Connect with us

Marknadsnyheter

Marie Olsson Nylander i nytt samarbete med Ellos

Published

on

Den som minns förra årets succékollektion av mattor vet att det här samarbetet bara inte kan missas. Marie Olsson Nylander är tillbaka med en ny uppsättning mattor och en kampanj som (givetvis) fotats i hennes fantastiska hus på Sicilien. ”Den stora skillnaden från min förra mattkollektion är väl att jag vågat ta ut svängen lite till nu. Samtidigt vill jag att allt ska kunna knytas samman – har du en matta från förra kollektionen passar den väldigt fint ihop med den nya”, säger Marie.

Lagom till höstens första trevande dagar lanserar Ellos en hemkollektion i designsamarbete med Marie Olsson Nylander – en välkomponerad uppsättning mattor med lika delar rustik elegans som Maries egna, personliga touch. Kampanjen tar oss med rakt in i Maries dröm till hus på Sicilien och guidar oss genom hemmets alla rum. Här finns, förutom allt vi förväntat oss och lite till av uppföljningen till förra årets succékollektion, inspiration till höstens inredning. För visst blir vi lite sugna på att uppdatera inomhus när det krispigt dova smyger sig på utanför fönstret?

”Jag ville skapa en mjuk och jordig kollektion i naturmaterial. För många är mattan basen i rummet – man möblerar och inreder utifrån den och det har jag haft i åtanke. Samtidigt hoppas jag att det finns något även för de som slänger in en matta när allt annat är klart. Jag tycker att kollektionen har allt, både utropstecknet – wow:et liksom – och en grund att fortsätta från”, berättar Marie Olsson Nylander.

Den som inte hann klicka hem en matta från förra årets kollektion har nu alltså fått en ny chans. Samtidigt är kollektionen lika aktuell för de som fick hem en matta och som känner att rummen i hemmet behöver knytas ihop. ”Den stora skillnaden från min förra mattkollektion är väl att jag vågat ta ut svängen lite till nu, göra mattorna lite mera, lite tyngre, lite modigare. Samtidigt är det så i min inredning att allt ska kunna knytas samman – så har du en matta från förra kollektionen så passar den väldigt fint ihop med den nya”, fortsätter Marie.

”Att fortsätta samarbeta med Marie har från vår sida varit en självklarhet – kollektionerna blir fantastiska. Maries fingertoppskänsla är få förunnat och matchar Ellos uttryck så väl. Att se Marie arbeta är lika fascinerande varje gång”, säger Mathilda Göthberg, Collab & Influencer Marketing Manager på Ellos.

Kampanjen och kollektionen lanseras den 15:e september på Ellos site.

För mer information, vänligen kontakta:

PR@ellos.se

Kampanjbilder: https://we.tl/t-ny8g7GtyjY

Ellos är en ledande e-handelsaktör för mode, hem och skönhet i Norden. Varumärket Ellos är välkänt och vi har cirka 1,6 miljoner aktiva kunder. I nära relation med våra kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden. På ellos.se hittar du över 400 varumärken för den moderna kvinnan och hennes familj. För oss är kunden alltid i fokus.

ellos.se är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group. För mer information om Ellos Group, besök gärna www.ellosgroup.com. Där kan du bland annat läsa mer om vår historia, vårt hållbarhetsarbete och vår vision. Där kan du också söka lediga jobb. Huvudkontoret finns i Borås där företaget grundades 1947.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ny rapport från Radar visar egenskaperna som eftertraktas mest på Nordlos IT-marknad

Published

on

By

Kompetens, kvalitet och samarbetsförmåga prioriteras högst när Nordlos kunder väljer leverantör. Det visar resultatet av Radars nya kundnöjdhetsrapport där Nordlo ligger i framkant i rapportens samtliga bedömningsområden, framför allt inom infrastruktur och drift samt verksamhetsnära IT.

– Det är glädjande att återigen få bekräftat att kunderna uppskattar Nordlos verksamhetsnära modell och samarbetsförmåga. En nära relation och personlig känsla har aldrig varit mer aktuellt, säger Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

I Radars senaste kundnöjdhetsrapport, som görs på uppdrag av Nordlo, fick kunder möjlighet att utvärdera bolaget som samarbetspartner utifrån olika verksamhetsområden, bland annat drift, verksamhetssystem och resurser. Resultatet jämförs med Radars data över det samlade marknadsgenomsnittet, bland annat från deras årliga leverantörskvalitetsgranskning där över 1000 bolag deltar.

– Årets mätning visar att Nordlo är en proaktiv leverantör som förstår och bidrar till att driva kundernas verksamheter framåt. Vi är övertygade om att detta är egenskaper som kommer bli alltmer eftertraktat bland företag i framtiden.

Resultaten presenteras inom fyra huvudområden:

  • Infrastruktur och drift (server, lagring IaaS, nätverk etc.)
  • Verksamhetsnära IT (applikationer, SaaS, verksamhetssystem, integration etc.)
  • Användarnära IT (arbetsplats, telefoni, servicedesk etc.)
  • Konsulter och resurser (strategiska konsulter, tekniska specialister, utvecklare, teknikresurser)

Bedömningen gäller leverans i förhållande till överenskommelse/förväntan och sker genom att kunderna poängsätter leverantören på en skala (Kundnöjdhetsindex, KNI) mellan ett och fem, där ett (1) poäng motsvarar lägst betyg och fem (5) poäng motsvarar högst betyg.

– Inom områdena infrastruktur och drift samt verksamhetsnära IT ligger vi högt över marknadsgenomsnittet och där allt fler kunder rekommenderar oss vilket är en indikation på att vi förstår kundernas verksamhet, är proaktiva och värderar ett nära samarbete, säger Fredrik Almén.

”På det stora hela presterar Nordlo bra och ligger bättre än marknadsgenomsnittet inom samtliga områden och ökar faktiskt inom vissa kriterier, vilket går emot marknaden där vi den senaste tiden kunnat notera genomgående nedgångar, detta är positivt”, skriver Radar i rapporten.

Vill du veta mer – kontakta:
Fredrik Almén, koncernchef Nordlo, +46 70 333 15 59, fredrik.almen@nordlo.com 

Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Bolaget erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper Nordlo kunderna att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt. Nordlo omsätter 2,1 miljarder SEK, har ca 900 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge. nordlo.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Med kompakt design och hållbara prestanda ger Getinges cGMP-diskmaskin renrumseffektivitet en ny innebörd

Published

on

By

Idag presenterar Getinge GEW 888 neo, en cGMP-diskmaskin utformad för att effektivisera renrumsutrymmen. GEW 888 neo är designad för att uppfylla de strängaste kraven inom den biofarmaceutiska industrin och gör det möjligt för kunder att maximera sina renrumsutrymmen.

Renrumsutrymmen är en värdefull facilitet för alla biofarmaceutiska företag, och designen av GEW 888 neo främjar utformningen av dessa utrymmen. Tack vare en kombination av mindre platsbehov och exceptionell diskkapacitet kan biofarmaceutiska företag optimera sin installation och få ut mesta möjliga av sina renrumsanläggningar.

– En av egenskaperna hos GEW 888 neo är förmågan att leverera hållbara prestanda samtidigt som högkvalitativa diskresultat säkerställs. Diskmaskinen har en reducerad vatten- och energiförbrukning och bidrar därmed till renare miljö och lägre driftskostnader. Den robusta konstruktionen och högkvalitativa komponenter garanterar lång livslängd med minimerade stilleståndstider och låg total ägandekostnad, säger Robert Hohner, Product Line Manager Life Science washers på Getinge.

GEW 888 neo har en användarvänlig design tack vare placeringen av det intuitiva pekskärmsgränssnittet och tillägget av lastställsidentifiering och autostart-systemet som underlättar hanteringen och garanterar säker och effektiv drift i renrumsmiljön. Gränssnittet stöder aktuella branschkrav och möjliggör problemfri anpassning till förändrade krav. Dess vertikala utrymmesbesparande skjutdörr möjliggör en ergonomisk lastning/avlastning av laststället. Lastställets identifiering & AutoStart-systemet garanterar att korrekt validerat program är förvalt, eller startas automatiskt när lastningen har slutförts. Identifieringen kommer att loggas på batchrapporten och revisionsspåret för att säkerställa spårbarhet.

– Utöver sin kompakta storlek och hållbara prestanda möjliggör GEW 888 neo hög kapacitet och tillförlitlighet i rengöringsprocesser. Den höga diskkapaciteten garanterar effektiv bearbetning av produktionsutrustning, komponenter och glasgods. Den toppmoderna patenterade sköljningsprocessen i ett enda steg säkerställer optimala prestanda med mycket låg förbrukning av vatten för injektion (WFI). Denna nya innovativa tekniska lösning gör att vi kan utföra flera sköljningar i slut- eller försköljningsfasen. Flexibiliteten som detta innebär uppskattas mycket av våra kunder, förklarar Robert.

Driftstopp utgör en betydande utmaning för produktionslinjer, därför introducerar GEW 888 neo ett I/O-länksystem, som är ett kommunikationsprotokoll för sensorer och ställdon som ansluts via fältbussanslutningar.

– Det möjliggör kommunikation vid fel och minskar behovet av kabeldragning. Dessutom kan systemet enkelt anpassas om ytterligare funktioner skulle krävas i framtiden. I det stora hela kommer I-O-länksystemet att säkerställa högre drifttid och bättre övervakning, säger Robert.

Han fortsätter:

– Vår GEW 888 neo representerar tekniska framsteg inom renrumsdiskmaskiner. Dess kompakta design, hållbara prestanda och utmärkta diskkapacitet gör det möjligt för våra kunder att optimera sin renrumsverksamhet och uppnå oöverträffad effektivitet.

Lanseringen av GEW 888 neo är ett bevis på Getinges engagemang för att främja utveckling och innovation inom life science-branschen och leverera lösningar som uppfyller kundernas behov.

Läs mer om Getinges GEW 888 neo >>

Mediakontakt:

Caroline Örmgård, Head of Public & Media Relations
Tel: 010 335 0041
E-post: caroline.ormgard@getinge.com

Om Getinge
Med en fast övertygelse om att alla människor och samhällen ska ha tillgång till bästa möjliga vård förser Getinge sjukhus och Life Science-institutioner med produkter och lösningar som har utvecklats för att förbättra kliniska resultat och optimera arbetsflöden. Erbjudandet omfattar produkter och lösningar för intensivvård, kardiovaskulära procedurer, operationssalar, sterilgodshantering samt Life Science-sektorn. Getinge har cirka 12 000 medarbetare världen över och produkterna säljs i mer än 135 länder.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Vad ska fölet heta? Här kommer topp-10 namnen!

Published

on

By

Härliga vårtecken med alla fina, spralliga föl är äntligen här! Nu funderar många fölägare på vad de ska kalla den lilla nykomlingen. Här bjuder Agria på inspiration med de 10 vanligaste fölnamnen från förra året. Vilket väljer du?

Fölnamn – Topp 10

  1. Luna
  2. Stella
  3. Diva
  4. Freja
  5. Hector
  6. Saga
  7. Helga
  8. Hilda
  9. Hugo
  10. Humla

Listan gäller vanligaste namnen på föl födda 2023 som är försäkrade i Agria Djurförsäkring.

Fler hästnamn finns här:

https://www.agria.se/hast/artiklar/om-hast/populara-hastnamn-i-sverige/

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.