Connect with us

Marknadsnyheter

Midsona stärker positionen – fokus på fler prioriterade varumärken

Published

on

Midsonas tillväxt bygger på starka varumärken inom hälsa och välbefinnande. För att driva tillväxt på det mest effektiva sätt har Midsona under ett antal år fokuserat på åtta prioriterade varumärken. Som ett resultat av en utökad produktportfölj och stärkt ställning på nya marknader utökas nu de prioriterade varumärkena till tio och sammansättningen ändras.

Under andra halvåret 2019 slutförde Midsona förvärvet av Alimentation Santé och Midsonas ställning inom ekologiska och växtbaserade livsmedel stärktes på de viktiga marknaderna Frankrike och Spanien.  Genom förvärvet tillkom de ledande varumärkena Celnat® och Vegetalia® samt det nyare, prisbelönta varumärket Happy Bio®.

Efter förändringen utgörs Midsonas tio prioriterade varumärken av Urtekram®, Kung Markatta®, Helios®, Davert®, Happy Bio®, Celnat® och Vegetalia®, genom vilka Midsona har ledande positioner på de ekologiska marknaderna, samt Friggs®, Naturdiet® och Eskimo-3®. Tillsammans står dessa tio varumärken för en betydande del av Midsonas totala försäljning.

Vi har fortsatt vår expansion i Europa genom ett antal förvärv som stärkt vår närvaro framför allt på den sydeuropeiska marknaden och som utökat vår ekologiska och växtbaserade portfölj med flera ledande varumärken. Vi gör dessa förändringar för att fortsätta driva tillväxt och fokusera våra resurser där de skapar mest värde.”, säger Peter Åsberg, vd för Midsona.

Midsona ska vara ledande genom att kontinuerligt utveckla egna varumärken och att ta in nya för att effektivt möta befintliga och nya trender. Styrkan i Midsonas prioriterade varumärken är koncernens mest värdefulla tillgång och Midsona lägger stor kraft på att tydligt positionera dem på sina respektive marknader. Midsonas strategi har gett bolaget en ledande position i Norden och målet är att använda samma strategi för att bli ledande i Europa inom hälsa och välbefinnande.

För ytterligare information vänligen kontakta: Peter Åsberg, koncernchef Midsona AB, telefon 46 730 26 16 32

Om Midsona AB

Midsona utvecklar och marknadsför starka varumärken inom hälsa och välbefinnande med produkter som hjälper människor till ett mer hälsosamt och hållbart liv och till en ökad insikt om råvarans ursprung och transparens kring innehåll. Midsonaaktien (MSON) är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys