Connect with us

Marknadsnyheter

Lifestylebutiken Blue Tomato öppnar i MOOD

Published

on

I början av nästa år etablerar sig ytterligare ett spännande koncept i handelsplatsen MOOD när retailaktören Blue Tomato öppnar sin första butik i Stockholm. Blue Tomato en av de ledande butikerna i Europa inom snowboard, freeski, surf, skateboard och streetstyle. 

– Vi är stolta över att Blue Tomato väljer att öppna sin första Stockholmsbutik här i MOOD. Blue Tomato har ett utbud som blir ett fint komplement till MOODs övriga butiker. Nu kan man inte bara handla sin kostym eller inredning i Mood utan även säsongens outdoor plagg samt tillbehör till sina fritidsintressen, säger Helena Sahlborn, centrumchef för MOOD.  

Blue Tomato är ledande inom brädsport och livsstil och erbjuder produkter från över 500 märken så som väletablerade Burton, Vans, Roxy, Billabong och Nike men även nya märken son RIPNDIP och Coal. Förutom den nya butiken i MOOD så har Blue Tomato över 85 butiker i bland annat Österrike, Tyskland, Nederländerna och Italien. Affären i MOOD blir den första i Stockholm. Blue Tomato har ett starkt community som sträcker sig från temaåkare till sponsringsprogram, evenemang och sociala medier. 

– Efter att ha letat länge efter rätt lokal så är vi väldigt glada att äntligen kunna öppna vår nya butik i MOOD som på ett perfekt sätt stärker vår närvaro i Skandinavien. Som varumärke har vi vår grund i brädsporter och den urbana livsstilen och ser fram emot att erbjuda vårt utbud av snowboard-, skate-, surf- och streetstyleprodukter till vårt Stockholmscommunity, säger Hanna Joie, Head of Retail Expansion på Blue Tomato.  

– MOOD är en plats som samlar nyfikna och engagerade människor och vi fortsätter fylla på med spännande etableringar. I slutet av oktober öppnade MQ sin nya flaggskeppsbutik här och nu får vi in ytterligare en ny och Stockholmsunik aktör med Blue Tomato, säger Helena Sahlborn, centrumchef för MOOD.  

Blue Tomato tar över Sleepacys gamla lokaler och just nu påbörjas lokalanpassningen. Butiken kommer öppnas för kunder och besökare i december. Ansvarig uthyrare från AMF Fastigheter/MOOD är Markus Tungården. 
 

Om MOOD
Mood är en urban mötes- och handelsplats som utgör navet i Moodkvarteret, inramat av Norrlandsgatan, Mäster Samuelsgatan, Malmskillnadsgatan och Lästmakargatan i centrala Stockholm. Med en unik mix av butiker och skönhetskoncept samt flertalet populära restauranger och caféer har Mood sedan öppningen 2012 varit en självklar destination i Stockholm. Mood, som utvecklas och förvaltas av AMF Fastigheter, är en testbädd för nya koncept inom handel, restaurang, kontor och service. Läs mer på www.moodstockholm.se.    

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys