Connect with us

Marknadsnyheter

Lambi och Serla får höga betyg i konsumenttidningen Råd & Röns stora test av toalettpapper

Published

on

Lambi Toalettpapper Classic och Serla Smart Toalettpapper erhåller höga betyg för kvalitet, hållbarhet och pris i konsumenttidningen Råd & Röns omfattande test av toalettpapper. Totalt testades 17 olika toalettpapper baserat på en rad olika mätkriterier. Lambi och Serla är konsumentvarumärken producerade av Metsä Groups affärsområde för mjukpapper.

Råd & Rön genomför sina tester i samarbete med professionella och ackrediterade laboratorier för att säkerställa noggrannhet och tillförlitlighet. Med kriterier som kvalitet, komfort, miljövänlighet och pris utmärker sig Lambi Toalettpapper Classic och Serla Smart Toalettpapper i Råd & Röns undersökning: ”Toalettpapper – bäst i test”.

Lambi blev utnämnt till ”Bäst i test”, tack vare produktens höga kvalitet och prestanda. Serla utseddes till ”Bra köp” och i konsumentundersökningen betonades särskilt Serlas pris i förhållande till den goda kvaliteten.

”Lambi och Serla tillverkas i Sverige av råvaror från nordiska skogar. Vi på Metsä är stolta över att våra produkter uppmärksammas för hög kvalitet, hållbarhet och valuta för pengarna. Vi strävar efter att hålla en konstant hög kvalitet på våra produkter utan att kompromissa med hållbarhet”, säger Katariina Kukkonen, Marknadsdirektör på Metsä Tissue.

”Vi har valt att satsa på lokal produktion och sysselsättning i Sverige där vi nu expanderar och moderniserar vårt bruk i Mariestad. Expansionen av Mariestads bruk innebär betydande förbättringar av miljöprestanda för mjukpappersproduktionen, samtidigt som produktkvaliteten är hög”, säger Katariina Kukkonen.

Enligt Råd & Röns egen beskrivning av deras verksamhet är målet att vägleda sina läsare till välgrundade val och att främja långsiktig hållbar konsumtion, både för läsarnas plånbok och för planetens välbefinnande.

För att ta del av hela testet hänvisar vi dig till Råd & Röns hemsida. Notera att testresultaten är tillgängliga via en betald artikel av upphovsrättsliga skäl.

För mer information, kontakta:
Katariina Kukkonen, Marknadsdirektör, Metsä Tissue, katariina.kukkonen[@]metsagroup.com tel +358-40 848 84 74 eller, Niklas Lindström, Kommunikationschef, Metsä Tissue, tel. +46 (0)501-27 50 23, niklas.s.lindstrom[@]metsagroup.com. 

Metsä Tissue 
https://www.metsagroup.com/sv/metsatissue/

Metsä Groups affärsområde för mjukpapper och mat- och bakplåtspapper, Metsä Tissue, tillverkar hygienprodukter för hushåll och professionellt bruk, samt mat- och bakplåtspapper. Våra högkvalitativa lokalt producerade varumärken – Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin och SAGA – skapar en renare vardag. Vi främjar en kultur av mångfald, jämlikhet och inkludering. År 2023 uppgick vår försäljning till 1,3 miljarder euro och vi har cirka 2 500 anställda. Metsä Groups moderbolag, Metsäliitto Cooperative, ägs av cirka 90 000 finska skogsägare.

Följ Metsä Tissue: 

LinkedIn Instagram Facebook

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys