Connect with us

Marknadsnyheter

Linas Matkasse i partnerskap med Röda Korset för att stödja utsatta familjer i Sverige

Published

on

Linas Matkasse, en av Sveriges ledande leverantörer av matkassar, presenterar i dag ett partnerskap med Röda Korset Sverige. Samarbetet syftar till att stödja familjer i utsatthet, med fokus på gemensamma måltider.  

”Linas Matkasses fokus är att göra livet lättare för familjer genom att ta bort stressen från middagsplanering och matinköp och samtidigt främja hälsosamma måltider utan matsvinn. Men vi är också medvetna om att det finns familjer i våra lokalsamhällen som lever under ekonomisk press och har utmaningar med att klara grundläggande behov som mat på bordet. Därför är jag stolt över att vi har inlett detta samarbete med Svenska Röda Korset. Vi inleder samarbetet med att donera pengar till Svenska Röda Korset för varje julrätt som beställs under december månad, vilket ska hjälpa familjer i Sverige som lever i social utsatthet,” berättar Frida Bredin, marknadschef på Linas. 

Donationerna går till Röda Korset Husens arbete för familjer, där de bidrar till att stärka välmående och gemenskap samt ge hjälp med mat, förnödenheter och annat stöd.  

”Vi är mycket stolta och positiva över att påbörja ett samarbete med Linas Matkasse som kommer att ge värdefullt stöd till Svenska Röda Korsets nationella verksamhet med särskilt fokus på den familjeorienterade verksamheten vid Röda Korshusen i Sverige. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete då behovet av humanitärt stöd ökar i Sverige”, kommenterade Håkan Jarlenius, Corporate Partnership Manager, ansvarig för samarbetet på Svenska Röda Korset. 

Partnerskapet med Svenska Röda Korset är en del av ett nordiskt samarbete som Cheffelo, företaget bakom Linas, har inlett med Röda Korset. Initiativen är lokalt anpassade och fokuserar på att stötta utsatta familjer genom olika aktiviteter. Partnerskapsavtalen gäller initialt för en 12-månaders period, med möjlighet till förlängning efter en positiv utvärdering av parterna. 

Peter Bodor
Head of Communications and Sustainability, Cheffelo
peter.bodor@cheffelo.com

Frida Bredin
Head of Product Marketing Linas
frida.bredin@linasmatkasse.se

Linas Matkasse hjälper familjer att samlas kring middagen i en hektisk vardag genom att leverera goda, sunda recept och färska råvaror direkt till dörren. Sedan starten 2008 har företaget levererat 150 miljoner portioner och har i dag marknadens bredaste utbud av recept; bland annat snabblagade, vegetariska, inspirerande och familjevänliga rätter. Affärsmodellen minimerar matsvinnet både i företagets produktion samt hemma hos kunderna tack vare att endast de ingredienser som behövs för kundernas menyer köps in och endast det som behövs för recepten hamnar i lådorna. Linas Matkasse är en del av Cheffelo, med verksamhet i Sverige, Norge och Danmark under varumärkena Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse och RetNemt. www.cheffelo.com www.linasmatkasse.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys