Connect with us

Marknadsnyheter

Lantmännens kommunikation vinner pris för att ha bidragit till ett mer hållbart samhälle

Published

on

Lantmännen, nominerad i inte mindre än tre kategorier vid kommunikationstävlingen 100-wattaren, kammade under gårdagens gala i Stockholms stadshus hem två priser förstaplatsen i kategorin “100-fattaren” för kampanjen ”Länge Leve Jorden” och ytterligare ett pris i kategorin “Företag” för samma kampanj.

Tävlingen 100-wattaren, en av branschens mest ansedda och prestigefyllda, har premierat kommunikation med bevisad effekt sedan 1990. Bakom 100-wattaren finns såväl forskning som samarbete mellan Sveriges Annonsörer och NoA Consulting.

Lantmännen vann priset “100-fattaren”. I denna kategori tävlar bidrag som genom kommunikationsaktiviteter bidragit till ett mer hållbart samhälle – en positiv effekt för planeten, samhället och företaget. Det är även positivt om man tydligt kan koppla kommunikationen till något av FN:s globala mål (SDG, Sustainable Development Goals). Bidraget ska kunna visa på hur aktiviteten bidrar till företagets hållbarhetsmål samt affärsmål.

– Priserna är ett kvitto på att vi i vår kommunikation når en bred publik och lyckas förmedla vikten av ett livskraftigt lantbruk och vårt ansvar för en hållbar omställning. Sen är det genom att fortsätta visa på såväl expertis som innovation som vi bygger trovärdighet, och vi kommer fortsätta att visa vårt ansvarstagande i hela värdekedjan från jord till bord, säger Frida Tydén, Senior Vice President & Head of Communications & Marketing, Lantmännen.

Juryns motivering: “Genom att ställa bättre jordhälsa mot den moderna rymdkapplöpningen tar Lantmännen ett stort grepp om sin viktigaste hållbarhetsutmaning. Kampanjen fångar kreativt deras stora förflyttning, samtidigt som de siktar in sig på att få fler aktörer med sig på en ansvarsfull resa mot bättre matjordar.”

– Gårdagens utmärkelser i 100-wattaren är ytterligare en bekräftelse på att vår reklam inte bara skapar uppmärksamhet och en positiv bild av Lantmännen bland allmänhet och konsumenter men också förtroende och affärsvärde bland kunder och partners, säger Mark Robinson, Director Group Brand & Marketing, Lantmännen.

Utöver 100-fattaren vann Lantmännen även pris i kategorin “Företag”. Reklambyrå för kampanjerna från Lantmännen var Nord DDB.  

Fakta
– Tävlingen 100-wattaren består av tio kategorier som sträcker sig över olika områden.
– Kategorierna är konsument, företag, samhälle & opinion, ideellt & välgörenhet, strategisk design, employer branding & rekrytering, långsiktigt, framsiktigt, internationellt, och 100-fattaren.
– I tävlingen delas det ut en 100-wattare (”Guld”), en 75-wattare (”Silver”) och en 50-wattare (”Brons”) i respektive kategori.

För mer information, kontakta:

Lantmännens presstjänst
Tel: 010 556 88 00
E-post: press@lantmannen.com

Om Lantmännen
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 65 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är Axa, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, Finn Crisp, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på lantmannen.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Teknisk analys på flera marknader med Anders Haglund

Published

on

By

Anders Haglund gör teknisk analys

Anders Haglund går igenom den tekniska analysen på flera marknader samt även några olika enskilda aktier.

Teknisk analys med Anders Haglund
Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys