Connect with us

Marknadsnyheter

Netigate lanserar ny varumärkesidentitet tillsammans med en ny plattform för medarbetarengagemang

Published

on

Netigate har gjort om sitt varumärke från grunden för att lyfta fram sitt kärnuppdrag. Den nya varumärkesidentiteten är ett av många steg på vägen till att gå från att vara ett undersökningsverktyg till att bli en helhetslösning för upplevelsehantering (experience management). 

Lanseringen av den nya varumärkesidentiteten innebär ytterligare en viktig milstolpe för företaget. Med ett tydligt fokus på att förstå människor innebär Netigates varumärkesarbete mer än bara en visuell omvandling – det sätter företagets syfte och uppdrag i fokus.

“Vi vill att människor ska veta vad vi står för. Det nya varumärket kretsar kring vår förmåga att på riktigt förstå människor och att hjälpa företag att göra det. Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med att agera på de saker som verkligen betyder något för deras anställda och kunder. De sakerna som kommer att göra skillnad på riktigt och driva deras företag framåt”, säger Martyna Studniarska, Director of Brand, Netigate 

Det nya varumärket 

Netigates nya varumärkesidentitet kretsar kring företagets huvudsyfte: “Give every voice value.” Detta understryker företagets uppdrag att erbjuda en plattform där individer transparent kan uttrycka sina åsikter och där deras röster inte bara hörs, utan också respekteras och används för att driva tillväxt. Den nya varumärkesvisionen, “Enriched experiences, empowered people“, fungerar som en ledstjärna för företagets åtagande att skapa miljöer som främjar tillväxt, samarbete och självförverkligande. Netigates uppdrag, “Inspire action through authentic understanding of people“, grundar sig i en önskan att få insikter om människors tankar och känslor och betonar betydelsen av empati och genuina kontakter inom organisationer. 

Den nya färgpaletten är inspirerad av Pantones hudtoner för att betona företagets fulla fokus på att förstå människor. 

“Det är hyllning till kärnan i vår verksamhet, nämligen människor. Det knyter även an till ämnet mångfald och vikten av att göra allas röster hörda. Om du ska lyssna på och analysera varje röst behöver du ett kraftfullt verktyg och rätt expertis för att göra det. Det är där Netigate kommer in i bilden.” – Martyna Studniarska, Director of Brand, Netigate 

Ny plattform för medarbetarupplevelsen

I samband med lanseringen av det nya varumärket lanserar Netigate även en ny revolutionerande plattform för medarbetarengagemang, Netigate EX. Denna innovativa mjukvara ger HR-personer och ledare verktygen de behöver för att skapa en blomstrande arbetsplatskultur med hjälp av feedback. Officiell produktlansering och pressmeddelande kommer inom ett par veckor. 

“Med lanseringen av vår nya varumärkesidentitet stärker vi vårt engagemang för att förstå människor och göra det möjligt för organisationer att skapa berikade upplevelser för sina anställda. Vårt utökade kunderbjudande representerar vårt engagemang för att ge företag möjlighet att placera medarbetarnas och kundernas röster i centrum för sin verksamhet och tillväxt.” – Mikkel Drucker, VD för Netigate. 

Netigates engagemang för att förstå människor genom datadrivna insikter har stärkt företagets position som ett ledande europeiskt SaaS-företag. När organisationer tar till sig den nya innovativa lösningen för medarbetarupplevelser kommer de att vara bättre rustade att ta tillvara medarbetarnas verkliga potential, vilket leder till ökad produktivitet, gladare team och mer hållbar tillväxt. 

För frågor från media, vänligen kontakta Martyna Studniarska, Director of Brand, på martyna.studniarska@netigate.se.

Press contact:

Martyna Studniarska
Director of Brand

martyna.studniarska@netigate.se
+46 737 24 30 00

Netigate är ett internationellt SaaS-bolag som erbjuder en heltäckande lösning för upplevelsehantering till organisationer som vill ha en djupgående förståelse för sina medarbetare och kunder. Netigate strävar efter att ge medarbetare och kunder möjlighet att se det mänskliga perspektivet bakom siffrorna, för att på så sätt driva tillväxt och minska kundbortfall. Företaget kombinerar kraftfull AI- och maskininlärningsteknik med ett stort team av interna insiktskonsulter för att hjälpa kunderna att få fram värdefulla insikter från sina data och göra en märkbar skillnad. 

Organisationen grundades 2005 och har över 1500+ abonnemangskunder globalt. Netigate har över 150 anställda med huvudkontor i Stockholm och regionala kontor i Berlin, Frankfurt, Warszawa och Oslo. Sedan 2022 har private equity-bolaget GRO Capital varit majoritetsägare i bolaget. 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Förvärv av egna aktier i Mangold AB vecka 36, 2024

Published

on

By

Perioden 2024-09-02 till 2024-09-06.

Under ovanstående period återköpte Mangold AB (”Mangold”) (LEI-kod 549300F7ULEE3V59UW34) egna aktier (ISIN: SE0001449380) inom ramen för Mangolds återköpsprogram för kapitaländamål enligt följande:

Datum Aggregerad volym (antal aktier) Genomsnittlig aktiekurs (SEK) Transaktionsvärde (SEK)
2024-09-06 5 2 380,0 11 900,0
2024-09-05 7 2 400,0 16 800,0
2024-09-04 8 2 460,0 19 680,0
2024-09-03 9 2 428,9 21 860,0
2024-09-02 8 2 440,0 19 520,0
Total 37 2 425,9 89 760,0

Efter återköpen innehar Mangold 202 aktier av totalt utgivna aktier om 470 841 st.

Återköpen är del av aktieåterköpsprogrammet om maximalt 1,0 procent av totalt utgivna aktier till ett sammanlagt belopp om 14,1 MSEK som offentliggjordes av Mangold den 8 maj 2024 och löper fram till Mangolds årsstämma 2025.

Programmet utförs i enlighet med marknadsmissbruksförordningen (EU) nr 596/2014 (MAR) och EU-kommissionens delegerade förordning (EU) nr 2016/1052 (Safe Harbour-förordningen).

Alla förvärv har genomförts av Mangold på Nasdaq Stockholm Main Market.

En rapport över samtliga genomförda transaktioner enligt artikel 5.3 MAR och artikel 2.3 i Safe Harbour-förordningen finns att tillgå som bilaga till detta pressmeddelande och på Mangolds hemsida, www.mangold.se.

För frågor kontakta:
Jonathan Bexelius, CFO
jonathan.bexelius@mangold.se
+46 7 9585 9963

Om Mangold

Mangold erbjuder finansiella tjänster till företag, institutioner och privatpersoner. Affärsverksamheten ligger i det helägda Mangold Fondkommission AB och är indelad i de två segmenten Investment Banking och Private Banking. Mangold Fondkommission står under Finansinspektionens tillsyn och bedriver värdepappersrörelse enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Mangold är medlem på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen, Spotlight Stock Market och Nordic Growth Market samt derivatmedlem på Nasdaq Stockholm. Bolaget är även clearingmedlem och emissionsinstitut hos Euroclear Sweden. Vidare är Mangold medlem i branschorganisationerna Swedsec och Föreningen Svensk Värdepappersmarknad. Mangold är noterat på Nasdaq Stockholm Main Market och handlas med kortnamnet MANG. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Aktieägarstatistik Q2: Utländskt ägande ökar, svenskt minskar och Saab fortsatt raket

Published

on

By

Under andra kvartalet 2024 såg värdepapperscentralen Euroclear Sweden en ökning av utländskt aktieägande medan svenskarna fortsätter rensa i portföljerna. Precis som under första kvartalet   attraherade Saab flest antal nya ägare. Samtidigt sålde kvinnorna av aktier i H&M och Nelly Group.

 Antalet aktieägare ökade jämfört med föregående kvartal med 5 882 aktieägare (+0,21%) Utländska ägare ökade med 8 125 st medan de svenska minskade med 2 243 st. Aktieägarna under Q2 utgjordes till cirka 83,5 procent av privatpersoner (2 328 731 st), cirka 2 procent juridiska ägare (50 514 st) och 14,5 procent utländska ägare (403 601 st). Det utländska ägandet ökade cirka 0,5 procentenheter sedan Q1.

 

Bland bolag med flest antal aktieägare (tio-i-topp) var Ericsson det bolag som hade störst andel av aktieinnehavet registrerat på utländska ägare, följt av SSAB och Volvo. (fig.1)

Svenskarna rensar vidare i portföljerna

Under andra kvartalet ägde svenska privatpersoner aktier i 5,11 bolag i genomsnitt, jämfört med 5,14 bolag under Q1. För motsvarande kvartal för ett år sedan var siffran 5,25 bolag.

 

 – Återigen bekräftas tendensen vi noterade redan förra året: att svenskarna är fortsatt försiktiga och inte längre investerar i allt fler bolag utan krymper portföljerna. Förhoppningsvis ser vi en ökad investeringslust i Q3 om marknaden stabiliseras och aktieägarna får tillbaka självförtroendet, säger Krister Modin, analytiker på Euroclear Sweden.

Saab – en raket
Investor var även i andra kvartalet kvar på förstaplatsen i listan över de tio populäraste bolagen. Därefter följde Telia respektive Ericsson. (fig.2) Bland de 150 bolagen med flest aktieägare var det liksom första kvartalet försvarskoncernen Saab som ökade mest, den här gången med cirka 24 200 nya aktieägare (+16 %). (fig.3)

– Det är ovanligt att samma bolag blir kvartalets raket med störst ökning under flera kvartal. Här sticker Saab ut i statistiken, säger Krister Modin.

Saab attraherade flest nytillkomna kvinnliga aktieägare (+5 852) under kvartalet, följt av Investor (+4 984) och (Atlas Copco +1729). Saab drog även flest manliga aktieägare (+13 970). H&M var det bolag som tappade flest kvinnliga aktieägare (-2 152), följt av ytterligare ett klädföretag, Nelly Group (-1 911). Därefter kom Neobo Fastigheter (-1 846) vilket var det bolag som tappade flest manliga aktieägare (-5 216).

Kvinnors tre favoritaktier var i likhet med föregående kvartal H&M, följt av Sweco och Billerud. Bland männens tre-i-topp gick Viscaria (tidigare Copperstone, kopparutvinning) förbi CTEK (batteriladdning) och intar därmed förstaplatsen. (fig.4)

Läs Q2-rapporten här

 

Om Euroclear Swedens aktieägarstatistik 

Euroclear Sweden har licens från Finansinspektionen att hålla aktieägarregistret över Sveriges alla noterade bolag i egenskap av Sveriges värdepapperscentral. Aktieägarstatistiken bygger på Euroclear Swedens officiella aktieägarregister och utgörs därmed av samtliga svenska aktiebolag vars aktier är noterade till handel samt svenska onoterade aktiebolag vars aktier är anslutna till värdepapperssystemet.

 

 

För mer information, kontakta:

 

Karin Jihde, Press & Communications Officer, Euroclear Sweden

Mobile: +46 (0) 76-313 24 53 • karin.jihde@euroclear.com

www.euroclear.com/sweden

 

Om Euroclear Sweden

Euroclear Sweden är hjärtat i Sveriges finansmarknad. Vårt uppdrag, med licens från Finansinspektionen, är att vara Sveriges värdepapperscentral – länken mellan köpare och säljare av aktier, obligationer och andra värdepapper. Vi hanterar affärer till ett värde av 590 miljarder kronor per dag genom att godkänna och bokföra alla hundratusentals förändringar som sker – och vi gör det i rätt tid, på rätt plats, med exceptionellt hög kvalitet.

Bland våra kunder finns cirka 1 700 aktiebolag, 50 banker och finansiella institut, samt 70 fondbolag. Vår position ger oss unik kunskap om finansmarknaden: vi anordnar årsstämmor med fler än 150 börsnoterade bolag varje år och erbjuder insikter och rådgivning om företagens ägarbild och viktiga bolagshändelser. Euroclear Sweden har 150 medarbetare och huvudkontor i Stockholm. Vi är en del av Euroclearkoncernen, med 4 000 medarbetare från 80 nationaliteter i fler än 20 länder.

 

Fig.1

A diagram of a pie chart Description automatically generated

 

Fig.2

A screenshot of a phone Description automatically generated

 

Fig.3

A graph with numbers and a bar Description automatically generated

 

 

Fig.4

 

A close-up of a chart Description automatically generated

 

 

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nya valodds: Fraser och förolämpningar i tv-debatten mellan Harris och Trump

Published

on

By

”Comrade Kamala,” ”Tampon Tim” eller ”convicted felon”? Nu presenterar Unibet odds på vilka ord och fraser som Trump och Harris kommer att använda i presidentdebatten.

Natten till onsdag riktas världens blickar mot USA när Donald Trump och Kamala Harris för första gången ställs mot varandra i en tv-sänd debatt inför det stundande presidentvalet. Just nu är det fördel Donald Trump i presidentkampen, då han står i oddset 1,75 medan Harris ligger på 2,00. Inför debatten har Unibet även tagit fram odds över ett antal ord, fraser eller förolämpningar som kandidaterna kan komma att använda sig av. 

Enligt Unibet är sannolikheten hög att Kamala Harris plockar fram fraser som ”A President for all Americans” (1,50), ”No woman should be told” (1,50) och ”We’re not going back” (1,50). Det finns också odds för att Harris säger ”convicted felon” (2,25) eller ”you are weird” (4,00). 

Från Donald Trumps håll är oddsen låga för att diverse öknamn och förolämpningar riktas mot Harris. På listan finns exempelvis ”Comrade Kamala” (1,50), ”Laffin’ Kamala” (2,25), ”Lying Kamala” (2,50) och ”Kamabla” (3,00). Ett spel på att Trump säger att ”Elon Musk is a wonderful man” kan i sin tur betala tillbaka sex gånger pengarna.

– Trump har varit i presidentracet länge och tenderar att säga fler saker som väcker uppmärksamhet, så det finns något fler alternativ på hans uttalanden. Men det kommer bli intressant att följa debatten, och vi kommer säkerligen att kunna se intressanta oddsrörelser kommande dagar, säger Raúl Valencia López, marknads- och PR-ansvarig på Unibet. 

Fakta: Presidentodds vid viktiga datum under 2024

28 juni: Efter första presidentdebatten (mellan Biden och Trump)
Harris 13.00
Trump 1.50

14 juli: Efter mordförsöket på Trump
Harris 9.00
Trump 1.30

21 juli: Biden hoppar av
Harris 3.00
Trump 1.45

8 augusti: Harris bekräftad presidentkandidat
Harris 2.10
Trump 1.67

Unibets odds på amerikanska presidentdebatten

Ord och fraser sagda av Kamala Harris

  • A President for all Americans 1.50
  • No woman should be told 1.50
  • We’re not going back 1.50
  • convicted felon 2.25
  • The American dream belongs to all 3.00
  • You are weird 4.00
  • 78 year old unstable man 6.00
  • Agent Orange 51.00
  • Fake President 51.00

Ord och fraser sagda av Donald Trump:

  • Mexico 1.10
  • Feminist 1.25
  • Comrade Kamala 1.50
  • Laffin’ Kamala 2.25
  • Lying Kamala 2.50
  • Crazy Kamala 3.00
  • Kamabla 3.00
  • Elon Musk is a wonderful man 6.00
  • People don’t eat bacon any more 9.00
  • Tampon Tim 9.00
  • When wind doesn’t blow we have a problem 9.00
  • Hannibal Lecter is a wonderful man 26.00

Se alla odds på presidentvalet i USA:
https://www.unibet.se/betting/sports/event/1007036560

Om Unibet
Unibet är en del av Kindred Group – ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Nordamerika och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har över 2 500 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt medgrundare av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.