Connect with us

Marknadsnyheter

Mer Lagom när svenskt entreprenörssnus expanderar

Published

on

Marknaden för vitt snus förväntas fördubblas* under de kommande fem åren och svenska aktörer fortsätter att driva utvecklingen. Vid sidan av de stora drakarna finns entreprenörsdrivna uppstickare som svenska Lagom, som nu även lanserar nikotinfria alternativ och expanderar till bland annat Tyskland, Norge och Finland.

”Som uppstickare kan vi undvika misstagen som de etablerade aktörerna gjort och helt satsa på enkla och flexibla valmöjligheter för konsumenter. Vi kan även erbjuda ett unikt nikotinfritt snus som verkligen känns som snus, vilket varit en utmaning för branschen tidigare,” säger David Hesselman, VD och medgrundare på Lagom.

Utmana drakarna

Lagom startades och drivs av serie-entreprenörerna Johan Wahlbäck och David Hesselman. Wahlbäck har tidigare bland annat startat Kronan Cykel/Barnvagn, Urbanista och Defunc. Hesselman har drivit flera bolag inom både PR/kommunikation och konsumentprodukter. Han var även med och grundade den legendariska Cheiron-studion.

”Jag har flera gånger visat att det går att utmana de stora drakarna så länge man har en produkt som bättre möter det människor vill ha och det är också därför vi nu växer med Lagom,” säger Johan Wahlbäck, medgrundare på Lagom.

Tillsammans med Haypp Group

Lagom är ett vitt snus i tre olika smaker (fresh mint, apple mint & peach mint) och där alla smaker finns tre olika nikotinstyrkor (4, 8 & 16 mg) samt en helt nikotinfri version kallad Lagom Zero. I samband med detta inleds ett nytt samarbete med Haypp Group, världens största nätförsäljare av snus och tobaksfria nikotinpåsar med webshopar i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Norge och Schweiz som haypp.com, northerner.com och snusbolaget.se. Lagom planerar också att lansera de tre nya sorterna i Finland.

”Jag är övertygad om att vi än idag inte har sett den marknadsledande produkten om tre år. Lagoms lansering tillsammans med oss kan mycket väl vara starten på den resan. Innovation genom ökat antal producenter, nya teknologier och ständiga produktförbättringar är hur vi snabbast kan minska den rökningsrelaterade dödligheten. Lagom kommer nu att följa våra höga standarder för hållbar tillväxt som 100 procentig åldersverifiering, efterlevnad av gällande produkt- och marknadsstandarder samt extern kvalitets testning via nicoleaks.com. Det är hur Lagom tillsammans med oss kommer att bidra till hållbar innovation av nikotin, säger Markus Lindblad kommunikationschef på Haypp Group.

För mer information: www.lagompouches.com

För mer information kontakta:

David Hesselman, VD och grundare Lagom
Mobil: +46 708 167 366
david@lagompouches.com

Markus Lindblad kommunikationschef på Haypp Group
Mobil +46 708 153 983

markus.lindblad@hayppgroup.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys