Connect with us

Marknadsnyheter

Marie Olsson Nylander i nytt samarbete med Ellos

Published

on

Den som minns förra årets succékollektion av mattor vet att det här samarbetet bara inte kan missas. Marie Olsson Nylander är tillbaka med en ny uppsättning mattor och en kampanj som (givetvis) fotats i hennes fantastiska hus på Sicilien. ”Den stora skillnaden från min förra mattkollektion är väl att jag vågat ta ut svängen lite till nu. Samtidigt vill jag att allt ska kunna knytas samman – har du en matta från förra kollektionen passar den väldigt fint ihop med den nya”, säger Marie.

Lagom till höstens första trevande dagar lanserar Ellos en hemkollektion i designsamarbete med Marie Olsson Nylander – en välkomponerad uppsättning mattor med lika delar rustik elegans som Maries egna, personliga touch. Kampanjen tar oss med rakt in i Maries dröm till hus på Sicilien och guidar oss genom hemmets alla rum. Här finns, förutom allt vi förväntat oss och lite till av uppföljningen till förra årets succékollektion, inspiration till höstens inredning. För visst blir vi lite sugna på att uppdatera inomhus när det krispigt dova smyger sig på utanför fönstret?

”Jag ville skapa en mjuk och jordig kollektion i naturmaterial. För många är mattan basen i rummet – man möblerar och inreder utifrån den och det har jag haft i åtanke. Samtidigt hoppas jag att det finns något även för de som slänger in en matta när allt annat är klart. Jag tycker att kollektionen har allt, både utropstecknet – wow:et liksom – och en grund att fortsätta från”, berättar Marie Olsson Nylander.

Den som inte hann klicka hem en matta från förra årets kollektion har nu alltså fått en ny chans. Samtidigt är kollektionen lika aktuell för de som fick hem en matta och som känner att rummen i hemmet behöver knytas ihop. ”Den stora skillnaden från min förra mattkollektion är väl att jag vågat ta ut svängen lite till nu, göra mattorna lite mera, lite tyngre, lite modigare. Samtidigt är det så i min inredning att allt ska kunna knytas samman – så har du en matta från förra kollektionen så passar den väldigt fint ihop med den nya”, fortsätter Marie.

”Att fortsätta samarbeta med Marie har från vår sida varit en självklarhet – kollektionerna blir fantastiska. Maries fingertoppskänsla är få förunnat och matchar Ellos uttryck så väl. Att se Marie arbeta är lika fascinerande varje gång”, säger Mathilda Göthberg, Collab & Influencer Marketing Manager på Ellos.

Kampanjen och kollektionen lanseras den 15:e september på Ellos site.

För mer information, vänligen kontakta:

PR@ellos.se

Kampanjbilder: https://we.tl/t-ny8g7GtyjY

Ellos är en ledande e-handelsaktör för mode, hem och skönhet i Norden. Varumärket Ellos är välkänt och vi har cirka 1,6 miljoner aktiva kunder. I nära relation med våra kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden. På ellos.se hittar du över 400 varumärken för den moderna kvinnan och hennes familj. För oss är kunden alltid i fokus.

ellos.se är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group. För mer information om Ellos Group, besök gärna www.ellosgroup.com. Där kan du bland annat läsa mer om vår historia, vårt hållbarhetsarbete och vår vision. Där kan du också söka lediga jobb. Huvudkontoret finns i Borås där företaget grundades 1947.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Teknisk analys på flera marknader med Anders Haglund

Published

on

By

Anders Haglund gör teknisk analys

Anders Haglund går igenom den tekniska analysen på flera marknader samt även några olika enskilda aktier.

Teknisk analys med Anders Haglund
Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys