Marknadsnyheter
Lifestylebutiken Blue Tomato öppnar i MOOD
I början av nästa år etablerar sig ytterligare ett spännande koncept i handelsplatsen MOOD när retailaktören Blue Tomato öppnar sin första butik i Stockholm. Blue Tomato en av de ledande butikerna i Europa inom snowboard, freeski, surf, skateboard och streetstyle.
– Vi är stolta över att Blue Tomato väljer att öppna sin första Stockholmsbutik här i MOOD. Blue Tomato har ett utbud som blir ett fint komplement till MOODs övriga butiker. Nu kan man inte bara handla sin kostym eller inredning i Mood utan även säsongens outdoor plagg samt tillbehör till sina fritidsintressen, säger Helena Sahlborn, centrumchef för MOOD.
Blue Tomato är ledande inom brädsport och livsstil och erbjuder produkter från över 500 märken så som väletablerade Burton, Vans, Roxy, Billabong och Nike men även nya märken son RIPNDIP och Coal. Förutom den nya butiken i MOOD så har Blue Tomato över 85 butiker i bland annat Österrike, Tyskland, Nederländerna och Italien. Affären i MOOD blir den första i Stockholm. Blue Tomato har ett starkt community som sträcker sig från temaåkare till sponsringsprogram, evenemang och sociala medier.
– Efter att ha letat länge efter rätt lokal så är vi väldigt glada att äntligen kunna öppna vår nya butik i MOOD som på ett perfekt sätt stärker vår närvaro i Skandinavien. Som varumärke har vi vår grund i brädsporter och den urbana livsstilen och ser fram emot att erbjuda vårt utbud av snowboard-, skate-, surf- och streetstyleprodukter till vårt Stockholmscommunity, säger Hanna Joie, Head of Retail Expansion på Blue Tomato.
– MOOD är en plats som samlar nyfikna och engagerade människor och vi fortsätter fylla på med spännande etableringar. I slutet av oktober öppnade MQ sin nya flaggskeppsbutik här och nu får vi in ytterligare en ny och Stockholmsunik aktör med Blue Tomato, säger Helena Sahlborn, centrumchef för MOOD.
Blue Tomato tar över Sleepacys gamla lokaler och just nu påbörjas lokalanpassningen. Butiken kommer öppnas för kunder och besökare i december. Ansvarig uthyrare från AMF Fastigheter/MOOD är Markus Tungården.
Om MOOD
Mood är en urban mötes- och handelsplats som utgör navet i Moodkvarteret, inramat av Norrlandsgatan, Mäster Samuelsgatan, Malmskillnadsgatan och Lästmakargatan i centrala Stockholm. Med en unik mix av butiker och skönhetskoncept samt flertalet populära restauranger och caféer har Mood sedan öppningen 2012 varit en självklar destination i Stockholm. Mood, som utvecklas och förvaltas av AMF Fastigheter, är en testbädd för nya koncept inom handel, restaurang, kontor och service. Läs mer på www.moodstockholm.se.
Marknadsnyheter
Årsredovisning 2023-2024
NextCell Pharma AB* publicerar idag sin Årsredovisning för perioden 1 september 2023 till
31 augusti 2024.
För ytterligare information om NextCell, vänligen kontakta
Mathias Svahn, CEO
Patrik Fagerholm, CFO
Tel: 08-735 55 95
E-mail: info@nextcellpharma.com
Hemsida: www.nextcellpharma.com
Linkedin: https://www.linkedin.com/NextCell-Pharma
Twitter: https://twitter.com/NextCellPharma
För ytterligare information om Cellaviva, vänligen kontakta
Sofie Falk Jansson, , CEO Cellaviva AB
Tel: 08-735 20 10
E-mail: info@cellaviva.se
Hemsida: www.cellaviva.se
Facebook: https://www.facebook.com/cellavivasverige
Instagram: https://www.instagram.com/cellaviva/
Certified Adviser
FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.
Om NextCell Pharma AB
NextCell är ett cellterapibolag som befinner sig i fas 2-studier med läkemedelskandidaten ProTrans för behandling av typ 1-diabetes. Fokus är att erhålla marknadsgodkännande av ProTrans via en fas 3-studie. Förutom typ 1-diabetes utvärderas ProTrans i två kliniska prövningar för lunginflammantion orsakad av virus, i Örebro och i Montreal, Kanada. Vidare äger NextCell 8,5% i FamicordTX, ett CAR-T-start-up inom onkologi, och 100% i Cellaviva, Skandinaviens största privata stamcellsbank som är licensierad av Folkhälsomyndigheten (IVO) för att bevara och lagra stamceller från navelsträngsblod och navelsträngsvävnad för familjebruk. NextCell äger även dotterbolaget QVance som kommer att erbjuda kvalitetskontrollanalys för utvecklare av avancerade terapier.
Marknadsnyheter
En stor AIK-spelare lämnar klubben
Vid årsskiftet går kontraktet ut för den 32-årige Alexander Milošević och det står nu klart att det inte blir någon fortsättning för mittbacken, som bland annat vann SM-guld med Gnaget 2018. Det har hittills blivit sammanlagt 209 tävlingsmatcher i AIK-tröjan för Milo.
– Det har varit en otrolig resa som jag haft med mitt AIK. Jag kommer ihåg när jag skrev på mitt första kontrakt, min första match på Råsunda och den första stunden på planen med er supportrar på läktaren. Jag glömmer aldrig SM-guldet 2018. Jag bär med mig minnen från AIK resten av mitt liv, och jag vill, från djupet av mitt hjärta, tacka er som varit med mig i både med- och motgång. Ni ska veta, att laget och klubben AIK, alltid varit det viktigaste för mig under min tid som spelare. Jag vill tacka mina fantastiska medspelare, ledare, staben på Karlberg och hela sportkontoret samt alla supportrar som jag känt i alla matcher. Det är inte enkelt att summera alla känslor i ett kort citat, men jag vill att ni ska veta att jag alltid bar AIK-märket på bröstet med en stor stolthet och jag kommer alltid vara en AIK:are i hjärtat. Till våra supportrar vill jag säga, glöm aldrig att ni är AIK, säger Alexander Milošević.
– Det är med stor ödmjukhet som vi har tagit beslutat att inte förlänga Alexander Milošević kontrakt med AIK. Hans meriter är fantastiska, hans hjärta för AIK är stort och hans ledarskap de senaste åren har bidragit till att leda klubben genom både tuffa och goda tider. Vi tackar Milo för en enastående insats i AIK och han kommer alltid att ha en stor plats i klubbens historia, säger herrlagets sportchef Thomas Berntsen.
För en längre faktapresentation av Alexander Milošević, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.
För mer information, kontakta:
Thomas Berntsen, sportchef (herr) AIK Fotboll
Telefon: 08 – 735 96 50
E-post: thomas.berntsen@aikfotboll.se
Marknadsnyheter
Nu öppnar McDonald’s åter vid Marieberg Galleria
Den 7 november öppnar den nya McDonald’s restaurangen på Marieberg Gallerias södra parkering. Restaurangen har cirka 100 sittplatser inomhus och 50 platser utomhus.
– Jag är väldigt glad att kunna hälsa McDonald’s välkommen tillbaka och att vi återigen kan erbjuda våra besökare McDonald’s utbud, som både breddar och kompletterar vårt utbud av restauranger och caféer som Bastard Burgers, Bellini, Asiatiska Chili & Wok, Espresso House, FM Bistro med lättare luncher och fika, indiskt streetfood från Kosheli, Paco’s med rötterna i det mexikanska köket, Sushi Yama, The Coffee och Vasa Konditori, säger Sofie Källgren, Shopping Center Manager på Marieberg Galleria.
– Vi har alltid haft ambitionen att vara tillgängliga för alla Örebroare samt resande gäster, och har länge velat utöka vår verksamhet. Marieberg är ett fantastiskt område med stark tillväxt, och vi kunde inte hitta ett bättre läge än här. Att öppna här känns därför extra spännande, särskilt eftersom vi nu kan erbjuda drive-thru, McCafé och Delivery för våra gäster i Marieberg. Med placeringen precis vid Marieberg Gallerias södra parkering hoppas vi kunna skapa en ännu smidigare upplevelse och på bästa sätt möta våra gästers behov, säger Omar Dabous, Operations Manager för 20 McDonald´s restauranger som QSC driver i Sverige.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Sofie Källgren, Regional Shopping Center Manager Marieberg Galleria
Tel: +46 767 77 51 00
E-post: sofie.kallgren@steenstrom.com
Omar Dabous, Driftchef/ Operations Manager, QSC Restauranger- McDonald’s
+46 72 155 42 54
E-post: omar.dabous@se.mcd.com
Henrik Nerell, presschef McDonald’s Sverige
E-post: henrik.nerell@se.mcd.com
Marieberg Galleria ägs av Skandinaviens ledande shoppingcenter företag Steen & Strøm med nio shoppingcenters på attraktiva marknadsplatser och totalt över 60 miljoner besökare årligen, varav Marieberg Galleria med sina ca 90 butiker svarar för fyra miljoner besökare.
Steen & Strøm ingår i Klépierre-gruppen som kombinerar kompetens inom fastighetsutveckling samt kapitalförvaltning och är ledande inom shoppingcenter i Europa. Klépierre-gruppens portfölj värderas till 19,3 miljarder euro den 31 december 2023 och omfattar stora köpcentrum i mer än 15 länder i Centraleuropa som tillsammans tar emot hundratals miljoner besökare per år.
Klépierre finns representerat i CAC Next 20- och EPRA Euro zone-indexen samt i andra etiska index, till exempel CAC SBT 1,5, MSCI Europe ESG Leaders, FTSE4Good, Euronext Vigeo Europe 120, samt på CDP:s ”A-lista”. Dessa utmärkelser bekräftar koncernens engagemang och proaktiva arbete för hållbar utveckling och det globala ledarskapet i kampen mot klimatförändringarna. Samtliga köpcentrum inom Steen & Strøm, inklusive Marieberg Galleria, arbetar nu för att nå målet att vara den mest hållbara plattformen för handel år 2030. www.steenstrom.com www.klepierre.com
Taggar:
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke