Connect with us

Marknadsnyheter

Mjölk- och köttproducent från Bergsjö, Hälsingland utsedd till Årets Leverantör Nöt 2021

Published

on

Utvecklingsvilja, gott samarbete och fina produktionsresultat gör att HKScans inköpsavdelning utsett Per och Magnus Johansson, Skrämsta gård, Bergsjö, Hälsingland till Årets Leverantör Nöt 2021.  

– Vi är mycket stolta över våra svenska gris-, lamm-, och nötleverantörer och vill genom utmärkelsen Årets leverantör lyfta fram den leverantör inom respektive djurslag som vi anser gjort en extra bra insats under året. Det är tack vare HKScans leverantörer som vi kan erbjuda kött- och charkprodukter från bl a Scan med 100 % svenskt kött året om, säger Magnus Lindholm, Operativ Chef HKScan Sverige. 

Årets leverantör är ett etablerat hedersomnämnande bland svenska djuruppfödare och vinnarna utses bland HKScans 7 000 djurleverantörer. Nomineringen till Årets leverantör har gjorts av HKScans inköpare, som dagligen är ute och besöker våra leverantörer, enligt följande kriterier: 

  • Bra djuröga och aktivt arbete för att främja djurens naturliga beteende och hälsa. 
  • Flexibel produktion med goda och jämna slaktresultat som anpassas till svensk köttkonsumtion. 
  • Framåtanda genom kontinuerlig utveckling och nytänk för att förbättra sin verksamhet. 
  • Professionell affärspartner som sätter kunden och konsumenternas önskemål i fokus. 

Motivering till utmärkelsen Årets Leverantör Nöt 2021

Per och Magnus Johansson som driver Skrämsta gård är både positiva och lyhörda med ett mycket stort driv framåt. Det tar sig uttryck i en vilja att testa nya saker för att öka produktionen och driva verksamheten framåt. Det syns även på slaktresultatet där de levererar en jämn och fin kvalitet till oss på HKScan.  
Skrämsta gård nominerades av HKScans inköpare Lars Nilsson. 

– Det är hedrande att bli nominerad och vi är mycket stolta över utmärkelsen. Det är roligt att vår strävan för att utveckla företaget och hårt arbete ger resultat som uppskattas säger Magnus Johansson, Årets Leverantör Nöt 2021. 

Mjölk- och köttproduktion på Skrämsta gård hos Per och Magnus Johansson 

Bröderna Per och Magnus Johansson driver Skrämsta gård tillsammans med 9 stycken heltidsanställda. Gården omfattar 700 hektar med både spannmål och vallodling samt en djurbesättning med 380 årskor och lite kvigor till slutgödning. 2011 drog produktionen med mjölkkor igång på riktigt, innan dess omfattade inriktningen dikor. Skrämsta gård är en av deltagande gårdar i HKScans hållbarhetssatsning Gårdsinitiativet*. Att arbeta mot en ökad resurseffektivitet och en hållbarare produktion har alltid varit viktigt och gott exempel på effektivitetsutveckling är utbytet av de gamla mjölkrobotarna mot nya vilket ledde till att elförbrukningen från dem minskade med 75%.  

*HKScans hållbarhetssatsning Gårdsinitiativet är ett samarbete med svenska gårdar för att skapa klimatpositiva effekter utifrån varje gårds unika förutsättningar och därmed minska svenskt kötts klimatpåverkan och öka miljöfördelarna. 

För ytterligare information kontakta gärna;

Magnus Lindholm, Operativ Chef HKScan Sverige, tel +46 (0)511 254 17  
Elisabeth Svensson, Chef CR & Comms HKScan Djurinköp, tel +46(0)44 19 40 63 
Magnus Johansson, Årets Leverantör Nöt 2021, tel +46(0)70 601 73 98 

På HKScan gör vi livet godare, idag och imorgon, och vårt strategiska mål är att växa som ett mångsidigt livsmedelsföretag. Med över 100 års erfarenhet tillverkar våra nästan 7000 medarbetare lokalt producerad mat och våra välsmakande och ansvarsfullt producerade produkter utgör en del av konsumenternas måltider, både till vardag och fest. För oss på HKScan innebär ansvar kontinuerlig utveckling och konkreta insatser inom hela värdekedjan. Som en del av vår klimatplan Zero Carbon har vi som mål att uppnå netto noll klimatavtryck, från gård till konsument, i slutet av 2040. Våra hemmamarknader är Finland, Sverige, Danmark och Baltikum. Våra starka varumärken omfattar HK®, Kariniemen®, Via®, Scan®, Pärsons®, Rakvere®, Tallegg® and Rose™ och strategiska partnerskap som Kivikylän®, Tamminen® and Boltsi. År 2020 uppgick nettoomsättningen för det börsnoterade HKScan till 1,8 miljarder euro.

Continue Reading

Marknadsnyheter

World TOURN ASA lanserar Baud och ingår avtal med UIM E1 World Championship

Published

on

By

World TOURN ASA lanserar Baud och ingår avtal med UIM E1 World Championship

Baud
Baud är en ny generation av hörlur som kombinerar hög kvalitet med avancerad teknik, anpassade för både musik och spel. Vi identifierade en lucka i marknaden för en hörlur med dessa specifika egenskaper, eftersom traditionella musikhörlurar ofta saknar optimering för spelupplevelser. Samtidigt som vanliga spelhörlurar ofta saknar aktiv brusreducering och estetisk mångsidighet utanför spelmiljöer. Detta är något som Baud med sina hörlurar löser.

Hörluren har utvecklats av Mathias Pantzar, en prisbelönt profil inom audioindustrin och ett team med mer än 20 års erfarenhet inom hörlur- och högtalarbranchen.

Ingått avtal med E1 Series
Baud har undertecknat ett treårigt partnerskapsavtal som officiell hörlurspartner för E1 Series, UIM E1 World Championship, världsmästerskapet i elektrisk båtracing som startade 2024. E1 Series kommer att inkludera tävlingar i städer som Jeddah, Venedig, Monaco, Genève, Rotterdam och Hongkong under 2024.

Under evenemangen kommer alla team och ägarna av teamen att använda Bauds hörlurar för kommunikation både med förare och inom teamen. Även alla medarbetare i E1-organisationen kommer att använda hörlurarna under evenemangen.

Ägarna till teamen är internationella celebriteter som Tom Brady, Virat Kohli, Will Smith, Steve Aoki, Marc Anthony, Didier Drogba, Rafael Nadal och Sergio Perez med flera. Sammanlagt har dessa 418 miljoner följare på Instagram.

Strategiska initiativ hos World TOURN ASA
World TOURN ASAs strategi inkluderar att etablera och utveckla starka varumärken genom att dra nytta av samarbeten med internationella talanger. E1 Series är en del av denna strategi, Baud planerar att offentliggöra ytterligare samarbeten inom kort.

E1 Series
https://www.e1series.com

Bauds Hemsida
https://baud.audio

/
Robin Stenman
VD, TOURN International AB(publ)
ir(at)tourn.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Rättelse: Ecorub AB (publ) publicerar härmed sin årsredovisning med revisionsberättelse för räkenskapsåret 2023.

Published

on

By

Rättelsen avser avsaknad av revisionsberättelse i tidigare version för räkenskapsåret 2023

Årsredovisningen finns från och med idag även tillgänglig på vår webbplats.

För ytterliggare information, kontakta Anders Färnlöf, på telefon +46 76 147 7458 eller e-post anders.farnlof@ecorub.se

Info om Ecorub
Är ett greentech-bolag som producerar återvunnet gummi- och plastmaterial för formsprutning, strängsprutning och 3D-printning. Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. Ecorub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.

EcoRub AB (publ), Hökmark 114, 932 93  Lövånger 

Hemsida: www.ecorub.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

ZINZINO AB (PUBL): Zinzino förvärvar inkråm i Xeliss – strategisk förstärkning i södra Europa och inom mikroalgen spirulina

Published

on

By

Zinzino, det globala varumärket för hälsa och välmående från Skandinavien, har via ett inkråmsförvärv övertagit rättigheterna till det luxemburgsbaserade direktförsäljningsbolaget Xellis distributörsdatabas och tillhörande kundregister, varulager och IP-rättigheter. Detta är ytterligare ett strategiskt viktigt steg i Zinzinos tillväxtplaner med fokus på att förbättra personlig hälsa och välbefinnande på global nivå med nyskapande bioteknik och en banbrytande produktportfölj som marknadsförs genom direktförsäljning.

Xelliss är ett globalt direktförsäljningsföretag med bas i Luxenburg. Varumärkesportföljen erbjuder en rad naturliga och innovativa produkter inom välbefinnande, näring och kosmetika, baserade på mikroalgen spirulina från egen produktion.

Ett visionärt tänkesätt, tech first-perspektiv, testbaserad kost med näring på cellnivå samt en stark position för att dra nytta av nuvarande trender kommer att forma grunden för partnerskapet med Xellis. Sedan förvärvet av VMA Life 2020, Enhanzz 2022 och det strategiska samarbetet med ACN under ingången av 2024 har Zinzino letat efter ytterligare kraftfulla investeringar för att behålla sin hållbara, lönsamma tillväxt, stärka sin distributionskraft, expandera till nya marknader och utnyttja produktportföljen inom nya konsumentområden.

– Individuell rådgivining och skräddarsydda lösningar är framtiden, och inte bara inom hälsa och friskvård, säger Dag Bergheim Pettersen, VD på Zinzino och Jean-Michel Larré, VD och grundare Xellis. Tillsammans har vi mångårig kombinerad branscherfarenhet och allt som krävs för att driva den moderna, personliga shoppingupplevelsen genom direktförsäljning.

Zinzino förvärvar Xelliss distributörsorganisation samt varulager och IP-rättigheter till produktlinjerna. Verksamheten som under föregående år omsatt ca 8 mEUR förväntas kunna skapa stark tillväxt genom de synergier som uppstår i de gemensamma nätverken. Bruttomarginalerna i verksamheten är goda och lönsamheten kommer därmed kunna utvecklas mycket väl genom utnyttjande av ZInzinoz befintlliga tekniska plattform och organisation.

Zinzino skall vid tillträdet betala en fast köpeskilling om 2 mEUR fördelat på 50% kontant och 50% nyemitterade Zinzino-aktier. Dessutom tillkommer villkorade tilläggsköpeskillingar baserat på försäljningsutvecklingen genererat av den förvärvade distributörsorganisationen under perioden 2024–2029. De totala tilläggsköpeskillingarna beräknas uppgå till 4,0 mEUR men kan vid maximalt utfall uppgå till 8,0mEUR och skall till 100% regleras med nyemitterade Zinzino-aktier. Den kontanta delen av köpeskillingen finansieras med egen kassa.

För mer information, vänligen kontakta:
Dag Bergheim Pettersen CEO Zinzino +47 (0) 932 25 700, zinzino.com
Fredrik Nielsen CFO Zinzino +46 707 900 174, fredrik.nielsen@zinzino.com

Bilder för fri publicering:
marketing@zinzino.com
Certified Adviser: Carnegie Investment Bank AB (publ)

Denna information är sådan som Zinzino AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.  Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande kl. 13.00 den 12 maj 2024.

Zinzino är ett globalt direktförsäljningsföretag från Skandinavien som specialiserat sig på testbaserade, personligt anpassade kosttillskott och vetenskaplig hudvård. Det är ett aktiebolag med aktier noterade på Nasdaq First North Premier Growth Market. Företagets vetenskapligt beprövade kosttillskott finns på mer än 100 marknader över hela världen. Zinzino äger det schweiziska biotekniska hudvårdsvarumärket HANZZ+HEIDII samt de norska forsknings- och produktionsenheterna BioActive Foods AS och Faun Pharma AS. Företagets huvudkontor ligger i Sverige, i Göteborg, med ytterligare kontor i Europa, Asien, USA och Australien.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.