Connect with us

Marknadsnyheter

Market Notice 23/24 – Last day of trading in Eurocine Vaccines AB’s BTU

Published

on

Last day of trading in the company’s paid subscribed share, EUCI, is February 7, 2024. 

Information about the paid subscribed share:
Shortname: EUCI BTU
ISIN: SE0021309556
Orderbook-ID: 317899
CFI: MCMUXR
FISN: EUROCINE/UT 26 AK + 26 TO
Last day of trading: February 7, 2024

Stockholm February 5, 2024

Spotlight Stock Market
08-511 68 000 
backoffice@spotlightstockmarket.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

En ny julklassiker har anlänt – Fazer Klassiker

Published

on

By

Fazer Klassiker heter den nya julasken som samlat många av svenskarnas chokladfavoriter i en och samma ask: Dumle, Geisha, Karl Fazer, Fazermint och Finlandia. Med sju olika populära smaker finns något för alla. En lagom stor ask som är perfekt både som gåva som att dela med familjen. 

Julen är en högtid som handlar mycket om tradition, samtidigt som det uppskattas att addera nya inslag. Därför har Fazer samlat ett urval av sina populära varumärken i en och samma ask. Fazer Klassiker är fylld med både tradition som nya spännande smakkombinationer. En perfekt produkt för att fira in jul och nyår.  

”Fazer Klassiker är en ultimat chokladask för vinterns alla höjdpunkter. Helt klart redan en klassiker som vi tror det kommer att tisslas och tasslas om i julstugorna. Vi har samlat ihop flera favoriter och skapat en perfekt mix av ett tryggt val och variation”, säger Robert Engman, VP Commercial Fazer Sweden. 

Fazer Klassiker består av 32 praliner fördelat på 7 olika smaker i två lager. Fazermint i ny form, två olika varianter av Karl Fazer, en med tryffel och en med kola och riskrips, Finlandia hjärta med marmelad och mörk choklad, Dumle original och Dumle fudge, Geisha med en tvist, seasalt & caramel.   

Fazermint, Truffle 
Karl Fazer, Crispy toffee 
Karl Fazer, Milk chocolate truffle 
Finlandia 
Dumle Original 
Dumle Fudge 
Geisha, Seasalt & Caramel 

Fazer Klassiker finns i butik från och med vecka 45. 

För mer information vänligen kontakta:  
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige 
ebba.beck-friis@fazer.com 

Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro.

Northern Magic. Made Real.

Continue Reading

Marknadsnyheter

En ny julklassiker har anlänt – Fazer Klassiker

Published

on

By

Fazer Klassiker heter den nya julasken som samlat många av svenskarnas chokladfavoriter i en och samma ask: Dumle, Geisha, Karl Fazer, Fazermint och Finlandia. Med sju olika populära smaker finns något för alla. En lagom stor ask som är perfekt både som gåva som att dela med familjen. 

Julen är en högtid som handlar mycket om tradition, samtidigt som det uppskattas att addera nya inslag. Därför har Fazer samlat ett urval av sina populära varumärken i en och samma ask. Fazer Klassiker är fylld med både tradition som nya spännande smakkombinationer. En perfekt produkt för att fira in jul och nyår.  

”Fazer Klassiker är en ultimat chokladask för vinterns alla höjdpunkter. Helt klart redan en klassiker som vi tror det kommer att tisslas och tasslas om i julstugorna. Vi har samlat ihop flera favoriter och skapat en perfekt mix av ett tryggt val och variation”, säger Robert Engman, VP Commercial Fazer Sweden. 

Fazer Klassiker består av 32 praliner fördelat på 7 olika smaker i två lager. Fazermint i ny form, två olika varianter av Karl Fazer, en med tryffel och en med kola och riskrips, Finlandia hjärta med marmelad och mörk choklad, Dumle original och Dumle fudge, Geisha med en tvist, seasalt & caramel.   

Fazermint, Truffle 
Karl Fazer, Crispy toffee 
Karl Fazer, Milk chocolate truffle 
Finlandia 
Dumle Original 
Dumle Fudge 
Geisha, Seasalt & Caramel 

Fazer Klassiker finns i butik från och med vecka 45. 

För mer information vänligen kontakta:  
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige 
ebba.beck-friis@fazer.com 

Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro.

Northern Magic. Made Real.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Volvo Cars globala försäljning ökade med 3 procent i oktober

Published

on

By

Volvo Cars rapporterar en global försäljning på 61 686 bilar i oktober, en ökning med 3 procent jämfört med samma period föregående år. Försäljningsökningen drevs främst av en stark utveckling för de elektrifierade modellerna i Europa. Försäljningen i USA och Kina minskade, men utvecklingen för det elektrifierade sortimentet var stabil.

 

Bolagets försäljning av elektrifierade modeller – helt eldrivna och laddhybrider – ökade med 40 procent jämfört med samma period förra året och stod för 48 procent av alla sålda bilar under oktober. Andelen helt eldrivna bilar utgjorde 22 procent under perioden.

Den totala försäljningen för perioden januari till oktober uppgick till 622 608 bilar globalt, en ökning med 9 procent jämfört med samma period 2023.
 

I Europa uppgick försäljningen till 30 167 bilar i oktober, en ökning med 21 procent jämfört med samma period förra året. Försäljningen av Volvo Cars elektrifierade modeller ökade med 46 procent jämfört med samma period förra året, och andelen elektrifierade modeller utgjorde 66 procent av alla bilar som såldes i Europa.

 

Försäljningen i USA minskade med 17 procent i oktober och uppgick till 9 360 bilar. Försäljningen av elektrifierade modeller ökade dock med 18 procent jämfört med samma period förra året, där laddhybrider ökade med 67 procent.  

 

Volvo Cars försäljning i Kina uppgick till 13 502 bilar, en minskning med 10 procent jämfört med oktober 2023. Försäljningen av elektrifierade modeller – helt eldrivna och laddhybrider – uppgick till 1 436 sålda bilar, en ökning med 23 procent jämfört med samma period föregående år.

I oktober var Volvo XC60 den mest sålda modellen med en försäljning på 19 846 bilar (2023: 20 212), följt av XC40/EX40 med en total försäljning på 14 088 bilar (2023: 17 022) och XC90 med 8 517 bilar (2023: 7 961).

 

 

 

 

 

 

 

 

Oktober

Oktober

Jan-Okt

Jan-Okt

 

 

2024

2023

Förändring

2024

2023

Förändring

 

 

 

 

 

 

 

Europa

30 167

24 892

21%

304 586

233 661

30%

Elektrifierade modeller

19 976

13 663

46%

198 621

138 989

43%

 – Helt elektrisk

9 830

7 009

40%

113 290

59 775

90%

 – Laddhybrid

10 146

6 654

52%

85 331

79 214

8%

Mildhybrider/ICE

10 191

11 229

-9%

105 965

94 672

12%

 

 

 

 

 

 

 

Kina

13 502

15 041

-10%

126 539

138 969

-9%

Elektrifierade modeller

1 436

1 166

23%

11 418

12 298

-7%

 – Helt elektrisk

241

237

2%

3 199

2 768

16%

 – Laddhybrid

1 195

929

29%

8 219

9 530

-14%

Mildhybrider/ICE

12 066

13 875

-13%

115 121

126 671

-9%

 

 

 

 

 

 

 

USA

9 360

11 296

-17%

98 907

103 421

-4%

Elektrifierade modeller

3 574

3 041

18%

33 336

29 387

13%

 – Helt elektrisk

571

1 240

-54%

4 326

12 083

-64%

 – Laddhybrid

3 003

1 801

67%

29 010

17 304

68%

Mildhybrider/ICE

5 786

8 255

-30%

65 571

74 034

-11%

 

 

 

 

 

 

 

Övrigt

8 657

8 632

0%

92 576

92 968

0%

Elektrifierade modeller

4 909

3 473

41%

43 269

33 897

28%

 – Helt elektrisk

2 798

2 003

40%

26 176

16 492

59%

 – Laddhybrid

2 111

1 470

44%

17 093

17 405

-2%

Mildhybrider/ICE

3 748

5 159

-27%

49 307

59 071

-17%

 

 

 

 

 

 

 

Totalt

61 686

59 861

3%

622 608

569 019

9%

Elektrifierade modeller

29 895

21 343

40%

286 644

214 571

34%

 – Helt elektrisk

13 440

10 489

28%

146 991

91 118

61%

 – Laddhybrid

16 455

10 854

52%

139 653

123 453

13%

Mildhybrider/ICE

31 791

38 518

-17%

335 964

354 448

-5%

 

 

För mer information, vänligen kontakta:

Volvo Cars Media Relations
+46 31-59 65 25
media@volvocars.com

Volvo Cars Investor Relations
+46 31-793 94 00
investors@volvocars.com

——————————-

Volvo Cars 2023
För helåret 2023 rapporterade Volvo Car Group ett rekordhögt rörelseresultat (exkl. JV och intresseföretag) på 25,6 miljarder SEK. Omsättningen 2023 uppgick till rekordhöga 399,3 miljarder SEK, medan den globala försäljningen nådde ett rekord på 708 716 bilar.

Om Volvo Car Group
Volvo Cars grundades 1927. Idag är det ett av de mest välkända och respekterade bilmärkena i världen med försäljning till kunder i fler än 100 länder. Volvo Cars är noterat på Nasdaq Stockholm, där det handlas under tickern ”VOLCAR B”.

”For life. Att ge människor frihet att färdas på ett personligt, hållbart och säkert sätt.” Detta mål återspeglas i Volvo Cars ambition att enbart tillverka elbilar och i dess engagemang för en pågående minskning av sitt koldioxidavtryck, med ambitionen att nå nettonollutsläpp av växthusgaser år 2040.

I december 2023 hade Volvo Cars cirka 43 400 heltidsanställda. Volvo Cars huvudkontor, produktutveckling, marknadsföring och administration finns huvudsakligen i Göteborg. Volvo Cars produktionsanläggningar finns i Göteborg, Gent (Belgien), South Carolina (USA), Chengdu, Daqing och Taizhou (Kina). Företaget har även FoU- och designcenter i Göteborg och Shanghai (Kina).

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.