Marknadsnyheter
Lambi firar 60 år av mjuka val


Pressmeddelande 2025-01-30
I år firar Metsä Groups affärsområde för mjukpapper, Metsä Tissue, att varumärket Lambi har försett svenska hem med mjukhet och kvalitet i 60 år. Jubileet markerar en viktig milstolpe på vår resa, som visar Lambis orubbliga ambition att producera förstklassigt mjukpapper som kommer från en värdekedja med betydande hållbarhetsåtaganden.
För svenska konsumenter är Lambi synonymt med mjukhet, hög kvalité och lokal produktion. En studie* som genomfördes 2024 visar att mer än 40 procent av de svenska konsumenterna föredrar att köpa lokalt producerade mjukpappersprodukter. Lambi tillverkas i Metsä Tissues bruk i Mariestad och Småland av färskfiber som kommer från de nordiska skogarna. Dessa aktiva val återspeglar Metsä Groups åtaganden att bidra positivt till det lokala samhället och kontinuerligt investera i att minska miljöpåverkan genom hela värdekedjan.
Den unika och tidsbegränsade förpackningen som har tagits fram för Lambi sortiment ger fin synlighet i butikerna. Givetvis är det älskade lammet, Lambis symbol, i fokus. Den unika designen lanseras på produkterna toalettpapper 16-pack och hushållspapper 6-pack.
” Jubileet är mer än ett firande, det manifesterar Lambis löfte om hög kvalité och mjukhet. Men även att ge konsumenterna större valmöjlighet. Lambi tillverkas lokalt. Råvaran färskfiber odlas i Norden och sedan produceras pappret av lokal arbetskraft i våra svenska bruk vilket utgör en viktig del av den lokala ekonomin.”, säger Katariina Kukkonen, Marketing Director, Nordics, Metsä Tissue.
För att visa vår tacksamhet så lanserar vi nu en ettårig utlottning. Varje månad under 2025 får en lycklig vinnare ett helt års förbrukning av Lambis mjukpappersprodukter. Konsumenter kan delta i utlottningen via vår förpackning och vår hemsida.
”Vi vill tacka våra kunder för att de gjorde det mjukaste valet redan för 60 år sedan och bjuder därför in dem att fira vårt älskade lamm tillsammans med oss”, avslutar Kukkonen.
För mer information om kampanjen och hur du deltar, besök Lambi eller följ oss på sociala medier.
*Studie: The importance of domesticity, Metsä Tissue, Sight Oy, Quantitative research in Sweden.
Ytterligare information: Katariina Kukkonen, Marketing Director, Nordic, Metsä Tissue och Joanna Linnermo, Communications Director, Metsä Tissue, tel. +358 40 5555868, joanna.linnermo[@]metsagroup.com
Metsä Tissue
https://www.metsagroup.com/sv/metsatissue/
Metsä Groups affärsområde för mjukpapper och mat- och bakplåtspapper, Metsä Tissue, tillverkar hygienprodukter för hushåll och professionellt bruk, samt mat- och bakplåtspapper. Våra högkvalitativa lokalt producerade varumärken – Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin och SAGA – skapar en renare vardag. Vi främjar en kultur av mångfald, jämlikhet och inkludering. År 2023 uppgick vår försäljning till 1,3 miljarder euro och vi har cirka 2 500 anställda. Metsä Groups moderbolag, Metsäliitto Cooperative, ägs av cirka 90 000 finska skogsägare.
Följ Metsä Tissue:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke