Marknadsnyheter
myTaste lanserar nytt digitalt annonsnätverk tillsammans med Icakuriren och Hemmets Journal
on, jan 24, 2018 10:53 CET
myTaste, Icakuriren och Hemmets journal lanserar ett nytt digitalt annonsnätverk inriktat på prestationsbaserad marknadsföring i matsegmentet. Genom att erbjuda “sponsrade recept” introduceras ett nytt annonsformat som är helt unikt i sin utformning. Första ut är matjätten Di Luca Di Luca med varumärket Zeta.
myTaste AB, som äger och driver de ledande mat- och drycksajterna myTaste.se,
matklubben.se samt vinklubben.se, lanserar ett nytt digitalt annonsnätverk i samarbete
med Icakuriren och Hemmets journal – Smakligt!
Nätverket Smakligt! blir Sveriges största i mat- och dryckessegmentet och är helt unikt i sitt upplägg. Genom att integrera annonsörenas egna recept på sajterna i nätverket kan de för första gången få en bred spridning och dra fördel av sina investeringar i egna recept.
“Många av våra matannonsörer skapar fantastiskt innehåll på sina egna webbplatser i from av recept. Problemet är att få konsumenter hittar dit och recepten får därför inte den uppmärksamhet de förtjänar. Nu kan vi, på samma sätt som Google publicerar sponsrade länkar högst upp i sökresultatet, publicerar våra annonsörers recept överst i listan på alla sajter i nätverket. Detta skapar ett naturligt sätt för annonsörerna att nå konsumenter som söker efter recept samtidigt som det innebär en kostnadseffektiv annonsering eftersom man endast betalar per klick”, säger Andereas Friis, COO på myTaste.
Först ut i nätverket är Di Luca Di Luca, mest känt för varumärket Zeta och som blev utsätt till årets leverantör vid Dagligvarugalan 2017 bland annat för sitt innovativa arbetssätt. Di Luca Di Luca utvecklar och säljer mat från Italien och länderna kring Medelhavet.
”Med det nya nätverket Smakligt! hoppas vi kunna nå alla de som är lika passionerat förälskade i medelhavsmaten som vi, men som ännu inte upptäckt vår fantastiska receptsamling på zeta.nu” säger Susanna Hedengren, digitalt ansvarig på Di Luca Di Luca.
Sajterna som ingår i Smakligt! kommer att nå över 500 000 unika besökare per vecka, varav 79 procent är kvinnor med en majoritet i åldersgruppen 30-49 år.
Erbjudandet syftar till att öka trafiken till annonsörens egna webbplats genom att sprida annonsörens receptsamling i nätverket. Nyckeln är Smakligts algoritmer som matchar annonsörens recept med det konsumenten sökt efter. Resultatet blir ett innehåll som upplevs mer relevant och träffsäkert samtidigt som man når konsumenten vid en tidpunkt
då de vill inspireras av den typ av innehåll. Recepten har en tydlig sponsormarkering och genom ett klick skickas besökaren till annonsörens webbplats för att läsa det fullständiga receptet.
Betalningsmodellen är helt prestationsbaserad – det vill säga att annonsören betalar för faktiskt resultat i form av besökare till den egna hemsidan efter att konsumenten klickat
på ett sponsrat recept i nätverket.
“I vårt shoppingsegment Shopello har vi nästan uteslutande gått över till att fokusera på prestationsbaserad marknadsföring. Genom Smakligt! har vi nu också tagit ett stort steg
mot att lansera denna typ av erbjudanden inom vårt mat- och dryckessegment myTaste.
I framtiden ser vi en spännande utveckling vidare mot shoppingbara recept och att vi tillsammans med våra partners och annonsörer ska kunna hjälpa till att driva faktiska transaktioner,” säger Andereas Friis.
Smakligt! har tagits fram under hösten 2017 och de första sponsrade recepten från Di Luca Di Luca som publiceras inom ramen för det nya nätverket finns nu synliga för besökare på nätverkets olika sajter.
Mediakontakt:
Andereas Friis
COO / Co-founder myTaste AB (publ)
andereas.friis@mytaste.com
+46 (0) 739 944 670
Om myTaste AB
myTaste AB är ett digitalt mediehus som bland annat äger och driver en av världens största sociala nätverk för matlagningsintresserade, myTaste.com. Bolaget driver också ett ledande internationellt nätverk inom prestationsbaserad marknadsföring av e-handelsbutiker, Shopello. Bolaget är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Arctic Securities är Bolagets Certified Adviser, telefonnummer: +46 8 44 68 60 87
För mer information se: investor.mytaste.com
myTaste AB (publ)
Birger Jarlsgatan 6B, 7 tr
114 34 Stockholm
Taggar:
Marknadsnyheter
Teknisk analys på flera marknader med Anders Haglund

Anders Haglund går igenom den tekniska analysen på flera marknader samt även några olika enskilda aktier.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke