Connect with us

Marknadsnyheter

Netigate lanserar ny varumärkesidentitet tillsammans med en ny plattform för medarbetarengagemang

Published

on

Netigate har gjort om sitt varumärke från grunden för att lyfta fram sitt kärnuppdrag. Den nya varumärkesidentiteten är ett av många steg på vägen till att gå från att vara ett undersökningsverktyg till att bli en helhetslösning för upplevelsehantering (experience management). 

Lanseringen av den nya varumärkesidentiteten innebär ytterligare en viktig milstolpe för företaget. Med ett tydligt fokus på att förstå människor innebär Netigates varumärkesarbete mer än bara en visuell omvandling – det sätter företagets syfte och uppdrag i fokus.

“Vi vill att människor ska veta vad vi står för. Det nya varumärket kretsar kring vår förmåga att på riktigt förstå människor och att hjälpa företag att göra det. Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med att agera på de saker som verkligen betyder något för deras anställda och kunder. De sakerna som kommer att göra skillnad på riktigt och driva deras företag framåt”, säger Martyna Studniarska, Director of Brand, Netigate 

Det nya varumärket 

Netigates nya varumärkesidentitet kretsar kring företagets huvudsyfte: “Give every voice value.” Detta understryker företagets uppdrag att erbjuda en plattform där individer transparent kan uttrycka sina åsikter och där deras röster inte bara hörs, utan också respekteras och används för att driva tillväxt. Den nya varumärkesvisionen, “Enriched experiences, empowered people“, fungerar som en ledstjärna för företagets åtagande att skapa miljöer som främjar tillväxt, samarbete och självförverkligande. Netigates uppdrag, “Inspire action through authentic understanding of people“, grundar sig i en önskan att få insikter om människors tankar och känslor och betonar betydelsen av empati och genuina kontakter inom organisationer. 

Den nya färgpaletten är inspirerad av Pantones hudtoner för att betona företagets fulla fokus på att förstå människor. 

“Det är hyllning till kärnan i vår verksamhet, nämligen människor. Det knyter även an till ämnet mångfald och vikten av att göra allas röster hörda. Om du ska lyssna på och analysera varje röst behöver du ett kraftfullt verktyg och rätt expertis för att göra det. Det är där Netigate kommer in i bilden.” – Martyna Studniarska, Director of Brand, Netigate 

Ny plattform för medarbetarupplevelsen

I samband med lanseringen av det nya varumärket lanserar Netigate även en ny revolutionerande plattform för medarbetarengagemang, Netigate EX. Denna innovativa mjukvara ger HR-personer och ledare verktygen de behöver för att skapa en blomstrande arbetsplatskultur med hjälp av feedback. Officiell produktlansering och pressmeddelande kommer inom ett par veckor. 

“Med lanseringen av vår nya varumärkesidentitet stärker vi vårt engagemang för att förstå människor och göra det möjligt för organisationer att skapa berikade upplevelser för sina anställda. Vårt utökade kunderbjudande representerar vårt engagemang för att ge företag möjlighet att placera medarbetarnas och kundernas röster i centrum för sin verksamhet och tillväxt.” – Mikkel Drucker, VD för Netigate. 

Netigates engagemang för att förstå människor genom datadrivna insikter har stärkt företagets position som ett ledande europeiskt SaaS-företag. När organisationer tar till sig den nya innovativa lösningen för medarbetarupplevelser kommer de att vara bättre rustade att ta tillvara medarbetarnas verkliga potential, vilket leder till ökad produktivitet, gladare team och mer hållbar tillväxt. 

För frågor från media, vänligen kontakta Martyna Studniarska, Director of Brand, på martyna.studniarska@netigate.se.

Press contact:

Martyna Studniarska
Director of Brand

martyna.studniarska@netigate.se
+46 737 24 30 00

Netigate är ett internationellt SaaS-bolag som erbjuder en heltäckande lösning för upplevelsehantering till organisationer som vill ha en djupgående förståelse för sina medarbetare och kunder. Netigate strävar efter att ge medarbetare och kunder möjlighet att se det mänskliga perspektivet bakom siffrorna, för att på så sätt driva tillväxt och minska kundbortfall. Företaget kombinerar kraftfull AI- och maskininlärningsteknik med ett stort team av interna insiktskonsulter för att hjälpa kunderna att få fram värdefulla insikter från sina data och göra en märkbar skillnad. 

Organisationen grundades 2005 och har över 1500+ abonnemangskunder globalt. Netigate har över 150 anställda med huvudkontor i Stockholm och regionala kontor i Berlin, Frankfurt, Warszawa och Oslo. Sedan 2022 har private equity-bolaget GRO Capital varit majoritetsägare i bolaget. 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys