Connect with us

Marknadsnyheter

Ledande norsk dagligvarukedja lägger order på Pricers digitala etiketter om 80 MSEK

Published

on

Pricers partner StrongPoint har tecknat avtal med en av de största dagligvarukedjorna i Norge om uppgradering av nuvarande installation av Pricers elektroniska hyllkantsetiketter till nästa generations SmartTag Power+ i merparten av kedjans butiker. Värdet på avtalet är cirka 80 MSEK.

Den ledande norska dagligvarukedjan är en långvarig kund till StrongPoint och byter nu ut sina digitala etiketter, som även de installerades av StrongPoint, mot nästa generations etiketter från Pricer.

Jag är mycket glad över att vår långvariga norska dagligvarukund fortsatt väljer Pricer och StrongPoint för sin butiksdigitalisering. Vi har samarbetat med både Pricer och dagligvaruhandeln i flera decennier. Det här nya avtalet är ett bevis på det fortsatta förtroendet för StrongPoint och vår relevans som viktig långsiktig partner till dagligvaruhandlare i Norge, säger Gisle Elvebakken, SVP StrongPoint Norge.

Teknikpenetrationen inom dagligvaruhandeln bara ökar, oavsett hur ekonomin i omvärlden ser ut. Även om vi ser att vissa större investeringsbeslut senareläggs på vissa marknader är den här nya ordern från en ledande norsk dagligvarukedja ett perfekt exempel på den långsiktiga trenden att dagligvaruhandeln fortsätter att välkomna nästa generations affärskritiska teknik. Digitala etiketter är bara en av många tekniklösningar som medför väsentliga effektivitetsbesparingar för dagligvaruhandeln samtidigt som de förbättrar kundupplevelsen, säger Jacob Tveraabak, vd för StrongPoint.

– Vårt partnerskap med StrongPoint och den här norska butikskedjan går långt bakåt i tiden. Att de visar förnyat förtroende är ett bevis på deras tillit, både till vår lösning idag och framåt, säger Magnus Larsson, vd och koncernchef på Pricer.

Installationen väntas påbörjas under första halvåret 2024 och slutföras före utgången av 2024. 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mats Arnehall, Head of Region Europe, +46 70-8108084

Magnus Larsson, vd och koncernchef, 0704-316 851

info@pricer.com

Denna information är sådan information som Pricer AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 6 september 2023 kl. 11.30 CET.

Om Pricer

Pricer är ett ledande globalt techföretag inom den snabbväxande marknaden för smart retail med digitala butikslösningar som både ökar butikers produktivitet och förhöjer köpupplevelsen. Genom digitala prisetiketter, avancerad teknik såsom optisk trådlös kommunikation och AI samt ständig innovation lägger Pricer grunden för kommunikation och effektivitet i butik. Bakom Pricers branschledande snabba, robusta och skalbara plattform som ständigt utvecklas med ny funktionalitet ligger 30 års branscherfarenhet. Pricer grundades i Sverige 1991 och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.pricer.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys