2021 och att godkänna att bolaget ingår ett swap-avtal med tredje part för att säkra det långsiktiga incitamentsprogrammet, enligt vilket den tredje parten i eget namn ska förvärva och överlåta B-aktier i NENT Group till deltagarna i det långsiktiga incitamentsprogrammet. Vidare omvalde årsstämman KPMG till revisor fram till slutet av årsstämman 2022. Tomas Gerhardsson har utsetts till ny huvudansvarig revisor.

Årsstämman godkände ersättningen till styrelsen och revisorerna i enlighet med valberedningens förslag och beslutade att anta nya uppdaterade riktlinjer för ersättningen till ledande befattningshavare i enlighet med styrelsens förslag.

Årsstämman beslutade att bemyndiga styrelsen att besluta om återköp av högst 10%, vid var tid, av det totala antalet aktier i NENT Group, och ändra NENT Groups bolagsordning för att uppfylla formella krav enligt aktiebolagslagen.

Finansiell kalender
Kv3 delårsrapport                                        26 oktober 2021
Kv4 och Bokslutskommuniké                      8 februari 2022
 

Webbsändning och videohälsning från VD och Koncernchef Anders Jensen
En telefonkonferens och webbsändning hålls idag klockan 09.00 lokal tid Stockholm, 08.00 lokal tid London och 03.00 lokal tid New York. Presentationen kommer att webbsändas på länk: https://edge.media-server.com/mmc/p/e9x7gopo

Sverige   :                  +46 (0) 8 566 184 67
Storbritannien:           +44 (0) 2071 928 338
USA:                         +1 646 741 3167

Kod till telefonkonferensen är 8549677.

Klicka här för att se videohälsning från VD och Koncernchef Anders Jensen 

 

Kontakta oss
press@nentgroup.com (eller Roberta Alenius, Head of Corporate Communications: +46 70 270 72 17)
investors@nentgroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

Information till redaktionen
Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group)s streamingtjänst Viaplay finns i varje nordiskt land och i Estland, Lettland och Litauen. Viaplay lanseras i Polen och USA under 2021 och i Nederländerna under 2022, med lansering i ytterligare fyra marknader till slutet av 2023. Vi driver streamingtjänster, TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag där vårt syfte är att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Med huvudkontor i Stockholm och ett globalt perspektiv, är NENT Group noterat på Nasdaq Stockholm (`NENT A’ och `NENT B’). Denna information är sådan information som Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 Juli 2021 kl. 07:30 CET.

 

 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Delårsrapport Q1 2024 – B3 Consulting Group AB (publ)

Published

on

By

Svag start på 2024

Januari – mars 2024

  • Omsättningen uppgick till 281,3 (324,6) MSEK, vilket motsvarar en minskning om -13,3 procent.
  • Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till 7,9 (40,9) MSEK med en rörelsemarginal (EBIT) om 2,8 procent (12,6). Rörelsemarginalen justerad för engångsposter uppgick till 3,8 procent.
  • Resultat efter skatt uppgick till 6,2 (33,6) MSEK.
  • Periodens kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till -15,8 (36,9) MSEK.
  • Resultat per aktie efter utspädning uppgick till 0,63 (3,40) SEK.

Sverre Bjerkeli, tf VD och Koncernchef: Svag start på 2024, är botten nådd nu?

När vi stänger det första kvartalet 2024 kan vi konstatera att det svagare marknadsläget håller i sig. Omsättningen under det första kvartalet uppgick till 281,3 (324,6) MSEK, en minskning med 13,3 procent jämfört med samma period förra året. EBIT uppgick till 7,9 MSEK med en rörelse-marginal om 2,8 (12,6) procent. Det svaga resultatet beror på en lägre debiteringsgrad och färre konsulter i Q1. Vi känner fortsatt av en tuff marknad i Sverige medan vårt intressebolag i Polen rapporterar att marknaden har rört sig mot det bättre.

Kostnadsprogrammet “Hedgehog” på agendan, nya kostnadsinitiativ genomförs.
Framdriften i Hegdehog är tillfredsställande och i Q2 kommer vi gradvis ha uppnått 90 procent realisering av programmet. När den utmanande marknaden håller i sig, riktar vi nu också uppmärksamheten mot dotterbolagens overheadkostnader. Vi minskar antalet konsulter som varit obelagda en längre tid och kommer under en period prioritera marginal före tillväxt. När volymen faller behöver vi se över kostnader i våra dotterbolag. Vi har därför lanserat en fortsättning på vårt kostnadsbesparings-program som syftar till att säkerställa konkurrenskraft och finansiell hållbarhet i dotterbolagen. Målet är att förhindra att ”cost creep” i bolagen äter upp effekterna från Hedgehog i moderbolaget som går enligt plan. Det kommer troligen att ta två-tre kvartal innan vi har uppnått den önskade kostnadsnivån i de dotterbolag som nu har utmaningar. Målen med åtgärderna är att B3 ska komma stärkt och mer effektivt ur dagens svaga marknad. Om botten nu är nådd är svårt att säga, men debiteringsgraden i mars var något bättre än snittet för Q1. Ni kommer kanske ihåg att vi kommunicerade det motsatta i Q2 2023 där juni var svagare än snittet för Q2. En månad ’gör ingen sommar’, vi behöver flera mätpunkter för att vara trygga i att det vänder, men vi känner oss trygga med att det kommer vända.

B3s Magnificent 7 2023
Även om marknaden är svagare, finns det fortfarande flera ljusglimtar, och en av dessa är B3s Magnificent 7 som vi presenterade i B3s årsredovisning för 2023. Magnificent 7 är en term som ursprungligen härstammar från amerikansk westernfilm men det har också använts för en grupp av sju världsledande techbolag. B3s Magnificent 7 är sju av våra dotterbolag som växer 15 procent i snitt 2023, de är mycket lönsamma och de håller god fart in i 2024. Vi har valt att lyfta fram dem i rampljuset då de arbetar målmedvetet med att utveckla både bolaget och resultatet. I vår investerarsändning presenterar vi denna gång ett av dessa bolag, Rebel and Bird, och flera andra av våra M7-bolag har deltagit i tidigare presentationer.

Highlights i kvartalet
B3 hamnade på andraplatsen över mest attraktiva arbetsgivare för kvinnor inom IT i när Karriärföretagen presenterade resultaten från den senaste mätningen i mars. Vi har stort fokus på att vara en riktigt attraktiv och jämställd arbetsplats så resultaten gläder oss naturligtvis. Vi gläder oss också åt ett flertal nya kunduppdrag och ramavtal i Q1, bland annat med ett globalt industribolag.

Mobilisering och fokus inom generativ AI
I bokslutskommunikén berättade vi om B3s satsning på generativ AI där vi bygger en position som ett ledande konsultbolag. Vi strävar efter att nyttja kraften som finns i generativ AI, både för att själva bli mer effektiva och för att kunna hjälpa våra kunder att ta tillvara alla möjligheter som finns med AI.   

Ledarutveckling och optionsprogram
Vi har höga målsättningar för B3s utveckling och tillväxt och vi har också nyligen startat ett nytt 18 månader långt ledarskapsprogram för alla ledare i bolaget. I början av året kunde vi erbjuda våra ledare att investera i B3 genom att delta i ett nytt optionsprogram. Samtliga i ledningsgruppen och totalt 50 personer valde att ansluta till programmet. Totalt tecknades 270 000 optioner. Genom att involvera våra medarbetare som långsiktiga ägare, stimuleras ett fördjupat intresse för bolagets resultatutveckling.

Martin Stenström tillträder som ny VD
Det har blivit dags för mig att lämna över till Martin Stenström som nu tillträder som ny VD och koncernchef för B3. Med gedigen erfarenhet från både branschen och B3, är han en uppskattad kollega som tillsammans med alla våra kompetenta medarbetare kommer att leda B3 framåt.

Detta är därmed min sista delårsrapport och jag vill därför passa på tacka alla medarbetare och kunder för den här tiden som tf VD, även om jag kommer fortsätta mitt engagemang i B3s styrelse. Även om 2024 har börjat svagt kan vi ändå glädja oss åt flera ljusglimtar i kvartalet och genom de olika åtgärderna vi nu genomför stärker vi B3s konkurrenskraft och rustar för fortsatt tillväxt.

April 2024,
Sverre Bjerkeli

—————————————————————————————————

Presentation av rapporten

En presentation sänds via webb för investerare, analytiker och media den 25 april 09.00. Sändningen nås via www.b3.se/ir. Välj ”Se alla” under ”Rapporter och presentationer”.  Det finns möjlighet att via mejl ställa frågor via webbsändningen, såväl som i förväg via ir@b3.se

Shortly after publishing this quarterly report, it will also be available in English. Please click
on “En” in the top menu on our website www.b3.se

Om B3

B3 Consulting Group är ett expansivt konsultbolag med cirka 800 medarbetare. Med djup teknisk expertis och passion för innovation hjälper vi Sveriges främsta företag och organisationer att skapa morgondagens möjligheter genom digital transformation och verksamhetsutveckling. B3 har en prisbelönad företagskultur som värdesätter våra olikheter, erfarenheter och gemensamma energi. Vi strävar också efter att vara ett etiskt och transparent bolag med en positiv påverkan på samhälle, människor och miljö. B3 finns på nio orter i Sverige samt i Polen, med huvudkontor i Stockholm. Bolaget grundades 2003 och är sedan 2016 noterat på Nasdaq Stockholm på Small Cap-listan (B3). Omsättningen 2023 uppgick till 1 141 MSEK, med ett rörelseresultat (EBIT) om 86 MSEK. Mer information finns på www.b3.se.

Kalender

Årsstämma 2024 – 8 maj 2024

Delårsrapport januari-juni 2024 -16 juli 2024

Delårsrapport januari-september 2024 – 23 oktober 2024

Kontaktuppgifter

Sverre Bjerkeli, tf. VD och Koncernchef, +47 928 38 072, sverre.bjerkeli@b3.se
André Karlsson, CFO, 0738-35 14 20, andre.karlsson@b3.se
Katarina Lundqvist, Investor Relations, 0722-16 11 00, katarina.lundqvist@b3.se

Denna information är sådan information som B3 Consulting Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s Marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 24 april kl. 21.00 CET.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Klaria Årsredovisning 2023

Published

on

By

Sammanfattning av året

Kvarvarande verksamhet

– Nettoomsättningen uppgick till 0,0 MSEK (5,9 MSEK)

– Övriga rörelseintäkter uppgick till 0,2 MSEK (0,7 MSEK)

– FoU-kostnader uppgick till 4,5 MSEK (51,4 MSEK)

– Resultat efter skatt uppgick till -18,4 MSEK (-63,8 MSEK)

– Resultat per aktie uppgick till -0,18 SEK (-1,10 SEK)

– Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -4,8 MSEK (-49,7 MSEK)

– Eget kapital per den 31 december 2023 uppgick till 41,1 MSEK (76,1 MSEK)

– Likvida medel per den 31 december 2023 uppgick till 1,2 MSEK (16,8 MSEK)

– Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -5,7 MSEK

Verksamhet till försäljning

– Resultat efter skatt uppgick till -17,4 MSEK

– Resultat per aktie uppgick till -0,17 SEK

För mer information, besök Klaria Pharma Holdings webbplats klaria.com eller kontakta:
investor.relations@klaria.com
Tel: 08-446 42 99

Detta är Klaria Pharma Holding AB
Klarias (Klaria Pharma Holding AB) är ett svenskt noterat läkemedelsbolag som utvecklar innovativa, snabbverkande produkter. Genom att kombinera en patenterad teknologi en film som fäster i munslemhinnan med väl beprövade substanser, har företaget utvecklat ett koncept för läkemedelsdistribution med många fördelar och tänkbara användningsområden. Klaria är noterat på First North Growth Market under kortnamnet KLAR. FNCA Sweden är Certified Advisor 
(info@fnca.se, 08-528 00 399) för Klaria Pharma Holding AB. För mer information, se www.klaria.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Innovativa föreningar får LKAB:s stipendium 2024

Published

on

By

Idag delade LKAB ut sina årliga stipendier inom idrott, kultur och samhällsengagemang på Vetenskapens Hus i Luleå. Idrotts- och kulturstipendierna har delats ut sedan 80-talet till föreningar och personer som utmärkt sig eller gjort värdefulla gärningar inom sitt fält. Våren 2023 instiftade LKAB ett nytt stipendium inom samhällsengagemang som komplement.

Stipendierna är på 75 000 kronor styck. Förutom det nya stipendiet inom samhällsengagemang öppnade LKAB också förra året upp för allmänheten att nominera de kandidater som de tycker är värda att uppmärksammas på någon av LKAB:s verksamhetsorter i Narvik, Kiruna, Svappavaara, Gällivare eller Luleå. 
– Vi blir så glada av alla som tar sig tid att skicka in nomineringar och uppmärksammar oss på personer och föreningar som bidrar till attraktiviteten på våra verksamhetsorter. De tre pristagarna i år är bra exempel på några drivna eldsjälar som vars initiativ gör skillnad, säger Anna Skogh, ansvarig för sponsring och samhällsengagemang på LKAB.

Årets kulturstipendiat:
Studio Strössel

Motivering – Med Studio Strössel har Kulturfrämjarna i Gällivare skapat en kreativ och kulturell mötesplats som välkomnar alla och skapar liv i Gällivare centrum. Förutom att erbjuda lokaler för kreativt skapande och kulturella verksamheter arrangeras olika evenemang såsom utställningar, samtal, workshops, musikcafé, poetry slam och mycket mer. Ett initiativ som ger kulturen mer utrymme i Gällivare.

– Vi är otroligt stolta och glada för att vårt arbete med att främja kultur och kreativitet i Gällivare uppmärksammas. Med hjälp av vår kulturella och kreativa mötesplats Studio Strössel vill vi bredda utbudet av aktiviteter i Gällivare och lyfta fram våra lokala kreatörer. I vår förening arbetar styrelsen ideellt och en stor utmaning är att hinna med att skapa innehåll och arrangemang så att vi når många målgrupper. Med hjälp av stipendiet tar vi nu sikte på att erbjuda ett inspirerande program med aktiviteter för Gällivares barn- och ungdomar tillsammans med bland annat föreningens medlemmar.

Årets idrottsstipendiat:
Luleå Roller Derby

Motivering – Som ett av Sveriges mest framstående lag inom en växande idrott har Luleå Roller Derby både vunnit elitserien och skickat tre spelare till junior VM. Förutom sportliga framgångar pågår ett ständigt arbete med inkludering. I en sport som utmanar normerna om kvinnligt idrottande välkomnar föreningen alla oavsett hur du identifierar dig, vilken ålder du är eller vilka förutsättningar du har.

– Vi är mycket stolta och väldigt glada. Vi gör ju det här med en stor passion för sporten men det är också mycket hårt arbete som ligger bakom och då är det roligt att uppmärksammas för det vi gör och står för. Och pengarna blir ett bra tillskott till alla resekostnader vid bortamatcher och träningsläger 

Årets stipendiat inom samhällsengagemang:
Soutujärvibygden i utveckling

Motivering – Som en resurs för bygdens utveckling ger Soutujärvibygden stöd till de föreningar och verksamheter som verkar i de lokala byarna mitt i Malmfälten. Genom att driva projekt för utveckling och tillhandahålla samhällsservice som gynnar bygdens invånare och besökare skapar man gemensamhet och framåtanda. Och allt går att läsa om i bygdens egna nyhetsmagasin Soutunytt.

– Det är genom samarbete och engagemang från både föreningsmedlemmar och lokalsamhället som vi kan fortsätta att göra skillnad och bidra till en blomstrande framtid för Soutujärvibygdens alla invånare. Vi är stolta över att vara en del av en bygd där föreningens goda arbete uppmärksammas och värderas, hälsar styrelsen i Soutujärvibygden och tackar.

Kontakt: Anna Skogh, ansvarig för sponsring och samhällsengagemang, Tel: 46 (0)980 726 28. E-mail: anna.skogh@lkab.com.

LKAB är en internationell gruv- och mineralkoncern som erbjuder hållbara järnmalms-, mineral- och specialprodukter. Vi leder omställningen av järn- och stålindustrin och vår plan är att utveckla koldioxidfria processer och produkter fram till år 2045. Sedan 1890 har vi utvecklats genom unika innovationer och tekniklösningar och drivs framåt av närmare 5200 medarbetare i 12 länder. LKAB-koncernen omsatte cirka 43 miljarder kronor år 2023. lkab.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.