Marknadsnyheter
Market Notice 23/24 – Last day of trading in Eurocine Vaccines AB’s BTU
Last day of trading in the company’s paid subscribed share, EUCI, is February 7, 2024.
Information about the paid subscribed share:
Shortname: EUCI BTU
ISIN: SE0021309556
Orderbook-ID: 317899
CFI: MCMUXR
FISN: EUROCINE/UT 26 AK + 26 TO
Last day of trading: February 7, 2024
Stockholm February 5, 2024
Spotlight Stock Market
08-511 68 000
backoffice@spotlightstockmarket.com
Marknadsnyheter
En ny julklassiker har anlänt – Fazer Klassiker
Fazer Klassiker heter den nya julasken som samlat många av svenskarnas chokladfavoriter i en och samma ask: Dumle, Geisha, Karl Fazer, Fazermint och Finlandia. Med sju olika populära smaker finns något för alla. En lagom stor ask som är perfekt både som gåva som att dela med familjen.
Julen är en högtid som handlar mycket om tradition, samtidigt som det uppskattas att addera nya inslag. Därför har Fazer samlat ett urval av sina populära varumärken i en och samma ask. Fazer Klassiker är fylld med både tradition som nya spännande smakkombinationer. En perfekt produkt för att fira in jul och nyår.
”Fazer Klassiker är en ultimat chokladask för vinterns alla höjdpunkter. Helt klart redan en klassiker som vi tror det kommer att tisslas och tasslas om i julstugorna. Vi har samlat ihop flera favoriter och skapat en perfekt mix av ett tryggt val och variation”, säger Robert Engman, VP Commercial Fazer Sweden.
Fazer Klassiker består av 32 praliner fördelat på 7 olika smaker i två lager. Fazermint i ny form, två olika varianter av Karl Fazer, en med tryffel och en med kola och riskrips, Finlandia hjärta med marmelad och mörk choklad, Dumle original och Dumle fudge, Geisha med en tvist, seasalt & caramel.
Fazermint, Truffle
Karl Fazer, Crispy toffee
Karl Fazer, Milk chocolate truffle
Finlandia
Dumle Original
Dumle Fudge
Geisha, Seasalt & Caramel
Fazer Klassiker finns i butik från och med vecka 45.
För mer information vänligen kontakta:
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige
ebba.beck-friis@fazer.com
Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro.
Northern Magic. Made Real.
Marknadsnyheter
En ny julklassiker har anlänt – Fazer Klassiker
Fazer Klassiker heter den nya julasken som samlat många av svenskarnas chokladfavoriter i en och samma ask: Dumle, Geisha, Karl Fazer, Fazermint och Finlandia. Med sju olika populära smaker finns något för alla. En lagom stor ask som är perfekt både som gåva som att dela med familjen.
Julen är en högtid som handlar mycket om tradition, samtidigt som det uppskattas att addera nya inslag. Därför har Fazer samlat ett urval av sina populära varumärken i en och samma ask. Fazer Klassiker är fylld med både tradition som nya spännande smakkombinationer. En perfekt produkt för att fira in jul och nyår.
”Fazer Klassiker är en ultimat chokladask för vinterns alla höjdpunkter. Helt klart redan en klassiker som vi tror det kommer att tisslas och tasslas om i julstugorna. Vi har samlat ihop flera favoriter och skapat en perfekt mix av ett tryggt val och variation”, säger Robert Engman, VP Commercial Fazer Sweden.
Fazer Klassiker består av 32 praliner fördelat på 7 olika smaker i två lager. Fazermint i ny form, två olika varianter av Karl Fazer, en med tryffel och en med kola och riskrips, Finlandia hjärta med marmelad och mörk choklad, Dumle original och Dumle fudge, Geisha med en tvist, seasalt & caramel.
Fazermint, Truffle
Karl Fazer, Crispy toffee
Karl Fazer, Milk chocolate truffle
Finlandia
Dumle Original
Dumle Fudge
Geisha, Seasalt & Caramel
Fazer Klassiker finns i butik från och med vecka 45.
För mer information vänligen kontakta:
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige
ebba.beck-friis@fazer.com
Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro.
Northern Magic. Made Real.
Marknadsnyheter
Volvo Cars globala försäljning ökade med 3 procent i oktober
Volvo Cars rapporterar en global försäljning på 61 686 bilar i oktober, en ökning med 3 procent jämfört med samma period föregående år. Försäljningsökningen drevs främst av en stark utveckling för de elektrifierade modellerna i Europa. Försäljningen i USA och Kina minskade, men utvecklingen för det elektrifierade sortimentet var stabil.
Bolagets försäljning av elektrifierade modeller – helt eldrivna och laddhybrider – ökade med 40 procent jämfört med samma period förra året och stod för 48 procent av alla sålda bilar under oktober. Andelen helt eldrivna bilar utgjorde 22 procent under perioden.
Den totala försäljningen för perioden januari till oktober uppgick till 622 608 bilar globalt, en ökning med 9 procent jämfört med samma period 2023.
I Europa uppgick försäljningen till 30 167 bilar i oktober, en ökning med 21 procent jämfört med samma period förra året. Försäljningen av Volvo Cars elektrifierade modeller ökade med 46 procent jämfört med samma period förra året, och andelen elektrifierade modeller utgjorde 66 procent av alla bilar som såldes i Europa.
Försäljningen i USA minskade med 17 procent i oktober och uppgick till 9 360 bilar. Försäljningen av elektrifierade modeller ökade dock med 18 procent jämfört med samma period förra året, där laddhybrider ökade med 67 procent.
Volvo Cars försäljning i Kina uppgick till 13 502 bilar, en minskning med 10 procent jämfört med oktober 2023. Försäljningen av elektrifierade modeller – helt eldrivna och laddhybrider – uppgick till 1 436 sålda bilar, en ökning med 23 procent jämfört med samma period föregående år.
I oktober var Volvo XC60 den mest sålda modellen med en försäljning på 19 846 bilar (2023: 20 212), följt av XC40/EX40 med en total försäljning på 14 088 bilar (2023: 17 022) och XC90 med 8 517 bilar (2023: 7 961).
|
|
|
|
|
|
|
|
Oktober |
Oktober |
Jan-Okt |
Jan-Okt |
|
|
|
2024 |
2023 |
Förändring |
2024 |
2023 |
Förändring |
|
|
|
|
|
|
|
Europa |
30 167 |
24 892 |
21% |
304 586 |
233 661 |
30% |
Elektrifierade modeller |
19 976 |
13 663 |
46% |
198 621 |
138 989 |
43% |
– Helt elektrisk |
9 830 |
7 009 |
40% |
113 290 |
59 775 |
90% |
– Laddhybrid |
10 146 |
6 654 |
52% |
85 331 |
79 214 |
8% |
Mildhybrider/ICE |
10 191 |
11 229 |
-9% |
105 965 |
94 672 |
12% |
|
|
|
|
|
|
|
Kina |
13 502 |
15 041 |
-10% |
126 539 |
138 969 |
-9% |
Elektrifierade modeller |
1 436 |
1 166 |
23% |
11 418 |
12 298 |
-7% |
– Helt elektrisk |
241 |
237 |
2% |
3 199 |
2 768 |
16% |
– Laddhybrid |
1 195 |
929 |
29% |
8 219 |
9 530 |
-14% |
Mildhybrider/ICE |
12 066 |
13 875 |
-13% |
115 121 |
126 671 |
-9% |
|
|
|
|
|
|
|
USA |
9 360 |
11 296 |
-17% |
98 907 |
103 421 |
-4% |
Elektrifierade modeller |
3 574 |
3 041 |
18% |
33 336 |
29 387 |
13% |
– Helt elektrisk |
571 |
1 240 |
-54% |
4 326 |
12 083 |
-64% |
– Laddhybrid |
3 003 |
1 801 |
67% |
29 010 |
17 304 |
68% |
Mildhybrider/ICE |
5 786 |
8 255 |
-30% |
65 571 |
74 034 |
-11% |
|
|
|
|
|
|
|
Övrigt |
8 657 |
8 632 |
0% |
92 576 |
92 968 |
0% |
Elektrifierade modeller |
4 909 |
3 473 |
41% |
43 269 |
33 897 |
28% |
– Helt elektrisk |
2 798 |
2 003 |
40% |
26 176 |
16 492 |
59% |
– Laddhybrid |
2 111 |
1 470 |
44% |
17 093 |
17 405 |
-2% |
Mildhybrider/ICE |
3 748 |
5 159 |
-27% |
49 307 |
59 071 |
-17% |
|
|
|
|
|
|
|
Totalt |
61 686 |
59 861 |
3% |
622 608 |
569 019 |
9% |
Elektrifierade modeller |
29 895 |
21 343 |
40% |
286 644 |
214 571 |
34% |
– Helt elektrisk |
13 440 |
10 489 |
28% |
146 991 |
91 118 |
61% |
– Laddhybrid |
16 455 |
10 854 |
52% |
139 653 |
123 453 |
13% |
Mildhybrider/ICE |
31 791 |
38 518 |
-17% |
335 964 |
354 448 |
-5% |
För mer information, vänligen kontakta:
Volvo Cars Media Relations
+46 31-59 65 25
media@volvocars.com
Volvo Cars Investor Relations
+46 31-793 94 00
investors@volvocars.com
——————————-
Volvo Cars 2023
För helåret 2023 rapporterade Volvo Car Group ett rekordhögt rörelseresultat (exkl. JV och intresseföretag) på 25,6 miljarder SEK. Omsättningen 2023 uppgick till rekordhöga 399,3 miljarder SEK, medan den globala försäljningen nådde ett rekord på 708 716 bilar.
Om Volvo Car Group
Volvo Cars grundades 1927. Idag är det ett av de mest välkända och respekterade bilmärkena i världen med försäljning till kunder i fler än 100 länder. Volvo Cars är noterat på Nasdaq Stockholm, där det handlas under tickern ”VOLCAR B”.
”For life. Att ge människor frihet att färdas på ett personligt, hållbart och säkert sätt.” Detta mål återspeglas i Volvo Cars ambition att enbart tillverka elbilar och i dess engagemang för en pågående minskning av sitt koldioxidavtryck, med ambitionen att nå nettonollutsläpp av växthusgaser år 2040.
I december 2023 hade Volvo Cars cirka 43 400 heltidsanställda. Volvo Cars huvudkontor, produktutveckling, marknadsföring och administration finns huvudsakligen i Göteborg. Volvo Cars produktionsanläggningar finns i Göteborg, Gent (Belgien), South Carolina (USA), Chengdu, Daqing och Taizhou (Kina). Företaget har även FoU- och designcenter i Göteborg och Shanghai (Kina).
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke