Marknadsnyheter
Luxaflex presenterar Outdoor Screens® – innovativa och högkvalitativa solskydd

Säkra hemmets solskydd med utvändiga gardiner. Gardinproducenten Luxaflex effektiva innovation Outdoor Screens® filtrerar ljus och värme samt reglerar inomhustemperaturen under årets varma månader.
Skandinaviska hemmiljöer präglas av generösa ljusinsläpp. Under sommaren kan solens starka strålar leda till ökad inomhustemperatur samt bleka möbler och golvytor. Nu presenterar gardin- och solskyddsvarumärket Luxaflex utomhusgardinen Outdoor Screens®, som effektivt blockerar nittio procent av solens värme.
Utmärkande för alla Luxaflex produkter är att de är skräddarsydda. Den vanligaste väven till Outdoor Screens® är en så kallad screenväv som gör att man kan se ut genom fönstren och samtidigt undvika direkt insyn. Det finns även mörkläggande vävar för att får riktigt mörkt i sovrummet under den ljusa sommartiden. Outdoor Screens® passar de flesta hus och fönstermodeller.
Även monteringen går att anpassa efter fönster och preferens. Välj att montera Outdoor Screens® utanför fönsterkarmen eller i en nisch, där väven löper uppifrån och ner likt traditionella rullgardiner. Lösningen är helt motordriven där två modeller styrs av en blixtlåsprincip, vilket säkrar ett stilfullt utförande trots skiftande väderlek.
Beaufort Zip är en exklusiv modell, lämplig för stora fönster upp till sjutton kvadratmeter. Med blixtlåssystemet är tyget säkert i sidolisten även vid kraftig vindbelastning. Proscreen Zip är en universalmodell, anpassad för små samt stora fönster upp till nio kvadratmeter. Det går även att få med eller utan blixtlåssystem om du har mindre fönster som inte är utsatta för starka vindar.
Pris: En Outdoor Screen® 100×100 cm kostar cirka 9 000 kr.
För ytterligare information om Luxaflex och Outdoor Screens®, vänligen kontakta:
EKPR & Kommunikation│Telefon: 08-667 22 06│E-mail: info@ekpr.com
Luxaflex är en gardin- och solskyddsproducent med fokus på skräddarsydda och hållbara solavskärmningslösningar. Joe Hunter och Henry Sonnenberg inledde varumärkesresan för 70 år sedan, med målet att utveckla en gjut- och produktionsprocess för lätt aluminiummetall. Den revolutionerande aluminiumpersiennen introducerades och nådde Europa 1951 under varumärkesnamnet Luxaflex. Idag erbjuder företaget högkvalitativa och energieffektiva gardinlösningar för hela hemmet och är Europaledande inom sitt segment.
Taggar:
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
Marknadsnyheter
Rekordhög belåning bland investerare – påminner om tidigare bubblor

Investerares belåning har nått nya höjder i USA. Enligt färska siffror från Finra steg belåningen på amerikanska investerares depåer till över 1 biljon dollar i juni – en ny rekordnivå.
Den snabba ökningen av belåningen, det som på engelska kallas ”margin debt”, där investerare lånar pengar för att köpa värdepapper, väcker oro bland analytiker. Fenomenet jämförs med tidigare perioder av spekulativt överdrivet risktagande, såsom dotcom-bubblan i slutet av 1990-talet och meme-aktiefebern under pandemin.
Enligt analytiker är investerarsentimentet nu nära glödheta-nivåer, vilket tyder på ett marknadsklimat präglat av eufori snarare än försiktighet. Historiskt sett har liknande situationer ofta föregått kraftiga börsnedgångar.
Om utvecklingen fortsätter i samma takt kan det bli allt viktigare för investerare att väga riskerna noggrant innan de ökar sin exponering med lånade pengar.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke