Marknadsnyheter
MyFC förstärker koncernledningen med Sebastian Weber som Chief Technology Integration Officer
on, mar 21, 2018 07:55 CET
MyFC stärker organisationen med Sebastian Weber. Han får rollen som Chief Technology Integration Officer, och därmed det huvudsakliga ansvaret för ett av företagets fyra kärnområden: full integration av myFC:s teknologi i smartphones.
Sebastian Weber har lång erfarenhet från mobilindustrin, bland annat från Ericsson och Fingerprint Cards. Han har varit starkt bidragande till att bygga både teknik och organisationen för integration i mobiler på Fingerprint Cards, från första kund till volymverksamhet. På myFC kommer han att leda arbetet mot full integration av företagets hybridplattform, baserad på bränslecellen LAMINA, i smartphones.
– Sebastian blir instrumentell för oss när det gäller att integrera vår teknologi i smartphones, det vi kallar för jobb #3. Jag har stor respekt för hans kunnande och erfarenhet, och han har ett mycket imponerande track record från branschen, säger Björn Westerholm, vd för myFC.
– MyFC erbjuder en lockande blandning av utmaningar: en spetsteknologi som faktiskt är världsunik, en grön framtidsteknologi med stor potential, och ett fokus på integration i mobilbranschen. Det senare har blivit något av ett specialistområde för mig, och där ser jag att jag kan bidra på ett effektivt och bra sätt, säger Sebastian Weber.
Sebastian Weber tillträder sin tjänst den 1 maj. Koncernledningen kommer då, utöver Sebastian Weber, att bestå av vd Björn Westerholm, CFO Ulf Henning, COO Torbjörn Möller, Chief Product Officer Michael Glantz, samt marknads- och försäljningsdirektör Max Rydahl.
Denna information är sådan information som myFC är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 mars 2018 kl. 07:55 CET.
Vid frågor, vänligen kontakta:
myFC Press Office
E-mail: press@myfc.se
Telefon: +46 (0) 738 09 33 83
Om myFC
MyFC är ett svenskt innovationsföretag, världsledande inom mikrobränsleceller, som utvecklar gröna energilösningar. myFC lanserade under 2017 produktplattformen JAQ Hybrid, där bränslecell och batteri samexisterar, för laddning av mobiltelefoner och tablets. JAQ Hybrid är företagets tredje vätgasdrivna produkt efter JAQ och PowerTrekk, och drivs på företagets patenterade bränsle bestående av salt, vatten och reaktionskomponenter. MyFC grundades 2005 och tillhör koncernen myFC Holding AB. MyFC Holding noterades i maj 2014 på NASDAQ | First North. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolagets Certified Advisor är Avanza Bank. För mer information, besök www.myfcpower.com
Taggar:
Marknadsnyheter
Parisa Liljestrand närvarar på 60:e Guldbaggegalan
Måndagen den 13 januari närvarar kulturminister Parisa Liljestrand på Guldbaggegalan i Stockholm. Guldbaggen är Sveriges främsta filmpris och har delats ut sedan 1964 för framstående insatser inom den svenska filmen under det gångna året. Årets gala är 60:e i ordningen.
– Guldbaggegalan är en hyllning till svensk film och en bransch som bidrar till såväl kulturupplevelser som näringar runtom i landet. Guldbaggen är också en hyllning till filmen och de olika röster, berättelser, erfarenheter samt gemenskap som film kan förmedla och skapa. Att närvara på den 60:e upplagan av galan i år är en ära, säger kulturminister Parisa Liljestrand.
Guldbaggegalan arrangeras av Svenska Filminstitutet i samarbete med SVT och äger rum på Cirkus i Stockholm den 13 januari 2025. Galan direktsänds i SVT1 kl. 20.00.
Mer information om alla kategorier och nomineringar finns på Guldbaggens webbplats.
Harald Eiken
Pressekreterare åt kulturminister Parisa Liljestrand
Mobil: 076-781 42 09
harald.eiken@regeringskansliet.se
Marknadsnyheter
Chatboten som revolutionerar inkassobranschen – Glenn 3.0
coeo inkasso tar ytterligare steg i riktning mot att bli Sveriges ledande inkassobolag. Nu lanserar de, som enda inkassobolag i Sverige, Glenn 3.0 – en AI-tränad chatbot som ska ge lika bra rådgivning och hjälp som en mänsklig kontakt. Glenn 3.0 har tagits fram i samarbete med AI-bolaget Ebbot.
Med den nya, uppgraderade chatboten, Glenn 3.0 får kunderna ännu bättre möjlighet att lösa sina inkassoärenden när de vill under dygnet – i en miljö de själva känner sig bekväma i.
– Fram tills nu har det främsta användningsområdet i vår chatbot varit att kunna ge information samt att hantera standardiserade processer som exempelvis bestridanden. Chatboten har då snabbt kunnat ta fram relevanta uppgifter och svara på frågor om i vilket skede en konsument riskerar en betalningsanmärkning eller vad som gäller när en vara returnerats. Nyheten nu är att ”Glenn” tar sig an rollen som rådgivare fullt ut, förklarar Pernilla Almström, vd på coeo.
Omfattande träning
För att råden ska bli tillförlitliga har ett stort antal inkassoexperter från coeo försett chatboten med gedigna kunskapsunderlag. Dels har man säkerställt att ”Glenn” är införstådd med de lagar och förordningar som gäller vid inkassohantering, dels har coeo ställt sin chatbot inför en rad olika scenarier och säkerställt att ”Glenn” står redo att ge bästa möjliga råd. Utöver rådgivning får ”Glenn” kapacitet att implementera och genomföra det som avtalats, samt skicka en bekräftelse till kunden.
”Glenns” framsteg har tagits i nära samarbete med AI-bolaget Ebbot, som genom djupgående AI-kompetens varit med och bidragit till att ”Glenn” har ett ödmjukt, vänligt och konstruktivt förhållningssätt.
Pernilla Almström är fast förvissad om att kvalitén på ”Glenns” rådgivning kommer att hålla minst lika god nivå som de råd hans mänskliga kollegor ger.
– Självklart är vi noga med att lära upp nya medarbetare, och med att säkerställa att alla vidareutbildas kontinuerligt men så mycket noggrann och systematisk träning som ”Glenn” fått skulle vara svårt att genomföra med en mänsklig kollega. Vi människor kan ju dessutom ha en dålig dag på jobbet av olika skäl. ”Glenn” som trots allt är en chatbot står för en maskinell jämnhet och kommer bara att bli bättre ju fler ärenden han löser.
En möjlighet – inte ett krav
För en del människor kan ett inkassokrav vara känslomässigt jobbigt. Feedbacken coeo fått är att många kunder uppskattar möjligheten att få lösa sitt ärende utan kontakt med en annan människa. Att de dessutom kan få ärendet ur världen när som helst på dygnet är ofta uppskattat. Sen finns det såklart de som hellre pratar med en annan människa än en chatbot.
– Vi har också ett team med empatiska och kompetenta rådgivare. Våra tekniska framsteg är en möjlighet för de som uppskattar smidigheten det innebär. De som hellre vill prata med en människa är mer än välkomna att göra det, klargör Pernilla Almström.
För mer info:
Pernilla Almström, vd coeo inkasso
E-post: pernilla.almstrom@coeo-inkasso.se
Om coeo inkasso
coeo Inkasso finns i 7 länder och är ett av Europas snabbast växande inkassobolag. Vi kombinerar de mest moderna lösningarna med en gedigen kunskap om inkasso.
Tillsammans med våra medarbetares expertis och det senaste inom AI levererar vi effektiv och kundfokuserad inkasso. Är kunden viktigast för dig ska du samarbeta med oss – vi stärker relationen mellan dig och din kund.
Taggar:
Marknadsnyheter
BioStock: SynAct Pharmas emission övertecknades
I december genomförde SynAct Pharma framgångsrikt riktade emissioner som inbringade 45 Mkr, och nu har även en företrädesemission om cirka 20 Mkr genomförts genom en övertecknad transaktion till en premie. Teckningsgraden uppgick till 161,8 procent, vilket eliminerar behovet av att aktivera garantiåtaganden och visar på ett starkt stöd från aktieägarna.
Läs hela artikeln på biostock.se:
https://www.biostock.se/2025/01/synact-pharmas-emission-overtecknades/
Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke