Connect with us

Marknadsnyheter

‘Leva Life’ är Viaplays senaste Original för unga vuxna

Published

on

  • Kristallen-vinnaren Hanna Ardéhn (‘Störst av allt’), Tina Pour Davoy (‘Eagles’) och Doreen Ndagire (‘Comedy Queen’) syns i det åtta avsnitt långa dramat
  • ‘Leva Life’ regisseras av förstagångsregissören Susanne Thorson (‘ALEX’) och produceras av FLX 
  • Viaplay planerar att släppa minst 70 Originals under 2022

Kristallen-vinnaren Hanna Ardéhn (‘Störst av allt’), Tina Pour Davoy (‘Eagles’) och Doreen Ndagire (‘Comedy Queen’) innehar huvudrollerna i Viaplays senaste Original för unga vuxna, ‘Leva Life’. Susanne Thorson (‘ALEX’) gör sin regissörsdebut med denna åtta avsnitt långa dramaserie, som följer tre vänner som plötsligt möter en förödande händelseutveckling. ‘Leva Life’ spelas just nu in i Stockholm, och produceras av FLX och har exklusiv premiär på Viaplay under 2023.

Tumören som upptäcks i magen på 24-åriga Nora (Hanna Ardéhn) är stor – men hennes drömmar och planer är ännu större. Nora vägrar att ge upp hoppet och fortsätter sin journalistkarriär, trots ansträngande kemoterapi och den konstanta dödsrädslan. Tillsammans med sina vänner Alina (Tina Pour Davoy) och Doris (Doreen Ndagire) är hon redo att leva life.

Hanna Ardéhn: Jag är så tacksam att jag får vara en del i att berätta den här historien. Jag blev så berörd av hur dödens närhet gör att alla stunder vi har kvar blir så värdefulla. Det blir en utmaning både i det psykiska och fysiska att gestalta den här rollen och jag är glad att jag har ett fantastiskt team runt om mig i det här.”

Filippa Wallestam, Viaplay Group Chief Content Officer: “Vårt senaste Viaplay Original är en serie för unga vuxna med något att säga till alla. ‘Leva Life’ ger ett hoppfullt perspektiv till en av de tuffaste situationerna en person kan genomgå. Det enormt talangfulla teamet, som inkluderar några av Nordens största nya stjärnor, fullkomligt överrumplade oss med sin pitch – och jag är säker på att de kommer göra detsamma för Viaplay-tittare med denna oförglömliga serie.”

‘Leva Life’ (engelsk titel: ‘Live Life’) är skriven av Carl-Petter Montell, Vera Herngren och Felicia Danielsson, baserad på en idé av Susanne Thorson och Lovisa Ström. Serien produceras av Moa Blom Kornblad på FLX och exekutiva producenterna är FLX:s Julia Lennartsson och Jonas Åhlund, och Viaplay Groups Oskar Arulf.

‘Leva Life’ distribueras globalt av Viaplay Content Sales.

Om Viaplay Originals

Viaplay planerar att släppa minst 70 Originals under 2022. Kommande Originals är ‘Det är något som inte stämmer’; ‘Det kunde varit vi’; ‘Threesome’ säsong två; ‘R.S.V.P.’; ‘Fästningen’; ‘The Hunt for Jasper S.’; ‘Liv Ullmann: The Road Less Travelled’; ‘Den som dräper’ säsong tre; ‘Förhöret’ säsong tre; ‘Meningen med livet’; ‘Something Stupid’; ‘The Guilty’; ‘Stockholms Blodbad’; ‘Delete Me’ säsong två; ‘Pojkar’; ‘Drömmaren – Karen Blixen blir till’; ‘Fenris’; ‘Guldtransporten’; ‘Billy the Kid’; ‘Last Light’; ‘Cell 8’; ‘Elvira’; ‘North Sea Connection’; ‘Limbo’; ‘Litvinenko’; ‘Karma och Jonar’; ‘Ronja’; ‘The Uninhabitable Earth’; ‘Polish Murderesses’; ‘Black Dog’; ‘Freedom of the Swallow’; ‘Heder’ säsong tre; ‘Lyckoviken’ säsong fyra; ‘Pørni’ säsong tre; ‘Hilma’; ‘Who Shot Otto Mueller?’; en serie om Börje Salming; ‘Fadime’; ‘Taylors Island’; ‘What about Monica’; ‘RIKET EXODUS’; ‘Estonia – den sista vågen’; ‘Stella Blómkvist’ säsong två; ‘The Swarm’; ‘Perfect People’; och ‘Margeaux’.

Två engelskspråkiga storfilmer kommer att produceras av Viaplay varje år. Bolaget har även etablerat ett samägt produktionsbolag i Storbritannien med FilmNation Entertainment och investerat i amerikanska studion Picturestart.

****

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

Viaplay Group AB (publ) är den internationella streamingutmanaren. Vår streamingtjänst Viaplay finns i alla nordiska och baltiska länder, Polen, USA och Nederländerna, och vi expanderar snabbt med lansering i Storbritannien under 2022, följt av Kanada, Tyskland, Österrike och Schweiz under 2023. Viaplay kommer att ha marknadsnärvaro i minst 21 länder vid slutet av 2023, inklusive minst fem partnermarknader för bolagets brandade innehållskoncept, Viaplay Select. Varje dag underhåller vi miljoner av kunder med vårt unika innehållserbjudande, vilket inkluderar hyllade Viaplay Originals och en unik uppsättning av premium direktsänd sport. Från streaming till TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag, är vårt syfte att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Viaplay Group är noterat på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).

Kontakta oss:
press@viaplaygroup.com (eller Nicholas Smith, Senior Communications Manager: +46 73 699 1700)
investors@viaplaygroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

Följ oss:
viaplaygroup.com / LinkedIn / Twitter / Instagram / Facebook

Dataskydd:
För att läsa mer om Viaplay Group och dataskydd, klicka här

Continue Reading

Marknadsnyheter

Fans använde rekordstora mängder data under konserten på Friends Arena igår – Besökare från 57 länder på konserten

Published

on

By

Under gårdagens stora konsert på Friends Arena användes rekordstor mängd mobildata visar siffror från Tele2. De cirka 65 000 tusen besökarna använde i genomsnitt 190 megabyte data, per person, vilket motsvarar nästan 2 timmar streamad musik eller över 50 uppladdade bilder per person. Några av de appar publiken använde mest för att dela sin konsertupplevelse var Snapchat och Facebook. Enligt Tele2s roamingsiffror, så befann sig på besökare från 57 länder på arenan under konserten och de flesta utländska besökarna kom från USA. Gårdagens Konsert blev startskottet för det nya 5G-nät från Ericsson som Tele2 och Telenors gemensamma nätbolag Net4Mobility bygger på Friends Arena.

Under konserten laddades det upp 1092 gigabyte data, vilket motsvarar lika mycket data som exempelvis Örebro under samma kväll. Varje person på konserten använde i genomsnitt totalt 190 megabyte data och laddade upp 80 megabyte bilder och filmer från sina smartphones, vilket är nästan 50 procent mer än vad besökarna på Beyoncé gjorde förra året.

 

Första konserten av tredagars-turnén på Friends Arena igår lockade besökare från mer än 57 länder visar Tele2s roamingsiffror och de vanligaste länderna som de utländska besökarna kom ifrån var USA, Danmark och Finland.

 

Konserten igår spreds även flitigt i sociala medier. De appar som användes flitigast för att ladda upp data och dela med omvärlden iCloud, Snapchat och Facebook. De appar som de flesta besökare tittade på och laddade ner data från under konserten var Snapchat och Instagram.

        Vi är mycket glada att tillsammans med Ericsson få bygga ett helt nytt 5G-nät både på Friends Arena men också i stora delar av övriga Sverige. På Tele2 har vi lång erfarenhet av att jobba med arenauppkoppling och 5G kommer att revolutionera upplevelsen på konserter med betydligt bättre möjligheter att dela med sig av sina upplevelser i realtid, något som vi ser efterfrågas starkt av fansen. När det är 65 000 besökare på en liten yta ställer det höga krav på uppkopplingen och det är det vi nu löser, säger Elin Ovéus, nätchef på Tele2.

 

Konsert

Uppladdad data/abonnent

Nedladdad data/abonnent

Total mängd använd data/abonnent

Gårdagens konsert

80 MB

110 MB

190 MB

Beyoncé 11 maj 2023

54 MB

95 MB

150 MB

Final Mello 9 mars 2024

45 MB

82 MB

125 MB

 

Topp 5 vanligaste använda appar under gårdagens konsert

Mest använda appar för att dela data tex video och bilder

Mest använda appar för ta emot data

iCloud, 12,91%

Snapchat, 19,16%

Snapchat, 12,41%

Instagram, 17,31%

Facebook, 5,58%

TikTok, 9,74%

Instagram, 3,69%

Facebook, 9,09%

Whatsapp, 1,9%

iCloud, 8,01%

 

Topp 5 vanligaste länder utländska besökare (baserat på roaming)

Land

Andel av utländska besökare

Andel av alla besökare

USA

34,4%

8,4%

Danmark

10,1%

2,5%

Finland

8,7%

2,1%

Norge

8,1%

2,0%

Storbritannien

6,9%

1,7%

 

 

Metod
Alla siffror kommer från genererade data av besökare på konserten den 17 maj med Tele2 eller Comviq-abonnemang. Roamingdatan baseras på utländska besökare som under vistelsen i Sverige använder Tele2s nätverk.

 

 

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Hallstan, Head of External Communications, Tele2, +46 761 15 38 30 / fredrik.hallstan@tele2.com

 

Följ Tele2 på vårt pressrum: www.tele2.com/sv/media

 

 

Om Tele2
Tele2 är ett ledande telekombolag med syfte att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter. Genom våra nätverk och tjänster — som sträcker sig från bredband, datanät, mobil- och fast telefoni till TV, streaming och globala IoT-tjänster — är vi djupt sammankopplade med alla delar av dagens digitala livsstil. Genom att göra vår infrastruktur mer kraftfull, säker och hållbar möjliggör vi samma slags utveckling av samhället. Tele2 grundades 1993 och är noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2023 omsatte bolaget 29 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 10 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Coop återkallar Tortellini spenat & ricotta 350 g

Published

on

By

Coop återkallar Coop Tortellini spenat & ricotta 350 gram med bäst före-datum 2025-09-04 på grund av risk för allergener.

Anledningen till återkallelsen är att produkten fått felaktig förpackning och kan innehålla lax.

Coop tar händelsen på stort allvar och undersöker tillsammans med leverantören det inträffade. Varan kan innebära en hälsofara för den som är allergisk mot fisk.

Vid återkallelsen stoppas produkten i kassan och är inte möjlig att köpa. Kunder som har köpt Coop Tortellini spenat & ricotta 350 g, med ovan bäst-före-datum uppmanas lämna tillbaka produkten i Coops butiker och få pengarna tillbaka.

Coop beklagar det inträffade.

För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Smart High Tech: Kommuniké från årsstämman den 16 maj 2024

Published

on

By

Nedan anges de huvudsakliga besluten vid årsstämman, samtliga beslut var enhälliga

* Mats Ekberg valdes till ordförande att leda årsstämman.

* Vid stämman var 10 495 191 (59,07 %) av totalt 17 768 850 aktier och 23 095 191 (76,05) av totalt 30 368 850 röster representerade.

* Stämman beslutade att fastställa resultat- och balansräkning.

* Stämman beslutade att disponera resultatet enligt styrelsens förslag vilket innebar att årets resultat balanseras i ny räkning.

* Styrelsens ledamöter samt verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret.
 

* Till styrelseledamöter som inte är anställda i Bolaget utgår ett styrelsearvode om vardera tre prisbasbelopp och till styrelseordförande utgår ett arvode om sex prisbasbelopp för tiden fram till nästa årsstämma. Ersättningen betalas ut efter genomfört uppdrag och till då gällande prisbasbelopp. Ersättning till revisor utgår mot godkänd löpande räkning.

* Vid därefter företagna val utsågs för tiden fram till nästa årsstämma följande funktionärer:

  • Johan Liu, ordförande  
  • Mats Augurell, ledamot
  • Bill Brox, ledamot
  • Henrik Rhedin, ledamot
  • Lars-Inge Sjöqvist, ledamot
  • Natalie Liu, suppleant

* Till bolagets revisor valdes revisionsbolaget GrantThornton med huvudansvarig revisor Victor Cukierman.

* Stämman beslutade om ett bemyndigande till styrelsen att under tiden fram till nästa årsstämma få genomföra en emission av högst det antal aktier och/eller teckningsoptioner som omfattas av begränsningarna i för bolaget senast antagna bolagsordning. Emissionen kan vara en företrädesemission eller en riktad emission och betalas kontant, genom apport eller genom kvittning.

För mer information om SHT Smart High-Tech AB, vänligen kontakta:

VD Lars Almhem

+46 704 180 000

lars.almhem@smarthightech.com

Kort om SHT Smart High-Tech AB

SMART HIGH TECH är genom den patenterade produkten GT-TIM® utvecklat ett unikt grafenförstärkt gränssnittsmaterial, så kallat ”Thermal Interface Material”, TIM, för elektronik- och kraftmodulkylning som leder värme effektivt både i vertikalt och i horisontellt led. Ökad kylningsförmåga krävs av industrin för att fortsätta kunna utveckla högprestandaelektronik som är mindre, lättare, snabbare med mer funktionalitet på ett hållbart sätt genom lägre energikonsumtion.

Visionen för SMART HIGH TECH är att bli en globalt ledande leverantör i världen av nanobaserade material och lösningar för applikationer för termisk kylning av elektronik som bidrar till ett hållbart samhälle. Detta ska ske genom hög grad av automation i kombination med ett unikt och patenterat grafenförstärkt kylmaterial. SMART HIGH TECH har tillverkningsenheter av sin GT-TIM® produkt i Göteborg, Sverige, samt i Shanghai, Kina, med försäljning till företag och konsument inom elektronikbranschen på en global marknad.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.