Connect with us

Marknadsnyheter

Lyxig fisk- och skaldjursvandring i Stockholm

Published

on

14 september genomförs en matvandring med temat fisk och skaldjur mellan sex olika restauranger i Stockholm. Promenaden börjar vid lunchtid på Ulla Winbladh på Djurgården och avslutas på nya Melanders Söder. Deltagarna går helt i egen takt mellan restaurangerna med en mobilapp som stöd.

Moveat Limited Fisk Skaldjur

Moveat är en mat- och dryckespromenad som baseras på en app med kartor, menyer och restauranger. I september genomförs en fisk- och skaldjursvandring tillsammans med restauranggruppen Stockholms Restauranger & Wärdshus. Under eftermiddagen 14 september besöks Ulla Winbladh, Ångbåtsbryggan, Konstnärsbaren, Melanders Östermalmshallen och Stockholms Fisk. Dagen avslutas på nya Melanders Söder som även bjuder på en After Moveat med musik.   

Genom vandringen vill vi skapa en underbar eftermiddag i Stockholm där deltagarna får avnjuta fisk- och skaldjursrätter på flera olika restauranger. Det blir både klassiska och mer moderna smaker från havet med ett urval av passande drycker till, säger Linnea Scharp, marknadsansvarig på Stockholms Restauranger & Wärdshus. Samtidigt får gästerna även uppleva olika delar av staden under dagen.

Moveat Limited Fisk & Skaldjur går av stapeln lördagen 14 september med start vid lunch. Kostnaden är 599 kronor per person där all maten ingår medan önskad dryck köpts till på plats. De begränsade biljetterna släpps till försäljning 25 juni på www.moveat.co

För mer information, kontakta:
Linnea Scharp, marknadsansvarig Melanders Group    
E-post: 
linnea.scharp@melanders.se

 

Om MovEat
MovEat har sedan starten 2016 varit ledande inom lokala mat- och dryckesupplevelser i Sverige med verksamhet i 30 städer. Företaget har 6 anställda med kontor i Stockholm och varje månad genomförs ett tjugotal MovEats i landet. MovEat utvecklar ständigt nya upplevelser med olika teman inom mat och dryck.

www.moveat.co

Om Stockholms Restauranger & Wärdshus
Stockholms Restauranger & Wärdshus har funnits sedan den första Melandersbutiken öppnade 1988 i Östermalms Saluhall av bröderna Erik och Nils Molinder. Den lilla fiskdisken i Östermalmshallen har idag vuxit till ett delikatessimperium med 7 fiskbutiker samt 14 restauranger och caféer där ART Bakery, Southside Pub, Ångbåtsbryggan, Wärdshuset Ulla Winbladh, Tysta Mari, Konstnärsbaren, Stockholm Fisk, Sjöpaviljongen och anrika Wedholms fisk ingår. 

www.melanders.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 25.10.2024

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
25.10.2024 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 25.10.2024 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

138 977

10,87

1 510 276,96

XSTO

109 312

10,88

1 188 876,31

XCSE

27 154

10,87

295 103,97

Summa

275 443

10,87

2 994 257,24

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,4427 och DKK till EUR 7,4601
** Avrundat till två decimaler

Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 1 380 977 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 3 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE

För ytterligare information:

Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Wonderful Times Group Delårsrapport Juli – September 2024

Published

on

By

Juli – september 2024

  • Omsättningen uppgick till 20,0 MSEK (20,7).
  • EBITDA uppgick till 1,4 MSEK (1,6).
  • Kassaflöde efter rörelsekapitalförändringar uppgick till -4,4 MSEK (-0,1).
  • Resultat efter finansnetto uppgick till 1,4 MSEK (1,5).
  • Resultat efter skatt uppgick till 1,1 MSEK (1,2).
  • Resultat per aktie uppgick till 0,25 SEK (0,27).

Januari – september 2024

  • Omsättningen uppgick till 53,8 MSEK (55,8).
  • EBITDA uppgick till 0,9 MSEK (0,7).
  • Kassaflöde efter rörelsekapitalförändringar uppgick till -4,4 MSEK (-1,5).
  • Resultat efter finansnetto uppgick till 0,9 MSEK (-0,1).
  • Resultat efter skatt uppgick till 0,7 MSEK (-0,2).
  • Resultat per aktie uppgick till 0,16 SEK (-0,04).

VD-kommentar

Omsättningen under det tredje kvartalet 2024 minskade med 3% jämfört med samma period föregående år. Marknaden för barn- och babyprodukter, leksaker och spel är fortsatt utmanande. Många branschaktörer har det mycket tufft. Det säljarbete vi gjort under året har, trots den utmanande marknaden, resulterat i 8% ökad orderingång. Vi är därför, trots den tuffa marknaden, försiktigt optimistiska. De satsningar vi gjort under lågkonjunkturen skapar förutsättningar för långsiktig tillväxt i WTG men vi behöver ha en något bättre marknad med oss för att fullt ut kunna dra nytta av dessa.

EBITDA för kvartalet uppgick till 1,4 MSEK (1,6 MSEK). Bruttomarginalen är oförändrad jämfört med samma period föregående år. För att resultatet ska öka måste omsättningstillväxten börja ta fart.

WTG har en stark balansräkning och i den nuvarande marknaden ger det arbetsro och möjlighet att investera för fram- tiden. Vår förhoppning är att vi ska kunna ta marknadsandelar när andra har det tufft.

Som vi tidigare sagt så är fullt fokus under 2024 på sälj och marknad. Nyanställningar inom sälj och marknad har gjorts under våren. Vi har tagit ett par större nya kunder under året men för att få till ett riktigt bra driv i försäljningen måste slutkundsmarknaden börja tina upp. När det sker vet vi tyvärr inte men vi ser långsiktigt bra möjligheter till ökad försäljning inom hela vår produktportfölj.

Våra finansiella mål är:

  • Genomsnittlig årlig försäljningstillväxt på 10%
  • Långsiktig EBITDA-marginal ska uppgå till minst 10%
  • Soliditet på minst 40%
  • Utdelning till aktieägarna ska i normalfallet utgöra 30-70% av vinsten efter skatt men med beaktande av bolagets likviditetssituation

Mobil: 070-486 99 83 
E-post: sofia.ljungdahl@wonderfultimes.se

www.wonderfultimes.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Wonderful Times Group Delårsrapport Juli – September 2024

Published

on

By

Juli – september 2024

  • Omsättningen uppgick till 20,0 MSEK (20,7).
  • EBITDA uppgick till 1,4 MSEK (1,6).
  • Kassaflöde efter rörelsekapitalförändringar uppgick till -4,4 MSEK (-0,1).
  • Resultat efter finansnetto uppgick till 1,4 MSEK (1,5).
  • Resultat efter skatt uppgick till 1,1 MSEK (1,2).
  • Resultat per aktie uppgick till 0,25 SEK (0,27).

Januari – september 2024

  • Omsättningen uppgick till 53,8 MSEK (55,8).
  • EBITDA uppgick till 0,9 MSEK (0,7).
  • Kassaflöde efter rörelsekapitalförändringar uppgick till -4,4 MSEK (-1,5).
  • Resultat efter finansnetto uppgick till 0,9 MSEK (-0,1).
  • Resultat efter skatt uppgick till 0,7 MSEK (-0,2).
  • Resultat per aktie uppgick till 0,16 SEK (-0,04).

VD-kommentar

Omsättningen under det tredje kvartalet 2024 minskade med 3% jämfört med samma period föregående år. Marknaden för barn- och babyprodukter, leksaker och spel är fortsatt utmanande. Många branschaktörer har det mycket tufft. Det säljarbete vi gjort under året har, trots den utmanande marknaden, resulterat i 8% ökad orderingång. Vi är därför, trots den tuffa marknaden, försiktigt optimistiska. De satsningar vi gjort under lågkonjunkturen skapar förutsättningar för långsiktig tillväxt i WTG men vi behöver ha en något bättre marknad med oss för att fullt ut kunna dra nytta av dessa.

EBITDA för kvartalet uppgick till 1,4 MSEK (1,6 MSEK). Bruttomarginalen är oförändrad jämfört med samma period föregående år. För att resultatet ska öka måste omsättningstillväxten börja ta fart.

WTG har en stark balansräkning och i den nuvarande marknaden ger det arbetsro och möjlighet att investera för fram- tiden. Vår förhoppning är att vi ska kunna ta marknadsandelar när andra har det tufft.

Som vi tidigare sagt så är fullt fokus under 2024 på sälj och marknad. Nyanställningar inom sälj och marknad har gjorts under våren. Vi har tagit ett par större nya kunder under året men för att få till ett riktigt bra driv i försäljningen måste slutkundsmarknaden börja tina upp. När det sker vet vi tyvärr inte men vi ser långsiktigt bra möjligheter till ökad försäljning inom hela vår produktportfölj.

Våra finansiella mål är:

  • Genomsnittlig årlig försäljningstillväxt på 10%
  • Långsiktig EBITDA-marginal ska uppgå till minst 10%
  • Soliditet på minst 40%
  • Utdelning till aktieägarna ska i normalfallet utgöra 30-70% av vinsten efter skatt men med beaktande av bolagets likviditetssituation

Mobil: 070-486 99 83 
E-post: sofia.ljungdahl@wonderfultimes.se

www.wonderfultimes.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.