Marknadsnyheter
MedMera Bank lanserar egen webbplats
MedMera Bank har haft banklicens sedan 2007. Sedan start har MedMera Bank enbart synts under Coops varumärke. Bankens kunder har önskat att våra tjänster ska bli mer tillgängliga, därför träder nu MedMera Bank fram och lanserar en egen webbplats där alla befintliga och nya kunder kan nå oss. Våra kunder kommer möta en användarvänlig internetbank där det är enkelt att hantera sina sparkonton och privatlån hos MedMera Bank.
Vi tar nu ett stort steg mot vår ambition att bli svenska folkets mest omtycka komplementbank genom att lansera en egen webbplats och ett nytt varumärke på den svenska bankmarknaden.
Bankens kunder har önskat att våra tjänster var mer tillgängliga och nu möter vi upp kundernas önskemål genom att lansera en egen webbplats på www.medmerabank.se under eget varumärke. Tidigare har våra kunder mött oss under Coops varumärke. Vi kommer fortsatt ha ett nära samarbete med Coop men vi kommer även ge oss själva flexibiliteten att möta marknaden under eget varumärke. Detta ger oss större operativ flexibilitet framgent att fortsatt utveckla våra produkter, tjänster och distributionskanaler.
– Det är fantastiskt att med hjälp av våra kunders feedback kunna styra och prioritera vår utveckling. Nu erbjuder vi inte bara våra kunder attraktiva sparräntor och ett schysst privatlån. Jag hoppas att våra kunder ska uppleva att det blir ännu enklare att vara kund när vi nu lanserar en egen webbplats och ny internetbank, säger Cristian Lidström, försäljnings- och kommunikationschef på MedMera Bank.
Om MedMera Bank
MedMera Bank är en svensk bank som erbjuder sparkonto och privatlån till privatpersoner med fokus på att ge kunderna trygghet och enkelhet. Vi har en sund och ansvarsfull kreditgivning som genomsyrar vårt sätt att arbeta.
MedMera Bank har cirka 60 anställda och har bedrivit bankverksamhet under Finansinspektionens tillsyn sedan 2007. MedMera Bank är ett helägt dotterbolag till Kooperativa Förbundet.
För frågor, kontakta Coop Sverige Pressjour 010-743 13 13 eller media@coop.se
Taggar:
Marknadsnyheter
Logistri Fastighets AB (publ) tidigarelägger publicering av delårsrapport för Q3 2024
Styrelsen i Logistri Fastighets AB (publ) har beslutat att tidigarelägga publicering av sin delårsrapport för tredje kvartalet 2024 från den 20 november 2024 till den 8 november 2024.
Delårsrapporten kommer att publiceras den 8 november 2024 kl. 08.15.
För ytterligare information, vänligen kontakta
David Träff, verkställande direktör
Logistri Fastighets AB (publ)
Telefon: + 46 (0) 70 089 04 66
Om Logistri Fastighets AB (publ)
Logistri Fastighets AB (publ) är ett fastighetsbolag som investerar i kommersiella fastigheter främst inom segmenten lätt industri, lager och logistik. Visionen är att vara en stabil och långsiktig partner till företag som efterfrågar verksamhetsanpassade och hållbara lokaler. Bolagets övergripande målsättning är att med högt kundförtroende generera ett stabilt kassaflöde och en hög riskjusterad avkastning. Våra hyresgäster är verksamma inom olika branscher där flertalet är svenska och internationella industri- och verkstadsbolag. Fastigheterna ligger i Stockholm, Göteborg samt i södra och mellersta Sverige, i nära anslutning till strategisk infrastruktur som större vägar, järnväg och hamnar. Bolaget har huvudkontor i Stockholm. Bolagets aktie noterades på Spotlight Stock Market 2017. Logistri ingår i MSCI Global Micro Cap index.
För mer information gällande Logistri Fastighets AB (publ), vänligen besök www.logistri.se.
Marknadsnyheter
Logistri Fastighets AB (publ) tidigarelägger publicering av delårsrapport för Q3 2024
Styrelsen i Logistri Fastighets AB (publ) har beslutat att tidigarelägga publicering av sin delårsrapport för tredje kvartalet 2024 från den 20 november 2024 till den 8 november 2024.
Delårsrapporten kommer att publiceras den 8 november 2024 kl. 08.15.
För ytterligare information, vänligen kontakta
David Träff, verkställande direktör
Logistri Fastighets AB (publ)
Telefon: + 46 (0) 70 089 04 66
Om Logistri Fastighets AB (publ)
Logistri Fastighets AB (publ) är ett fastighetsbolag som investerar i kommersiella fastigheter främst inom segmenten lätt industri, lager och logistik. Visionen är att vara en stabil och långsiktig partner till företag som efterfrågar verksamhetsanpassade och hållbara lokaler. Bolagets övergripande målsättning är att med högt kundförtroende generera ett stabilt kassaflöde och en hög riskjusterad avkastning. Våra hyresgäster är verksamma inom olika branscher där flertalet är svenska och internationella industri- och verkstadsbolag. Fastigheterna ligger i Stockholm, Göteborg samt i södra och mellersta Sverige, i nära anslutning till strategisk infrastruktur som större vägar, järnväg och hamnar. Bolaget har huvudkontor i Stockholm. Bolagets aktie noterades på Spotlight Stock Market 2017. Logistri ingår i MSCI Global Micro Cap index.
För mer information gällande Logistri Fastighets AB (publ), vänligen besök www.logistri.se.
Marknadsnyheter
LightAir förändrar strategi – fokus på organisk tillväxt och distributionspartners
LightAir meddelar en strategisk förflyttning från tillväxt genom förvärv till organisk tillväxt, där försäljningen framöver kommer att ske främst via distributörer och återförsäljare. Genom att fokusera på partnerskap i försäljningsledet stärker LightAir sin kostnadseffektivitet och närvaro inom industriella och kommersiella marknader.
LightAir AB (publ) (”LightAir”) meddelar en strategisk förändring i sin tillväxtstrategi. Efter några år med en strategi för både organisk tillväxt och expansion genom förvärv, kommer LightAir nu att prioritera organisk tillväxt och utöka sitt försäljningsfokus genom distributörer och återförsäljare, och mer begränsad direktförsäljning via egen säljkår.
Med denna förändring bygger LightAir vidare på sitt strategiska skifte från konsumentmarknaden till det industriella och kommersiella segmentet. Bolaget ser betydande möjligheter för sin patenterade CellFlow-teknologi samt tjänsteplattformen LightAir Connect inom dessa segment och avser att stärka sin närvaro på marknaden genom partnerskap med etablerade distributörer.
Stärkt fokus på distributionspartners för ökad marknadstäckning
Framöver kommer LightAir att minska sitt beroende av direktförsäljning via egen säljkår och istället samarbeta nära med ett nätverk av distributörer och återförsäljare för att nå en bredare kundbas. Genom denna modell säkerställs en kostnadseffektiv och flexibel försäljning med målet att stärka marknadspositionen, framförallt på de nordiska marknaderna. Under hösten har bolaget tecknat avtal med två distributörer i Finland och Sverige, som har väl etablerade kundrelationer och branschkännedom inom sina respektive områden.
Strategisk förflyttning för långsiktig lönsamhet
LightAirs strategi för organisk tillväxt innebär ett förstärkt fokus på produktutveckling, effektivisering och kundnära lösningar. Genom partnerskap med distributörer kan bolaget fortsatt prioritera de industriella och kommersiella segmentens krav på högkvalitativ luftrening för krävande miljöer, som exempelvis industri- och arbetsplatser där hälsa och produktivitet står i fokus. Tjänstemodellen ”Ren luft som en tjänst” kommer fortsatt att vara en del av erbjudandet och generera stabila, återkommande intäkter.
”Genom att flytta vårt strategiska fokus mot organisk tillväxt och en distribuerad försäljningsmodell tar vi ett viktigt steg mot att stärka vår marknadsnärvaro samtidigt som vi ökar effektiviteten,” säger Lars Liljeholm, VD för LightAir. ”Vi ser fram emot att arbeta nära våra partners för att på ett kostnadseffektivt sätt nå ut med våra lösningar till fler kunder inom industri- och arbetsmiljösegmentet.”
Koncernstruktur
I och med strategiförändringen så avyttrar LightAir ett vilande dotterbolag, Gobram AB, som var tänkt att användas i förvärvssammanhang. Koncernen består framåt av moderbolaget LightAir AB (publ) och de helägda dotterbolagen LightAir Holding AB, LightAir International AB, LightAir Industrial AB, LifeAir Development AB och LifeAir AB. Det bedrivs ej någon verksamhet i dotterbolagen LifeAir Development AB och LifeAir AB.
För ytterligare information kontakta:
Lars Liljeholm
VD, LightAir AB (publ)
0708-28 61 96
lars.liljeholm@lightair.com
Om LightAir
LightAir AB (publ) har som mission att förbättra hälsa och välbefinnande genom att erbjuda de bästa lösningarna för industriell och kommersiell luftrening. Vår CellFlow-teknologi och LightAir Connect hjälper företag att skapa en renare och säkrare arbetsmiljö. Bolagets aktie är listad på Nordic SME Sweden (Nordic Growth Market NGM AB) under kortnamnet LAIR. Läs mer på www.lightair.com.
Offentliggörande:
Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 november 2024 kl. 18:00 CET.
Taggar:
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke