Marknadsnyheter
Langham Hospitality Group och Sleep Cycle i samarbete för en skräddarsydd sömnupplevelse
Sleep Cycle, det ledande företaget inom sömnteknik, lanserar idag ett samarbete med Langhamn Hospitality Group (LHG), en global hotellkedja med över 30 hotell i några av världens största städer och över fyra kontinenter. Samarbetet ger medlemmar i LHGs lojalitetsprogram Brilliant By Langham ett rabatterat erbjudande på Sleep Cycle för en skräddarsydd sömnupplevelse.
”Vi ser fram emot att samarbeta med Langham Hospitality Group, ett varumärke som är känt världen över för sin lyx och kompromisslösa standard inom komfort,” säger Erik Jivmark, VD för Sleep Cycle. ”Detta partnerskap ger oss en fantastisk möjlighet att nå ut till fler användare, lyfta fram kopplingen mellan sömn och välbefinnande och samtidigt stärka vår globala tillväxtstrategi.”
Sleep Cycle ansluter sig till Langham Hospitality Group som en del av Sleep Matters by Chuan – ett rumskoncept som utvecklats i samarbete med World Sleep Society. Brilliant-medlemmar får 30 procents rabatt på ett premiumabonnemang till Sleep Cycle, som ger tillgång till ett bibliotek med insomningsljud och avslappningsmusik, ett smart alarm som väcker användaren i den lättaste sömnfasen samt sömndata med detaljerade insikter i deras sömnmönster och förbättringsförslag för ökad sömnkvalitet.
“Sleep Cycle är det perfekta tillskottet till vårt utbud av sömnrelaterade tjänster och bekvämligheter, som inkluderar white noise-maskiner, specialkuddar, badprodukter, örtteer och mycket mer,” säger Amy Chan, Assistant Group Director of Spa & Wellness på LHG. ”Med Sleep Cycles sömnanalys, insikter och rekommendationer för optimal väckningstid kan våra gäster vakna utvilade och fulla av energi, vilket hjälper dem att få ut det mesta av sin vistelse hos oss.”
För mer information:
Sleep Cycle
Jonna Grenfeldt | Pressansvarig Sleep Cycle
jonna.grenfeldt@sleepcycle.com | +46 70 735 7539
Langham Hospitality Group
Rick Gangwani
Director – Public Relations
Langham Hospitality Group
+852 2186 2309
Rick.Gangwani@langhamhotels.com
Om Langham Hospitality Group
Langham Hospitality Group (LHG), ett helägt dotterbolag till Great Eagle Holdings, består av en grupp av unika varumärken, inklusive The Langham Hotels and Resorts, Cordis Hotels and Resorts, Eaton och Ying’nFlo. Med över 40 hotell och bostadsprojekt i drift eller under utveckling har LHG en global närvaro som sträcker sig över Asien, Europa, Nordamerika och Mellanöstern. Gruppen har fått sitt namn från The Langham, London, Europas första Grand Hotel. I över 150 år har denna flaggskeppsfastighet varit sinnebilden av sofistikerad gästfrihet – en filosofi som genomsyrar hela gruppen genom inspirerande design, banbrytande innovation, genuin service och ett orubbligt engagemang för att skapa minnesvärda upplevelser. För mer information, besök LanghamHospitalityGroup.com.
Om Sleep Cycle
Med miljoner dagliga aktiva användare och över tre miljarder nätter analyserade i fler än 150 länder är Sleep Cycle den ledande appen för sömnmonitorering och en av de mest använda tjänsterna för förbättring av sömnhälsa världen över. Sleep Cycles uppdrag är att förbättra den globala hälsan genom att få människor världen över att sova bättre. Sedan lansering 2009 har Sleep Cycle hjälpt miljoner människor förstå sina sömnvanor och förbättra sin sömn. Mobilapplikationen hjälper användare somna lättare, läser av och analyserar sömnen under natten, väcker användaren i lätt sömnfas och ger insikt i hur sömnkvalitet på bästa sätt förbättras. Sleep Cycle är en av världens mest omfattande källor för sömnstatistik och bidrar till sömnforskning och rapportering över hela världen. Sleep Cycle är noterat på Nasdaq Stockholm under tickern SLEEP och har sitt huvudkontor i Göteborg, Sverige.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke